"ဆုေပးေရာ ဒဏ္ေပးပါ အားနည္းေနသည့္ အခြန္"
အခြန္ထမ္းေဆာင္ျခင္းဟူသည္ ႏိုင္ငံသားမ်ား
ေဆာင္႐ြက္ရသည့္ တာဝန္ပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္
အခြန္ထမ္းေဆာင္ျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးသည္
ဘာလဲဟူသည္ကား ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိသည္။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ တိုင္းျပည္
ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ လိုအပ္သည့္ အေျခခံ
အေဆာက္အအုံမ်ားကို အစိုးရက ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္
အခြန္ေငြျဖင့္သာ အသုံးခ်ရျခင္းျဖစ္သည္။
အခြန္ေငြရရွိမႈ နည္းပါးသည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္ပါက ႏိုင္ငံ၏
သယံဇာတမ်ားကို ေရာင္းခ်ျခင္း၊ ျပည္ပေခ်းေငြရယူျခင္း
မ်ားျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ရသျဖင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္
မ်ားစြာကို ခံစားၾကရသည္။
စစ္အစိုးရတာဝန္ယူခဲ့စဥ္ကာလတစ္ေလၽွာက္
အခြန္ထမ္းေဆာင္သည့္အေလ့အထ ျမန္မာျပည္တြင္
နည္းပါးခဲ့သည္။
၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ေ႐ြးေကာက္ခံအစိုးရစနစ္ ေပၚေပါက္လာၿပီး
ေနာက္ အခြန္ယဥ္ေက်းမႈ ျပန္လည္ထြန္းကားစျပဳလာ
ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံ၏လူဦးေရအားျဖင့္ ဆိုပါက အခြန္
ထမ္းဦးေရသည္ အလြန္နည္းပါးေနဆဲ ျဖစ္သည္။
အခြန္ဥပေဒအရ အခြန္တိမ္းေရွာင္သူမ်ားကို
ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္မ်ား ျပဌာန္းထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္မႈ အားနည္းလြန္း
ေနသည္။ ၎အခ်က္သည္ပင္ အခြန္ထမ္းမ်ားႏွင့္
အခြန္တိမ္းေရွာင္သူမ်ားအၾကား မမၽွတမႈ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေန
ေစသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။
တည္ဆဲဥပေဒအရ လူတစ္ဦး၊ ကုမၸဏီတစ္ခု၏ အခြန္
ထမ္းေဆာင္ၿပီး ရေငြမ်ားသည္ ဝင္ေငြရ လမ္းေၾကာင္း
ျပႏိုင္ေသာေငြ 'ေငြျဖဴ' မ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္
၎ေငြမ်ားျဖင့္ တစ္စုံတစ္ရာျပန္လည္ဝယ္ယူရာတြင္
ဝင္ေငြခြန္ ထပ္မံေပးေဆာင္ရန္ မလိုေတာ့ဘဲ ကင္းလြတ္
ခြင့္ရွိသည္။ ၎အခ်က္သည္ပင္ အခြန္ထမ္းမ်ားအတြက္
ႏိုင္ငံက ျပန္လည္ေပးထားသည့္ အခြင့္အေရး
မက္လုံးတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္ ၎အခြင့္အေရးကိုပင္ အခြန္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္
ျပည့္ဝစြာ အက်ိဳးခံစားခြင့္ ရွိေရးသည္ ႐ႈပ္ေထြးလြန္းေန
သျဖင့္ အခြန္ထမ္းမ်ားက ခံစားခြင့္မရွိဘဲ ျဖစ္ေနသည္။
အျခားတစ္ဖက္တြင္ အခြန္တိမ္းေရွာင္ေနသူမ်ား အတြက္
ျမင္သာသည့္ ျပစ္ဒဏ္က်ခံရမႈမ်ား မရွိျခင္းက အားနည္းခ်က္
ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔အတြက္ အခြန္ထမ္းေဆာင္သူ
အေရအတြက္ နည္းပါးေနေစသည့္ အခ်က္တစ္ရပ္ ဟု
ဆိုႏိုင္သည္။
