"သမိုင္းႏွင့္ ယွဥ္ေျပာလာၾကေသာ ျမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း"
၁။ "သမိုင္းထဲမွာ သင္ခန္းစာရွာ"
‘ျပည္သူ႔အစိုးရလက္ထက္တြင္ ျပည္သူမ်ား၏
စားဝတ္ေနေရး တိုးတက္လာေအာင္ မျပဳႏိုင္ေသး’ ဟု
မၾကာမီက ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီ ပါတီ
ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ အတြင္းေရးမွဴး အဖြဲ႕ဝင္
ဦးဝင္းထိန္ရဲ႕စကားကို အမွတ္ရၾကလိမ့္မယ္
ထင္ပါတယ္။
မိသားစုတစ္စုမွာ ဘာ အေရးႀကီးဆံုးလဲလို႔ ေမးရင္
စားဝတ္ေနေရးျဖစ္ပါတယ္။ ကြဲကြာ ေနၾကတဲ့ မိတ္ေဆြ
သူငယ္ခ်င္းေတြ ျပန္ေတြ႕လို႔ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး
အဆင္ေျပရဲ႕လားလို႔ ေမးတဲ့ စကားက စားဝတ္ေနေရး
ကို ရည္ ၫႊန္းတာပါ။ အိမ္သာရင္ ဧည့္လာတယ္ ဆိုတဲ့
စကားကလည္း စားဝတ္ေနေရး ျပည့္စံုႂကြယ္ဝမႈကို
ၫႊန္းပါတယ္။ စီးပြားေရး ေကာင္းတဲ့ အိမ္ကို
ဘယ္ေဆြမ်ဳိး၊ သူငယ္ခ်င္းေတြက မလာခ်င္ဘဲ
ရွိပါ့မလဲ။
အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ စီးပြားေရး က ဆုတ္ယုတ္ၿပီး တစ္ေန႔
လုပ္မွ တစ္ေန႔စားရမယ့္ အေျခအေနမ်ဳိး မိသားစုတစ္ခုမွာ
ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္သူ႔မွာ တာဝန္ရွိလဲဆုိတာ
ေမးစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။
အိမ္ေထာင္ဦးစီးမွာ တာဝန္ရွိသည္ေပါ့။
အခု အာဏာရပါတီရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးက ျပည္သူမ်ား
ရဲ႕ စားဝတ္ေနေရးကို တိုးတက္လာေအာင္ မျပဳႏိုင္
ေသးဘူးလို႔ ဝန္ခံလိုက္တာဟာ အင္မတန္ မဂၤလာရွိတဲ့
စကားပါ။
စစ္အစိုးရ လက္ထက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ က ျပည္သူေတြ
စားဝတ္ေနေရး က်ပ္တည္းေနတာကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထမင္းငတ္လို႔ ေသတဲ့မသာ မရွိပါဘူး။
အိမ္မွာ စားစရာမရွိရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ သြားစားလို႔
ရပါတယ္ဆိုတဲ့ စကားထက္စာရင္ အမ်ားႀကီး
က်က္သေရ ရွိလွပါတယ္။
ဦးဝင္းထိန္ရဲ႕ ဝန္ခံစကား ၾကားရၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ
အမ်ဳိးသားစီမံကိန္း ေကာ္မရွင္အစည္းအေဝးကို
သမၼတအိမ္ေတာ္မွာ က်င္းပရာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံ
ပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္က ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရး
တိုးတက္မႈကို ခန္႔မွန္းထားသည္ထက္ ပိုမုိတိုးတက္ရန္
ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ေျပာၾကားလိုက္တဲ့ အတြက္
အစိုးရသစ္ ပထမႏွစ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဇာင္းေပး
လုပ္ေဆာင္ေနရာက စီးပြားေရးဘက္ မ်က္ႏွာမူလာတာ
ဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တစ္ခု
ျဖစ္လာပါတယ္။
ေဆြးေႏြးပြဲမွာ စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဝင္း
က အမ်ဳိးသား စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲျခင္း၊ အေကာင္အထည္
ေဖာ္ျခင္းတို႔ကို တင္ျပခဲ့ၿပီး ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္
တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားက ပါဝင္ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္
လို႔ သိရပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အစိုးရမ်ား
က တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ စီမံကိန္းေတြ
ေရးဆြဲခဲ့ ၾကပါတယ္။ ဒီလိုစီမံကိန္းေတြ ေရးဆြဲရာမွာ
ျပည္တြင္းက တတ္သိပညာရွင္မ်ား ပါဝင္သလို ျပညပ က
ပညာရွင္မ်ားရဲ႕ အကူအညီလည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။
* ဒါေပမဲ့ စီမံကိန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မေအာင္ျမင္ရတဲ့
အေၾကာင္းရင္းဟာ ေအာက္ေျခက လက္ေတြ႕ ဘဝကို
ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ျပည္သူ ေတြရဲ႕အသံ မပါဝင္ခဲ့လို႔ပါ။ *
အထူးသျဖင့္ အာဏာရွင္ေခတ္မွာေတာ့ စီမံကိန္းဆိုတာ
တစ္ေသြး တစ္သံ တစ္မိန္႔နဲ႔ သြားတဲ့အတြက္ ပညာရွင္
ေတြအျမင္ကိုေတာင္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။
စီမံကိန္းေဖာ္ေဆာင္မႈေတြ ကို စာရြက္ေပၚမွာသာ
တုိးတက္မႈေတြျပၿပီး ဝိုင္းဝန္းလိမ္ညာၾကတဲ့
အတြက္လည္း လက္ေတြ႕ျပည္သူ႔ ဘဝကို
တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ မရွိေစခဲ့ပါဘူး။
အဲဒီလို မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့စီမံကိန္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ
အနက္မွ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္က ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု
ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္း အေၾကာင္းကို
အနည္းငယ္ ဆြဲထုတ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ထုိအခ်ိန္ က ဦးႏုရဲ႕
ဖဆပလပါတီဟာ အစိုးရဖြဲ႕ႏိုင္သလို လႊတ္ေတာ္ထဲ
မွာလည္း ၿပိဳင္ဘက္ကင္း အုပ္စုႀကီးသဖြယ္
ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။
၁၉၅၂ ခုႏွစ္ အာဇာနည္ေန႔မွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုက
‘ဗမာႏိုင္ငံ ဟာ လယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။
ဒီလယ္ေတြေၾကာင့္ ဗမာႏုိင္ငံဟာ ကမၻာေပၚမွာ
ဆန္ အမ်ားဆံုး တင္ပို႔ေရာင္းခ်တဲ့ႏိုင္ငံျဖစ္တယ္။
ဒီ လယ္ေတြအျပင္ အဖိုးတန္ ကြၽန္းသစ္ေတြ ထြက္တဲ့
သစ္ေတာႀကီးေတြလည္း ရွိတယ္။
သတၱဳတြင္း မ်ဳိးစံုရွိတယ္။ ပတၱျမားတြင္းေတြ ရွိတယ္။
ေရနံတြင္းေတြ ရွိတယ္’ ဆိုတာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားရင္း
‘လူတစ္ကိုယ္ တိုက္တစ္လံုး၊ ကားတစ္စီး၊ လစာဝင္ေငြ
ရွစ္ရာ ရေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္’ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔
ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္း ကို စတင္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ခဲ့ပါတယ္။
၁၉၅၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၄ ရက္ကေန ၁၇ ရက္ေန႔အထိ
က်ဳိကၠဆံကြင္းမွာ အစည္းအေဝး က်င္းပၿပီး
ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္း ႀကီးကို ေရးဆြဲခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္။
စီမံကိန္းထဲမွာ
(၁) ဘဝသစ္ စီမံကိန္းမ်ား၊
(၂) စီးပြားေရး စီမံကိန္းမ်ား၊
(၃)အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ား၊
(၄) လူထုအတြက္ လတ္တေလာ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရး
ဆိုသည့္ အၾကမ္းဖ်င္း ေလးမ်ဳိး ခြဲျခားထားပါတယ္။
ဒီစီမံကိန္းေလးမ်ဳိး စလံုးဟာ အေမရိကန္ကုမၸဏီ
ေကတီေအ အစီရင္ခံစာပါ ျပန္လည္ထူေထာင္ရမယ့္
စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ၁၀ မ်ဳိးနဲ႔ညႇိႏိႈင္းၿပီး ကိုက္ညီေအာင္
ပံုေလာင္း ေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးႏုအပါအဝင္ ဖဆပလအစိုးရအဖြဲ႕ဟာ အေမရိကန္ရဲ႕
ေကတီေအစီမံကိန္းကို အားကိုးယံုၾကည္ၿပီး အဲဒီစီမံကိန္း
ကို အေျခခံကာ ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းကို
ေရးဆြဲခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္းဟာ ရွစ္ႏွစ္စီမံကိန္းျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္း
ကုန္က်ေငြဟာ က်ပ္ကုေဋ ၇၅၀ ခန္႔ျဖစ္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းၿပီး
ကုေဋ ၅၀၀ ကို ျပည္တြင္းမွ ထုတ္ႏုတ္ သံုးစြဲကာ
က်န္ကုေဋ ၂၅၀ ကို ျပည္ပက ေခ်းငွားသံုးစြဲဖို႔
စီစဥ္ခဲ့ ပါတယ္။
စီမံကိန္းအေကာင္ အထည္ေဖာ္ဖို႔ ေျမေက်းရွင္း (ARDC)၊
စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း (IDC) နဲ႔ ဓာတ္သတၱဳ
ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း (MRDC) တုိ႔ကို တည္ေထာင္
ဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါ တယ္။
စီမံကိန္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈရဲ႕ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုသာ
စက္မႈလုပ္ငန္းမွာ သံုးစြဲမွာျဖစ္ၿပီး လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား
ထုတ္လုပ္ေရးအတြက္ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း လ်ာထားပါတယ္။
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးမွာ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသံုးၿပီး
က်န္တဲ့ေငြကို လူမႈေရး၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတို႔မွာ
သံုးစြဲမွာျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့
အခါမွာ ညႇိညႇိႏိႈင္းႏိႈင္း မရွိဘဲ ကိုယ္သန္ရာ သန္ရာမွာ
ဦးစားေပး လုပ္ၾကပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ဦးထြန္းဝင္း၊ သခင္ခ်စ္ေမာင္အုပ္စုက စက္႐ံု၊
အလုပ္႐ံုတည္ေဆာက္ေရး၊ ေရ အားလွ်ပ္စစ္ ထုတ္လုပ္ေရး
ေဇာင္းေပးလုပ္ပါတယ္။ ဦးဗေဆြက ဓာတ္သတၱဳ ရွာေဖြေရး၊
သခင္ တင္၊ သခင္ေက်ာ္ဒြန္းတို႔က လယ္ယာေျမႏိုင္ငံပိုင္
ျပဳလုပ္ေရး၊ ဦးႏု၊ ဦးဝင္း၊ ဦးရာရွစ္တို႔က က်န္းမာေရး၊
ပညာေရး၊ ဘာသာေရးတို႔ကို ေဖာ္ထုတ္ လုပ္ေဆာင္
ၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ညႇိညႇိႏိႈင္းႏိႈင္းလည္း မရွိ၊ စီမံကိန္း တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု
ခ်ိန္သားကိုက္ေအာင္ မေပါင္းစပ္၊ ဦးစားေပး အျမင္
အယူအဆခ်င္း ကလည္း တကြဲတျပားစီျဖစ္တဲ့ အတြက္
စီမံကိိန္းေတြဟာ ေအာင္ျမင္သင့္သေလာက္ မေအာင္ျမင္
ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
အဆိုးဆံုးကေတာ့ ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္း မစမီမွာ
သင္ခန္းစာယူစရာ ႏွစ္ခု ရွိခဲ့ ပါတယ္။
မဂၤလာဒံုေလယာဥ္ကြင္း ျပဳျပင္ေရးနဲ႔ သမိုင္းခ်ည္မွ်င္စက္
ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။
မဂၤလာဒံု ေလယာဥ္ကြင္း ျပဳျပင္ေရးမွာ ဒိန္းမတ္ ကုမၸဏီ
တစ္ခုကို ေငြက်ပ္ ၂၇ သိန္းနဲ႔ ကန္ထ႐ိုက္ေပးကာ ျမန္မာ
အစိုးရ ကိုယ္စား လုပ္ငန္းေတြ ႀကီးၾကပ္ေပးဖို႔ အေမရိကန္
အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦး ငွားရမ္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။
