"ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ေျမ ဆိုသည္မွာ"
ယခုရက္ပုိင္း ၿမိဳ႕နယ္အႏွံ႔ တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ေျမေပၚတြင္
တရားမဝင္က်ဴးေက်ာ္ေနသျဖင့္ ဖယ္ရွားရွင္းလင္းမည္
ဆိုသည့္ သတင္းမ်ားကို မၾကာခဏၾကားသိ ေနရသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္ ကြၽန္းကေလး
ေက်းရြာအုပ္စုရွိ က်ဴးစာရင္းဝင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံထား
ရသည့္ ေက်းရြာမ်ားႏွင့္ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္၊
ဒဂုံ ၿမိဳ႕သစ္ေတာင္ပိုင္း အစရွိသည့္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္
ျဖစ္သည္။
ျပည္သူလူထုတုိ႔သည္
* ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႔မွာ တစ္ခုတည္း
မဟုတ္ဘဲ သီးျခားစြာ ျဖစ္တည္ေနသည္ကို ဦးစြာ
ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ခြဲျခားသိရွိထားရန္ လုိအပ္သည္။ *
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အခန္း (၂) ပုဒ္ ၄၉
ပုဒ္မခြဲ (က မွ ဏ) အရ၊
* တုိင္း ေဒသႀကီး ခုနစ္ခု၊ ျပည္နယ္ေဒသ ခုနစ္ခုႏွင့္
ျပည္ေထာင္စု နယ္ေျမမ်ားျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ဖြဲ႔စည္းထား
ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္နည္းဆုိရ ေသာ္ ႏုိင္ငံေတာ္ဆုိသည္မွာ
ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံဟု ဆုိလုိရင္းျဖစ္သည္။ *
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ၊ အခန္း (၅)
ပုဒ္မ ၂ဝဝ တြင္
- ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႔ကို
(က) ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ (ခ) ဒုတိယ သမၼတမ်ား၊
(ဂ) ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ (ဃ)ျပည္ေထာင္စု
ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ျဖင့္ ဖဲြ႔စည္းသည္ဟု တိတိက်က်
ျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။
- ျပည္ေထာင္စု အစုိးရသည္ ျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲေရး၊
တုိင္းရင္းသား စည္းလုံးညီၫြတ္မႈမၿပိဳကြဲေရး၊ အခ်ဳပ္အျခာ
အာဏာတည္တံ့ခုိင္ၿမဲေရး စသည္တုိ႔ကို ဦးထိပ္ထားၿပီး
ႏုိင္ငံေတာ္အား စီမံခန္႔ခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ရသည့္
အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေျမအမ်ဳိးအစားမ်ားႏွင့္ ေျမစီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားကို
ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့စဥ္ က ေျမယာအားလုံး၏
ပိုင္ရွင္သည္ ရွင္ဘုရင္သာျဖစ္သည္ဟု
သတ္မွတ္ထားသည္။
ေျမအမ်ဳိးအစားမ်ားကုိလည္း -
(က) အရာေတာ္ ေျမ (Royal Land) ၊
(ခ) ဘုိးဘ ပိုင္ေျမ
(ခ) အမႈထမ္းေျမ (Official Land) ၊
(ဂ) လက္ဝယ္ ထားရွိ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ရွိေသာေျမ
(Land Holder Right) ၊
(ဃ) ဝတၱကေျမ (သာသနာ့ေျမ) အျဖစ္
ေလးမ်ဳိး ခြဲျခားသတ္မွတ္ခဲ့သည္။
ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္တြင္ ၿမိဳ႕ရြာမ်ား၌ ၿမိဳ႕စားမ်ား၊
ေငြခြန္မွဴးမ်ား ေတာ္ကဲ (ခ) ေျမတုိင္းအမႈထမ္းမ်ား၊