''အခြန္ေဆာင္တဲ့သူနဲ႔ အခြန္ေရွာင္တဲ့သူ ရတဲ့ အခြင့္အေရး
က အတူတူျဖစ္ေနတယ္။
အဲဒီေတာ့ အခြန္မေဆာင္လည္း ဘာမွမျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ အသိ
က အခြန္ထမ္းတဲ့သူဦးေရကို နည္းေနေစတယ္'' ဟု
ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္ ဦးေနလင္းဇင္က ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ျပည္တြင္း၌ အခြန္ထမ္းေဆာင္လုပ္ကိုင္ေနသည့္
ကုမၸဏီမ်ား၏ေရာင္းကုန္မ်ားသည္ အခြန္တိမ္းေရွာင္သည့္
ကုမၸဏီမ်ား၏ ေရာင္းကုန္မ်ားႏွင့္ ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ
မျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနမ်ား ရွိေနၾကသည္။
ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံအေနျဖင့္လည္း အခြန္ထမ္း အေရအတြက္
တိုးတက္လာရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းထက္ အခြန္ထမ္းေဆာင္
သူမ်ားထံမွ အခြန္တိုးျမႇင့္ရရွိေရးကိုသာ ဦးစားေပးေနျခင္း
ကလည္း မမၽွတမႈကို ျဖစ္ေနေစသည္ ဟု
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။
''ေဆာင္တဲ့ သူက ေဆာင္တယ္၊မေဆာင္တဲ့သူကလည္း
မေဆာင္ဘူးဆိုတဲ့အခါမွာ လုပ္ငန္းတူ၊ ပစၥည္းတူခ်င္း
ယွဥ္ရရင္ ကုန္က်စရိတ္ခ်င္း မတူေတာ့ဘူး။
အဲဒါေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႔က အခြင့္အေရး
တန္းတူ မရွိေတာ့ဘူး ''ဟုျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္
စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းဘုတ္အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦး
ျဖစ္ၿပီး သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္သူ
ေဒါက္တာေအာင္သိန္း က ေျပာသည္။
''လုပ္ငန္းတိုင္း၊ လူတိုင္းကို အခြန္ေဆာင္သူျဖစ္ေအာင္
လုပ္ေပးသင့္တယ္။
အခြန္ဆိုတာကိုလည္း ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ပမာဏတစ္ခုကို
ျဖစ္ေစၿပီး လြတ္ေနတဲ့ေနရာမရွိေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္ေတာင္
လက္ရွိထက္အမ်ားႀကီးပိုရလာမွာပါ။
အခုက အခြန္မေဆာင္ဘဲ လြတ္ေနတဲ့ ေနရာေတြလည္း
အမ်ားႀကီး'' ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ျပည္တြင္းအခြန္ဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးမင္းထြဋ္
ကမူ ထိုကဲ့သို႔ အခြန္ကင္းလြတ္သူမ်ားရွိေနျခင္း အတြက္
၎တို႔ဌာနသည္ အျခားဌာနဆိုင္ရာမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မႈ
ကို တိုးျမႇင့္လုပ္ကိုင္ေနလ်က္ရွိသည္ ဟု ေျပာသည္။
''အခြန္ကင္းလြတ္တဲ့ေနရာ မရွိဖို႔အတြက္ ေဆာင္႐ြက္
ေနပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္
ၿမိဳ႕နယ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ
ဌာနမွာ လိုင္စင္ယူရတယ္။
အဲဒီလိုလိုင္စင္ယူတဲ့အခါမွာ အခြန္တာဝန္ေက်ပြန္တဲ့သူ
ကိုသာ လိုင္စင္ထုတ္ေပးဖို႔အတြက္ လုပ္ထားတယ္။
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုဟာလည္း အေဆာက္
