Sunday, March 11, 2018

“ေရွ႕မဆက္ႏိုင္ေသးေသာ ဟံသာဝတီ”

“ေရွ႕မဆက္ႏိုင္ေသးေသာ ဟံသာဝတီ”

၁။ "ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္စီမံကိန္း သေဘာတူညီခ်က္
ဒုတိယအႀကိမ္ ပ်က္ျပန္"

အစိုးရႏွင့္ ဂ်ပန္၊ စင္ကာပူတို႔ ပါဝင္ေသာ စီးပြာေရး
လုပ္ငန္းစုႀကီးတို႔ၾကား အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဟံသာဝတီ
ေလဆိပ္ ေဆာက္လုပ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္ ေနာက္ဆုံး
သတ္မွတ္ထားေသာ ရက္လြန္ကာ ပ်က္ျပယ္သြားၿပီျဖစ္ၿပီး
ေဆာက္လုပ္ေရးကုန္က်စရိတ္ တြက္ခ်က္မႈ ကြာျခားခ်က္
ေၾကာင့္ဟု သိရသည္။

အဆိုပါ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္စီမံကိန္းမွာ အေမရိကန္
ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီလွ်ံကုန္က်မည့္ ပဲခူးၿမိဳ႕အနီး
ေျမဧက ၉ ေထာင္ခန႔္ေပၚ၌ တည္ေဆာက္မည့္
နိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္နိုင္ငံ
JGC Corporation, စကၤာပူ Yongnam Holdings ႏွင့္
ခ်န္ဂီေလဆိပ္မ်ား နိုင္ငံတကာ တိုပါဝင္ေသာ JGC-
Yangnam- Changi Airport International
Consortium အစုရွယ္ယာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးႏွင့္
ျမန္မာ့ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္း ဦးစီးဌာနတို႔မွ ၿပီးခဲ့သည့္
၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၃၀ ရက္ေန႕က သေဘာတူ
လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

JGC- Yangnam- Changi Airport International
Consortium စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးႏွင့္ ေဆြးေႏြးမႈ
ပ်က္ျပယ္ျခင္း အဓိက အခ်က္မွာ ကုန္က်စရိတ္
တြက္ခ်က္မႈ ကြာျခားျခင္းေၾကာင့္ဟု ေလေၾကာင္း
ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉး
ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ေျပာသည္။

“တင္ဒါေအာင္တဲ့အခ်ိန္က သူတို႔ တင္ဒါေအာင္ထားတဲ့
Proposal မွာ ကုန္က်စရိတ္အားလုံးကို သူတို႔ေငြနဲ႕
ေဆာက္မယ္။
ဒါမွမဟုတ္ ေခ်းေငြနဲ႕ ေဆာက္မယ္။
သူတို႔ျပန္ဆပ္မယ္ ဆိုတာ ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္း ေဆြးေႏြးရင္း ေဆြးေႏြးရင္းနဲ႕ မဟုတ္ဘူး
ဒီစီမံကိန္းက ျပန္ရနိုင္ေခ်နည္းတယ္ဆိုၿပီး အစကတည္း
က ဒီကုန္က်စရိတ္ေတြကို သူတို႔ဘက္က အကုန္ဆပ္
ပါ့မယ္ ေျပာထားတာကို သူတို႔ဘက္က တဝက္ပဲ
ဆပ္ပါ့မယ္ ေျပာျပန္ေရာ။
ဆိုေတာ့ အဆင္မေျပေတာ့ဘူး” ဟု
ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ေျပာသည္။

စီမံကိန္းအတြက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကစ၍ တင္ဒါေခၚယူခဲ့ျခင္း
ျဖစ္ၿပီး အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိကတို႔အၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္
ေသာ PPP စနစ္ကို အေျခခံသည့္ စီမံကိန္းတခုျဖစ္ၿပီး
စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္နိုင္ငံမွေန၍
အစိုးရခ်င္းေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၇၀၀ ေက်ာ္
ရရွိရန္ သေဘာတူထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း
ပို႔ေဆာင္ေရး ၫြန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနထံမွ သိရသည္။

လ်ာထားထားေသာ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္စီမံကိန္းသည္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္ ကီလို ၈၀ အကြာတြင္ တည္ရွိၿပီး
တႏွစ္လွ်င္ ဧည့္သည္ ၁၂ သန္းကို လက္ခံ ဝန္ေဆာင္မႈ
ေပးနိုင္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။

၂၀၂၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားရာ
ယခုကဲ့သို႔ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ ပ်က္ေန
ေသာေၾကာင့္ စီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္မီ ၿပီးစီးရန္မွာ
ေမးစရာ ျဖစ္လာသည္။

ထို႔ျပင္ ေလဆိပ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲသို႔ ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္
မည့္ အျမန္လမ္း အစီအစဥ္မွာလည္း ေလထဲတြင္သာ
ရွိေသးသည္။

