Sunday, October 29, 2017

“ဒလ တံတား ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းမ်ား”

“ဒလ တံတား ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းမ်ား”

၁။ "ျမန္မာ-ကုိရီးယားခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား (ဒလ)
တည္ေဆာက္ေရး ေျမသားခံႏိုင္ဝန္စမ္းသပ္မႈ ရာႏႈန္းျပည္႕
ျပီးစီး"

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးတုိ႔
ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေစမည့္ ျမန္မာ-ကုိရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး
တံတား(ဒလ) တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းကိုစတင္ေတာ့မည္
ျဖစ္၍ ေျမသားစမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test) လုပ္ငန္းမ်ားကို
ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ ယခုအခါေျမသား စမ္းသပ္ျခင္း
(Soil Test) လုပ္ငန္း ရာႏႈန္းျပည့္ ေဆာင္ရြက္ ျပီးစီးၿပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေျမသားခံႏိုင္ဝန္ စမ္းသပ္ျခင္း လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္
ရန္ကုန္ဘက္ ျခမ္းျဖစ္ေသာ ဘုန္းႀကီးလမ္း တစ္ေလွ်ာက္အား
လည္းေကာင္း၊
ကမ္းနားလမ္း ဝဲဘက္ျခမ္းႏွင့္ ယာဘက္ျခမ္းအား
လည္းေကာင္း၊
ဒလဘက္ျခမ္းျဖစ္ေသာ ကမာ ကဆစ္ ရပ္ကြက္ရွိ
ေလွဆိပ္ထိပ္မွ နာရီစင္အဝိုင္းအထိအားလည္းေကာင္း၊
ျမစ္အတြင္းႏွင့္ ကမ္းစပ္ တစ္ဖက္စီ အတြက္လည္းေကာင္း
ပိြဳင့္ စုစုေပါင္း ၆၄ (Bore hole) တြင္း အတြက္ ေျမသား
စမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test)လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ၿပီးစီး
သြားျခင္းျဖစ္ၿပီး
ပိြဳင့္ ၁ (Bore hole) တြင္း၏ အနက္မွာ မီတာ ၇ဝ ဝန္းက်င္စီ
ရွိကာ ပိြဳင့္ အက်ယ္မွာ မီလီမီတာ ၁ဝဝ စီ ရွိေၾကာင္း
သိရသည္။

ေျမသားစမ္းသပ္ျခင္း (Soil Test) လုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္
ေနသည့္SUNTAC TECHNOLOGIES ကုမၸဏီလီမိတက္
မွ Operation မန္ေနဂ်ာ ဦးမင္းသက္ေဇာ္က
'' ဒီ တံတားႀကီး တည္ေဆာက္ၿပီးစီးသြားၿပီ ဆိုရင္ေတာ့
ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္းေရာ၊ ဒလဘက္ျခမ္းပါ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္
လာႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးပါ
အစစအရာရာ အဆင္ေျပလာမွာပါ။
ၿပီးေတာ့ျမစ္ကိုေလွနဲ႔ျဖတ္သန္းၿပီး အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾက
ရတဲ့ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ အသက္အႏၲရာယ္ပါ လံုျခံဳစိတ္ခ်
ရမွာျဖစ္ပါတယ္''ဟုေျပာသည္။

အဆိုပါ ျမန္မာ-ကုိရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား (ဒလ)
တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းေဆာင္ရြက္ ၿပီးစီးပါက
ရန္ကုန္ဘက္ျခမ္းႏွင့္ ဒလဘက္ျခမ္း၌
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ၿပီး
နိစၥဓူဝ ျမစ္ကို ေလွျဖင့္ ျဖတ္သန္းအလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ
ျပည္သူမ်ား၏ အသက္အႏၲရာယ္ပါ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေစမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းအသံုးျပဳသူမ်ားအတြက္အဆင္ေျပေစရန္
ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား
(ဒလ) တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဧၿပီ
ေနာက္ဆံုးပတ္ကေျမသားစမ္းသပ္ျခင္း(Soil Test) လုပ္ငန္း
မ်ားကို စတင္ေဆာင္ ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား (ဒလ)
တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းမွ သိရသည္။

