“လွဳပ္ရွားစျပဳလာေသာ ရန္ကုန္၏ မိုးပ်ံလမ္း စီမံကိန္းမ်ား”
၁။ "ရန္ကုန္ မိုးပ်ံလမ္းစီမံကိန္း ဘ႑ာေရး အႀကံေပး
ဝန္ေဆာင္မႈ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆို"
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေဖာက္လုပ္မည့္ အရွည္ ၂၀.၅ ကီလိုမီတာ
ရွိ ေလးလမ္းသြား ေတာင္- ေျမာက္
Elevated Express-way Toll Road မိုးပ်ံလမ္း စီမံကိန္း
အတြက္ ဘ႑ာေရးအႀကံေပး ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ဆိုင္ရာ
သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္
Inter-national Finance Corporation (IFC) တို႔
ဇန္နဝါရီ ၁၁ ရက္ က လက္မွတ္ေရးထိုးေၾကာင္း
အစိုးရသတင္းက ဆိုသည္။
ယင္း စီမံကိန္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို
ကူညီေျဖရွင္းနိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊
- ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္အသစ္ စီမံကိန္း၊
- ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္း စီမံကိန္း၊
- သီလဝါ စက္မႈဇုန္တို႔ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ေပးသြားမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္
နိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ အရည္အေသြးႏွင့္
စီမံခန႔္ခြဲမႈမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရန္ ကမာၻ႔ဘဏ္၏ အဖြဲ႕ဝင္
International Finance Corporation (IFC) ကို
Advisory Transaction ဆိုင္ရာမ်ားကို ငွားရမ္းခဲ့ျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခု စီမံကိန္းသည္ ရန္ကုန္ Inner Ring Road ၏
- အေရွ႕ဘက္ျခမ္း ကမ္းနားလမ္းမွ မဂၤလာဒုံစက္မႈဇုန္
အထိအပိုင္း ၂၂ ဒသမ ၅ ကီလိုမီတာ ျဖစ္ၿပီး ၊
- မဂၤလာဒုံ စက္မႈဇုန္မွ အမွတ္(၃) လမ္းမႀကီးမွ တဆင့္
လက္ရွိ ရန္ကုန္ – မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးႏွင့္
သြားေရာက္ ဆက္သြယ္မည့္ အပိုင္း ၁၅ ကီလိုမီတာ
ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို
၃ ကီလိုမီတာရွည္သည့္ အျမန္လမ္းျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ
ဟံသာဝတီေလဆိပ္အသစ္ျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ရန္ ရည္႐ြယ္ၿပီး၊
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွ မဂၤလာဒုံ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ
ေလဆိပ္သို႔ မိနစ္ ၂၀ခန႔္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊
ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သို႔ ၅၅ မိနစ္ခန္႔ျဖင့္
လည္းေကာင္း သြားေရာက္နိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
(ဧရာဝတီ)
*****
၂။ "ရန္ကုန္တြင္ မိုးပ်ံအျမန္လမ္း တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္
ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ကမၻာ့ဘဏ္၏ IFC တို႔ သေဘာတူ"
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အဆင့္ျမင့္မိုးပ်ံ အျမန္လမ္းမတစ္ခုကို
အေကာင္အထည္ ေဖာ္တည္ေဆာက္ရာတြင္ အႀကံေပး
ဝန္ေဆာင္မႈျပဳရန္အတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္
ကမၻာ့ဘဏ္အုပ္စု အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ
IFC (International Finance Corporation) တုိ႔
ဇန္နဝါရီ ၁၁ ရက္က သေဘာတူညီခ်က္လက္မွတ္ေရးထိုး
ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ သေဘာတူညီခ်က္အရ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန
အေနျဖင့္ IFC ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရအမ်ားဆုံးႏွင့္
စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာအက်သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း
အဆင့္ျမင့္ အခြန္ေကာက္ခံမႈျဖင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမည့္
၂ဝ ဒသမ ၅ ကီလိုမီတာရွည္လ်ားေသာ ေျမာက္မွေတာင္သို႔
ဆက္သြယ္သည့္ ေလးလမ္းသြား မိုးပ်ံ အျမန္လမ္းမ
တည္ေဆာက္မႈတြင္ ဦးေဆာင္အႀကံေပးအျဖစ္
ခန႔္အပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း IFC ၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္
အရ သိရသည္။
အဆိုပါ လုပ္ငန္း၏အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္အျဖစ္ IFC
အေနျဖင့္ ျပီးျပည့္စုံေသာတည္ေဆာက္မႈ၊ စီမံခန႔္ခြဲမႈ၊
လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈႏွင့္ အျခားဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို စနစ္တက်
ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္သည့္ အေတြ႕အႀကဳံေကာင္းမ်ားစြာ
ပိုင္ဆိုင္ေသာ အရည္အေသြး ျပည့္ဝသည့္ ပုဂၢလိက
ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီတစ္ခုေရြးခ်ယ္ရန္အတြက္
ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ တင္ဒါယွဥ္ၿပိဳင္မႈ တစ္ရပ္ကို
ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး တင္ဒါအႏိုင္ ရရွိသူ အေနျဖင့္
၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ ႏွစ္စပိုင္းတြင္ စတင္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းကာလမွာ ႏွစ္ႏွစ္မွ သံုးႏွစ္
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
မိုးပ်ံအျမန္လမ္းစီမံကိန္းသည္ ေတာင္ဘက္ပိုင္းရွိ
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ သီလဝါအထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္
ေျမာက္ပိုင္းရွိ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊
ရန္ကုန္စက္မႈဥယ်ာဥ္ႏွင့္ ရန္ကုန္- မႏၲေလးအျမန္လမ္းတို႔ကို
ခ်ိတ္ဆက္မႈ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစျခင္းျဖင့္ စီးပြားေရး
ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေထာက္အကူျပဳမည့္ စီမံကိန္း
တစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''အေျခခံအေဆာက္အအံု ေတြအေပၚ ႀကီးမားစြာ ရင္းႏွီး
ျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ အထူးသျဖင့္ အဓိကသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဧရိယာ
မ်ားမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ေရရွည္ ခိုင္ျမဲတဲ့
စီးပြားေရးတိုးတက္မႈအတြက္ အထူးအေရးပါတယ္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒါဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ ေစ်းကြက္ခ်ိတ္ဆက္မႈနဲ႔
လူမႈေရး ဆိုင္ရာ ဝန္ေဆာင္မႈေတြကို တိုးျမႇင့္ေပးလုိ႔
ျဖစ္ပါတယ္''ဟု ေဆာက္ လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ
ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႈခ်ဳပ္(စီမံကိန္း) ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္ က
ေျပာသည္။
IFC ၏ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ မန္ေနဂ်ာ Vikram kumar က
''ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံၫႊန္းမီ ပထမဆုံး PPP စနစ္ျဖင့္
တည္ေဆာက္မယ့္ မိုးပ်ံလမ္းမစီမံကိန္း ျဖစ္တဲ့အတြက္
ပုဂၢလိကရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့
ႏိုင္ငံအဝန္း PPP လုပ္ငန္းေဖာ္ေဆာင္မႈႏွင့္ပတ္သက္တဲ့
အစဥ္အလာ ေကာင္းတစ္ရပ္ကိုလည္းျဖစ္ထြန္းေစမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ လူထုႏွင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းစုမ်ား အၾကား
ခ်ိတ္ဆက္မႈႏွင့္ ကူးသန္းသြားလာမႈတို႔ကို တိုးျမႇင့္ေပးႏိုင္တဲ့
အျပင္ ႏိုင္ငံရဲ႕ယွဥ္ၿပိဳင္မႈႏွင့္ ထုတ္လုပ္မႈမ်ားကိုလည္း
တိုးတက္ထြန္းကား ေစမွာျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ေျပာသည္။
၂ဝ၃ဝ ျပည့္ႏွစ္အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး
အေျခခံအေဆာက္အအံုအေပၚ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈသည္
ေဒၚလာ ၄၈ ဘီလီယံအထိ လိုအပ္မည္ဟု
ခန႔္ မွန္းထားေၾကာင္း၊
မိုးပ်ံလမ္းမႀကီး တည္ေဆာက္မႈစီမံကိန္းသည္ ပုဂၢလိက
အခန္းက႑မွ ေဒၚလာသန္း ၃၅ဝ မွ သန္း ၄ဝဝ အထိ
အသုံးျပဳသြားမည္ျဖစ္ၿပီး အစိုးရ၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ
ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
အိုင္အက္ဖ္စီသည္ ကမၻာ့ဘဏ္၏ ညီေနာင္သားခ်င္း
အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ၿပီး ကမၻာ့ဘဏ္အုပ္စုဝင္ အဖြဲ႕အစည္း
တစ္ခုျဖစ္ကာ ထြန္းသစ္စ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးႏိုင္ငံမ်ားတြင္
ပုဂၢလိကက႑ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးကို အဓိက ဦးတည္
ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ကမၻာ့အႀကီးဆုံး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
အဖြဲ႕ႀကီး ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
(DT)
*****
၃။ "မိုးပ်ံလွ်ပ္စစ္ရထား စီမံကိန္း ရန္ကုန္၌ ၂၀၂၀ တြင္
စတင္မည္ဟု ဆို"
