Tuesday, July 17, 2018

"လာမွာလား၊ ၾကာဦးမွာလား ဒလတံတား"

"လာမွာလား၊ ၾကာဦးမွာလား ဒလတံတား"

ဧရာဝတီျမစ္ကူး စစ္ကိုင္းတံတားႀကီးကို အဂၤလိပ္အစိုးရ
၁၉၃၄ ခုႏွစ္မွာ ေဆာက္လုပ္ခဲ့စဥ္တုန္းက နန္းေတာ္ေရွ႕
ဆရာတင္က “စစ္ကိုင္းတံတား”ဆိုတဲ့ သီခ်င္းထဲမွာ
“တံတားဆက္ၿပီးၿပီ… သြားမယ့္ ခရီးသည္ …ငွက္သမၺန္
ကူးတို႔ဆိပ္က အိပ္ရရွာၿပီ … အခုမ်ားတလီ …
ဗမာလူမ်ိဳးေတြ အလုပ္မရွိေတာ့ … တံတားႀကီးကို
ၾကည့္ကာငိုမိသည္…”ဆိုၿပီး ငွက္မခတ္ရေတာ့တဲ့
သမၺန္သမားေတြ အေၾကာင္း ထည့္သြင္း စပ္ဆိုခဲ့
ဖူးပါတယ္။

တံတားထိုးျခင္းေၾကာင့္ရရွိတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြက
မႏႈိင္းမယွဥ္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားေလ့ရွိတတ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လို႔ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆၈ သန္းေက်ာ္ ကုန္က်မယ့္
ရန္ကုန္ျမစ္ကူး ဒလတံတား တည္ေဆာက္ေရး မွာေတာ့
တံတားၿပီးသြားမွာကို ေတြးၿပီး စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ေနသူေတြ
ရွိမ်ား ရွိေနခဲ့ရင္ေတာင္မွ အဲဒီ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္မယ့္သူ
ေတြဟာ ရန္ကုန္ျမစ္ကိုေန႔စဥ္ သမၺန္စီးၿပီးျဖတ္သန္းသြား
လာေနၾကတဲ့ ခရီးသည္ ၆ဝ,ဝဝဝ ကို ကူးတို႔ပို႔ေပးေနၾကတဲ့
သမၺန္သမား ၅ဝဝ ေက်ာ္တို႔ေတာ့ မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး။

၂ဝ၁၈ ႏွစ္ဆန္းမွာ စတင္ေဆာက္လုပ္ဖို႔ မူလက စီမံကိန္း
ဆြဲထားၿပီးျဖစ္တဲ့ ဒလတံတားရဲ႕ ဒီဇိုင္းအေပၚမွာ ‘ျမန္မာ့
ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္’လို႔ေခၚတဲ့ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး
ဝန္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္ခံ ဌာနတစ္ခုက ကန္႔ကြက္ခဲ့
တာေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ေရး မစတင္ႏိုင္ေသးဘဲ
ၾကန္႔ၾကာခဲ့ရပါတယ္။

ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း ဘုန္းႀကီးလမ္းနဲ႔ ဒလဘက္ျခမ္း
ဗိုလ္မင္းေရာင္ လမ္းတို႔ကို ဆက္သြယ္ေပးမယ့္ အဲဒီ
ျမစ္ကူး တံတားကို ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ စီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ
ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရး ရန္ပုံေငြ (EDCF) ေခ်းေငြ၊
ျမန္မာအစိုးရ ထည့္ဝင္ေငြတို႔နဲ႔ တည္ေဆာက္ဖို႔
သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရက ၂ဝ၁၂  ေအာက္တိုဘာမွာ
သေဘာတူခဲ့ပါတယ္။ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ EXIM Bank ကေန
ေဒၚလာ ၁၃၈ သန္း ေခ်းယူမွာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာဘက္က
ေဒၚလာ သန္း ၃ဝ ခန္႔ ထည့္ဝင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့  သေဘာတူညီအၿပီး ႏွစ္လအၾကာကတည္းက
တံတားဒီဇိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းပြားေနၾကတာ
ျဖစ္ပါတယ္။

ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္အေနနဲ႔ အစိုးရထုတ္ျပန္ထားတဲ့
တံတားရဲ႕ေရလမ္းကင္းလြတ္အျမင့္နဲ႔ တံတားတိုင္
ႏွစ္တိုင္ၾကား အကြာအေဝးဟာ ဆိပ္ကမ္းေတြကိုကပ္
မယ့္ သေဘၤာႀကီးေတြနဲ႔မလြတ္ဘူးလို႔ အေၾကာင္းျပၿပီး
တံတားဒီဇိုင္းကို ကန္႔ကြက္ခဲ့တာျဖစ္ေပမယ့္ ဆိပ္ကမ္း
အာဏာပိုင္ဟာ တံတားၿပီးသြားရင္ အနည္းနဲ႔ အမ်ား
ထိခိုက္ဖြယ္ရွိတဲ့ ရန္ကုန္က ပုဂၢလိကဆိပ္ကမ္းေတြဘက္
ကေန ရပ္တည္ၿပီး ကန္႔ကြက္ေနတာလို႔ ေဝဖန္သံေတြ
လည္း ထြက္ေပၚခဲ့ပါတယ္။

ဒီဇိုင္းပံုစံ အျငင္းပြားမႈ
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

တံတားတည္ေဆာက္ေရး အတည္ျဖစ္သြားခဲ့ခ်ိန္မွာပဲ
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္က တံတားဒီဇိုင္းကို
အျမင့္မီတာ ၆ဝ(ေပ၂ဝဝနီးပါး) နဲ႔ ေရထဲမွာ တိုင္မစိုက္တဲ့
ပုံစံ ဒါမွမဟုတ္  ျမစ္ေအာက္ ၾကမ္းျပင္ကို ျဖတ္သန္းၿပီး
ဥမင္လႈိဏ္ေခါင္း ပုံစံတည္ေဆာက္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆို
ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ျမစ္ေအာက္ေျခ
ေျမသားေပ်ာ့တာေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ အဆမတန္
ႀကီးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဥမင္လႈိဏ္ေခါင္း
တည္ေဆာက္မယ့္အစီအစဥ္ကို ပယ္ခ်ခဲ့ပါတယ္။

ဝန္ႀကီးဌာနႏွစ္ခုအၾကား ေဆြးေႏြးမႈေတြအႀကိမ္ႀကိမ္
လုပ္ခဲ့ၾကၿပီး ၂ဝ၁၃  ဩဂုတ္လမွာေတာ့ တံတားအျမင့္၊
တိုင္ႏွစ္တိုင္ၾကား အက်ယ္တို႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သေဘာတူ
ညီမႈရခဲ့ ၾကပါတယ္။ 

Myanmar Now က ရရွိထားတဲ့ ဌာနႏွစ္ခု သီးျခားစီ
ထုတ္ျပန္တဲ့အစီရင္ခံစာေတြမွာ တံတား အျမင့္ကို
၅၄ မီတာလို႔ ေဖာ္ျပတာခ်င္းတူေပမဲ့ တိုင္ႏွစ္တိုင္ရဲ႕
ေရလမ္းကင္းလြတ္အက်ယ္ကိုေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရး
ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ အစီရင္ခံစာမွာ မီတာ ၃ဝဝ၊  ဆိပ္ကမ္း
အာဏာပိုင္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာမွာေတာ့ မီတာ ၃၅ဝ လို႔
ေရးသားထားပါတယ္။

ႏွစ္ဖက္အျငင္းအခုံေတြ အဆုံးမသတ္ႏိုင္ခင္မွာပဲ
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနဘက္က ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္
ႏွစ္လယ္ပိုင္းမွာ အျမင့္ ၄၉ မီတာနဲ႔ အက်ယ္ ၂၅၁ မီတာ
ရွိၿပီး ေရလယ္မွာ တိုင္ႏွစ္တိုင္ပါတဲ့ တံတားဒီဇိုင္းကို
ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။