(ေမာင္စိန္ဝင္း)

*****

၂။ "ဒလတံတားလုပ္ငန္းခြင္ႏွင့္မလြတ္သည့္ ကမ္းနားရွိ
အေဆာက္အအုံ ၁ဝဝ ခန္႔ကို ဒီဇင္ဘာ အၿပီး ဖ်က္သိမ္းမည္၊
အားလုံးက်ဴးေက်ာ္မ်ားျဖစ္၍ ေလ်ာ္ေၾကးေပးမည္ မဟုတ္ဘဲ
ေျပာင္းေရႊ႕ စရိတ္သာေပးမည္ဟု ဆို"

တံတားတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းခြင္ႏွင့္မလြတ္ကင္းသည့္
ဒလကမ္းနားတစ္ေလၽွာက္ရွိ အေဆာက္အအုံ ၁ဝဝ ခန႔္ကို
ဒီဇင္ဘာလအၿပီး ဖ်က္သိမ္းမည္ျဖစ္ၿပီး အားလုံးက်ဴးေက်ာ္မ်ား
ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ေလ်ာ္ေၾကးေပးမည္မဟုတ္ဘဲ ေရႊ႕ေျပာင္း
စရိတ္သာ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေအာက္တိုဘာ ၁၉ ရက္တြင္ သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ား
က စီမံကိန္းႏွင့္မလြတ္သည့္ ဒလၿမိဳ႕၊ ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္း
တစ္ဝိုက္ႏွင့္ ကမ္းနားဘက္အျခမ္းမွ သမၺန္ဆိပ္ ႏွင့္ဆိုင္ခန္း
တို႔ကို စာရင္း ေကာက္ယူခဲ့သည္။

ဖ်က္သိမ္းေပးရမည့္ အေဆာက္အအုံမ်ားထဲတြင္ အိမ္၊
ဆိုင္ခန္း၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္စသျဖင့္ ပါဝင္ၿပီး စည္ပင္ပိုင္
ေျမေပၚတြင္ အေဆာက္အအုံ ၂၀ ႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္
ေျမေပၚတြင္ ၇၆လုံး ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

"အခုဖ်က္ေပးရမယ့္ အေဆာက္အအုံေတြက အမ်ားပိုင္
ေျမေတြျဖစ္တဲ့ စည္ပင္ေျမ၊ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ေျမေတြမွာ
ေဆာက္ထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးစရာ
မလိုဘူး။
ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေဆာက္ထားတဲ့ အေဆာက္အအုံ အတြက္
ေရႊ႕ေျပာင္းစရိတ္ကိုေတာ့ တံတားဦးစီးက တြက္ခ်က္ၿပီး
ေပးသြားမွာေပါ့။
အဲဒီအတြက္ စာရင္းလိုက္ေကာက္ၾကတာပါ"
ဟု ဒလၿမိဳ႕နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္႐ုံး မွ
တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ဘက္တြင္တံတား တည္ေဆာက္ေရး ပစၥည္းမ်ား
ထားရန္ေနရာမရွိသည့္အတြက္ ဒလဘက္ရွိယင္းေျမေနရာ၌
တံတား တည္ေဆာက္ေရး ပစၥည္းမ်ား ထားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊
တံတားတည္ ေနရာမွ ေဘးကမ္းနား တစ္ေလၽွာက္
တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ကို ေပ ၁၅ဝဝ ခန႔္ အသုံးျပဳမည္ျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ စုစုေပါင္းေပ ၃ဝဝဝ ခန႔္ကို တည္ေဆာက္ေရး
လုပ္ငန္းခြင္အျဖစ္ အသုံးျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
၄င္းက ေျပာ သည္။

