Monday, October 26, 2015
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းႏွင့္ ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးႏွင့္ သတင္းမ်ား"
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းႏွင့္ ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးႏွင့္ သတင္းမ်ား"
၁ ။ "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခ်ဲ႕ရန္ အေရးတႀကီးလိုေနၿပီလား"
လာမည့္ႏွစ္ ၂၀ အတြင္း လူဦးေရ ၁၀သန္းကုိ
ထမ္းေဆာင္ရဖြယ္ရိွသည့္ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္သည္
Mega City တစ္ခုအျဖစ္ ေရာက္ရိွမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ဧရိယာကုိ မည္ကဲ့သုိ႔ ခ်ဲ႕ထြင္ရမည္ကုိ
ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက အမ်ိဳးမ်ိဳးတြက္ခ်က္ေနၾက သည္။
အလ်င္အျမန္ ဆံုးကုစားႏုိင္ရန္ အစိုးရအပါအ၀င္
ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး
ရွာေဖြေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ႏွစ္စဥ္မုိးကာလေရႀကီးေရ လွ်ံမႈမ်ားျဖစ္ေပၚ၍ ယာဥ္ေၾကာ
က်ပ္တည္းမႈမ်ားႏွင့္ ေနထိုင္မႈ စရိတ္ႀကီးျမင့္လာသည့္
စီးပြား ေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္သည္ ေရႊ႕ ေျပာင္း အေျခခ်ႏိုင္
ေနထိုင္သူ မ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ဧရိယာကို မျဖစ္မေန
ခ်ဲ႕ထြင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္မ်ားက
ေထာက္ျပသည္။
လက္ရိွ ၇၉၄ စတုရန္း ကီလိုမီတာ၊ မုိင္အားျဖင့္ ၃၀၆ မုိင္ေက်ာ္
က်ယ္၀န္းသည့္ ရန္ကုန္သည္ ကို လိုနီေခတ္က လူဦးေရ
သံုးေသာင္းအတြက္သာ ရည္ရြယ္၍ ဆူးေလေစတီကုိ ဗဟုိျပဳ
ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းတစ္ခုအျဖစ္ ေရးဆဲြထားျခင္းျဖစ္ သည္။
ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်သူမ်ား ျပားလာျခင္းေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး
ကာလတြင္ ၿမိဳ႕ဧရိယာကုိ အစိုးရလက္ထက္အဆက္ဆက္
ၿမိဳ႕သစ္မ်ားေဖာ္၍ တုိးခ်ဲ႕လာခဲ့ ရာ ယေန႔အထိ
အဆိုပါၿမိဳ႕သစ္ မ်ား၌ အေျခခံအေဆာက္အအံု ေကာင္းမ်ား
မျပည့္စံုေသးေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေရးရာ ေဆာင္းပါးမ်ား
ေရးသားေနသူျမင့္မိုရ္ေဆြက သံုးသပ္သည္။
‘‘ထပ္တုိးခ်ဲ႕မယ့္ ၿမိဳ႕သစ္ေတြက စီမံခန္႔ခဲြမႈ မေကာင္းရင္
အခု လက္ရွိေရႊျပည္သာတုိ႔၊ လိႈင္သာယာတို႔လို အေျခအေနမ်ိဳးေတြ
ျဖစ္ကုန္လိမ့္မယ္။ ၿမိဳ႕ကိုၿမိဳ႕ေတြ မ၀ုိင္းဘဲ ၿမိဳ႕ကုိ ရြာေတြ ၀ုိင္းသလို
ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္’’ဟု လက္ရိွ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနတြင္
အႀကံေပးအျဖစ္ လုပ္ကုိင္ေနသူ ျမင့္မုိရ္ေဆြက စိုးရိမ္္ တႀကီး
ေထာက္ျပသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိွ ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီး အခ်ိဳ႕ကမူ ရန္ကုန္ကုိ