ရြာေခါင္း၊ ဒုိင္ေခါင္းႏွင့္ ရြာသူႀကီးမ်ား ေျမတုိင္း အရာရွိမ်ား၊
ထားရွိၿပီး ေျမယာစီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေစခဲ့သည္။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္၊ ဘုိးေတာ္မင္း တရားလက္ထက္တြင္
ေျမခြန္မ်ားကို ေငြပိႆခ်ိန္ျဖင့္ သတ္မွတ္ ေကာက္ခံခဲ့ၿပီး
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၁၉ ခုႏွစ္ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္
သႆေမဓ အခြန္စနစ္ က်င့္သုံးခဲ့ၿပီး ၁၂၂၃ ခုႏွစ္တြင္
မႏၲေလး မင္းေနျပည္ေတာ္၌ အရပ္ ေလးမ်က္ႏွာပိုင္းျခား
သတ္မွတ္ၿပီး အေရွ႕ပုိင္းအရပ္ကို မဟာမင္းလွ
မင္းေခါင္သီဟသူ၊ ေတာင္ပုိင္း အရပ္ကို မင္းထင္ေက်ာ္၊
အေနာက္ပိုင္း အရပ္ကို မဟာသီရိသခၤယာ ေစာယြန္းႏွင့္
ေျမာက္ပိုင္းအရပ္ကို သစ္ေတာဝန္တုိ႔က ႀကီးၾကပ္ၿပီး
သႆေမဓ အခြန္စနစ္ျဖင့္ ေျမခြန္မ်ားကို
ေကာက္ခံခဲ့သည္။
ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ေနာက္ဆုံးမင္းဆက္၊ သီေပါမင္း
လက္ထက္တြင္ ေကာက္ခံခ့ဲသည့္ အခြန္အရပ္ရပ္တြင္
အျခားအခြန္မ်ားထက္ ေျမခြန္သည္ သုံးပုံႏွစ္ပုံခန္႔ရရွိခဲ့
သည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။
၁၈၅၂ ခုႏွစ္ ဒုတိယ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ စစ္ပြဲၿပီးေနာက္
ၿဗိတိသွ် အစုိးရသည္ ေအာက္ျမန္မာႏုိင္ငံကို သိမ္းပုိက္ၿပီး
ရခုိင္ျပည္နယ္ႏွင့္ တနသၤာရီတုိင္းတုိ႔ကို အိႏၵိယဘုရင္ခံ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေအာက္သို႔ သြတ္သြင္းခဲ့သည္။
ၿဗိတိသွ်အစုိးရသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏ ေျမစီမံခန္႔ခြဲမႈ၊
ေျမအမ်ဳိးအစားမ်ား သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ ေျမခြန္ ေကာက္ခံျခင္း
တုိ႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ေျမစီမံခန္႔ခြဲမႈတြင္ ေျမယာ မ်ားကို ကြက္စိပ္တုိင္းတာျခင္း၊
ေျမယာပိုင္ဆုိင္ခြင့္ အခြင့္အေရးႏွင့္ အက်ဳိးခံစားခြင့္မ်ား
စာရင္းျပဳစုျခင္း၊ ေျမယာမ်ားႏွင့္ သင့္တင့္မွ်တေသာ
ေျမခြန္မ်ားစည္းၾကပ္ ေကာက္ခံျခင္းႏွင့္ စာရင္းငွားမ်ား၏
အခြင့္အေရးမ်ား ကာကြယ္ေပးျခင္းတုိ႔ ပါဝင္ခဲ့သည္။
ေျမအမ်ဳိးအစားမ်ားကို
(၁) စကြာတာစနစ္
(၂) ပတၱာစနစ္
(၃) ေျမငွားစနစ္
(၄) ဂရန္စနစ္ႏွင့္
(၅) ကိုလုိနီ စနစ္အျဖစ္ ေျမယာအမ်ဳိးအစားမ်ားအား
သတ္မွတ္ခဲ့သည္။
စကြာတာေျမစနစ္သည္
- ႏွစ္စဥ္အလုိက္ ေျမအက်ယ္အဝန္းေပၚမူတည္၍ ေျမခြန္မ်ား
ေပးေစၿပီး ငွားရမ္းခဲ့သည္။
- ငွားရမ္းကာလကုန္ဆုံးလွ်င္ ေျမယာပုိင္ဆုိင္မႈ လက္လြတ္
ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရမႈမ်ား ရွိခဲ့သျဖင့္ ၿဗိတိသွ် အစုိးရသည္ ၁၈၇၆ ခုႏွစ္
ေျမႏွင့္အခြန္ ဥပေဒ၊ ၁၈၇၉ ခုႏွစ္ ေျမႏွင့္ အခြန္နည္း ဥပေဒ
(The Land Revenue Act 1876 and Rules
Under the Act 1879) တုိ႔ကို ျပ႒ာန္း၍
- စကြာတာေျမတြင္ ေနထုိင္သူတုိ႔အား ၁၂ ႏွစ္ တိတိ
ေနထုိင္ၿပီး ေျမခြန္မွန္မွန္ေပးသြင္းသူတုိ႔အား ေျမပုိင္ဆုိင္ခြင့္
(Land Holeder's Right) ရရွိၿပီး
- ထုိေျမအား အစုိးရက ျပန္လည္ သိမ္းယူခြင့္မရွိပါ။
ပတၱာေျမစနစ္ (The Patta System) ဆုိသည္ကား
- ေျမယာစုိက္ပ်ဳိးရန္အားေပးေသာ္လည္း ေျမယာပိုင္ဆုိင္ခြင့္