စီမံကိန္းက ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္မျဖစ္ဘဲ အေမရိကန္
အင္ဂ်င္နီယာ လက္ေျမႇာက္ျပန္ေျပးသြားခါမွ စစ္ေဆး
စံုစမ္းတဲ့အခါ ၂၇ သိန္း သံုးစြဲခြင့္ ျပဳထားတဲ့ စီမံကိန္းဟာ
၅၀၅ သိန္းေတာင္ ကုန္က်ေနၿပီ ဆိုတာ ေတြ႕ရၿပီး
အ႐ံႈးႀကီး ႐ံႈးခဲ့ပါတယ္။
သမိုင္းခ်ည္စက္ကိစၥမွာလည္း ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ စက္႐ံုစလည္တဲ့
အခါ မွာ ဗမာျပည္မွာ တည္တဲ့စက္က ဗမာျပည္ကထြက္တဲ့
ခ်ည္မွ်င္တို႔၊ ဝါးတို႔ သံုးမရတဲ့စက္ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္းဟာ သင္ခန္းစာယူစရာေတြကို
မယူ ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ ပညာရွင္ ေရာဘတ္နသန္
က ကုန္ေစ်းႏႈန္းမတက္ေအာင္၊ျပည္တြင္း ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ
မရွိေအာင္ ဆိုျပီး ႏိုင္ငံျခားပစၥည္းေတြသြင္းဖို႔ သာ
အေလးထား တိုက္တြန္းခဲ့တဲ့ အတြက္ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြသာ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔
ဆိုပါတယ္။
လယ္ယာေျမ ႏိုင္ငံပိုင္ျပဳလုပ္ေရးမွာလည္း ေျမရွင္ႀကီးမ်ား
ထံမွ လယ္ေျမမ်ားကို ေလ်ာ္ေၾကးေပး ျပန္ယူရတဲ့ အတြက္
က်ပ္ေငြ ကုေဋနဲ႔ခ်ီၿပီး ကုန္က်ခဲ့ ပါတယ္။
ကိုရီးယားကြၽန္းဆြယ္ စစ္ပြဲေၾကာင့္ ဆန္ေစ်းေကာင္းရေနတဲ့
ဖဆပလအစိုးရဟာ စစ္ပြဲအၿပီးမွာ ဆန္ေစ်းေတြ ျပန္က်
သြားတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားဝင္ေငြေလ်ာ့က်ၿပီး ျပည္ေတာ္သာ
စီမံကိန္းလည္း မေအာင္မျမင္ျဖစ္ခဲ့ ရပါေတာ့တယ္။
ယခုႏွစ္ေပါင္း ၇၀ အၾကာ မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ
အစိုးရတစ္ရပ္က တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ စီမံကိန္း
ေတြ ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အျပင္ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္
အစိုးရတို႔ကလည္း စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲေနပါတယ္။
မၾကာခင္မွာပဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးသြားဖို႔ ရွိေန
ပါတယ္။ စီမံကိန္းေတြ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိစြာ လႊတ္ေတာ္
မွာ ခ်ျပ ေဆြးေႏြးတာ ျပည္သူ႔ဘဝနဲ႔ပိုမို နည္းစပ္
ေစပါတယ္။
စီမံကိန္းေတြေအာင္ျမင္ဖို႔ သမိုင္းသင္ခန္းစာမ်ားကို ယူကာ
ယခုရက္ထဲ ေခတ္စားေနတဲ့ ကဖ်က္ယဖ်က္ လုပ္ေသာ
ဝန္ထမ္းမ်ား၊ မလုပ္ မ႐ႈပ္ မျပဳတ္ဆိုေသာဝန္ထမ္းမ်ား
အႏၲရာယ္ကိုလည္း သတိထားၾကပါစို႔လို႔ တိုင္းျပည္
စီးပြားေရး တိုးတက္ဖို႔ ျပည္သူဘက္က
ေရးသားလိုက္ရေၾကာင္းပါ။
(ဗညားလႈိင္ဦး)
*****
၂။ "အစိုးရ အဆက္ဆက္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမ်ား
တည္ေဆာက္ရာ၌ လူမ်ားကို လယ္ကြက္ထဲ ပစ္ခ်သည့္
ပံုစံသာျဖစ္ေနၿပီး လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းမွာလည္း
ေရ၊ မီး၊ လမ္းတံတား မျပည့္စံုႏိုင္သျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းသာ
ျပန္လည္၀င္ေရာက္လာမည့္ အေျခအေန ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္"
အစိုးရအဆက္ဆက္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမ်ား တည္ေဆာက္ရာ
တြင္ လူမ်ားကို လယ္ကြက္ထဲသို႔ပစ္ခ်ခဲ့သည့္ ပံုစံသာ ျဖစ္ၿပီး
လက္ရွိတည္ေဆာက္မည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းတြင္