တံတားတိုင္ႏွစ္တိုင္ၾကားထဲက ေဘာလုံးကြင္း ႏွစ္ကြင္းခြဲ
စာနီးပါးအက်ယ္ရွိတဲ့ ၂၅၁ မီတာဟာ ေအာက္ကေန
ျဖတ္သန္းသြားမယ့္ သေဘၤာေတြအတြက္ လုံေလာက္တဲ့
အက်ယ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ဘက္က
ယူဆၿပီး ေနာက္ထပ္ေဘာလုံးကြင္း တစ္ဝက္နီးပါးစာ
ထပ္ခ်ဲ႕ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။ အျမင့္ကိုလည္း
ငါးမီတာ ထပ္တိုးေပးဖို႔ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။

ဒီတိုင္ေတြေၾကာင့္ ဆိပ္ကမ္းေတြဆီ ေန႔စဥ္ဝင္ထြက္ေနတဲ့
ပင္လယ္ကူးသေဘၤာေတြ ဝင္ေရာက္မႈ ရပ္တန္႔သြားရင္
တိုင္းျပည္ စီးပြားေရး ထိခိုက္လာမွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ သေဘၤာ
တစ္စင္းစင္းက တံတားတိုင္ကို ဝင္တိုက္ခဲ့ရင္ ႀကီးမားတဲ့
ဆုံး႐ႈံးမႈေတြ ျဖစ္လာမွာေတြကို စိုးရိမ္တယ္လို႔
ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ဘက္က ေျပာပါတယ္။

“(တံတားေဆာက္မွာကို) ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကန္႔ကြက္တာ
မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ခ်ိန္မွာ သမိုင္းတရားခံ မျဖစ္ေအာင္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႀကံျပဳခ်က္ေပးခဲ့တာ” လို႔ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း
အာဏာပိုင္ ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးနီေအာင္က
ဇြန္ ၁၂ ရက္ေန႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာပါတယ္။

တံတားအလြန္ ရန္ကုန္ျမစ္ညာဘက္မွာ ဆိပ္ကမ္းေပါင္း
ႏွစ္ဒါဇင္ေလာက္ရွိၿပီး အားလုံးနီးပါး ပုဂၢလိကကို လုပ္ပိုင္ခြင့္
ေပးထားတာပါ။ အဲဒီဆိပ္ကမ္းေတြဟာ ျမန္မာ့ ပင္လယ္
ေရေၾကာင္း ကုန္စည္တင္ပို႔တဲ့ လုပ္ငန္းအားလုံးရဲ႕
၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ကို စီမံခန္႔ခြဲေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တံတားဒီဇိုင္းျပန္ျပင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

တံတားဒီဇိုင္းကို လႊတ္ေတာ္အသီးသီးမွာ အတည္ျပဳၿပီးတဲ့
အတြက္ ျပင္ဆင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ ဘူးလို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး
ဝန္ႀကီးဌာနက ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။

တန္ခ်ိန္ ၁၅,ဝဝဝ ရွိတဲ့သေဘၤာေတြရဲ႕ အမ်ားဆုံးအလ်ား
(အရွည္) က ၁၆၇ မီတာသာရွိၿပီး ဒီအက်ယ္ရဲ႕ တစ္ဆခြဲ
ရွိတဲ့ ေရလမ္းကင္းလြတ္အက်ယ္ ၂၅၁ မီတာဟာ သေဘၤာ
ေတြသြားလာဖို႔ နည္းပညာဆိုင္ရာ ပုံေသနည္းေတြ အရ
လုံေလာက္တဲ့ အက်ယ္ျဖစ္တယ္လို႔ ဒလတံတား
ေဆာက္လုပ္ေရးတာဝန္ခံ ဦးေက်ာ္ေကာင္းခ်ိဳက
ေျပာပါတယ္။

“ဒီအတိုင္းအတာကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ တြက္နည္း
ခ်က္နည္းမဟုတ္ဘူး။ ဂ်ပန္ရဲ႕ စံႏႈန္းေကာ ကိုရီးယားရဲ႕
စံႏႈန္းေကာက ဒီအတိုင္းပဲ” လို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊
တံတားဦးစီးဌာန ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္လည္းျဖစ္တဲ့
ဦးေက်ာ္ေကာင္းခ်ိဳက ေျပာပါတယ္။

