“ဟံသာဝတီ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းမ်ား”
၁။ "ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စီမံကိန္း တင္ဒါေအာင္ကုမၸဏီ
ႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ရန္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးမည္"
ဟံသာဝတီေလဆိပ္စီမံကိန္း စတင္ေရးအတြက္
လုပ္ကိုင္ခြင့္ရထားေသာ တင္ဒါ ေအာင္ျမင္ထားသည့္
ကုမၸဏီႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ရန္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ညႇိႏိႈင္း
ေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး
ညြန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴး
ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စီမံကိန္းအတြက္ တင္ဒါေအာင္ျမင္
ထားေသာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ JGC-Yangnam-Changi
Airport International Consortium ႏွင့္ သေဘာတူညီ
ထားခ်က္အရ စာခ်ဳပ္သက္တမ္း ၂ ႏွစ္သာရွိရာ ဇန္နဝါရီလ
၁၅ ရက္ေန႔တြင္ သက္တမ္းကုန္ဆံုးမည္ ျဖစ္သျဖင့္
ယင္းမတိုင္မီ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးရန္
ျပင္ဆင္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၎က ေျပာဆိုသည္။
“ေဆြးေႏြးဖို႔ကိစၥကို အီးေမးလ္နဲ႔ အျပန္အလွန္ ေျပာထား
တာေတြ ရွိတယ္။
မူေဘာင္သေဘာတူညီခ်က္အရ ၂ ႏွစ္ျပည့္ရင္ စာခ်ဳပ္
သက္တမ္းက ပ်က္ျပယ္မွာပါ။
မပ်က္ျပယ္ခင္မွာ ေဆြးေႏြးဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္။
ဒီတစ္ခါ ေဆြးေႏြးတာက ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးဖို႔ပါ”
ဟု ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ရွင္းျပသည္။
ဟံသာဝတီေလဆိပ္စီမံကိန္းသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ
၁ဒသမ၈ဘီလီယံခန္႔ ကုန္က်မည္ျဖစ္ရာ လက္ရွိတြင္
တင္ဒါေအာင္ျမင္ထားသည့္ ကုမၸဏီအေနႏွင့္ ဂ်ပန္အစိုးရ
ထံမွ ပုဂၢလိကေခ်းေငြရရွိရန္ ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိသည္။
ယင္းစီမံကိန္းအတြက္
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကစ၍ တင္ဒါေခၚယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အစိုးရႏွင့္
ပုဂၢလိကတို႔အၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေသာ PPP စနစ္
ကို အေျခခံသည့္ စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း၊
စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွေန၍
အစိုးရခ်င္းေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၇၀၀ ေက်ာ္
ရရွိရန္ သေဘာတူထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း
ပို႔ေဆာင္ေရး ညြန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနထံမွ သိရသည္။
ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရး အေျခအေန၊ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ေျပးဆြဲေန
ေသာ ေလေၾကာင္းလိုင္းအေရအတြက္မ်ားအရ ရန္ကုန္
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ထားၿပီး
ျဖစ္သည့္အတြက္ လက္ရွိကာလမ်ားအတြင္း ဟံသာဝတီ
ေလဆိပ္စီမံကိန္းကို အေရးတႀကီး ေဆာင္႐ြက္ရန္မလို
ေသးေၾကာင္း ျပည္တြင္းျပည္ပ ေျပးဆြဲေနေသာ
ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခု၏ တာဝန္ရွိသူက
မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
ဟံသာဝတီေလဆိပ္စီမံကိန္း ၿပီးစီးပါက ပထမအဆင့္
အေနႏွင့္ ေလဆိပ္အတြင္း ခရီးသည္ ၁၂ သန္းခန္႔ နားေန
ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယအဆင့္ၿပီးစီးပါက ခရီးသည္
သန္း ၂၀ ခန္႔အထိ အသံုးျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ထပ္ေလာင္းေျပာဆိုသည္။
လက္ရွိတြင္လည္း ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္
အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ားကို အဆင့္လိုက္ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ္
လည္း အနာဂတ္တြင္ တိုးပြားလာမည့္ ခရီးသည္ပမာဏ
အတြက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဓိကေလဆိပ္ႀကီး အျဖစ္
