Sunday, April 2, 2017

“ေခ်းေငြအကူအညီမ်ားျဖင့္ လည္ပတ္ေတာ့မည့္ စီမံကိန္းမ်ား”

“ေခ်းေငြအကူအညီမ်ားျဖင့္ လည္ပတ္ေတာ့မည့္ စီမံကိန္းမ်ား”

၁။ "ဒလ တံတားတည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအား
၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ စတင္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္"

ဒလတံတားတည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအား ၂၀၁၇ ခုႏွစ္
ဧၿပီလတြင္ စတင္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ထားေၾကာင္း 
ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရ
သိရသည္။

ဒလတံတား စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ေရးအတြက္
- ပထမအႀကိမ္ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးေငြကုိ ၂၀၁၆ခုႏွစ္
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၇ ရက္က ေငြက်ပ္ သိန္းေပါင္းတစ္ေသာင္း
အား လည္းေကာင္း၊
က်န္ရွိ ေနအိမ္သုံးလုံးအတြက္ ေငြက်ပ္သိန္း ၃၉၇ . ၉၄သိန္း
ကုိ လည္းေကာင္းေပးအပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊
- ၂၀၁၇ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၆ ရက္ေန႕ မွ ၁၇ ရက္ေန႕တုိ႕တြင္
တံတားဧရိယာႏွင့္ မလြတ္ကင္းသည့္ ေနအိမ္ႏွင့္ ေစ်းဆုိင္ခန္း
မ်ား အား အၿပီးသတ္ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး၊ ေျမငွားေထာက္ပံ့
ေၾကးအျဖစ္ ေငြက်ပ္ ၄၂၁၄ . ၉၄သိန္း ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး အဆုိပါ
တံတားစီမံကိန္းႏွင့္ မလြတ္ကင္းသည့္ နစ္နာေၾကး
ေထာက္ပ့ံေငြ စုစုေပါင္း ၁၄၆၈၂ . ၈၈သိန္း ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဒလ တံတားကုိ သံမဏိႀကိဳးဆုိင္း ေလးလမ္းသြား တံတားႀကီး
အျဖစ္ မၾကာခင္ စတင္တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ကာ အရွည္ေပ
အားျဖင့္ ပင္မတံတားအရွည္ ၁၉၃၆ေပ ႏွင့္ တံတားအရွည္
စုစုေပါင္း ၆၁၄၃ေပ ရွိမည္ျဖစ္သည္။

တန္ခ်ိန္ ၁၅၀၀၀ခန္႕ရွိ သေဘၤာႀကီးမ်ား ေရလမ္းကင္းလြတ္စြာ
သြားလာႏုိင္ရန္ အျမင့္ေပ ၁၆၀ ခန္႕ ႏွင့္ ေရလမ္းကင္းလြတ္
အက်ယ္ ၅၂၅ေပ ထားရွိ ေဆာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္ကာ
ယာဥ္တစ္စင္းခ်င္း ခံႏုိင္၀န္အားျဖင့္ ၇၅ တန္ထိ ျဖစ္ေၾကာင္း၊

ကုိရီးယား-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး(ဒလ)တံတားကုိ
ကုိရီးယားႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရန္ပုံေငြ (EDCFI Loan)
ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒႆ      မ ၈၃၃ သန္း၊
ျပည္တြင္းရန္ပုံေငြ ၃၀ ဒႆ      မ  ၃၄၁ သန္း စုစုေပါင္းကုန္က်ေငြ
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆၈ ဒႆ      မ ၁၇၄သန္း ကုန္က်မည္
ျဖစ္ၿပီး၊ ကုိရီးယား ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ဘဏ္ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တုိ႕မွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလ
၁၆ ရက္ေန႕ က ေခ်းေငြဆုိင္ရာ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ေရးထုိးခဲ့ၿပီး
စီမံကိန္းကာလမွာ (၅)ႏွစ္ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၂၀ ခုႏွစ္တြင္
အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

