Sunday, October 8, 2017

“ေရွ႕ဆက္မည့္ ဒလ တံတား”

“ေရွ႕ဆက္မည့္ ဒလ တံတား”

၁။ "ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူးတံတား ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း
ကန္႔ကြက္ေသာ္လည္း မူလအစီအစဥ္ အတိုင္း
တည္ေဆာက္မည္ဟု ဆို"

ကိုရီးယား-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရး ရန္ကုန္-ဒလ ျမစ္ကူး တံတား
စီမံကိန္းကို ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း (MIP) က ကန္႔ကြက္ထား
ေသာ္လည္း မူလအစီစဥ္အတိုင္း တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္
ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္
တြင္ က်င္းပသည့္ ပါတီ၊ လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရသုံးပြင့္ဆိုင္
ေတြ႕ဆုံပြဲတြင္ ကတိေပးစကားေျပာဆိုခဲ့သည္ဟု ဒလၿမိဳ႕နယ္
တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းရင္က
စက္တင္ဘာ ၂၅ ရက္၌ ျမန္မာတိုင္းမ္ေန႔စဥ္သို႔
ေျပာဆိုသည္။

''ဒီတံတားကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပႆနာေတြက
တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ရွင္းေနရတယ္။
သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးေတြကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ေဆာက္မယ္
လို႔ ေျပာထားၿပီးၿပီ။
ကန္႔ကြက္တဲ့သူေတြက အဓိက ဆိုခ်င္တာက တန္ ၂၀ဝ၀ဝ
သေဘၤာေတြ ဝင္ခ်င္တယ္။
အဲဒီေတာ့ ဒီတံတားကို ၾကည့္ျမင္တိုင္ ဗားဂရာဘက္ကို
ေ႐ႊ႕ေပးလို႔ မရဘူးလား ဆိုတဲ့ ပုံစံမ်ိဳး လာလုပ္တယ္။
ဒီျမစ္ထဲကို ဝင္တဲ့ သေဘၤာေတြက တန္ခ်ိန္ ၁၂ဝ၀ဝ၊
၁၅ဝ၀ဝ ပဲဝင္ေနတာ။
ဒါက တစ္ေလၽွာက္လုံး ဝင္ေနတာျဖစ္တယ္။
ဒါကို သူတို႔က အတြန္႔တက္ၿပီးေတာ့ တန္ခ်ိန္၂၀ဝ၀ဝ
ဝင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ သီလဝါ သြားဝင္ေပါ့'' ဟု
၎က ဆက္လက္ ေျပာဆိုသည္။

ေလ်ာ္ေၾကး
။။။။။။။။။။။။။။

အဆိုပါ တံတားစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္ေထာင္စု
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွလည္း တရားဝင္အတည္ျပဳ
ထားၿပီးေနာက္ တံတားတည္ေဆာက္မည့္ ဧရိယာႏွင့္
မလြတ္ကင္းသည့္ ေျမေနရာမ်ားအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကး ေငြ
အျဖစ္ က်ပ္ သုံးဘီလီယံခန္႔ ေပးထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း (MIP) က ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဝင္ေငြ
ရွာေပးေနရေၾကာင္း၊
တံတားထိုးလိုက္ပါက ျမစ္အတြင္း ေသာင္ထြန္း သြားေသာ
ေၾကာင့္ သေဘၤာမ်ား ဝင္မရပါက အလုပ္သမား တစ္သိန္း
ဝန္းက်င္ ဒုကၡေရာက္ကာ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္
ဟုဆို၍ ေနရာေ႐ႊ႕ေပးရန္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎က
ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။

''ေနာက္ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္လည္း ဝင္ေငြ ေလ်ာ့သြား
ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။
တံတားက တိုင္က ႏွစ္တိုင္ပဲ ရွိတယ္။
ဒီႏွစ္တိုင္ေလာက္နဲ႔ ဘယ္လိုေသာင္ထြန္းၿပီးေတာ့
ဘာျဖစ္မွာမို႔လို႔လဲ။ မထိခိုက္ပါဘူးလို႔ ပညာရွင္ေတြက
သုေတသနလုပ္ၿပီးေတာ့ ေသခ်ာရွင္းျပ ထားၿပီးၿပီ။
ဒါကို အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ လာၿပီး
လုပ္ေနတယ္။
အဲဒါဆို ခင္ဗ်ားတို႔အရင္ အစိုးရလက္ထက္တုန္းက
ဘာျဖစ္လို႔ သေဘာ တူခဲ့သလဲ။ အခု အစိုးရလက္ထက္
တံတား ေဆာက္ေတာ့မယ္ဆိုမွ ဘာျဖစ္လို႔ ကန္႔ကြက္
တာလဲ ဆိုေတာ့ အရင္အစိုးရလက္ထက္တုန္း က
ေၾကာက္လို႔တဲ့။ အခုအစိုးရလက္ထက္က်ေတာ့ ျပည္သူ႕
အစိုးရဆိုေတာ့ တင္ျပရဲတယ္ေပါ့။
အဲဒီေတာ့ တင္ျပရဲတယ္ဆိုေပမယ့္ ဒါကို ႏိုင္ငံေတာ္က
ဆုံးျဖတ္ၿပီးၿပီ။
အခုက MoU လည္းထိုးၿပီးၿပီ။ MoA လည္းထိုးၿပီးၿပီ။
အခုက ကိုရီးယားအစိုးရကို တရားဝင္ ေႂကြးကတင္
ေနၿပီ။ တံတားမထိုးျဖစ္လည္း ေပးရေတာ့မယ္'' ဟု
၎ကဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။

''ဒီတံတားမရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒလသူ ဒလသားေတြရဲ႕
ဘဝေတြ အသက္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေပးဆပ္ခဲ့တယ္။
အခ်ိန္ေတြ ဘယ္ေလာက္ဆုံး႐ႈံးခဲ့တယ္ဆိုတာကို
ကိုယ္ခ်င္းစာဖို႔ လိုတယ္။
ဒီရန္ကုန္ျမစ္က ၁၉၈၀-၈၁ခုႏွစ္ ေလာက္ကတည္းက
ေတာက္ေလၽွာက္ ႏုန္းေတြ တစ္ေန႔ကို ႏွစ္ေပေလာက္
တင္ေနတယ္။
ေသာင္တူး သေဘၤာေလးစင္းနဲ႔ မျပတ္တူးေန တာေတာင္
အဆင္မေျပဘူး။ အခု ဟိုသီလဝါ ဟိုဘက္မွာပါ တူးေန
ရတယ္။ ကဲ အဲဒီဘက္မွာ တံတားမရွိဘဲနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔
ေသာင္ထြန္းတာလဲ။ ႏုန္းက အက်အရမ္းမ်ားတဲ့အခါ
ဒီလိုျဖစ္တာပဲ'' ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။

ရန္ကုန္-ဒလျမစ္ကူးတံတားကို ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလမွ
စတင္၍ ၂၀၂၁ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္မည္
ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေျပာဆို
ထားသည္။

(ထက္စိုးလင္း)

*****

၂။ "ရန္ကုန္-ဒလ တံတားစီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရန္
အသင့္နီးပါးျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းေပးရန္ စာပုိ႔
ထားမႈအေပၚ အစုိးရ၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အတုိင္း
ေဆာင္ရြက္မည္ဟု လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ေျပာၾကား"

ရန္ကုန္-ဒလတံတားစီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရန္ အဆင္သင့္
နီးပါးျဖစ္ေနခ်ိန္ တြင္ ျမန္မာစက္မႈဆိပ္ကမ္း (MIP) က
ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းေပးရန္ ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီး ဘ႑ာေရး၊
စီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရး ေကာ္မတီထံ စက္တင္ ဘာ ၃ ရက္
တြင္ စာေပးပုိ႔ထားၿပီး ဆက္လက္ တည္ေဆာက္ရန္ ကိစၥ
အား ျပည္ေထာင္စုအစုိးရ၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အတုိင္း
ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒလၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္
အမွတ္ (၂) မွ တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္
ဦးတင္ေထြးတင္ (ခ) ဦးျမသိန္းက ေျပာၾကားသည္။