ဒလတံတားဒီဇိုင္းဟာ တန္ခ်ိန္ ၁၅,ဝဝဝ ရွိတဲ့သေဘၤာေတြ
ဝင္ထြက္လို႔ရေအာင္ဆြဲထားတာျဖစ္ၿပီး အဲဒါထက္ႀကီးမားတဲ့
သေဘၤာေတြ ကမ္းကပ္ခ်င္ရင္ ရန္ကုန္ေတာင္ဘက္ပိုင္းမွာ
ရွိတဲ့ သီလဝါဆိပ္ကမ္းကို အသုံးျပဳဖို႔ အစိုးရဘက္က
ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္နဲ႔ ဆိပ္ကမ္းေတြက
ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ တန္ခ်ိန္၂ဝ,ဝဝဝ ေလာက္ ရွိတဲ့ သေဘၤာေတြ
ျမစ္ထဲကို ဝင္ထြက္သြားလာဖို႔အတြက္ပါ ထည့္စဥ္းစားဖို႔
ေတာင္းဆိုေနတာျဖစ္ပါတယ္။

ကန္႔ကြက္တာ ဘယ္သူ႔အတြက္လဲ
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

ဒလၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ တိုင္းေဒသႀကီး အမတ္ေတြကေတာ့
ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ဘက္က ဆင္ေျခေပးျခင္းဟာ ပုဂၢလိက
ဆိပ္ကမ္းေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို အကာအကြယ္ေပးဖို႔
ႀကိဳးစားေနတာသာျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။

“ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးက အဲဒီ ခ႐ိုနီတစ္စုရဲ႕
စကားကို နားေယာင္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေလနဲ႔ဝမ္းနဲ႔
မကြဲျဖစ္ေနတာ” လို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ရဲ႕
ဒလၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္(၁) မဲဆႏၵနယ္ ကိုယ္စားလွယ္
ဦးထြန္းရင္က ျပစ္တင္ေဝဖန္ပါတယ္။

သူရည္ၫႊန္းတဲ့ “ခ႐ိုနီတစ္စု”ဆိုတာ တံတားတည္ေဆာက္
ေရးအတြက္ အစိုးရထံအႀကိမ္ႀကိမ္ ၫွိႏိႈင္းဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့
ရန္ကုန္ျမစ္ေဘးက ပုဂၢလိကပိုင္ဆိပ္ကမ္းေလးခုျဖစ္တဲ့
MIP အမည္ရွိ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း၊
ေအးရွားေဝါလ္ (Asia World) ဆိပ္ကမ္း၊
ျမန္မာစီးပြားေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္းပိုင္ MEC ဆိပ္ကမ္းနဲ႔
Myanmar Now က စုံစမ္းလို႔ မရေသးတဲ့
အျခားဆိပ္ကမ္းတစ္ခုတို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ေအးရွားေဝါလ္ကေတာ့ ဒလတံတားစီမံကိန္းကို ဘယ္လို
ကန္႔ကြက္မႈမ်ိဳးမွ လုပ္မွာမဟုတ္ဘူးလို႔ Myanmar Now က
စာေရးသားေမးျမန္းမႈကို အီးေမးလ္က တစ္ဆင့္ျပန္လည္
ေျဖၾကားပါတယ္။

ဒီဆိပ္ကမ္းေတြထဲမွာ တံတားနဲ႔အနီးကပ္ဆုံးမွာ တည္ရွိတဲ့
MIP ဆိပ္ကမ္းဟာ အျပင္းထန္ဆုံး ကန္႔ကြက္ခဲ့တယ္လို႔
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေျပာပါတယ္။

၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ ကတည္းက လည္ပတ္ေနတဲ့ MIP ကို
ျမန္မာ့အဏၰဝါစြမ္းအားရွင္အုပ္စုက ပိုင္ဆိုင္တာျဖစ္ၿပီး
သူတို႔ဟာ သမၼတဦးသိန္းစိန္လက္ထက္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တုန္း
က ရန္ကုန္ကမ္းနားလမ္းေပၚမွာရွိတဲ့ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း
အာဏာပိုင္ ပိုင္တဲ့ေျမ ၁၇ ဧကေက်ာ္ကိုလည္း ႏွစ္ ၃ဝ
ငွားရမ္းခြင့္ ရခဲ့ပါေသးတယ္။