ေဘးသို႔ တုိးခ်ဲ႕ျခင္း ထက္ ၿမိဳ႕တြင္းပုိင္း၌ တုိးခ်ဲ႕၍ရ သည့္
အေျခအေနမ်ား ရိွေနေသး ၿပီး အလ်င္စလိုမတိုးခ်ဲ႕သင့္ ေၾကာင္း
အႀကံျပဳသည္။
‘‘ၿမိဳ႕သစ္ထပ္ခ်ဲ႕ရင္ တစ္ေန ရာနဲ႔ တစ္ေနရာအလွမ္းေ၀းေနလိမ့္မယ္။
အေပၚကုိ ေဒါင္လုိက္ တက္လို႔ရတဲ့ အေနအထားေတြ အမ်ားႀကီး
ရိွေသးတယ္။ လူေန Apartment ေတြ ေဆာက္လို႔ရ တာေတြလည္း
ရိွတယ္။ အေလာ တႀကီးေတာ့ မလုိေသးဘူး’’ဟု
ေအာင္သစၥာမင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမွ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ
ဦးထူးျမတ္လင္းက ေျပာ သည္။
ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားေသာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားက
အ သံုးမျပဳဘဲ ပလပ္ထားသည့္ လုပ္ ငန္းသံုးေျမမ်ား၊ ဂုိေဒါင္မ်ား၊
စက္ ႐ံုမ်ား၊ စစ္တပ္ဧရိယာပုိင္ေျမ အခ်ိဳ႕မွာ ၿမိဳ႕တြင္းပုိင္း၌မ်ားစြာ
က်န္ေနေသးေၾကာင္း ၎ကဆို သည္။
ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္အ မ်ားစုက စနစ္တက်ေဘးသုိ႔ ျဖန္႔ ထြက္ၿပီး
တုိးခ်ဲ႕ျခင္းသာ ပိုမုိ ေကာင္းမြန္သည္ဟု ေျပာဆိုၾက ကာ
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္အခ်ိဳ႕ ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္
အမ်ားစုကမူရိွၿပီးသား ၿမိဳ႕ကိုသာ အေပၚသုိ႔ ေဒါင္လုိက္တုိးခ်ဲ႕
သင့္ သည္ဟု ယူဆေနၾကသည္။
‘‘ရန္ကုန္က မျဖစ္မေနတိုး ခ်ဲ႕ ဖုိ႔လုိတာ။ မွန္ကန္တဲ့ Plan ေတြ
ျဖစ္လာႏိုင္ဖုိ႔ အခုတည္းက အစီ အစဥ္ေတြ လုပ္ေနတယ္။
ဘယ္ေနရာကုိေတာ့ အေဆာက္အအံု ေဆာက္တာကို
ကန္႔သတ္မယ္။ ဘယ္ေနရာကုိေတာ့ အစိမ္းေရာင္ နယ္ေျမ
သတ္မွတ္မယ္ဆုိၿပီး လုပ္ေနတာေတြလည္းရိွတယ္။
Zoning Plan လည္း မၾကာခင္ ထြက္လာေတာ့မယ္’’ဟု
ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္ အုိးအိမ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈဦးစီးဌာနမွ အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး
ေဒၚလိႈင္ေမာ္ဦးက ေျပာသည္။
တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီကလည္း ဂ်ပန္အျပည္ ျပည္ဆုိင္ရာပူးေပါင္း
ေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီႏွင့္ ပူးေပါင္းေရးဆဲြ ခဲ့သည့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးမဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္းမွာလည္း ၿပီးခဲ့ေသာ
တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
အဆုိပါစီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ကုမၸဏီမ်ား
ေရြးခ်ယ္သည့္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရိွေနၿပီျဖစ္ သည္။
ယင္းစီမံကိန္းတြင္ ရန္ကုန္ကုိ တိုးခ်ဲ႕ရန္ ဦးစားေပးအဆင့္
ခုနစ္ဆင့္အထိ သတ္မွတ္ထား သည္။ အဆိုပါၿမိဳ႕သစ္မ်ားအားလံုးရိွ
စုစုေပါင္း ေျမဧက တစ္သိန္း ေက်ာ္ကို ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ မဟာရန္ကုန္
ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရးမဟာဗ်ဴဟာစီမံ ကိန္း ၂၀၄၀ တြင္ ေဖာ္ျပထား သည္။
‘‘အားလံုးေကာင္းဖို႔ လုပ္ရ တာပဲ။ အခုၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းအ တြက္
တင္ဒါေခၚထားတဲ့ ကုမၸဏီ ေတြကိုေတာင္ အခ်ိန္ယူၿပီး ေသခ်ာ
စစ္ေဆးရမွာေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာဦးမယ္။ ရန္ကုန္က တုိးခ်ဲ႕ဖို႔
တကယ္လုိေနၿပီေလ’’ဟု ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕မွ
သစ္ ေတာႏွင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီး ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းတင္ဒါ
စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရး အဖဲြ႕၀င္ ဦးေက်ာ္စုိးကေျပာသည္။
ရန္ကုန္သည္ အနာဂတ္တြင္ မီဂါစီးတီးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတစ္ခုအျဖစ္
ေရာက္ရိွေတာ့မည္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ လူဦးေရတုိးပြားႏႈန္းေပၚ
မူတည္၍ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳး မႈ စီမံကိန္းကိုသံုးႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ
အခ်ိန္ယူေရးဆဲြခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာ ေရးေကာ္မတီ၊ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေျမယာ စီမံခန္႔ခဲြမႈဌာနမွ
ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးတုိးေအာင္က ေျပာသည္။
သုိ႔ေသာ္မဟာဗ်ဴဟာမ်ား အ ရ ဆက္တုိက္အေကာင္အထည္
ေဖာ္မည္ဆုိပါက အစိုးရတြင္ ဘ႑ာေရးအခက္အခဲအခ်ဳိ႕
ရိွႏိုင္ ေၾကာင္း ဦးတိုးေအာင္က ဆုိ သည္။
‘‘ၿမိဳ႕သစ္ေတြ ခ်ဲ႕တဲ့အခါ ေျမအသံုးခ်မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
၁၉၉၀ ထဲက လန ၃၉ ရၿပီးသားေျမေတြ အမ်ားႀကီး ၿမိဳ႕စြန္မွာရိွတယ္။
စီမံ ကိန္းတစ္ခုခ်င္းစီမွာ ပေရာဂ်က္ ေတြ မ်ားလြန္းလို႔
တကယ္လုပ္ႏုိင္ ဖုိ႔ပဲ လုိမယ္။ လိုအပ္ရင္ ႏိုင္ငံ တကာ
အကူအညီေတြလည္း အ မ်ားႀကီးယူသင့္ရင္ ယူရမွာေပါ့’’ ဟု
ဦးတုိးေအာင္က ဆုိသည္။
မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္းသည္ ကာလလတ္၊
ကာ လရွည္စီမံကိန္းမ်ားဟူ၍ ခဲြျခား သတ္မွတ္ထားကာ
၂၀၄၀ ျပည့္ႏွစ္အထိ ေရရွည္ဆြဲထားသည့္ စီမံကိန္းျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္
တက္လာေသာ အစိုးရအဆင့္ဆင့္က ဆက္လက္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္သြားရမည့္ စီမံကိန္းႀကီးတစ္ခုျဖစ္ သည္။
ၿမိဳ႕တြင္းပိုင္းသည္ ဆူးေလ ဗဟိုျပဳခ်ဥ္းကပ္မႈစနစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္
ထားေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေနလူဦးေရ အမ်ားစုက ယင္းေနရာတြင္
စုၿပံဳ တိုးေ၀ွ႔ေနၾကျခင္းကို အဓိက ေျဖ ရွင္းရမည္ျဖစ္ၿပီး
ယခုေရးဆြဲထား သည့္ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္းမွာ
