“ပစၥည္းခြန္ေကာက္ခံျခင္းႏွင့္ သူ႕အျမင္”
၁။ "အိမ္ၿခံေျမ လက္ဝါးႀကီးအုပ္မႈ တားဆီးမည့္ဥပေဒ
မူၾကမ္းထြက္ၿပီ"
ႏိုင္ငံအတြက္ အခြန္ဝင္ေငြ ပိုမိုရရွိလာႏိုင္မည့္ အျပင္
အိမ္ၿခံေျမလက္ဝါးႀကီးအုပ္မႈမ်ားကိုပါ တားဆီးကာကြယ္
ႏိုင္မည့္
''ပစၥည္းခြန္ေကာက္ခံျခင္းကို ႀကီးၾကပ္ျခင္း ဆိုင္ရာဥပေဒ''
ဟု အမည္ရသည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ျပဌာန္းရန္ အစိုးရက
ႀကိဳးစားေနရာ မူၾကမ္းအဆင့္ ေရးဆြဲၿပီးျဖစ္ၿပီး
ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ုံးသို႔ ေပးပို႔ထားေၾကာင္း
စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန
ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းက ေျပာၾကားသည္။
ထိုကိစၥကို ၎က ေအာက္တိုဘာ ၃ဝ ရက္တြင္
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္သို႔ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းဥပေဒသည္ လႊတ္ေတာ္၏ ဥပေဒေရးရာႏွင့္
အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္သုံးသပ္ေရးေကာ္မရွင္
ႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ကိုးႀကိမ္အထိ ၫွိႏႈိင္းခဲ့ၿပီး
ထြက္လာသည့္ ရလဒ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎က
ဆက္ေျပာခဲ့သည္။
လက္ရွိတြင္ ပစၥည္းခြန္ေကာက္ခံျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားေအာက္ရွိ
စည္ပင္သာယာအဖြဲ႕မ်ားက စည္ပင္သာယာ ဥပေဒအရ
သတ္မွတ္ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ေကာက္ခံေနၾကၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလုံး
အတိုင္းအတာျဖင့္ ၿခဳံငုံမိေအာင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္
ပစၥည္းခြန္ ဥပေဒ မရွိေပ။
လက္ရွိတြင္ ေျမယာလက္ဝါးႀကီးအုပ္မႈမ်ားရွိေနၿပီး
ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္ေရာက္ျခင္းကို ဟန္႔တား
သလို ျဖစ္ေန႐ုံသာမက ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးခ်င္းစီ၏
ေနထိုင္ခြင့္မ်ားကိုပါ လက္ဝါးႀကီးအုပ္သလိုျဖစ္ေနေၾကာင္း၊
ထိုကိစၥကို အစိုးရက ကာကြယ္ေပးရန္ မြန္ျပည္နယ္၊
ဘီးလင္း မဲဆႏၵနယ္၏ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးတင္ကိုကိုဦး
က လႊတ္ေတာ္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဒုဝန္ႀကီးက လႊတ္ေတာ္တြင္လာေရာက္
ေျဖရွင္းစဥ္ ဥပေဒမူၾကမ္း အေၾကာင္းကို ရွင္းျပခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။
အခြန္ဘ႑ာပိုမိုရရွိေရး၊ အေဆာက္အအုံႏွင့္ ၿခံပရဝဏ္
အေပၚ ပစၥည္းခြန္ေကာက္ခံမႈကို အခြန္အရာရွိမ်ားက
ေနထိုင္သူထံမွ စနစ္တက်ေကာက္ခံႏိုင္ေစရန္၊
စည္ပင္သာယာအဖြဲ႕မ်ား၏ ပစၥည္းခြန္ရေငြ တိုးတက္
ေစေရးႏွင့္ မၽွတေသာ ႏႈန္းထားျဖစ္ေစရန္ အဆိုပါ
ဥပေဒၾကမ္းကို ေရးဆြဲေနေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပခဲ့သည္။
ဥပေဒျပဌာန္းၿပီးပါက ပစၥည္းခြန္ေကာက္ခံမႈ ႀကီးၾကပ္ေရး
ဗဟိုအဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုအဖြဲ႕သည္ ႏွစ္စဥ္