“အေျခခံအေဆာက္အဦးနဲ႕ ကားပါကင္ပဲ သူတို႔ (ပုဂၢလိက)
ဘက္က ေဆာက္ရမယ္။
ဒါကို ကုန္က်စရိတ္က အမ်ားႀကီး ျမင့္ထားတယ္။
အဲဒါကို စစ္ေဆးဖို႔အတြက္ ဦးတို႔က စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ ငွားၿပီး
ေတာ့ စစ္မယ္၊
ဘာေတြကုန္က်စရိတ္ရွိတာလဲ ဘယ္လိုတြက္ခ်က္ထားလဲ
ဒါမ်ိဳးကို စစ္ခ်င္တာေပါ့။
ဥပမာ သံက ဘယ္ႏွစ္ေခ်ာင္းလဲ၊ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္
သြပ္က ဘယ္ႏွစ္ခ်ပ္လဲေပါ့။ တခ်ပ္ဆို ေဈးႏူန္းက
ဘယ္ေလာက္လဲေပါ့၊ ဒါမ်ိဳးစစ္ခ်င္တယ္။
အဲဒီလို အစိုးရဖက္က ဆားေဗ့လုပ္မယ္ဆိုတာ သူတို႔က
ခြင့္မျပဳနိုင္ဘူး။ ဒါလည္း တခ်က္ျဖစ္တယ္”ဟု
ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ေျပာသည္။

စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ရာတြင္ အပိုင္း ၂ ခု ရွိၿပီး တင္ဒါ
ရရွိသည့္ ကုမၸဏီဘက္မွ အေျခခံအေဆာက္အဦးႏွင့္
ကားပါကင္တည္ေဆာက္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာအစိုးရဘက္
မွ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို
လုပ္ေဆာင္ရမည္ ျဖစ္သည္ဟု စည္းကမ္းခ်က္တြင္
ပါရွိသည္။

“ဟံသာဝတီေလဆိပ္ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ေတြ
ေျပးဆြဲၿပီဆိုရင္ ရန္ကုန္ ေလဆိပ္ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ
ေလယာဥ္ေတြ မဆင္းသက္ဖို႔ ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳး ေတာင္းဆိုတာ
သူတို႔ဖက္က ရွိတယ္။
ဒါလဲ ဦးတို႔ဖက္က သေဘာတူထားၿပီးသား ျဖစ္တယ္။
သူတို႔က တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ ေပးေစခ်င္တယ္။
ဒါေပမယ့္ ဦးတို႔ဘက္က တရားဝင္ထုတ္ျပန္ဖို႔ ဥပေဒပိုင္း
အရ လုပ္မွာေတြ ရွိေတာ့ ထုတ္ျပန္ေပးရန္ မရွိေသးဘူး။
ဒါကိုလည္း သူတို႔ စဥ္းစားတာ ျဖစ္မယ္”ဟု ဦးရဲထြဋ္ေအာင္
က ေဆြးေႏြးမႈ မေျပလည္မႈမ်ားကို ေျပာၾကားသည္။

ကနဦး ဟံသာဝတီ နိုင္ငံတကာေလဆိပ္ တည္ဆာက္မႈ
ကန္ထရိုက္ကို ေတာင္ကိုရီးယား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီး
တခုက ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း အလားတူ ပ်က္သြားခဲ့ၿပီး
လက္ရွိ အစုရွယ္ယာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးက ၂၀၁၄
ေအာက္တိုဘာလက ကန္ထရိုက္ကို ရရွိလိုက္ျခင္း
ျဖစ္သည္။

ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က
“သေဘာတူညီခ်က္က ၂ ႏွစ္သက္တမ္းပဲထားတယ္။
ဇန္နဝါရီလ ၃၀ ရက္ေန႕က ျပည့္သြားၿပီ။
စာခ်ဳပ္မခ်ဳပ္နိုင္ဘူး။ ပ်က္ျပယ္တယ္လို႔ပါတယ္။
ဒါကို ဝန္ႀကီး႐ုံးကေနတဆင့္ အစိုးရအဖြဲ႕ကို တင္ျပ
ထားတယ္။ သူတို႔ အဲအဖြဲ႕နဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈကို ရပ္ဆိုင္းဖို႔
ျပင္ဆင္ထားတယ္”ဟု ၎က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

စီမံကိန္းကို ဆက္လက္ ေဆာက္လုပ္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္သြားရန္အတြက္မူ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး
ဝန္ႀကီးဌာနမွ တဆင့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပ
ထားေၾကာင္းလည္း ေျပာသည္။

“ထပ္ၿပီးေတာ့ တင္ဒါေခၚသြားမယ္။
ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ တင္ဒါ ေခၚခ်င္မွ ေခၚမယ္။
အစိုးရအဖြဲ႕ ေတြက ကူညီဖို႔ ကမ္းလွမ္းေနတာ ရွိတယ္။
အစိုးအခ်င္းခ်င္း (G to G) လုပ္ဖို႔ ဒီလိုကမ္းလွမ္းေနတဲ့အခါ
ဥပမာ ဂ်ပန္ဆိုပါေတာ့ သူတို႔အစိုးရက ဒါနဲ႕ ပတ္သတ္လို႔
ေငြေရးေၾကးေရး အလုံးစုံ အကူညီေပးမယ္။
တည္ေဆာက္ဖို႔ လုပ္မယ္ ဆိုရင္လည္း ျဖစ္နိုင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ရရင္ ဆက္ေဆာက္
မွာ ျဖစ္တယ္” ဟု ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ရွင္းျပသည္။