အဲ့ဒီ ဆိပ္ကမ္းဟာ ေမလ ေႏွာင္းပိုင္းက မေလးရွားမွာ
စံခ်ိန္တင္ဖမ္းမိခဲ့တဲ့  ေဒၚလာ ၁၈သန္း နီးပါး တန္ေၾကးရွိတဲ့
မူးယစ္ေဆး ၁ ဒသမ ၂ တန္ကို သေဘၤာေပၚ တင္ေပး
လိုက္တဲ့ ဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ လူေတြ ပိုသတိထားမိ
လာခဲ့ပါတယ္။

တံတားဒီဇိုင္းကို ကန္႔ကြက္တာနဲ႔ မူးယစ္ေဆးေတြဘယ္လို
ထြက္သြားခဲ့လဲ ဆိုတာေတြကို ေမးဖို႔ Myanmar Now က
MIP ဘက္ကို ဇြန္လအတြင္းစာ၊ အီးေမးလ္နဲ႔ ဖုန္းတို႔ကေန
၁၅ ႀကိမ္ထက္မနည္းဆက္သြယ္ခဲ့ေပမဲ့
အေၾကာင္းမျပန္ပါဘူး။

ျမန္မာ့ပင္လယ္ေရေၾကာင္းကေန ကုန္ေသတၱာတင္ပို႔မႈ
အားလုံးရဲ႕ ၄ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေဝစုရထားတဲ့ MIP ဟာ
တံတားနဲ႔အနီးဆုံးေနရာမွာတည္ရွိၿပီး တံတားတိုင္ေတြ
ေနရာဟာ သူတို႔ဆိပ္ကမ္းကိုဝင္မယ့္ သေဘၤာေတြ
ေနာက္ဆုတ္ထြက္ခြာတဲ့ေနရာျဖစ္တာေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္
ခဲ့တာလို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနကၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္
ဩဂုတ္လတုန္းက ေရးသားထားတဲ့အစီရင္ခံစာ
တစ္ေစာင္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

MIP ဟာ တံတားဒီဇိုင္းကို ျပင္ဆင္ေပးဖို႔ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္
အတြင္းမွာ တိုင္းနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရတို႔ထံ အေၾကာင္း
ၾကားစာ ငါးႀကိမ္ထက္မနည္းပို႔ခဲ့တယ္လို႔ ဒလ ၿမိဳ႕နယ္က
တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက
ေျပာပါတယ္။

MIP ဟာ အဲဒီတုန္းက သမၼတ၊   ႏုိင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံ
ပုဂၢိဳလ္တို႔ သိသြားေအာင္အေၾကာင္းၾကား ႏိုင္ခဲ့တယ္၊ 
တံတား ျပႆနာကို တစ္ပတ္အတြင္း
ေျပလည္ေအာင္ၫွိႏိႈင္းဖို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကို ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က
အေၾကာင္းၾကားခဲ့တယ္လို႔ အမတ္ေတြက ေျပာပါတယ္။

ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ဦးေဆာင္ၿပီး ဆိပ္ကမ္းေတြဘက္က
အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆြးေႏြးမႈေတြဟာ အက်ိဳးစီးပြားျပႆနာ
အျပင္ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာပါ ပါႏိုင္တယ္လို႔လည္း
ယူဆေနၾကပါတယ္။

ဒလၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္
ဦးထြန္းရင္က ခုလိုကန္႔ကြက္ေနတာေတြဟာ ေသြး႐ိုး
သား႐ိုးမဟုတ္ဘဲ“ႏိုင္ငံေရး ပေယာဂရွိတယ္” လို႔
Myanmar Now ကိုေျပာပါတယ္။

“(သူတို႔ရည္႐ြယ္ခ်က္က) ဒီအစိုးရလက္ထက္မွာ (တံတား)
မျဖစ္ရင္ၿပီးၿပီ” လို႔ ေျပာပါတယ္။

ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္မွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္အမ်ားအျပားရ
ခဲ့တဲ့ ဆိပ္ကမ္းေတြဟာ တံတားေဆာက္မယ့္ အစီအစဥ္ကို
အဲဒီတုန္းက မကန္႔ကြက္ခဲ့ဘဲ ခုမွကန္႔ကြက္တာ ထူးဆန္း
တယ္လို႔ သူတို႔က ေျပာပါတယ္။