ေဘးသို႔ ျဖန္႔ထုတ္ သည့္စနစ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေကာင္းမြန္ၿပီး
အေျခခံအေဆာက္ အအံုေကာင္းမ်ား ျဖည့္ဆည္းေပးရန္
လိုအပ္သည္ဟု ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ပညာရွင္
ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ ကေျပာသည္။
‘‘အဓိကကေတာ့ တစ္ေနရာ ထဲမွာ စုၿပံဳမေနဘဲ အားလံုးကို
ျဖန္႔ထုတ္တဲ့စနစ္ လုပ္ကိုလုပ္ရမွာ’’ဟု ၎ကဆိိုသည္။
သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ လူအ မ်ားစုသည္ လူေနမႈအဆင့္လြန္္စြာ
နိမ့္ပါးမႈတြင္ ေနထိိုင္ေနရၿပီး စနစ္က်သည့္ အေျခခံအေဆာက္
အအံုမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ ေနာက္ပင္က်ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
ေဒါက္တာ ေက်ာ္လတ္က ေျပာ သည္။
ျမိဳ႕ဧရိယာတိုးခ်ဲ႕ရာတြင္ အဆင့္ သံုးဆင့္ရွိၿပီီး
ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ လက္ရွိလံုးခ်င္းအိမ္ မ်ား၊ အထပ္ျမင့္မ်ား
တိုးခ်ဲ႕ျခင္း ျဖင့္ အခန္းအေရအတြက္ယူနစ္ မ်ားျပားလာႏိုင္ျခင္း၊
ဒုတိယအဆင့္အေနျဖင့္ ၿမိဳ႕ကိုထပ္ခ်ဲ႕ျခင္း၊
တတိယအဆင့္အေနျဖင့္ ေရျခား ေျမျခားရွိရာ ေဒသအသစ္သို႔
တံတားအသစ္၊ လမ္းအသစ္မ်ား ေဖာက္လုပ္၍ ၿမိဳ႕ကို
ထပ္မံခ်ဲ႕ျခင္း မ်ား ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗိသုကာ
ပညာရွင္မ်ားအသင္းနာယက ဦးေအာင္ျမင့္က ရွင္းျပသည္။
လက္ရိွတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးကပ္လာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းအျဖစ္ ေဖာ္ထုတ္ရန္ လ်ာထားသည့္ ေဒသရွိ
ေဒသခံမ်ားက ေနာင္အစိုးရလက္ထက္တြင္ အဆုိပါစီမံကိန္းမ်ား
ျပန္လည္ဆုိင္းငံ့သြားမည္ကို စုိးရိမ္ေနၾကသည္ဟု ၾကည့္ျမင္တုိင္
တစ္ဖက္ကမ္းေက်းရြာမွ ရပ္ကြက္ေထာက္ကူျပဳအဖဲြ႕၀င္
ဦးတင္ျမင့္က ေျပာသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေဒသစီမံကိန္းကုိ ေနာင္အစုိးရလက္ ထက္မွာ
ဆက္မလုပ္ေတာ့ဘဲ အ စီအစဥ္ တစ္ခုခုေျပာင္းသြားမွာ ကို
စုိးရိမ္ေနၾကတဲ့ ရြာသားေတြ အမ်ားႀကီးပဲ’’ဟု ၎က ဆိုသည္။
ေဆး႐ံု၊ စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုေကာင္း မ်ား
မျပည့္စံုျခင္း၊ ေႏြကာလတြင္ ေရရွားပါးသည့္ ဒဏ္ကုိ
ႏွစ္စဥ္ခံေနရေသာ ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္း ေဒသခံမ်ားကမူ
ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း မ်ား အလ်င္အျမန္ေပၚေပါက္လာ ရန္
လိုလားလ်က္ရိွသည္။
‘‘ရန္ကုန္ကုိ ဒီဘက္ကမ္းက ေန မီးေရာင္စံုေတြ ျမင္ေနရ တယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီဘက္မွာေတာ့ ရန္ကုန္နဲ႔နီးၿပီး လွ်ပ္စစ္မီးမရေသးတဲ့
ရြာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ’’ ဟု ၾကည့္ျမင္တိုင္တစ္ ဖက္ကမ္း
တမာတေကာရြာမွ လယ္ယာေျမ ဧက ၂၀ ခန္႔ပုိင္ဆုိင္သူ
ဦးခ်န္ဟုတ္က ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ နိမ့္က်ပံုကို ေျပာျပသည္။