အဆုိပါ ဒလတံတားတည္ေဆာက္ေရး အေသးစိတ္ဒီဇုိင္း
အတြက္ ကုိရီးယားသမၼတႏုိင္ငံ Soosoog Co.Ltd
ေခါင္းေဆာင္ေသာ J.V အဖြဲ႕ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႕ ေရာက္ရွိေနၿပီး
စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။

ဒလတံတားတည္ေဆာက္ရာတြင္ ဒလၿမိဳ႕နယ္အတြက္
ေရခ်ိဳပုိက္လုိင္းမ်ားပါ တပါတည္း ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္မည္
ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲတြင္ပါရွိသည္။ 

***

၂။ "ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ကို ၂ဝ၂၁-၂ဝ၂၂ ခုႏွစ္ အၿပီး
တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု ဆို"

ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ကို ၂ဝ၂၁- ၂ဝ၂၂
ခုႏွစ္ အၿပီးတည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္
ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ဦးသန္႔စင္ေမာင္က ေျပာသည္။

မတ္ ၇ ရက္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးအၿပီးတြင္
ဟံသာဝတီေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေရးအစီအစဥ္အေပၚ
သတင္း မီဒီယာမ်ား၏ေမးျမန္းမႈအေပၚ ၎က အထက္ပါအတုိင္း  
ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ ေခ်းေငြရရွိေရး အဆိုျပဳထားကာေခ်းေငြ
ရမွတည္ေဆာက္ႏုိင္မည္ဟု ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ဦးသန္႔စင္ေမာင္က ေျပာသည္။

''ဟံသာဝတီေလဆိပ္ေဆာက္မယ္ဆိုတာေတာင္ ေလာေလာဆယ္
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေခ်းေငြရမွ ေဆာက္ရမွာေလ။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေခ်းေငြရဖို႔
အဆိုျပဳထားတုန္းပဲရွိေသးတယ္'' ဟု ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက
ေျပာသည္။

ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေရး
စီမံကိန္းကို ယခင္အစိုးရလက္ထက္က ေဆာက္လုပ္ရန္တင္ဒါ
ေခၚခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္ႏွင့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံမွကုမၸဏီတို႔က အေမရိကန္
ေဒၚလာ တစ္ဘီလီယံစိုက္ ထုတ္ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ ထပ္မံ
လိုအပ္ေငြကို အစိုးရကေခ်းေငြျဖင့္ ထည့္ဝင္ေဆာက္လုပ္ေရး
အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွေခ်းေငြ ရယူရန္ တင္ျပထားျခင္းျဖစ္ၿပီး
အဆိုပါေခ်းေငြရရွိမွ စီမံကိန္းလုပ္ႏုိင္မည္ဟု
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ထပ္ေလာင္းေျပာသည္။

လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္အျဖစ္
ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္တို႔တြင္တည္ရွိၿပီး
ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မွာ ခရီးသြား
ဝင္ေရာက္မႈ မ်ားျပားသည္။

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္ ျပည္ပခရီးသည္
တိုးတက္မႈႏႈန္းျမင့္မား ေနၿပီး ျပည္ပခရီးသည္ဝင္ေရာက္မႈ
၁ဝ သန္း ေက်ာ္လာပါက ဝင္ဆံ့မႈခံႏုိင္ရည္ရွိေတာ့မည္
မဟုတ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက
ထပ္ေလာင္းေျပာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္တည္ေဆာက္မႈေႏွးေနပါက
ဝင္ထြက္သြားလာမႈ အဆင္ေျပေစရန္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္
ဆိုင္ရာေလဆိပ္ကို တိုးခ်ဲ႕မႈမ်ားျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

(M ဘြယ္)

***

၃။ "ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ဖြံ႔ျဖိဳးဖို႔ ဂ်ပန္က ေခ်းေငြေပးမည္"

ျပည္တြင္းေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို ကူညီဖို႔အတြက္
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက အတိုးနည္းေခ်းေငြ ကူညီမယ္လို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ
ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းဥကၠဌ
ဦးသာေဌးက ေျပာပါတယ္ ။