“အရင္အစိုးရ ကတိကဝတ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္
ေတာ့မယ္ဆိုမွ ဒီျပသနာက တက္လာတာ” လို႔ ဒလၿမိဳ႕နယ္
တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေနာက္တစ္ဦး
ျဖစ္တဲ့ ဦးေထြးတင္က ေျပာပါတယ္။

အက်ိဳးစီးပြားေၾကာင့္မဟုတ္
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ဘက္ကေတာ့ အမတ္ေတြစြပ္စြဲခ်က္
ကို ျငင္းဆန္ၿပီး သူတို႔ဟာ “ေရလမ္းေၾကာင္း ေဘးအႏၲရာယ္
ကင္းရွင္းေရး” အတြက္ ဝင္ေျပာေနရတာလို႔တုံ႔ျပန္ပါတယ္။

“ျဖစ္လာမယ့္အက်ိဳးဆက္ကိုေဆြးေႏြးတာပဲ ရွိတယ္။
သူတို႔ (ပုဂၢလိက ဆိပ္ကမ္းေတြ) ကို ကာကြယ္စရာ
အေၾကာင္းမရွိဘူး” လို႔ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္  
ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးမ်ိဳးၿငိမ္းေအးက Myanmar Now ကို
ဖုန္းနဲ႔ေျပာပါတယ္။

တံတားကို အျမန္ဆံုး တည္ေဆာက္ဖို႔ ေဒသခံအမ်ားအျပား
ကလည္း ဆႏၵျပခဲ့ၾကပါတယ္။

ကာလရွည္အျငင္းပြားမႈေတြ၊ ဆႏၵျပပြဲေတြျဖစ္ခဲ့ၿပီးတဲ့
ေနာက္မွာေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက တံတား
ဒီဇိုင္းအသစ္ေရးၿပီး ဒီႏွစ္အတြင္း စေဆာက္မယ္လို႔
ဇြန္လ၂၅ ရက္ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာေတြမွာ
ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။

မူလတံတားဒီဇိုင္းကို ျပင္ဆင္မယ္၊
တံတားတိုင္ေတြကို တစ္ဖက္ ၂၅ မီတာစီ ခ်ဲ႕ေပးမယ္၊ 
တံတား အက်ယ္  မီတာ ၃၇ဝ အထိ ျပင္ေပးမယ္လို႔
ဒလတံတား ေဆာက္လုပ္ေရး တာဝန္ခံ ဦးေက်ာ္ေကာင္းခ်ိဳ
က ေျပာပါတယ္။

ဒီလို ေျပာင္းလိုက္တဲ့အတြက္  ေရလမ္းကင္းလြတ္အက်ယ္
၂၅၁ မီတာ သတ္မွတ္ခ်က္ဟာ ၃ဝ၁ မီတာအထိ ရွိလာမွာ
ျဖစ္ပါတယ္လို႔ သူက  Myanmar Now ကို ေနျပည္ေတာ္
မွာ လက္ခံေတြ႕ဆုံၿပီး ေျပာပါတယ္။

ဒီအစီအစဥ္ကို ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနဘက္က
လက္ခံလိုက္ၿပီလို႔လည္း သူကေျပာပါတယ္။

ေျပာင္းလဲလိုက္တဲ့ တံတားဒီဇိုင္းကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဆီ
ပို႔ထားၿပီး အတည္ျပဳတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္စုံတစ္ရာ
သိပ္မၾကာခင္မွာ ထြက္လာဖို႔ေမၽွာ္လင့္ရပါတယ္။

ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ
ဦးမ်ိဳးၿငိမ္းေအးကေတာ့ ဒီအေၾကာင္းေတြကို သူတို႔ မသိ
ေသးဘူးလို႔ ဇြန္လ ၂၇ ရက္ေန႔က ေျပာပါတယ္။

ဒီဇိုင္းေျပာင္းရင္ စရိတ္တက္မယ္
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

ေဒၚလာ ၁၆၈ သန္း ကုန္က်မယ္လို႔ မူလ ခန္႔မွန္းထားခ်က္ဟာ
တံတားဒီဇိုင္းေျပာင္းလိုက္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီး ကုန္က်လာမွာ
ျဖစ္ၿပီး “စီမံကိန္းတန္ဖိုးတစ္ခုေတာ့ တက္လာလိမ့္မယ္”လို႔
ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနဘက္က ေျပာပါတယ္။