ထို ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းႏွင့္
ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာနိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္သို႔
တရားဝင္ တင္ျပထားျခင္းလည္း မရွိေသးေၾကာင္း
သိရသည္။

(မ်ိဳးပပစန္း)

*****

၂။ "ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ တင္ဒါပ်က္ျခင္းမွာ ကြမ္းၿခံကုန္း
ေလဆိပ္ေၾကာင့္ မဟုတ္ဟု ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းဆို"

ပဲခူးတိုင္းရွိ ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္စီမံကိန္းတင္ဒါ ပယ္ဖ်က္ျခင္း
သည္ ကြမ္းျခံကုန္းတြင္ တည္ ေဆာက္မည့္ ေလဆိပ္သစ္
စီမံကိန္းေၾကာင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္
ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ေျပာသည္။

ဟံသာ၀တီေလဆိပ္စီမံကိန္း ၾကန္႔ၾကာေနျခင္းသည္
ရန္ကုန္တိုင္း ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေလဆိပ္အသစ္ စီမံကိန္း
ႏွင့္သက္ ဆိုင္ျခင္းရွိ၊မရွိအေပၚ မီဒီယာမ်ား၏ ေမးျမန္းမႈကို
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ေျဖၾကားသည္။

‘‘ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ တည္ေဆာက္မယ္ဆိုတဲ့ကိစၥ ၿပီးခဲ့တဲ့
အစိုးရက ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာ ရွိတယ္။
ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစ္ကိုတို႔ဘက္ က ကန္႔ကြက္စရာဘာမွ
မရွိပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ ရန္ကုန္မွာလည္း ေျပးလမ္း တစ္ခုကေန ႏွစ္ခု၊
သံုးခုရွိတာ ေလယာဥ္ကြင္းတစ္ခုရိွသင့္တယ္လို႔
ယူဆပါတယ္’’ ဟု ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ေျပာသည္။

အထက္ပါ ေလဆိပ္စီမံကိန္းသည္ စဥ္စားထားသည့္
အဆင့္ ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းအဆင့္မေရာက္ေသးေၾကာင္း
စဥ္းစားထားသည့္ အဆင့္တြင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္း
သည္ထုိေနရာရွိ ေဒသခံမ်ား အတြက္ ေျမယာတန္ဖိုး
ခ်င့္ခ်ိန္ တြက္ခ်က္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္ဟု ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း က
ေျပာသည္။

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သည္ ခရီးသည္
၀င္ေရာက္မႈ အကန္႔အသတ္ရွိၿပီး ေျပးလမ္းတစ္ခုသာရွိ၍
ေလယာဥ္ႀကီး ဆင္းသက္ရန္ အခက္အခဲရွိ၍ ႏိုင္ငံတကာ
ေလဆိပ္အသစ္ တည္ေဆာက္ရန္လိုအပ္ျခင္းျဖစ္သည္။

ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ ပဲခူးၿမိဳ႕ ေက်ာက္တိုင္ရြာ
အနီး ဂ်ပန္ေခတ္ေလဆိပ္သဖြယ္ အသံုးျပဳေသာ ေျမဧက
၉၀၀ ေက်ာ္တြင္ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ အသစ္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည္။

စီမံကိန္းအတြက္ ဂ်ပန္ JGC ကုမၸဏီ၊
စင္ကာပူမွ Yongnam Holdings ကုမၸဏီႏွင့္
Changi Airport International ကုမၸဏီ သံုးခုေပါင္း
အစုရွယ္ယာပိုင္သည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းစုႀကီးက ၂၀၁၄
ေအာက္တိုဘာတြင္ တင္ ဒါ ရရွိခဲ့သည္။

ထိုတင္ဒါေအာင္ထားမႈ သေဘာတူညီခ်က္သက္တမ္းသည္
၂၀၁၈ ဇန္န၀ါရီ၌ ကုန္ဆံုးခဲ့သည္။ ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္
စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္
သေဘာတူညီခ်က္ သက္တမ္း ကုန္ဆံုးၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း
ညိႇႏိႈင္းမႈ အဆင္မေျပ၍ သက္တမ္းမတိုးႏိုင္ေသးေၾကာင္း
စင္ကာပူ Yongnam Holdings ကုမၸဏီက
ေဖေဖာ္၀ါရီ  ၂၆ ရက္တြင္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္သည္။

(ထြန္းထြန္းမင္း)

credit - Irrawaddy Publishing Group & 7day Daily

**********

“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------

အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0

No comments:

Post a Comment