ေျမ၊ အေဆာက္အအုံ ငွားရမ္းခမ်ား ကို
သတ္မွတ္မည္ျဖစ္သည္။
''ႏွစ္စဥ္ သုံးသပ္ တန္ဖိုးသတ္မွတ္ၿပီး က်သင့္ပစၥည္းခြန္ကို
ေကာက္ခံမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ အိမ္ၿခံေျမေစ်းကစားသူ
မ်ားက အိမ္ၿခံေျမကို ေနထိုင္ရန္မဟုတ္ဘဲ ဝယ္ယူ၊
ထိန္းသိမ္းလက္ဝါးႀကီး အုပ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေစ်းကစားမႈ
ျပဳျခင္းကို တားဆီးကာကြယ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္''ဟု
၎က ဆိုသည္။
ေနျပည္ေတာ္မွ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဦးေနစိုးကမူ
''တခ်ိဳ႕ကလည္း စုေဆာင္းမိလာတဲ့ ေငြေလးကို
တျခားစီးပြားေရးလည္း မလုပ္တတ္၊
ဒီအတိုင္းထားလို႔လည္း မျဖစ္ဆိုေတာ့ လက္လွမ္းမီ
ေလာက္တဲ့ေျမကို ဝယ္ထားတတ္ၾကတယ္။
ေျမက ကာလအေလ်ာက္လည္း တန္ဖိုးတက္တယ္ေလ။
သူတို႔လို လူမ်ိဳးေတြကိုေရာ ဘယ္လိုခြဲျခားမလဲဆိုတာ
စိတ္ဝင္စားစရာပဲ'' ဟု ေျပာခဲ့သည္။
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးခင္ခ်ိဳကလည္း
''တခ်ိဳ႕အေဆာက္အအုံေဆာက္ၿပီး အိမ္ခန္းငွားစားတာမ်ိဳး
လည္း ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ ဒီဟာက ကုမၸဏီအက္နဲ႔
လည္း သြားခ်ိတ္ဖို႔ လိုမယ္ ထင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒၾကမ္း
က ထြက္မလာေသးဘူးဆိုေတာ့လည္း ေျပာဖို႔
ေစာပါေသးတယ္''ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
(ထူးသန္႔)
*****
၂။ "အိမ္ၿခံေျမေဈးကြက္ႏွင့္ အစိုးရလက္တံ"
NLD ပါတီဦးေဆာင္ေသာ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
တာဝန္ကို ေျပာင္းလဲရယူခဲ့သည့္အခ်ိန္မွစ၍ သက္ဆိုင္ရာ
ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေနအိမ္မရွိသူမ်ား ေနအိမ္ရရွိေရး၊
တစ္နည္းအားျဖင့္ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ပေပ်ာက္ေရးကိစၥ သာမက
အိမ္ၿခံေျမႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ေလာကတြင္ ေဈးကြက္
လက္ဝါးႀကီး အုပ္မႈမ်ားကို ေလ်ာ့နည္းေအာင္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္
ရွိသည္ကို သတိျပဳမိပါသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းကလည္း အိမ္ၿခံေျမ ေဈးကစားသူမ်ား
ကို ပစၥည္းခြန္ေကာက္ခံျခင္းျဖင့္ ကာကြယ္ဟန္႔တားႏိုင္မည့္
ဥပေဒမူၾကမ္း တစ္ရပ္ ေရးဆြဲလ်က္ရွိၿပီး ယင္းပစၥည္းခြန္
ေကာက္ခံမႈဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရးဗဟိုအဖြဲ႔တစ္ရပ္
ဖြဲ႔စည္းရန္လည္း အစီအစဥ္ရွိသည္ဟု စီမံကိန္းႏွင့္
ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္း
က ထုတ္ေဖာ္ အသိေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔၏ အဓိက
ဦးတည္ခ်က္မွာ အိမ္ၿခံေျမေဈးကစားသူမ်ား၊
တစ္နည္းအားျဖင့္ ေနထိုင္ရန္အတြက္ မဟုတ္ဘဲ စီးပြားေရး
အက်ိဳးအျမတ္ထြက္ရန္ အလို႔ငွာ ဝယ္ယူ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထား
သူမ်ား စိတ္ႀကိဳက္ ေဈးကစားျခင္းကို ကာကြယ္ရန္ျဖစ္သည္