“အခုမွ သူတုိ႔က ဒီဟာေလးကုိ ေနရာ ေျပာင္းရင္ေျပာင္း၊
မေျပာင္းရင္ Tunnel လုပ္ဆုိၿပီး ေျပာပါတယ္။
မေန႔ကလည္း နယ္သာလန္က လာရွင္း သြားပါတယ္။
ဘာမွ ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္ေတြ လုပ္တာက အနည္းဆုံး
ေလးႏွစ္သုံးႏွစ္ၾကာမယ္။
တံတားနဲ႔ဆုိရင္ အနည္းဆုံး ခုနစ္ႏွစ္ ရွစ္ႏွစ္ၾကာမယ္
ဆုိၿပီးေတာ့ ပညာရွင္ေတြက ေျပာသြားတယ္။
ဒီမွာ အားလုံး လုပ္ၿပီးသြားၿပီ။ EIA/SIA အႀကိမ္ႀကိမ္ လုပ္ၿပီး
သြားၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ျဖစ္ေစခ်င္ တာကေတာ့
ဆုံးျဖတ္ၿပီး တဲ့အတုိင္း လုပ္ပါ။
ေလ်ာ္ေၾကးေတြကလည္း သံုးဘီ လ်ံေလာက္ေပးၿပီးၿပီျဖစ္တဲ့
အတြက္ ဒါကုိေတာ့ မေျပာင္းသင့္ေတာ့ဘူး။
ေလ်ာ္ သင့္တဲ့သူေတြ ေလ်ာ္ၿပီးၿပီ။ ဖ်က္သင့္တာေတြလည္း
လုပ္ၿပီးၿပီ။ အသစ္ေဆာက္ေပးရမယ့္ ဟာေတြကုိလည္း
အကုန္လုပ္ၿပီးၿပီ။
ဒီဟာေတြ မလုပ္ခင္က ဆုိရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။
အားလုံးလည္း ေရႊ႕ေျပာင္းဖ်က္ၿပီး သြားၿပီ။
အခု မွ Tunnel လုပ္ဖုိ႔ ခ်ျပတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔
ျမိဳ႕နယ္အေနနဲ႔ သေဘာမက်ဘူး။
အေပၚက ညႊန္ၾကားခ်က္အတုိင္း ဆက္လုပ္ေနမွာ၊
ဆက္လုပ္ဖုိ႔ပဲ သေဘာက်ပါတယ္။
စီမံကိန္းကုိ ၂၀၁၈ တစ္လပုိင္းမွာ စတင္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု
ဦးတင္ေထြးတင္ (ခ) ဦးျမသိန္းက ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
ဘ႑ာေရး၊ စီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးေကာ္မတီက ျမန္မာ
စက္မႈဆိပ္ကမ္း (MIP) ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံကာ ညိႇႏိႈင္းမႈမ်ား
ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္
ေျပာၾကားသည္။

“ရန္ကုန္-ဒလ တံတားစီမံကိန္းကုိ အားလုံးဆုံးျဖတ္ၿပီးၿပီ။
လုပ္ငန္းလည္း စေတာ့မယ္။ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရရဲ႕
ညႊန္ၾကားမႈေရာ ရန္ကုန္တုိင္း အစုိးရေရာ အေက်အလည္
ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့မွ လုပ္ငန္းစဖုိ႔ ရက္ပုိင္းေလးပဲ လုိေတာ့မွ
စီးပြားေရး ေကာ္မတီကုိ စာလာတင္တယ္။
ဒီေနရာေလးကုိ နည္းနည္းေလး ေနရာေျပာင္းေရႊ႕ဖို႔
စာလာတင္တယ္။
ဒါကုိေတာ့ စီးပြားေရး ေကာ္မတီက အခ်က္အလက္ေတြ
အားလုံးကုိ စုစည္းၿပီးေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ေတြ႕ဖုိ႔ ျပန္ခ်ိန္း
ထားတယ္။ သူတုိ႔ကုိ အေၾကာင္းျပန္မယ္။
အဲဒီက်မွ အေျဖက သိမွာ။
ဒီဟာကေတာ့ အရင္အစုိးရလက္ထက္ကတည္းက ခြင့္ျပဳ
ခဲ့တယ္။ ဒီဘက္အစုိးရလက္ထက္မွာလည္း ဒလက
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ရဲ႕ ေမးခြန္းကုိလည္း
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လုပ္ေပးပါမယ္ ဆုိၿပီး
ကတိျပဳထားတယ္။ တံတားကုိ တန္ခ်ိန္တစ္ေသာင္းခြဲ
သေဘၤာေတြ ၀င္လုိ႔ ရေအာင္ ေဆာက္မယ္ဆုိၿပီး
ကတိျပဳၿပီးတာၾကာပါၿပီ” ဟု
ဦးတင္ေထြးတင္ (ခ) ဦးျမသိန္းက ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္-ဒလ တံတား တည္ေဆာက္မႈအား ၂၀၂၁ ခုႏွစ္
ဇြန္လတြင္ၿပီးစီးရန္ ခန္႔မွန္းထားၿပီး တံတားတည္ေဆာက္ရန္
ကိုရီးယား ႏိုင္ငံ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ပူးေပါင္း
ေဆာင္ရြက္ေရးရန္ပံုေငြ (EDCF Loan) မွ ေခ်းေငြ
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ သန္းႏွင့္ ျပည္တြင္း
လိုအပ္ ရန္ပံုေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၀ ဒသ မ ၃၄၁ သန္း
ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆၈ ဒသမ ၁၇၄ သန္း ကုန္က်မည္
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

(ဆန္းထူးေအာင္)

credit - The Myanmar Times
& Eleven Media Group

**********

“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------

အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0

No comments:

Post a Comment