အအုံတစ္ခုေဆာက္ၿပီးရင္ လူေနထိုင္ခြင့္ေတာင္းခံတဲ့
အခါမွာ အခြန္ေဆာင္ၿပီးမွသာ လူေနထိုင္ခြင့္ကို
ရရွိႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို လုပ္ထားပါတယ္''ဟု
ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ က ေျပာသည္။
လစာဝင္ေငြခြန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အခြန္ထမ္းမ်ားလာဖို႔
အတြက္ ျပည္တြင္းအခြန္ ဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ တစ္ေနရာ
တည္းတြင္ အၿပီးေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သည့္ One Stop Service
စနစ္မ်ားကို အသုံးျပဳ၍ လုပ္ကိုင္ေနသည္ဟု
၎က ေျပာသည္။
အျခားတစ္ဖက္တြင္မူ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းတစ္ခုသည္ ကုမၸဏီ
ရေငြမ်ားကို အခြန္ထမ္းေဆာင္ၿပီးပါက ၎တို႔၏ ရပိုင္ခြင့္
ျဖစ္သည့္ အခြန္ထမ္းေဆာင္မႈမွတ္တမ္းရရွိရန္ အခက္အခဲ
ရွိေနသည္ဟု ဦးေနလင္းဇင္က ေျပာသည္။
ကုမၸဏီ၏ အခြန္ထမ္းေဆာင္မႈအား ကုမၸဏီအမည္ျဖင့္
အခြန္ေျပစာကိုသာရရွိၿပီး ကုမၸဏီတည္ေထာင္သူ၏
အမည္ျဖင့္ အခြန္ထမ္းေဆာင္မႈမွတ္တမ္း မရရွိျခင္း
ကလည္း အခက္အခဲ တစ္ရပ္ျဖစ္ေနေစလ်က္ရွိသည္ဟု
၎က ေျပာသည္။
ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ ဥပေဒတြင္ ဝင္ေငြခြန္
ဥပေဒပုဒ္မ ၆ ႏွင့္ ၆-က တို႔တြင္ ဝင္ေငြခြန္ ထမ္းေဆာင္
ထားၿပီးသည့္ေငြ (ဝင္ေငြရလမ္းေၾကာင္းေဖာ္ျပႏိုင္ေသာေငြ)
ျဖင့္ အိမ္ၿခံေျမ စသည့္ အေျချပဳပစၥည္း တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို
ျပန္လည္ဝယ္ယူပါက ဝင္ေငြခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္
ျပဳထားသည္။
အခြန္ေဆာင္ေၾကာင္း အေထာက္အထားအျဖစ္
ဝင္ေငြခြန္ေဆာင္သူသည္ တစ္သီးပုဂၢလျဖစ္ပါက
အျပာေရာင္မွတ္တမ္းစာအုပ္ႏွင့္
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ပါက အဝါေဖ်ာ့ေရာင္မွတ္တမ္း
စာအုပ္ျဖင့္ မွတ္တမ္း ရယူခြင့္ ရွိသည္။
၎မွတ္တမ္းစာအုပ္မ်ားျဖင့္ အခြန္ထမ္းေဆာင္သူ
လူတစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ႏွစ္အလိုက္ဝင္ေငြခြန္
ေပးေဆာင္ထားမႈမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္ အခြန္႐ုံးမ်ား
တြင္ တံဆိပ္ထု၍ မွတ္တမ္းရယူ အတည္ျပဳႏိုင္သည္။
၎မွတ္တမ္းစာအုပ္တြင္မူ လုပ္ငန္း၊သို႔မဟုတ္ လူတစ္ဦးခ်င္း
၏ လစဥ္ ဝင္ေငြႏွင့္ ၎ဝင္ေငြအတြက္ အခြန္ေပးေခ်မႈ
ပမာဏကို ေဖာ္ျပထားသည္။
အကယ္၍ လူတစ္ဦးသည္ အခြန္ထမ္းေဆာင္ၿပီး ဝင္ေငြ
သိန္း ၅ဝဝ ရွိပါက သိန္း ၅ဝဝ တန္ဖိုးရွိ တိုက္ခန္း၊ သို႔မဟုတ္
အျခားအေျချပဳပစၥည္း တစ္ခုခုဝယ္ယူရာတြင္ ဝင္ေငြခြန္
ထပ္မံေပးေဆာင္ရန္ မလိုေတာ့ဘဲ ခုႏွိမ္ခြင့္ရရွိမည္
ျဖစ္သည္။ သိန္း ၆ဝဝ တန္ဖိုးရွိတိုက္ခန္းကို ဝယ္ယူမည္
ဆိုပါက သိန္း ၅ဝဝ ကို ခုႏွိမ္၍ သိန္းတစ္ရာအေပၚတြင္သာ
ဝင္ေငြခြန္ ေပးေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔အတြက္ အခြန္ခုႏွိမ္မည္ဆိုပါက တိုက္ခန္းဝယ္ယူမႈ
