Friday, September 9, 2016

“လက္ရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးေလာက သတင္းမ်ားႏွင့္ဂယက္မ်ား”

“လက္ရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးေလာက သတင္းမ်ားႏွင့္ဂယက္မ်ား”

၁။ "ကန္ထ႐ိုက္တိုက္ေဆာက္လုပ္ခြင့္ကန္႔သတ္ခ်က္
သတင္းမ်ားေၾကာင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအၾကား ဂယက္႐ိုက္"

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ထပ္မံတည္ေဆာက္မည့္ကန္ထ႐ိုက္တိုက္မ်ား၌
ရင္ခြဲအမ်ဳိးအစားေဆာက္လုပ္ခြင့္ ကန္႔သတ္မည္ဆိုျခင္းႏွင့္
ကားပါကင္ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ရမည္ဟု သတင္းမ်ား
ထြက္ေပၚေနေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံမွ
သတင္းရရွိသည္။

‘‘ေျမအက်ယ္ေပ ၂၅ေပ ၅၀ ကိုရင္ခြဲပံုစံေပးမေဆာက္ေတာ့ဘူး။
ေျမအက်ယ္ေပ ၄၀၊ ေပ၆၀ ကို ေျမညီထပ္ေနရာမွာ ကားပါကင္
ထည့္ေဆာက္ရမယ္ဆိုတာေတြ ၾကားေနရေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ
အၾကား ေတာ္ေတာ္ဂယက္ ႐ိုက္ေနတယ္’’ဟု
ေက်ာ္ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ ဦးေက်ာ္သိန္းေဌးက
ေျပာသည္။

‘‘အခုဟာက ထင္ရာျမင္ရာေတြေျပာေနၾကတာ။
တရား၀င္ ထုတ္ျပန္မွ အားလံုးသိရမယ့္ သေဘာပါ’’ဟု
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီအင္ဂ်င္နီယာ
အေဆာက္အအံုဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက
ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြက္ အေဆာက္အအံုမ်ားေဆာက္လုပ္ခြင့္
ပါမစ္ အသစ္ျပန္လည္ေရးဆြဲမႈသည္ ၿပီးစီးၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး
ေဒၚလိႈင္ေမာ္ဦးက ေျပာၾကားထားၿပီး ေဆာက္လုပ္ခြင့္
ပါမစ္အတြက္ ယခင္က ဥပေဒကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစရန္
ျဖည့္စြက္ေရးဆြဲျခင္းျဖစ္ကာ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းႏွင့္
ဗိသုကာအသင္းသို႔ ခ်ျပၿပီးျဖစ္၍ ျပည္သူသိရွိေစရန္
မၾကာမီထုတ္ျပန္ေပးမည္ဟု ဆိုသည္။

လက္ရွိတြင္ ကန္ထ႐ိုက္တိုက္တစ္လံုးေဆာက္ရန္
ေဘးအိမ္မ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားကို ေငြေၾကးမ်ားေပး၍
လက္မွတ္မ်ား ထိုးခိုင္းေနရျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္သံုးစြဲမႈတြင္
ကီလို၀ပ္ ၃၀ ေက်ာ္ပါက ထရန္စေဖာ္မာမ်ားတပ္ဆင္ရမည္
ဆိုျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအၾကား
အခက္အခဲမ်ားျဖစ္ေပၚေနသည္ဟု ဆိုသည္။

‘‘တိုက္ခန္းေစ်းကြက္က ေအးေန႐ုံမဟုတ္ဘူး။ ခဲပါခဲေနၿပီ။
ဒီၾကားထဲ စည္းမ်ဥ္းေတြဥပေဒသစ္ေတြ လာမွာအမ်ားႀကီးပဲ
လို႔ ၾကားေနတယ္’’ဟု ေစတနာ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ
လုပ္ငန္းရွင္ ဦးတင္ၫြန္႔က ေျပာသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း အခ်ဳိ႕သည္ ေဆာက္လက္စရပ္နား
ထားရျခင္း၊ စာခ်ဳပ္မ်ားကို ပယ္ဖ်က္လိုက္ရျခင္းႏွင့္
ေရွာင္ေျပးမႈမ်ားအထိပင္ရွိေနၿပီဟု လက္ရွိ ေဆာက္လုပ္ေရး
ေလာကအေျခအေနကို ဦးတင္ၫြန္႔က ရွင္းျပ သည္။

(မိုးညိဳ)

***

၂။ "လိုင္စင္မရွိဘဲ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ကန္ထ႐ိုက္တာ
ေထာင္ခ်ီရွိေနဟုဆို"

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီတြင္
ကန္ထ႐ိုက္တာ လိုင္စင္ေၾကးေပးသြင္းၿပီး လုပ္ကိုင္ေနသည့္
ကန္ထ႐ိုက္တာ ၉၀၀ ေက်ာ္ရွိေသာ္လည္း လိုင္စင္မတင္ဘဲ
ျပင္ပ၌ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ လုပ္ငန္းရွင္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီရွိေၾကာင္း
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံမွ သတင္းရရွိသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရး ေလာက တြင္ လုိင္စင္မရွိဘဲ ေဆာင္ရြက္
ေနေသာ ကန္ထ႐ိုက္တာမ်ားေၾကာင့္
တုိက္ခန္းမ်ား၏ အရည္အေသြး ေလ်ာ့က်လာျခင္း၊
ေစ်းကြက္တြင္ အေရာင္းအ၀ယ္ ေအးလာျခင္းမ်ားျဖစ္ေပၚ
လာၿပီးေပၚပင္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုကဲ့သို႔ ၀င္ေရာက္
လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္ဟု ေစတနာ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ
ဦးတင္ၫြန္႔က ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီတြင္
စရန္ေငြက်ပ္သိန္း ၅၀၀ ေပးသြင္း၍ လိုင္စင္တင္ထားသည့္
ကန္ထ႐ိုက္တာဦးေရ ၉၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း တရား၀င္
ထုတ္ျပန္ထား သည္။

ကန္ထ႐ိုက္တာ လုိင္စင္ကို လုိင္စင္မရွိသူမ်ားက ျပန္လည္
ငွားရမ္းျခင္းမ်ားရွိေနၿပီး လိုင္စင္ေၾကးမွာ မ်ားျပားလြန္း၍
မွတ္ပံုတင္ေဆာင္ရြက္မည့္သူ နည္းပါးျခင္းျဖစ္သည္ဟု
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဆိုသည္။

လိုင္စင္ရွိသူ နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌
ခြင့္ျပဳခ်က္မတင္ဘဲ တရားမ၀င္ တည္ေဆာက္သည့္
အေဆာက္အအံု အေရအတြက္အေျမာက္အျမားထြက္ေပၚ
လာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ခန္႔မွန္းေျပာၾကားၾကသည္။

ကန္ထ႐ိုက္တာ လုိင္စင္ေၾကးကို အႀကီးတန္းက်ပ္သိန္း ၅၀၀ ၊
အငယ္တန္းက်ပ္သိန္း ၂၀၀ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး လုပ္ငန္း
ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားမရွိေတာ့ပါက ေငြကို ဘဏ္တြင္ျပန္လည္
ထုတ္ယူႏိုင္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ထားသည္။

သို႔ေသာ္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ကာလအတြင္း
ဘဏ္တြင္ေပးသြင္းထားေသာ က်ပ္ သိန္း ၅၀၀ မွ အတိုးႏႈန္း
ခံစားခြင့္ မရွိသည့္အေပၚ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက
ေ၀ဖန္ၾကသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ အစိုးရလက္ထက္ကစတင္၍ ေဆာက္လုပ္ေရး
လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား အတိုးႏႈန္းေပးျခင္းရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။

ျပင္ပတြင္ ကန္ထ႐ိုက္တာအေရအတြက္မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚ
ေနရျခင္းမွာ ကန္ထ႐ိုက္လိုင္စင္ေၾကးမ်ားျပားလြန္း
ေသာေၾကာင့္ လိုင္စင္မရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားျပားေနျခင္း
သာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ တိုက္ခန္းေစ်းကြက္က်ဆင္းလာ၍
နည္းပါးလာေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ အေဆာက္အအံုဌာနမွ
တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

‘‘ခြင့္ျပဳမိန္႔မတင္ဘဲ ေဆာက္တဲ့အလံုးအေရအတြက္ေလ်ာ့က်
လာတာကို ၾကည့္ရင္ အဲဒီလိုလုပ္တဲ့သူေတြ အေရအတြက္
ေလ်ာ့လာႏုိင္တာက သိသာျမင္သာတယ္’’ဟု
တာ၀န္ရွိသူကဆိုသည္။

၎တို႔ကို အေရးယူရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီ၌ ျပဳစုထားေသာ စာရင္းဇယားမ်ားမရွိေသာေၾကာင့္
အေရးယူမည့္အပိုင္းတြင္ အခက္အခဲမ်ားရွိသည္ဟု ဆိုသည္။

(မိုးညိဳ)