"စာရင္းအရအေဆာက္အအုံေပါင္း ၁ဝဝ ခန႔္ရွိတယ္။
အဲဒီအထဲမွာ ေနရာျပန္ေပးရမွာက ကမာ ကဆစ္သမၺန္ဆိပ္
တစ္ခုတည္း ရွိတယ္။
အဲဒီ သမၺန္ဆိပ္က ေပ ၁ဝဝ နီးပါးေလာက္ရွိတယ္။
ေနရာျပန္ေပးဖို႔ ညႇိႏွိုင္းေနတယ္။
က်န္တဲ့အ ေဆာက္အအုံေတြက အကုန္က်ဴးေတြ ျဖစ္တဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ ဖ်က္ ေပးရေပမယ့္ ေနရာေတာ့ျပန္မေပးဘူး။
သူတို႔ကိုအေဆာက္အအုံေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
ဖ်က္စရိတ္၊ နစ္နာေၾကးသေဘာမ်ိဳး ေပးဖို႔ပါ။
စာရင္းေကာက္ထားတဲ့ အကုန္လုံးကို ဌာနဆိုင္ရာေတြျဖစ္တဲ့
ဆိပ္ကမ္းက တာဝန္ရွိသူေတြရယ္၊ စည္ပင္ကတာဝန္ရွိသူ
ေတြရယ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပိုင္းတို႔ကေန ဘယ္လိုဆက္ၿပီး
ေဆာင္ရြက္ေပးမလဲဆိုတာ ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကမွာပါ" ဟု
ေဒသဖြံ့ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီမွ ေဒၚတင္တင္ဦးက
ေအာက္တိုဘာ ၂၀ ရက္တြင္ေျပာသည္။

ယင္းဖ်က္ေပးရမည့္အေဆာက္အအုံမ်ားတြင္ ေလ်ာ္ေၾကး
ရၿပီးသား အေဆာက္အအုံမ်ားလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း ၄င္းက
ေျပာသည္။

တံတားတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းကို ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ဆန္းပိုင္း
တြင္စတင္နိုင္ရန္ခန႔္မွန္းေၾကာင္း
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိ ရသည္။

ေျပာင္းေရႊ႕ေပးရမည့္ ကမာကဆစ္သမၺန္ဆိပ္ကို ေနရာအစား
ျပန္ေပးနိုင္ရန္အတြက္ သမၺန္သမားတို႔ေတာင္းဆိုေသာ
ေနရာႏွင့္အ မ်ားျပည္သူ သြားလာရ အဆင္ေျပေသာေနရာသို႔
ေရႊ႕ေျပာင္းရန္ သမၺန္ေမာင္းသူမ်ား၊ ေဒသခံအခ်ိဳ႕ႏွင့္
သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူတို႔ ညႇိႏွိုင္းေနေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္-ဒလတံတား စီမံကိန္းတည္ေဆာက္စဥ္ကာလအတြင္း
အမ်ားျပည္သူသြားလာရလြယ္ကူေစေရးအတြက္ လမ္းေဖာက္
ရန္ လိုအပ္သည့္အက်ယ္အဝန္းကို ေျမရွင္မ်ားထံမွ
ေလးႏွစ္တာေၿမငွားခအျဖစ္အိမ္ေထာင္စု ၆၈ စု အား
က်ပ္ ၃၂၈ ဒသမ ၃၇ သိန္း ႏွင့္
ဆိုင္ခန္းမ်ားအတြက္ေလ်ာ္ေၾကးေငြက်ပ္ ၅၈၈ သိန္းေပးအပ္
ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန မွ သိရသည္။

ယင္းတံတားကို ကိုရီးယား နိုင္ငံ စီးပြားေရးဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္မွု
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ရန္ပုံေငြ EDCF Loan မွေခ်းေငြ
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ သန္းႏွင့္ ျပည္တြင္း
လိုအပ္ ရန္ပုံေငြအေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၀ ဒသမ ၃၄၁ သန္းျဖင့္
ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္းခန႔္မွန္းကုန္က် စရိတ္
(အေမရိကန္ေဒၚလာ) ၁၆၈ ဒသမ ၁၇၄ သန္းကုန္က်မည္
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

(AL)

credit - The Union Daily & Democracy Today

**********

“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------

အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0

No comments:

Post a Comment