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ မိုးပ်ံလွ်ပ္စစ္ရထားေျပးဆြဲေရး စီမံကိန္းကို
၂၀၂၀ တြင္ စတင္မည္ဟု ျမန္မာ့ မီးရထားစီမံကိန္း
ဒါ႐ိုက္တာ ဦးဘျမင့္က ေျပာသည္။
အဆိုပါစီမံကိန္းကို ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏ အကူအညီ ရယူ၍
ျမန္မာ့မီးရထား၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕၊
လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မည္
ျဖစ္ေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္က ေနျပည္ေတာ္တြင္
ျပဳလုပ္သည့္ရထားေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈမ်ားေလ်ာ့ပါးေရး
သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ၎က ေျပာၾကားသည္။
ယင္းစီမံကိန္းကို လုပ္ေဆာင္ရန္ ယခင္ကတည္းက
လ်ာထားခ်က္ ရွိေသာ္လည္း လိုအပ္သည့္ လွ်ပ္စစ္ မရရွိ
သျဖင့္ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
ဦးဘျမင့္က ေျပာသည္။
‘‘လွ်ပ္စစ္က ၂၀၂၀ ၀န္းက်င္ေလာက္က်မွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို
အာမခံႏိုင္တဲ့အဆင့္ရွိၿပီးေတာ့ အဲဒီ ၂၀၂၀ ေလာက္က်ရင္
စလုပ္ဖို႔အတြက္ကို စီမံခ်က္ဆြဲၿပီးေတာ့ လုပ္ေနပါၿပီ’’ ဟု
၎က ဆိုသည္။
စီမံကိန္း ျပင္ဆင္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း ကာလသည္
ေလးႏွစ္ခန္႔ၾကာျမင့္ႏိုင္၍ ၂၀၂၄ တြင္ ေျပးဆြဲမႈ စတင္
ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ ကန္ေဒၚလာ
ငါးဘီလီယံခန္႔ ကုန္က်ႏိုင္မည္ဟု ကနဦးခန္႔မွန္းထားကာ
ပုဂၢလိကက႑မ်ားကိုလည္း ဖိိတ္ေခၚရန္ရွိသည္ဟု
၎က ေျပာသည္။
‘‘သူက TOT လို႔ေခၚတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံကေခ်းတာေတြ သိပ္မ်ားေတာ့
အဲဒီလိုမ်ဳိးပုံစံ ေျပာင္းသြားႏိုင္တယ္။
ရန္ကုန္ အစိုးရနဲ႔ အဲဒါက ေပါင္းလုပ္မွာ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ခ်ည္းပဲ လုပ္လို႔မရဘူး။ အတူေပါင္းလုပ္ရမွာ။
နည္းပညာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကူညီၿပီးေတာ့ ေျမေတြက်ေတာ့
ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေပးမွရမွာေလ။
ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရနဲ႔ ေပါင္းၿပီးလုပ္မွာ ျဖစ္တယ္။
လွ်ပ္စစ္ဌာနကလည္း ေပါင္းရမယ္’’ ဟု
ဦးဘျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
‘‘TOT ဆိုတဲ့ သေဘာက ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ပိုက္ဆံေတြ
အကုန္ေခ်းစရာမလိုဘူး။ ေျမေပး မယ္။ ပိုက္ဆံေပးမယ္။
အဲဒီမွာ သူက ကားပါကင္ေတြေဆာက္မယ္။
ဟိုတယ္လိုမ်ဳိးေတြ ေဆာက္ မယ္။
ဒီလုပ္ငန္းနဲ႔ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြနဲ႔မွ်ၿပီး လုပ္သြားဖို႔စဥ္းစား
ထားတာ’’ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ ရထားလမ္းေၾကာင္း အသစ္ကို
ေတာင္ႏွင့္ ေျမာက္၊ အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ဟူ၍ သြယ္ တန္း
ေျပးဆြဲရန္ ေရးဆြဲထားၿပီး လက္ရွိ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းမ်ား ႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္သြားမည္ဟု ဆိုသည္။
- ေတာင္ႏွင့္ ေျမာက္ လမ္းေၾကာင္းကို ဒလၿမိဳ႕နယ္မွ
မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္အထိ လည္းေကာင္း၊
- အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္လမ္းေၾကာင္းကို လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္မွ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကိုျဖတ္ကာ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္အထိ လည္းေကာင္း
ေဖာက္လုပ္ရန္ စီမံကိန္းေရးဆြဲထားသည္။
ယင္းစီမံကိန္းကို JICA က ေရးဆြဲၿပီး လုပ္ငန္း အားလံုးၿပီးစီး
ပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသြားလာမႈအေပၚ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္း
လာႏုိင္မည္ဟု ဦးဘျမင့္က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေန႔စဥ္ခရီး သြား ၂ ဒသမ ၅ သန္းခန္႔ရွိၿပီး
ခရီးသည္ဦးေရႏွစ္သန္းခန္႔သည္ ဘတ္စ္ကားကိုသာ အဓိက
စီးနင္း အသံုးျပဳေၾကာင္း JICA ၏ စစ္တမ္းမ်ား၌
ေဖာ္ျပထားသည္။
(မိုးမင္း၊ ပိုင္စိုးသူ)
credit - Irrawaddy Publishing Group /
Democracy Today & 7day Daily
**********
“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------
အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0
No comments:
Post a Comment