ဟံသာဝတီေလဆိပ္ကို တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ရျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး
ဝန္ႀကီးဌာနထံမွ သိရသည္။
*****
၂။ "ဟံသာ၀တီေလဆိပ္စီမံကိန္းအတြက္ က်ဴးေက်ာ္
တစ္ေထာင္ေက်ာ္ကို ေလ်ာ္ေၾကးေပး ဖယ္ရွားမည္"
ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပဲခူးၿမိဳ႕အနီးမွာ တည္ေဆာက္မယ့္
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္စီမံကိန္း ဧရိယာ
ထဲမွာရွိေနတဲ့ က်ဴးေက်ာ္ေနအိမ္ ၁ ေထာင္ေက်ာ္ကို
ေလ်ာ္ေၾကးေပး ဖယ္ရွားကာ ေျမေနရာျပန္ေပးဖို႔ ပဲခူးတိုင္း
အစိုးရအဖြဲ႔က စီစဥ္ေနတယ္လို႔ တုိင္းလႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ ဦးညြန္႔ေရႊက ေျပာပါတယ္။
ေလယာဥ္ကြင္းရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ပိုင္းက ေျမ ၂၈ ဧကေပၚမွာ
ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေပးဖို႔ စီစဥ္ေနတာျဖစ္တယ္လို႕
ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးညႊန္႔ေရႊက
ေျပာပါတယ္။
"က်ေနာ္ သိတာကေတာ့ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္နဲ႔ပတ္သက္
လို႔ က်ဴးေက်ာ္ေတြကို စာရင္းေကာက္ၿပီးၿပီ ခင္ဗ်၊
တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာေလာက္က
စာရင္းေကာက္ထားၿပီးၿပီ၊ အားလံုး ၁ ေထာင္ေက်ာ္
ရွိပါတယ္၊
က်ဴးေက်ာ္ေတြကို ျပန္ၿပီး ေနရာခ်ေပးဖို႔အတြက္
ေလယာဥ္ကြင္းရဲ႕ ေျမာက္ဘက္နားမွာ ေျမ ၂၈ ဧက
ရွိပါတယ္၊
အဲဒီထဲမွာ ေနရာခ်ေပးဖို႔ လုပ္ေနပါတယ္၊
လုပ္ၿပီးတာနဲ႔ သူတို႔ကိုတစ္ခါတည္း ေနရာလည္းခ်မယ္၊
ထိုက္သင့္တဲ့ေလ်ာ္ေၾကး၊ နစ္နာေၾကးလည္း
သူတို႔ေပးပါလိမ့္မယ္"
အဲဒီစီမံကိန္းကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒုတိယသမၼတ
ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူ လာေရာက္ကာ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ
အဖြဲ႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးမႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီစီမံကိန္းအတြက္ တိုင္းအစိုးရအဖြဲ႔က က်ဴးေက်ာ္ေတြကို
ရွင္းလင္းတာ၊ ေလယာဥ္ကြင္းပတ္လမ္းလုပ္တာနဲ႔ ၿခံစည္းရိုး
ခတ္တာေတြ လုပ္ေဆာင္ေပးရမွာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း
ဦးညႊန္႔ေရႊက ေျပာပါတယ္။
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ စီမံကိန္းဧရိယာ
ျဖစ္တဲ့ ေျမဧက ၉ ေထာင္ေက်ာ္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ က်ဴးေက်ာ္
ေတြကို ဖယ္ရွားဖို႔အတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြေတြကို ဘယ္လို
ႏွဳန္းထားေတြနဲ႔ ေပးအပ္သြားမလဲဆိုတာေတာ့
မသိရေသးဘူးလို႔လည္း ေျပာပါတယ္။
အဲဒီ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ႀကီးကို
အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ဘီလီယံခဲြ အကုန္ခံ တည္ေဆာက္
မယ့္ ျပည္ပကုမၸဏီေတြက ဂ်ပန္နိုင္ငံက JGC Corporation,
စင္ကာပူနိုင္ငံက Yongnam Holdings Ltd နဲ႔ Changi
Airports International တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အဲဒီေလဆိပ္ႀကီးဟာ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အႀကီးဆံုးေလဆိပ္
ျဖစ္လာမွာျဖစ္ၿပီး လာမယ့္ ၂၀၂၂ ခုႏွစ္မွာ အၿပီးသတ္
ေဆာက္လုပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ႏွစ္ကို ခရီးသည္ ၁၂ သန္း
အဝင္အထြက္ရွိမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
*****
၃။ "ရန္ကုန္ႏွင့္ပဲခူး ကားလမ္းသစ္ ေဖာက္ရန္ စီစဥ္"
ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးသို႔
ဆက္သြယ္မည့္ လမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္ရန္ တိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရ အဖြဲ႔ႏွစ္ဖြဲ႔ ကနဦးသေဘာတူထားၿပီး ေဆာက္လုပ္ရန္
ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း ပဲခူးတိုင္း အစိုးရအဖြဲ႔ထံမွ သိရသည္။
လမ္းမႀကီး ထပ္ေဖာက္ရန္အတြက္ ကုန္က်မည့္ ေငြေၾကး
ပမာဏႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ ကာလကို ႏွစ္ဖက္