ဟု ဆိုပါသည္။
ေဈးကြက္စီးပြားေရးစနစ္ က်င့္သံုးေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏
စီးပြားေရး တိုးတက္မႈတြင္ အေရးႀကီးသည့္ အစိတ္အပိုင္း
တစ္ခုဟု သတ္မွတ္၍ရႏိုင္သည့္ အိမ္ၿခံေျမ အခန္းက႑
တြင္ ထိုသို႔ ပိုင္ဆိုင္မႈ အခြန္ေကာက္ခံျခင္းျဖင့္
ေဈးကစားသည္ဟူေသာကိစၥကို အမွန္တကယ္
ဟန္႔တားႏိုင္မည္ေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အကယ္၍ ထိေရာက္စြာ
ဟန္႔တားႏိုင္သည္ဆိုပါက အိမ္ၿခံေျမေဈးကြက္၌
ဝယ္လိုအားႏွင့္ ေရာင္းလိုအား မွ်ေျချဖစ္သည့္ အေနအထား
သို႔ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔ႏိုင္မည္ေလာ ဟူသည္မွာ
အထူးပင္ေမးစရာ ျဖစ္လာပါသည္။
ထို႔အတူ အိမ္ၿခံေျမ ေဈးကြက္ႏွင့္ အိမ္ရာ ေဆာက္လုပ္ေရး
လုပ္ငန္းမ်ားအၾကား ႀကီးမားသည့္ ခ်ိတ္ဆက္မႈရွိသလို
ယင္းခ်ိတ္ဆက္မႈက ေဈးကြက္တြင္း ပရမ္းပတာ မျဖစ္ဘဲ
ဟန္ခ်က္ညီမွ်မႈရွိေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္သည္ဟူေသာအခ်က္မွာ
လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာပါသည္။
အိမ္ၿခံေျမ ေဈးကြက္ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားသိႏွင့္ထားၿပီးျဖစ္သည့္
အတိုင္းပင္ ေဈးကြက္တြင္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခု
တြင္ အဝယ္ႏွင့္ အငွား (ဝယ္လိုအား)ျမင့္တက္မႈက
အိမ္ရာႏွင့္ တိုက္ခန္းအသစ္မ်ား ထြက္ေပၚလာေအာင္
ဖန္တီးစၿမဲျဖစ္သည္ဟု ေယဘုယ်ဆိုႏိုင္ပါသည္။
အဝယ္လိုက္လွ်င္ အေရာင္းလည္းရွိသည့္သေဘာျဖစ္
ေပသည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ တကယ့္လက္ေတြ႕ ျဖစ္ေပၚေန
ေသာ အိမ္ၿခံေျမေဈးကြက္ေလာကတြင္ အဆိုပါ
ဝယ္လိုအားႏွင့္ ေရာင္းလိုအားမွာ အၿမဲပင္တေစ အခ်ိဳးတက်
ျဖစ္ေနျခင္းမရွိသည္ကိုလည္း သိထားၾကပါလိမ့္မည္။
အေၾကာင္းမွာ အိမ္ၿခံေျမေဈးကြက္ တစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္
ဝယ္သူႏွင့္ေရာင္းသူတို႔ စိတ္ဝင္စားသည့္ တည္ေနရာ၊
ပတ္ဝန္းက်င္၊ သက္တမ္း စေသာ တန္ဖိုးမ်ား မတူညီၾကျခင္း
ေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။
သို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း အင္းလ်ားလမ္းေပၚမွ
အိမ္ႏွင့္ၿခံတစ္ၿခံ၏ တန္ဖိုးကို ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္း က
အိမ္ႏွင့္ ၿခံတန္ဖိုးႏွင့္ မည္သို႔မွ် ညႇိယူ၍မျဖစ္ႏိုင္ျခင္းပင္။
တစ္နည္းဆိုရလွ်င္ ေဈးကြက္တြင္မတူညီသည့္ တန္ဖိုး
အလိုက္ အဆင့္ဟူသည္ရွိစၿမဲျဖစ္ၿပီး ယင္း အဆင့္ကို
ေဈးကြက္စီးပြားေရးတြင္ တူညီေအာင္မည္သို႔မွ် ၾကားဝင္
ဖန္တီး ေပး၍ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။
အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအပါအဝင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံႀကီးမ်ားကို
ၾကည့္မည္ ဆိုလွ်င္ အိမ္ၿခံေျမ ေဈးကြက္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ
လိုသူမ်ား မ်ားျပားလာေရးႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား
အင္အားေကာင္းမြန္လာေရးအတြက္ အစိုးရႏွင့္ ဗဟိုဘဏ္
တို႔က အိမ္ၿခံေျမေဈးကြက္ပူေဖာင္းေပါက္မည့္
အေနအထားသို႔ မည္သို႔မွ်အေရာက္မခံဘဲ စီမံကိန္းသစ္မ်ား
အမ်ိဳးမ်ိဳးေရးဆြဲေပးျခင္း၊
အတိုးႏႈန္း နည္းသည့္ ေခ်းေငြထုတ္ေခ်းေပးျခင္း စသည္
တို႔ျဖင့္ ပံ့ပိုးေပးေလ့ရွိသည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။
အိမ္ၿခံေျမေဈးကြက္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသူရွိမွ ေဈးကြက္
တည္ၿငိမ္မႈ ရွိမည္၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားလည္း
ႀကီးထြားမည္၊ အဝယ္ႏွင့္ အေရာင္း၊ ငွားရမ္းသူႏွင့္ အငွားခ်
သူတို႔အၾကား မွ်ေျခရွိသည့္ အေနအထား ကို ဖန္တီးႏိုင္မည္
စသည္တို႔ကို နားလည္ သေဘာေပါက္ျခင္းေၾကာင့္
ထိုသို႔ ဝင္ေရာက္ ပံ့ပိုးေပးျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
မိသားစုတိုင္း အိမ္ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ေရး ဟူသည့္ကိစၥမွာ
၎မိသားစုတို႔၏ မတူညီေသာ လံု႔လဝီရိယေၾကာင့္ရသည့္
မတူညီေသာ ဝင္ေငြအတိုင္းအတာေပၚတြင္ အၿမဲပင္တေစ
ပံုစံႏွင့္ အဆင့္ကြဲျပားေနမည္သာျဖစ္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
ယႏၲရားက ၎တို႔၏ ဝင္ေငြအလိုက္ ဝယ္ယူႏိုင္၊
ငွားရမ္းႏိုင္သည့္ အေျခအေနမ်ိဳးကိုျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီး
ေပးရန္သာ လိုအပ္သည္။
ဥပမာ- ဥေရာပတြင္ စီးပြားေရး ထိပ္သီး ျဖစ္ေနသည့္
ဂ်ာမနီတြင္ ႏိုင္ငံလူဦးေရ၏ ၄၃ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္မွ်သာ
ေနအိမ္ပိုင္ဆိုင္သူမ်ား ျဖစ္ေနၿပီး က်န္ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ငွားရမ္း
ေနထိုင္သည့္ဘဝတြင္ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ေနျခင္းေၾကာင့္
အိမ္ပိုင္ရာပိုင္ကိစၥအေပၚ စိတ္မဝင္စားၾကဘဲ ျဖစ္ေနျခင္း
ကို ဂ်ာမန္ျပည္သူမ်ား ဆင္းရဲႏြမ္းပါးလြန္းသည္ဟု
ေကာက္ခ်က္ဆြဲမိပါက မွားမည္သာ ျဖစ္သည္။
အဓိက ဆိုလိုသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား မိသားစုတိုင္း
အိမ္ပိုင္သည္၊ မပိုင္သည္ ဆိုျခင္းထက္ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔စြာ
ဝယ္ယူႏိုင္၊ ငွားရမ္းႏိုင္သည့္ အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္ေစမည့္
နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြေပးေရးမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား၏
တာဝန္ျဖစ္ၿပီး အိမ္ၿခံေျမ ေဈးကြက္အတြင္း မွ်တမႈ ရွိ၊ မရွိႏွင့္
ေဈးကစားသူမ်ား ပေပ်ာက္ျခင္း ရွိ၊ မရွိကို ေဈးကြက္ကသာ
အဆံုးအျဖတ္ ေပးႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုရင္း ျဖစ္ေပသည္။
အယ္ဒီတာ (The Voice)
credit - The Myanmar Times & The Voice Daily
**********
“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------
အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0
No comments:
Post a Comment