ကို အစုိးရက ထိန္းခ်ဳပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ေျမငွားစနစ္ (The Lease System) သည္
- ၁၈၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ ေကာ္လိေတၱာ္ အရာရွိ (ခ႐ုိင္ဝန္)
၏ တင္ျပခ်က္အရ ၿဗိတိသွ်အစုိးရသည္ ေျမငွားစနစ္ကို
ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
- ဤစနစ္သည္ အစုိးရအတြက္ ေျမခြန္မ်ား စည္းၾကပ္
ေကာက္ခံႏုိင္ေရးျဖစ္သည္။
- နဝတစစ္အစုိးရလက္ထက္တြင္ လူေနေျမကြက္မ်ားအား
ႏွစ္ ၆ဝ ေျမငွားရမ္း စာခ်ဳပ္မ်ား ထုတ္ေပးခဲ့သည္ကို
ေတြ႔ရွိရသည္။
ဂရန္စနစ္ (The Grant System) သည္
- ေျမဧကမ်ားစြာ ပိုင္ဆုိင္ႏုိင္ရန္ အရင္းရွင္မ်ားအတြက္
ၿဗိတိသွ်အစုိးရက ဖန္တီးခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။
- ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ အစုိးရအသီးသီး
တုိ႔သည္ ၿမိဳ႕ျပေျမယာမ်ားတြင္ လူေနေျမကြက္မ်ားအား
ႏွစ္ကုိးဆယ္ ဂရန္စာအုပ္၊ ႏွစ္သုံးဆယ္ ဂရန္စာအုပ္မ်ား
အျဖစ္ ထုတ္ေပးသည္ကို ေတြ႔ရိွရသည္။
* အစုိးရပိုင္ေျမဆုိသည္မွာ
- လူေနရပ္ကြက္အျဖစ္ ေဖာ္ေဆာင္ၿပီး ေျမကြက္႐ုိက္
သတ္မွတ္၍ ေျမငွား စာခ်ဳပ္မ်ား၊ အငွားဂရန္မ်ားထုတ္ေပး
ထားသည့္ ေျမအမ်ဳိးအစားျဖစ္သည္။
- စက္မႈဇုန္ေျမကြက္မ်ားလည္း ဤေျမအမ်ဳိးအစားတြင္
ပါဝင္သည္။
- အဆုိပါ ေျမမ်ားကို ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြက္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီသည္
လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ အိမ္ယာဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာနသည္
လည္းေကာင္း၊
မႏၲေလး တုိင္းေဒသႀကီးအတြက္မူ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ တုိက္႐ုိက္ကြပ္ကဲ စီမံခန႔္ခြဲ
သည့္ ေျမအမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး၊
ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမ်ားမရွိသည့္
ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္မူ သက္ဆုိင္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္အေထြေထြ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက အဆုိပါ ေျမအမ်ဳိးအစားအား
စီမံခန္႔ခြဲ သည္။ *
အစုိးရက စီမံခန္႔ခဲြရသည့္ ေျမအမ်ဳိးအစားဆုိသည္ကား
- ေျမလြတ္ေျမ႐ုိင္းမ်ား၊ စားက်က္ေျမ မ်ား၊ ေျမႏုကြၽန္းမ်ား၊
လယ္ယာေျမမ်ားျဖစ္သည္။
ျပည္သူပုိင္ေျမ ဆုိသည္ကား
- ပန္းၿခံမ်ား၊ ေရကူးကန္မ်ား၊ ေဘာလုံးကြင္းမ်ား၊ ေစ်းမ်ား၊
မီးတား လမ္းမ်ား၊ အမ်ားျပည္သူ သြားလာသည့္ လမ္းမ်ား
ျဖစ္သည္။
ယခုတစ္ဖန္ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ အိမ္ယာဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာန တာဝန္
အရွိဆုံး ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ
တာဝန္ရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရ အဖြဲ႔မွ တာဝန္ရွိ
ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ေတြ႔ဆုံရာတြင္
လည္းေကာင္း၊ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ ဆုံရာတြင္လည္းေကာင္း၊
ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ေျမဟု တြင္က်ယ္စြာ သုံးစြဲလာသည္ကို
သတိျပဳမိသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ေျမဟု ဆုိလုိက္ျခင္းသည္
* ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ တုိက္႐ုိက္ခ်ိတ္ဆက္
ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖဲြ႔ စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒ အခန္း (၁)
ႏုိင္ငံေတာ္၏ အေျခခံမူမ်ား ေခါင္းစဥ္ေအာက္ရွိ ပုဒ္မ (၃၇)
ပုဒ္မခြဲ (က) အရ ႏုိင္ငံေတာ္ရွိေျမအားလုံး၊ ေျမေပၚေျမေအာက္၊
ေရေပၚေရေအာက္ႏွင့္ ေလထုအတြင္းရွိ သယံဇာတပစၥည္း
အားလုံး၏ ပင္ရင္းပုိင္ရွင္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ျဖစ္သည္ဟု
တိက်စြာျပ႒ာန္းထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ *
ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ေျမမ်ား စီမံခန္႔ ခြဲေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ယခင္က
ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္သည့္
- ၁၈၉၈ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံေအာက္ပိုင္းၿမိဳ႕ရြာရွိ
ေျမယာအက္ဥပေဒ၊
- ၁၈၈၉ ခုႏွစ္ အထက္ျမန္မာျပည္ ေျမႏွင့္ အခြန္ေတာ္
စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒ၊
- ၁၈၉၄ ခုႏွစ္ ေျမသိမ္းအက္ဥပေဒတုိ႔ျဖင့္ အေရးယူ
စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခြင့္ မရွိပါ။
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္သာ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္။
အထက္ကဆုိခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ေျမမွအပ အျခားေျမ
အမ်ဳိးအစားအားလုံးကိုမူ ၿဗိတိသွ် အစုိးရ၏ ေျမယာဥပေဒ
မ်ားႏွင့္သာ အက်ဳံးဝင္၍ ထုိဥပေဒမ်ား၏ ၫႊန္းဆုိခ်က္အတုိင္း
ေဆာင္ရြက္သင့္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား၏ အထက္တြင္
၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒကသာ အဓိကက်သည့္
ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ ၍ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအေပၚ လႊမ္းမုိးထားၿပီး
အျခားတည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားက ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ
ဥပေဒအေပၚ လႊမ္းမုိးခြင့္မရွိပါ။
ပြင့္လင္းစြာဆုိရပါလွ်င္ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဖြဲ႔စည္းပုံ ဥပေဒကို
အဂၤလိပ္အစုိးရ အလုိက်ေရး ဆြဲထားခဲ့သည့္ တည္ဆဲ
ဥပေဒမ်ားက ထိပ္တုိက္စိန္ေခၚ ေနၿပီျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္အႀကီးအကဲ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လႈိင္သည္
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒအား ကာကြယ္
ေစာင့္ေရွာက္မည္ဟု အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ဆိုထားၿပီျဖစ္ရာ၊
လႊတ္ေတာ္အသီးသီးတြင္ တက္ေရာက္ေနသည့္ တပ္မေတာ္
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း ေခတ္ႏွင့္မေလ်ာ္ညီ
ေတာ့သည့္ တည္ဆဲမ်ားအား ဖ်က္သိမ္းၿပီး
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ကိုက္ညီမည့္
ဥပေဒအသစ္မ်ား ေရးဆြဲႏုိင္ရန္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးတြင္