အစိုးရအဖြဲ႔ ညႇိႏိႈင္းဆဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းကို
လမ္းအူေၾကာင္း ေျမပံုေရးဆြဲၿပီးပါက တိုင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ထံ တင္ျပကာ အတည္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံ
သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔၏
ေျပာေရးဆိုခြင့္ရသူ ျဖစ္ေသာ သယံဇာတ၊သစ္ေတာႏွင့္
သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မင္းစံ
က ေျပာၾကားသည္။
ဒီဇင္ဘာလ ၂၄ ရက္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီခန္႔က ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရအဖြဲ႔႐ံုး ေတာ္ဝင္ဟံသာခန္းမတြင္ လမ္းသစ္ေဖာက္မည့္
စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ပဲခူးတိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းသိန္းႏွင့္
ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း အပါအဝင္ ႏွစ္ဖက္
အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ား ေတြ႔ဆံုခဲ့သည္။
အဆိုပါ လမ္းသစ္စီမံကိန္းသည္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
သီလဝါဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ဟံသာဝတီ
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္စီမံကိန္းမ်ားကို အက်ိဳးျဖစ္ထြန္း
ေစရန္ ရည္႐ြယ္ထားေၾကာင္း၊
လမ္းေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ပဲခူးျမစ္ကူးတံတား တစ္ခုကိုလည္း
ထပ္မံ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းသိန္းက ႏွစ္ဖက္
ေတြ႔ဆံုစဥ္ ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ဆံုပြဲ တက္ေရာက္ခဲ့
သူမ်ားထံမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကလည္း သီလဝါ
ဆိပ္ကမ္းကတစ္ဆင့္ ဆားတလင္း-ဒါးပိန္-ကၽြဲကူးဆိပ္ကေန
ပဲခူး ကဝလမ္း ခ်ိတ္ဆက္မိပါက ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ပိုမို
ျမန္ဆန္လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ထည့္သြင္းေျပာၾကား
ခဲ့ၾကာင္း ေတြ႔ဆံုပြဲတက္ေရာက္ခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦး က
ဆိုသည္။
အဆိုပါ လမ္းသစ္စီမံကိန္းကို ေဆာက္လုပ္ေရးဦးစီးဌာန
(ၿမိဳ႕ျပ) က တင္သြင္းထားသည့္ လ်ာထားစီမံကိန္းသံုးခု
တင္ျပထားၿပီး တံတားသစ္တစ္စင္းကို တံတားဦးစီးဌာန
တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔ (၃) တံတား အထူးအဖြဲ႔ (၁၀) မွ
တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ယင္းတည္ေဆာက္မႈကို ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး စီမံကိန္းႏွင့္
ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဦးၫႊန္႔ေ႐ႊႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
စက္မႈ၊ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး
ေဒၚနီလာေက်ာ္တို႔က ပူးေပါင္းအေကာင္အထည္
ေဖာ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပဲခူးအစိုးရအဖြဲ႔ထံမွ
သိရသည္။
“စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္မယ့္အဖြဲ႔ကို ဖြ႔ဲဖို႔
ျပင္ဆင္ေနပါတယ္၊
ကနဦး ေတြ႔ဆံုမႈေတြလည္း လုပ္ေနဆဲပါ”ဟု စီမံကိန္းႏွင့္
ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဦးၫႊန္႔ေ႐ႊက ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းႏွင့္ပဲခူးတိုင္းကို ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းေဟာင္း
ႏွင့္ အျမန္လမ္းအျပင္
ပဲခူး - သနပ္ပင္ - ခရမ္း - သံုးခြလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္
ထားေၾကာင္း၊
ယခု လမ္းသစ္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ပါက
ေလးခုေျမာက္ လမ္းမ ျဖစ္လာမည့္အျပင္ တိုင္းေဒသႀကီး
ႏွစ္ခုအၾကား ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ပိုျမန္လာႏိုင္ေၾကာင္း
ပဲခူးေဒသခံမ်ားထံမွ သိရသည္။
credit - The Voice Myanmar & RFA Burmese
**********
“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------
အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0
No comments:
Post a Comment