***

၃။ "စီမံကိန္းအတြက္ ေငြေၾကးရယူ လက္မွတ္ထုိးၿပီး ၾကည့္႐ႈ
ကြပ္ကဲျခင္း မရွိသည့္ လုိင္စင္ရအင္ဂ်င္နီယာမ်ားကို
အေရးယူမည္"

အထပ္ျမင့္ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ားတြင္ အမည္ခံထားၿပီး
ေငြေၾကးရယူလက္မွတ္ထိုးကာ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈကြပ္ကဲျခင္း
မရွိေသာ လုိင္စင္ရအင္ဂ်င္နီယာမ်ားကို အေရးယူမည္ဟု
ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ ဒုဥကၠ႒ဦးေအာင္ျမင့္က
ေျပာၾကားသည္။

‘‘လက္မွတ္ထုိးေငြေၾကးယူၿပီး လုပ္ငန္းမႀကီးၾကပ္ဘဲေနတဲ့
အင္ဂ်င္နီယာေတြကို အေရးယူဖုိ႔ လုပ္ေနပါၿပီ’’ဟု
ဦးေအာင္ျမင့္က ၾသဂုတ္ ၃၁ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္
ျပဳလုပ္ေသာ လုိင္စင္ရကန္ထ႐ုိက္တာမ်ား အသင္းဖဲြ႕စည္းမည့္
အခမ္းအနား၌ ေျပာၾကား သည္။

အေဆာက္အအုံေဆာက္လုပ္ခြင့္ရ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားတြင္
အမ်ဳိးအစားသုံးမ်ဳိးရွိၿပီး
- လုိင္စင္ရ အင္ဂ်င္နီယာ(RE)၊
- အႀကီးတန္း အင္ဂ်င္နီယာ(RSE) ႏွင့္
- အသိအမွတ္ျပဳ အင္ဂ်င္နီယာ(PE)ဟူ၍ ခဲြျခားထားၿပီး
၎တုိ႔ကို အဆင့္လုိက္စစ္ေဆးကာ အေရးယူမႈမ်ား
ျပဳလုပ္မည္ဟု သိရသည္။

‘‘RE နဲ႔ RSE က လူေနအေဆာက္အအုံပဲ ေဆာက္ခြင့္ရွိတယ္။
က်န္တဲ့ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ဆုိင္တဲ့ အေဆာက္အအုံေတြ
ေဆာက္ခြင့္မရွိဘူး။ PE သမားေတြကေတာ့ အကန္႔အသတ္
မရွိဘူး။ တခ်ဳိ႕အင္ဂ်င္နီယာေတြက လက္မွတ္ထုိးၿပီး
လုပ္ငန္းမႀကီးၾကပ္တဲ့ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနတာ’’ဟု
ဦးေအာင္ျမင့္က ဆုိသည္။

လက္မွတ္ထုိးေငြေၾကးယူၿပီး လုပ္ငန္းမႀကီးၾကပ္သည့္
အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ေဆာက္လုပ္ေရးေလာကတြင္ ျဖစ္ေပၚ
ေနသည္မွာ ၾကာျမင့္ေနၿပီး ကန္ထ႐ုိက္တာမ်ားႏွင့္
အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕က ဆုိသည္။

အမည္ခံလက္မွတ္ထုိးခအျဖစ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္
မက္ေလာက္စရာေငြေၾကးသိန္းဂဏန္းနီးပါးရရွိသည္ဟု
ဆုိသည္။

‘‘ေျမႀကီးတူးရင္ အင္ဂ်င္နီယာမရွိဘူး။ စီမံခန္႔ခဲြမယ့္သူမရွိဘူး။
လက္ေတြ႕သေဘာပဲသိတဲ့ ဆိုက္မန္ေနဂ်ာက ႀကီးၾကပ္ေနတယ္။
ရန္ကုန္မွာဒီလုိေတြ ျဖစ္ေနတာ တစ္ပုံႀကီး’’ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး
လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ေသာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကိုလည္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက
ႏွစ္စဥ္အေရးယူမႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း အမည္ခံေငြေၾကးရယူၿပီး
လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အင္ဂ်င္နီယာအေရအတြက္မွာ
ေလ်ာ့က်သြားျခင္း မရွိဟု ဆုိသည္။

၂၀၁၅ တြင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီက
လုိင္စင္ရအင္ဂ်င္နီယာ ၄၀၀ ေက်ာ္ကို လုိင္စင္ပိတ္သိမ္းသည္
အထိ အေရးယူခဲ့သည္။

(မိုးညိဳ)

credit - 7day Daily

No comments:

Post a Comment