တင္ျပ အႀကံဳျပဳသင့္ၿပီျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔ စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အခန္း (၈)
ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးႏွင့္ တာဝန္မ်ား ေခါင္းစဥ္
ေအာက္ရွိ ပုဒ္မ (၃၅၅) အရ
* ႏုိင္ငံသားတုိင္းသည္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ
ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အတြင္း မည္သည့္ အရပ္ေဒသ၌မဆုိ
ဥပေဒႏွင့္အညီ အေျခစုိက္ေနထုိင္ခြင့္ရွိသည္ဟု ျပ႒ာန္း
ထားၿပီးျဖစ္ရာ ေနစရာမရွိသည့္ ျပည္သူမ်ားသည္ မည္သည့္
ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ေျမေပၚမဆုိ အေျခ စုိက္ေနထုိင္ခြင့္ရွိၿပီး
ျဖစ္သည္။ *
ထိုိ႔အတူ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ အခန္း (၁)
ႏုိင္ငံေတာ္၏ အေျခခံမူမ်ား ေခါင္းစဥ္ ေအာက္ရွိ
ပုဒ္မ (၃၇) ပုဒ္မခြဲ (ဂ) အရ
* ႏုိင္ငံသားမ်ား ပစၥည္းပိုင္ဆုိင္ခြင့္၊ အေမြဆက္ခံခြင့္၊
ကုိယ္ပိုင္ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ တီထြင္ခြင့္ႏွင့္ မူပိုင္ခြင့္တုိ႔ကို ဥပေဒ
ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ အညီ ခြင့္ျပဳရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။ *
ပစၥည္းပုိင္ဆုိင္ခြင့္၏ ဆုိလုိရင္းမွာ
* ေရႊ႕ေျပာင္းႏုိင္သည့္ ပစၥည္း မ်ား၊ မေရႊ႕ေျပာင္းႏုိင္သည့္
ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ရာ က်ဴးဟု သတ္မွတ္ခံရသည့္ ေက်းရြာမ်ား
သည္ ရြာေျမအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးရန္ သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ား
သို႔ ေလွ်ာက္ထားႏုိင္ခြင့္ရွိၿပီး၊ သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ားမွလည္း
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပုံ အ ေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ခြင့္ျပဳရမည္
ျဖစ္သည္။ *
အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္ အစုိးရက စီမံခန္႔ခြဲရသည့္ ေျမမွန္းမသိ၊
ႏုိင္ငံေတာ္ပုိင္ ေျမမွန္းမသိဘဲ၊ ေျမယာ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ားကို
ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ေနၾကသည့္ သက္ဆုိင္ရာ
ဌာနအႀကီးအကဲမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ကိုယ္ကို ေဝဖန္သုံးသပ္ၿပီး
ရယူထားသည့္ ရာထူးမ်ားမွ စြန္႔လႊတ္သင့္ၿပီျဖစ္သည္။
၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒမွ ႏုိင္ငံသားမ်ားသုိ႔
ေပးအပ္ထားသည္ အခြင့္အေရးမ်ားအရ
* ႏုိင္ငံေတာ္ပိုင္ေျမဆုိသည္မွာ ႏိုင္ငံသားမ်ား အေျခစုိက္
ေနထုိင္ခြင့္ရွိသည့္ ေျမအမ်ဳိးအစားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း *
တင္ျပလုိက္ရသည္။
(စံထြန္း)
credit - Zaygwet Journal
“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
---------------------------------------------
အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/726764717432470/photos/a.727586294016979.1073741828.726764717432470/962655320510074/?type=3
No comments:
Post a Comment