ေရ၊ မီး၊ လမ္းတံတား စသည့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား
မျပည့္စံုေသးသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို တုိးခ်ဲ႔ရန္ ၿမိဳ႕သစ္
တည္ေဆာက္ေသာ္လည္း အေျခခံအေဆာက္အအံု
လိုအပ္ခ်က္အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းသာ ျပန္လည္၀င္ေရာက္
လာမည့္ အေျခအေနႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ရႏိုင္ေၾကာင္း
MKT ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ အမႈေဆာင္ဒါ႐ိုက္တာ
ဦးမ်ဳိးျမင့္က iMyanmarHouse com မွ က်င္းပသည့္
ျပပြဲတြင္ ‘ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေဆာက္လုပ္ေရးျမင္ကြင္း’
ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
“အခုေနာက္ပိုင္း ဆိပ္ႀကီးခေနာင္တိုေပါ့။
ရန္ကုန္အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း ရန္ကုန္တိုင္း
ေဒသႀကီးအစိုးရက ေဖာ္ေဆာင္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္က အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ေနသူ တစ္ေယာက္
အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ဒီစီမံကိန္းက ေငြေၾကး အရင္းအႏွီး
အေျမာက္အျမား လိုအပ္ၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး
လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ စီမံကိန္းလို႔ ျမင္ပါတယ္။
လႈိင္သာယာၿမိဳ႕သစ္ကို ၾကည့္ရင္ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔
သိသာပါတယ္။
လႈိင္သာယာမွာ စစခ်င္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕သစ္တည္တယ္။
တံတား မၿပီးေသးဘူး။ တံတားမၿပီးေတာ့ ဇက္ေတြနဲ႔
ကူးရတယ္။
ေနာက္တစ္ခါ ဘုရင့္ေနာင္တံတား ၿပီးသြားတယ္။
လႈိင္သာယာတစ္ၿမိဳ႕လံုးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ၀င္ေရာက္တဲ့
အခါမွာ တံတားတစ္စင္းတည္းရွိေနလို႔ အခက္အခဲ
အမ်ားႀကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္။
အဲဒီကေန ေနာက္ေတာ့ ေရႊျပည္သာတံတားတို႔၊
ေအာင္ေဇယ်တံတားတို႔ ထပ္တိုးခ်ဲ႔ေပမယ့္ ကားကက်ပ္တာ
မေလ်ာ့ပါဘူး။
ေနာက္ေတာ့ လႈိင္သာယာဘက္မွာ တံတားငါးစင္းေလာက္
သာ ျဖစ္လာတယ္။ ယေန႔ထက္ထိ လိုအပ္ခ်က္ကို
မျဖည့္ဆည္းႏုိင္ေသးပါဘူး။
တစ္ဖက္ကမ္းမွာ တိုးခ်ဲ႔မယ့္စီမံကိန္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
ေရ၊ မီး၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးတို႔ မရွိေသးေတာ့
တိုးခ်ဲ႔လည္း လိုအပ္ခ်က္အရ ဒီလူေတြက ၿမိဳ႕ထဲကို
၀င္လာဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားတစ္စင္း တည္ေဆာက္ဖို႔
အႀကိဳျပင္ဆင္ဖို႔ေတာင္ သံုးေလးႏွစ္ အခ်ိန္ယူခဲ့ရတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိေဖာ္ေဆာင္မယ့္ ၿမိဳ႕သစ္ေကာင္းပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ အနီးဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီၿမိဳ႕သစ္နဲ႔
ၿမိဳ႕လယ္ကို ဆက္သြယ္မယ့္၊ အဲဒီၿမိဳ႕သစ္နဲ႔ သူတို႔
ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ လႈိင္သာယာဘက္ ဆက္သြယ္မယ့္
ေနရာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေဆာင္ရြက္ရမယ္လို႔ပဲ
ျမင္ပါတယ္” ဟု ဦးမ်ဳိးျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အစိုးရအဆက္ဆက္ ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းမ်ား