ျပဳလုပ္သည့္ သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္အခြန္႐ုံးတြင္ ဝင္ေငြခြန္
ေပးေဆာင္ၿပီး မွတ္တမ္းစာအုပ္ကိုျပ၍ ဝင္ေငြခြန္
မက်သင့္ေစရန္ ေတာင္းခံႏိုင္ခြင့္ ရွိသည္။
ဝင္ေငြရလမ္းေၾကာင္း မေဖာ္ျပႏိုင္သည့္ေငြမ်ားျဖင့္ အေျချပဳ
ပစၥည္း တစ္ရပ္ရပ္ကို ဝယ္ယူရာတြင္လည္း
- တစ္က်ပ္မွ က်ပ္သိန္း ၃ဝဝ အထိကို ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊
- က်ပ္သိန္း ၃ဝဝ မွ သိန္း ၁,ဝဝဝ အထိကို ၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း၊
- က်ပ္သိန္း ၁,ဝဝဝ ႏွင့္ အထက္ကို ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္
ဝင္ေငြခြန္ ထမ္းေဆာင္ရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
''ကုမၸဏီဆိုတာက လူက တည္ေထာင္ထားတာျဖစ္တယ္။
ကုမၸဏီအမည္နဲ႔ အခြန္ေျပစာေပးသလို ႏွစ္အလိုက္
အခြန္ထမ္းေဆာင္ထားတဲ့ ပမာဏကို လူအမည္နဲ႔လည္း
ထုတ္ေပးဖို႔လိုတယ္။
အဲဒီေတာ့မွ ဒီကုမၸဏီကို တည္ေထာင္တဲ့သူက အိမ္ျဖစ္ေစ၊
ကားျဖစ္ေစ ဝယ္ယူတဲ့အခါမွာ ေငြျဖဴအေနနဲ႔ ဝင္ေငြခြန္
ထပ္မေဆာင္ရဖို႔ ေတာင္းဆိုခြင့္ ရွိမွာပါ။
ကုမၸဏီရဲ႕ အခြန္ေဆာင္ထားၿပီးသားကို လူနာမည္နဲ႔
မွတ္တမ္းအျဖစ္ မရတဲ့အတြက္ ကားတို႔၊ အိမ္တို႔ ျပန္ဝယ္တဲ့
အခါမွာ ဝင္ေငြရလမ္း မျပႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး ဝင္ေငြခြန္
ထပ္ေဆာင္ရတယ္။
ဒါက သဘာဝ လုံးဝမက်ဘူး။
အဲဒီေတာ့ အခြန္ေဆာင္တာက ဘာအက်ိဳးမွ မရွိသလို
ျဖစ္ေနတယ္'' ဟု ဦးေနလင္းဇင္က ေျပာသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္မူ အခြန္ထမ္းဦးေရ မ်ားလာရန္
အတြက္ မက္လုံးေပးသည့္ စနစ္မ်ားျဖင့္ ဆြဲေဆာင္သည့္
နည္းလမ္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ထားသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ ထိုင္ဝမ္ႏိုင္ငံတြင္ဆိုလၽွင္ ေစ်းဝယ္စင္တာ
မ်ား၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္ သုံးသည့္ ေငြရွင္းေျပစာကို
တစ္ႏိုင္ငံလုံး တစ္ပုံစံတည္း သတ္မွတ္ထားၿပီး ထိုေျပစာ
သည္ နံပါတ္စဥ္မ်ားပါဝင္ကာ ထီလက္မွတ္လည္း
ျဖစ္သည္။ ႏွစ္လတစ္ႀကိမ္ ထိုင္ဝမ္ေဒၚလာ ၁ဝ သန္း
(အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၃၅,ဝဝဝ ခန္႔)တန္သည့္ ထိုထီဆုမဲ
ကို ေဖာက္ေပးသည္။ ထို႔အတြက္ စားသုံးသူမ်ားသည္
ေငြေခ်ေျပစာကို မျဖစ္မေန ေတာင္းဆိုၾကၿပီး ဆိုင္မွ
ေပးအပ္ျခင္း မရွိပါက တိုင္ၾကားၾကသည္။
လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအားလုံးကို
ရာႏႈန္းျပည့္ အခြန္စည္းၾကပ္ႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မႈမရွိ
ေသးသည့္အျပင္ တစ္ဦးခ်င္းဝင္ေငြမ်ားအေပၚတြင္လည္း
ရာႏႈန္းျပည့္ ဝင္ေငြခြန္စည္းၾကပ္ႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္
ေသးျခင္း မရွိေသးေပ။
တစ္ဦးခ်င္းဝင္ေငြမ်ားအေနျဖင့္ဆိုပါက ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္၍ လစာေပးသည့္ ကုမၸဏီမ်ားမွ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္
အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားအေပၚတြင္သာ ဝင္ေငြခြန္စည္းၾကပ္
ႏိုင္ေသးျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔အတူ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္လည္း တရားမဝင္
ကုန္သြယ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ဒီဂ်စ္တယ္စနစ္အေပၚ မွီခို
လုပ္ကိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအေပၚတြင္
အခြန္စည္းၾကပ္ႏိုင္မႈ အားနည္းေနဆဲျဖစ္သည္။
ထို႔အတြက္ ျပည္တြင္းအခြန္ဦးစီးဌာနအေနျဖင့္ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္
မွစတင္ကာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္
ေရာင္းဝယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေၾကာ္ျငာမ်ားအေပၚတြင္ ဝင္ေငြခြန္
စည္းၾကပ္မႈမ်ားကို စတင္ေတာ့မည္ဟုလည္း
ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္က ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကို ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ အစိုးရ၏
အရအသုံးဆိုင္ရာ စာရင္းမ်ားေရးဆြဲရာ၌ လိုေငြမ်ား ႏွစ္စဥ္
ျပေနလ်က္ရွိသည္။
ထို႔အတြက္ ျပည္ပမွ ေႂကြးၿမီမ်ားရယူရျခင္း၊ ဗဟိုဘဏ္မွ
ေငြေခ်းျခင္းမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ေဆာင္႐ြက္ေနရသည္။ ၎ေခ်းေငြ
မ်ားအတြက္ အတိုးေပးရန္လိုသျဖင့္ ႏိုင္ငံအတြက္ ေရရွည္
တြင္ အခက္အခဲျဖစ္ေစလာႏိုင္သည္။ ထို႔အတြက္အခြန္ေငြ
တိုးျမႇင့္ရရွိေရးက အေရးႀကီးသည္ဟု စီးပြားေရးပညာရွင္
မ်ားက ေျပာၾကသည္။
ယခု ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္အေကာက္ဥပေဒ
တြင္ အခြန္က႑အရပ္ရပ္မွ အခြန္ရေငြမ်ားကို က်ပ္ ၆,၄၈၁
ဘီလ်ံရရွိရန္ လ်ာထားသည္။ သို႔ေသာ္ ျပည္တြင္းအခြန္ဦးစီး
ဌာနမွ ေကာက္ခံသည့္ တံဆိပ္ေခါင္းခြန္၊ ဝင္ေငြခြန္၊
ကုန္သြယ္ခြန္ႏွင့္ ေအာင္ဘာေလသိန္းဆု စသည့္ အခြန္
က႑မ်ား၏ ရေငြသည္ ဘ႑ာႏွစ္၏ ထက္ဝက္ ေျခာက္လ
တာအတြင္း က်ပ္ ၂,၁၅ဝ ဘီလ်ံကိုသာ ရရွိထားသည္။
သုံးပုံတစ္ပုံခန္႔သာရေသးသည့္သေဘာ ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အခြန္ေငြ
ရရွိေရးသည္ အဓိကအေရးပါသည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ အခြန္ထမ္းမ်ား နစ္နာေစမည့္ အခြန္စနစ္ႏွင့္
အခြန္ကင္းလြတ္မႈမရွိေသာ မၽွတသည့္ အခြန္စနစ္ျဖစ္ေရး
သည္လည္း အေရးပါလွသည္။ ထို႔အတြက္ အခြန္ေရွာင္သူ
မ်ားကို မည္သို႔ ကိုင္တြယ္မည္၊ အခြန္ထမ္းမ်ားကို မည္သည့္
ခံစားခြင့္မ်ားေပးမည္ ဆိုျခင္းကလည္း အေရးပါလွသည့္
အခ်က္ျဖစ္သည္။
ထို႔အတူ အခြန္ထမ္းျပည္သူမ်ား၏ ခံစားခြင့္မ်ားက
ဘာျဖစ္မလဲဆိုသည့္ အခ်က္ကလည္း ႏိုင္ငံအေနျဖင့္
မျဖစ္မေနေဖာ္ေဆာင္ေပးရန္ လိုအပ္ေနသည္။
(ထင္လင္းေအာင္)
credit - The Myanmar Times
**********
“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------
အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0
No comments:
Post a Comment