ဒီဇိုင္းေျပာင္းရင္ ကုန္က်စရိတ္က ကန္ေဒၚလာ ၁၉ သန္း
ပိုလာမယ္လို႔ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္
ဦးထြန္းရင္က ေျပာပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ တံတားအတြက္ကုန္က်စရိတ္ဟာ ၁၈၇ သန္း အထိ
ရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစိုးရဘက္ကေတာ့ ေငြေၾကး
ပမာဏအတိအက်ကိုေတာ့ မထုတ္ျပန္ေသးပါဘူး။ ပိုလာမယ့္
ဒီေငြေၾကး ဘယ္သူေပးမလဲဆိုတာလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
မသိရေသးပါဘူး။

ထပ္တိုးလာမယ့္ေငြေၾကးကို စီမံခန္႔ခြဲဖို႔ သူတို႔ဌာနအေနနဲ႔
စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ တံတားစီမံကိန္း အတြက္
ေငြေခ်းေပးမယ့္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံက EXIM ဘဏ္တို႔နဲ႔
ဆက္လက္ေဆြးေႏြးမယ္လို႔ ဦးေက်ာ္ေကာင္းခ်ိဳက
ေျပာပါတယ္။

မူလက တံတားတည္ေဆာက္ေရးကာလကို
၃၉ လ (သုံးႏွစ္ေက်ာ္) သတ္မွတ္ထားၿပီး ၂ဝ၂၁ မတ္လမွာ
ဖြင့္ႏိုင္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားေပးမဲ့ တည္ေဆာက္ေရးကာလ
က ေနာက္က်ခဲ့တာေၾကာင့္ အရင္ခန္႔မွန္း ထားတာထက္
အခ်ိန္ေနာက္က်မွ တံတားၿပီးမယ္လို႔ သူကေျပာပါတယ္။

မေသခ်ာေသးတဲ့ တံတားဒီဇိုင္းကို ေစာင့္ဆိုင္းေနရင္း
ေဆာက္လုပ္ေရးဘက္ကေတာ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းလိုမ်ိဳး
ေသခ်ာတဲ့လုပ္ငန္း အပိုင္းေတြ စတင္လုပ္ေဆာင္ဖို႔
ျပင္ဆင္ေနပါၿပီ။

ေမၽွာ္ေနတဲ့ ေဒသခံေတြ
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

ဒလတံတားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘယ္သူကဘယ္လိုပဲ ကန္႔ကြက္
သည္ျဖစ္ေစ တံတားတည္ေဆာက္ဖို႔ကို ရာႏႈန္းျပည့္အလိုရွိ
ေနၾကသူေတြကေတာ့ ဒလအစရွိတဲ့ ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္
ေဒသသားေတြ ပါပဲ။

တံတားမရွိတဲ့ အတြက္ ျမစ္ကို ေလွသမၺန္ေတြ၊ သေဘၤာေတြ
နဲ႔ ျဖတ္သန္းသြားလာရင္း ဆုံး႐ႈံးခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြ၊ အသက္
ေတြကလည္း မနည္းခဲ့ပါဘူး။

ၿပီးခဲ့တဲ့လက ျမစ္ထဲ သမၺန္တစ္စင္း တိမ္းေမွာက္တဲ့အတြက္
ေသဆုံးသူတခ်ဳိ႕ ရိွခဲ့ၿပီး အဲဒါဟာ ၿမိဳ႕ႏွစ္ၿမိဳ႕ကို ကူးသန္း
သြားလာရင္း မေလလြင့္သင့္ဘဲ ေလလြင့္ခဲ့ရတဲ့လူ႔အသက္
ေပါင္းမ်ားစြာအနက္က ေနာက္ဆုံး အသက္ေတြပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔မ်က္စိေရွ႕မွာ (ျမစ္ကိုျဖတ္ရင္း)ေသခဲ့တဲ့လူ
ေတြဆိုတာ အမ်ားႀကီး။ ဒါေတြဟာ ထပ္ေနၿပီ တစ္ႏွစ္ကို
သုံးႀကိမ္၊ ေလးႀကိမ္အနည္းဆုံး။
တစ္ခါတေလထုံေနတဲ့သေဘာမ်ိဳးေတာင္ သက္ေရာက္ေနၿပီ” 
လို႔ ဒလၿမိဳ႕နယ္ ကမာကဆစ္ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး
ဦးသိန္းဟန္က ေျပာပါတယ္။

ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္မွာ လူဦးေရတစ္သန္းခြဲနီးပါး
ေနထိုင္ၿပီး  တံတားေဆာက္ၿပီးရင္ ရန္ကုန္ဘက္ကို
အႏၲရာယ္ ကင္းကင္း၊ အခ်ိန္ကုန္သက္သာစြာ သြားလာႏိုင္
မွာ ျဖစ္႐ုံမက အခုထိ မေျဖရွင္းႏိုင္ေသးတဲ့ ဒလၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕
ေႏြရာသီ ေရျပတ္လတ္တဲ့ ျပႆနာကိုပါ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ဘက္က ေရခ်ိဳကန္ေတြကေန ပိုက္နဲ႔
တစ္ဆင့္ ဒလဘက္ကိုေရေပးေဝဖို႔ပါ ဒီဇိုင္း ဆြဲထား
တာေၾကာင့္ပါ။

တံတားတည္ေဆာက္ျဖစ္ခဲ့ရင္ အေပ်ာ္ဆုံးျဖစ္မယ့္သူေတြ
ဟာ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္း ၿမိဳ႕နယ္ေတြက ေဒသခံေတြ ျဖစ္မယ္
ဆိုေပမယ့္ ဒလနဲ႔သယ္ပို႔ေပးေနတဲ့ ကူးတို႔သမၺန္သမားေတြ
ကလည္း သူတို႔ အလုပ္မရွိေတာ့မယ့္ အေပၚ စိတ္မေကာင္း
မျဖစ္ပါဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။

“ဟိုးငယ္ငယ္ကတည္းကပဲ နစ္ျမဳပ္ၿပီး လူရာခ်ီေသတဲ့
သမိုင္းေၾကာင္းေတြ ရွိခဲ့တယ္။ 
ဆိပ္ကမ္း ၁၁ ခု ေပါင္းလို႔ ဒါကို မွီခိုတဲ့ေလွသမားမိသားစုက
အလြန္ဆုံးရွိ ၅ဝ,ဝဝဝ ေပါ့။
တံတားေဆာက္ၿပီး လူသိန္းခ်ီ ေကာင္းစားသြားမွာျဖစ္တဲ့
အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အႂကြင္းမဲ့ေထာက္ခံပါတယ္” လို႔
ကမာကသြယ္ ကူးတို႔ သမဝါယမ အသင္းလီမိတက္
အတြင္းေရးမႉး ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္က Myanmar Now ကို
မၾကာေသးခင္က ေျပာပါတယ္။

ႏွစ္ ၂ဝ ၾကာ သမၺန္ေမာင္းသက္ရွိတဲ့ ဦးထြန္းျမင့္ကလည္း
တံတားတည္ေဆာက္တဲ့အတြက္ ေလွထိုးသားေတြနဲ႔
သူတို႔ကိုမွီခိုသူေတြ ဝင္ေငြနည္းပါးႏိုင္ေပမဲ့ အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့
ေရလမ္းခရီးေၾကာင့္ တံတား အျမန္ ၿပီးဖို႔ကို ေမၽွာ္လင့္တယ္
လို႔ ေျပာပါတယ္။

ဒီတံတားႀကီးေဆာက္ျဖစ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဒီတံတားႀကီး
ကိုၾကည့္ၿပီး ငိုရမယ့္သူေတြဟာ ဘယ္သူေတြ ျဖစ္လာမလဲ
ဆိုတာကို မသိႏိုင္ေသးသလို နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္
ရွိေသးရင္လည္း သီခ်င္းအသစ္တစ္ပုဒ္ ထြက္လာဦးမလား
လို႔လည္း သိခ်င္စရာျဖစ္ပါတယ္။

(ထြန္းခိုင္ ႏွင့္ ဝင္းနႏၵာ)

credit - Myanmar Now

**********

“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------

အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0

No comments:

Post a Comment