တည္ေဆာက္ရာ၌ ျပည္သူမ်ားကို လယ္ကြက္မ်ားသို႔
ပစ္ခ်သည့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမွာ
တည္ေဆာက္ၿပီး ကာလၾကာျမင့္ေသာ္လည္း စနစ္တက်
ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈမရွိဘဲ ေရေျမာင္း၊ လမ္း၊ လွ်ပ္စစ္၊ ေရရရွိမႈ
စသည့္ျဖင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
“န၀တ၊ နအဖ လက္ထက္ စီမံကိန္းေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊
အိမ္ေစာင့္အစိုးရလက္ထက္ စီမံကိန္းေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္
အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ လယ္ကြက္ႀကီးထဲမွာ
လမ္းေဖာက္ၿပီးေတာ့ လူေတြကို ပစ္ခ်တဲ့အဆင့္ပဲ
ရွိပါတယ္။
လႈိင္သာယာ တည္စတုန္းကဆို အားလံုးသိၾကပါတယ္။
ကေလးေတြျပဳတ္က်လို႔ ေအာက္ထဲမွာ ေရနစ္ၿပီးေသတာတို႔၊
ေျမြေပါက္ၿပီးေသတာတို႔ အဲဒီလိုအခက္အခဲေတြ
ေျမာက္ျမားစြာ ရွိပါတယ္။
လမ္းေတြဆိုလည္း ကြန္ကရစ္၊ ကတၱရာ မခင္းႏိုင္ေသးဘူး။
လူေတြေနဖို႔ ေနရာခ်ေတာ့လည္း အမ်ားႀကီးအခက္အခဲ
ျဖစ္တယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ပညာရွင္ေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ပူးေပါင္း
ျပီးေတာ့ လုပ္ေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ထင္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း ဒါသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ေငြေၾကးေတြ၊ ရင္းႏွီး
ျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ ႀကိဳတင္စီမံမႈေတြ ေျမာက္ျမား
စြာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္မွသာ ေရွ႕မွာျမင္ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ ဆိုးက်ဳိးေတြ
ျပင္ဆင္ၿပီး ေဆာင္ရြက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ျပည့္စံုတဲ့စီမံကိန္း
တစ္ခု ျဖစ္လာမယ္လို႔ ယူဆပါတယ္” ဟု
ဦးမ်ဳိးျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
စတင္ရန္ႀကိဳးပမ္းခ်ိန္မွ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ
မရွိေၾကာင္း ေ၀ဖန္ခံေနရသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း
အေနျဖင့္ စီမံကိန္းတည္ေဆာက္မည့္ ေငြမ်ားကို ေငြျဖဴ
ျဖစ္မျဖစ္ စစ္ေဆးၿပီးမွ စတင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း
ပထမအႀကိမ္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ေ၀ဖန္ထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းအသစ္ တည္ေဆာက္မည္ဆိုပါက
လယ္ဧက ေသာင္းႏွင့္ခ်ီ ဆံုး႐ံႈးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည့္အျပင္
အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား မရွိေသးသျဖင့္ နဂိုရွိႏွင့္ၿပီး
ျဖစ္ကာ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ထားၿပီး
ျဖစ္သည့္ လႈိင္သာယာ၊ ေရႊျပည္သာစသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား
ကိုသာ တိုးခ်ဲ႔သင့္ေၾကာင္း ဦးမ်ဳိးျမင့္က အၾကံျပဳသည္။
(ၿဖိဳးေ၀)
credit - 7day Daily & Eleven Media Group
**********
“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------
အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0
No comments:
Post a Comment