ျပည္တြင္းဘဏ္ေတြက ေခ်းေငြအတိုးႏႈန္းကို ၁၃ ရာခိုင္ႏႈန္း
ေကာက္ခံတာေၾကာင့္ ဘဏ္ေခ်းေငြနဲ႔ အိမ္ဝယ္ယူတာ ၊
ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ခက္ခဲေနပါတယ္။
သည္အေျခအေနကို ေျဖရွင္းႏုိင္ဖို႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက အတုိးနည္း
ေခ်းေငြေပးဖို႔ စီစဥ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္ ။

Housing Financial Support အစီအစဥ္နဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက
ေခ်းေငြ ယန္း ၁၅ ဘီလ်ံေပးဖို႔ စီစဥ္ေနတာျဖစ္ျပီး သည္ေခ်းေငြ
ကို လာမယ့္ႏွစ္ေလာက္ ရရွိမွာျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္ ။

ျမန္မာႏုိင္ငံေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း ဥကၠဌ
ဦးသာေဌးက
"ဂ်ပန္ေခ်းေငြရရွိဖို႔ လူၾကီးေတြနဲ႔ သေဘာတူထားတာရွိပါတယ္ ၊
ဝင္ေငြနည္းျ ပည္သူေတြကို အတိုးနည္းနည္းနဲ႔ေပါ့ ၊ အခုေခတ္
၁၃ က်ပ္နဲ႔က မခံႏိုင္ဘူး" လို႔ ေျပာပါတယ္ ။

ျပည္တြင္းက ဘဏ္ေတြရဲ႕ ေခ်းေငြေပၚေကာက္ခံတဲ့
ဘဏ္တိုးႏႈန္း ၁၃ ရာ ခိုင္ႏႈန္းကို ေလၽွာ့ဖို႔အတြက္ စီမံကိန္းႏွင့္
ဘ႑ာေရးဝန္ၾကီး ျပည္ေထာင္စု ဝန္ၾကီး ဦးေက်ာ္ဝင္းက
ဒုတိယသမၼတ ဦးေဆာင္တဲ့ ဝန္ၾကီးမ်ားနဲ႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္
မ်ား ေျပာၾကားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ အိမ္ရာဖြံ႔ျဖိဳးေရးဘဏ္ (CHDB) ဘဏ္က
တိုက္ခန္း ဝယ္ယူမယ့္သူေတြအတြက္ ဘဏ္ေခ်းေငြေလၽွာ့ခ်ဖို႔
စီစဥ္ေနတယ္လို႔ CHDB ဘဏ္က လက္ေထာက္မန္ေနဂ်ာ
ဦးဟိန္းေဝေနာင္က ျပီးခဲ့တဲ့ ဒီဇင္ဘာလ က
ေျပာၾကားထားပါတယ္ ။

လက္ရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ အိမ္ရာဖြံ႔ျဖိဳးေရးဘဏ္က တိုက္ခန္း
ဝယ္ယူသူေတြကို ၁၀ ႏွစ္အထိ တစ္ႏွစ္အတိုး ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔
ေခ်းေပးေနသလို ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြကိုလည္း
တစ္ႏွစ္ကို အတိုးႏႈန္း ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ေငြထုတ္
ေခ်းေပးေနပါတယ္ ။

ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ အိမ္ရာဖြံ႕ျဖိဳးေရးဘဏ္ (CHDB) ဘဏ္
ကို အစိုးရ ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ က ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျပီး
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေငြေခ်းတာ ၊
ဘဏ္အရစ္က် စနစ္နဲ႔ တုိက္ခန္း ေရာင္းခ်တာေတြကို
ေဆာင္ရြက္ေပးေနတာျဖစ္ပါတယ္ ။

credit - Xinhua Myanmar / Yangon Media Group
& The Modern

“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------

အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=962655320510074&id=726764717432470&substory_index=0

No comments:

Post a Comment