လက္ရိွရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အေျခ အေနသည့္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း၅၀ က
စင္ကာပူႏွင့္ ဆင္တူၿပီး အေျခခံအေဆာက္အအံုေကာင္းမ်ားစြာ
လုိအပ္ေနကာ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမ်ား တုိးခ်ဲ႕ျခင္းထက္ ၿမိဳ႕တြင္းပုိင္းရိွ
အေျခခံအေဆာက္အ အံုမ်ားကုိသာ ဦးစားေပးအေနျဖင့္
အဆင့္ျမႇင့္တင္သင့္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနအား
အႀကံေပးေနသည့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံ Surbma ကုမၸဏီမွ အမႈေဆာင္
အရာရိွက ေျပာသည္။
‘‘ရန္ကုန္က ေရွ႕မွာ စီမံခန္႔ခဲြ မႈ မွားခဲ့တဲ့ ကမၻာ့ၿမိဳ႕ႀကီးေတြကုိ
သင္ခန္းစာယူလို႔ရတယ္။ အမွား နည္းေအာင္ ေရွာင္လို႔ရေသး တယ္။
တကယ္လုပ္မယ္ဆုိရင္ ေပါ့’’ဟု ၎က ဆုိသည္။
(မိုးညို)
*****
၂ ။ "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း ၂၀၁၆ တြင္စမည္ျဖစ္ၿပီး
ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းတစ္ခု ေဖာက္လုပ္မည္"
မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ေဖာ္ေဆာင္မည္ျဖစ္သည့္အတြက္
၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြင္းမွစတင္၍ ၿမိဳ႕သစ္ခုနစ္ခုကို စတင္
အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းၿမိဳ႕သစ္ခုနစ္ခုကိုပတ္၍
ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းတစ္ခုကိုလည္း ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဌာနထံမွ သိရသည္။
သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဒလၿမိဳ႕နယ္၊ လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္(ထိန္ပင္)၊
ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္၊ လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္အေရွ႕ေျမာက္ႏွင့္
အေနာက္ေတာင္တို႔တြင္ ပထမငါးႏွစ္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္
ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယငါးႏွစ္စီမံကိန္းအတြင္း ယင္းၿမိဳ႕သစ္ခုနစ္ခုကို
ပတ္၍ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းဌာနထံမွ
သိရသည္။
*****
၃ ။ "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ဧရိယာအတြင္း ပါ၀င္သည့္ေျမမ်ား
အေရာင္းအ၀ယ္ လံုး၀မရွိေတာ့"
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ဧရိယာအတြင္း ပါ၀င္သည့္ေျမမ်ား
အေရာင္းအ၀ယ္ လံုး၀ မရွိေတာ့ေၾကာင္း ယင္းဧရိယာအတြင္း
ေနထိုင္လ်က္ရွိသည့္ ေဒသခံအခ်ဳိ႕ထံမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းအတြက္ တင္ဒါေခၚယူခဲ့စဥ္ အခ်ိန္က
စီမံကိန္း ဧရိယာမ်ားအတြင္း ေျမအေရာင္းအ၀ယ္ အနည္းငယ္
ရွိခဲ့ေသာ္လည္း တင္ဒါဖြင့္ စိစစ္သည့္ စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္
ေနာက္ပိုင္း အေရာင္းအ၀ယ္မ်ား လံုး၀ မရွိေတာ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း
ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။
အဆိုပါ ေနရာမ်ားတြင္ ေနထုိင္သည့္ လယ္သမားမ်ား အေနျဖင့္
လက္ရွိစီးပြားေရး က်ပ္တည္းေနေသာ္လည္း ၎တို႔၏ ေျမမ်ားကို
ထုတ္မေရာင္းေသးဘဲ လက္ကိုင္ထားေၾကာင္းႏွင့္ ၀ယ္ယူမည့္သူမ်ား
အေနျဖင့္လည္း လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အေျခအေနကို ေစာင့္ဆိုင္း
ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ဧရိယာအတြင္း ပါ၀င္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္
ေျမတစ္ဧကလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၂၀၀ ႏွင့္ ၃၀၀ အၾကား
ေပါက္ေစ်းရွိေနေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ အေရာင္းအ၀ယ္ မရွိေၾကာင္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ဧရိယာအတြင္း ပါ၀င္သည့္ေဒသမ်ားမွ
ေဒသခံမ်ား စုဖြဲ႕ထားသည့္ ရန္ကုန္ အေနာက္ေတာင္ေဒသ
ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ကုမၸဏီမွ ဒါ႐ိုက္တာ
ဦးခင္ေမာင္သန္႔က ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ဧရိယာအတြင္း မပါ၀င္ေသာ
စီမံကိန္း ဧရိယာ အနီးတစ္၀ိုက္ရွိ လယ္ေျမမ်ားအား ကုမၸဏီ အခ်ဳိ႕က
အေပါင္ခံေနၿပီး တစ္ဧကလွ်င္ ၁၀ သိန္းႏႈန္းျဖင့္
အေပါင္ခံေနေၾကာင္းလည္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။
“လိႈင္သာယာ-တြံေတး ကားလမ္းနားက ခတၱိယဘက္မွာ ေျမေတြကို
ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕က အေပါင္ခံေနတယ္လို႔ ၾကားတယ္။ တစ္ဧကကို
၁၀ သိန္းႏႈန္းနဲ႔။ အဲဒီလို အေပါင္ခံတဲ့ ေနရာမွာ လယ္ေျမပိုင္ဆိုင္မႈ
ပံုစံ ၇ နဲ႔ အေရာင္းအ၀ယ္စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ေပးရတယ္ ေျပာတယ္။
အတိုးကလည္း ၁၀၀ ကို သံုးက်ပ္ႏႈန္း၊ ခုနစ္က်ပ္ႏႈန္း စသည္ျဖင့္
ေျပာေနၾကတယ္။ အခု အေပါင္ခံတဲ့ ေနရာေတြက
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ဧရိယာထဲမွာ မပါဘူး” ဟု
ရန္ကုန္အေနာက္ေတာင္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ
ကုမၸဏီမွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးခင္ေမာင္သန္႔က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းကို လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အေနာက္ဘက္၊
ပန္းလိႈင္ျမစ္ႏွင့္ တြံေတးတူးေျမာင္းအၾကား၊ လိႈင္ျမစ္ႏွင့္
လိႈင္သာယာ-တြံေတး ကားလမ္းအၾကား ေျမေနရာမ်ားကို လ်ာထားၿပီး
ၾကည့္ျမင္တိုင္ တစ္ဖက္ကမ္း၊ တြံေတးၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေျမေနရာမ်ား
ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
(ေက်ာ္ထင္)
credit - 7day daily / The Voice Weekly &
Eleven Media Group
(စာၾကြင္း)
မူရင္း ေဆာင္းပါးႏွင့္ သတင္းမ်ားအား
အနည္းငယ္ ခ်ဳံထားေၾကာင္း ၀န္ခံပါသည္။
Labels:
သတင္း/ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment