“ေခ်ာင္းသာ - ရန္ကုန္ မိုးပ်ံလမ္းႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္း”
၁။ "ေခ်ာင္းသာကမ္းေျခအနီးရွိ အိမ္ရာ၊ စက္မႈဇုန္ႏွင့္
ဆိပ္ကမ္းမ်ားသို႔ ရန္ကုန္မွ မိုးပ်ံလမ္း ေဖာက္ရန္
ေလ့လာေန"
ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး ေခ်ာင္းသာ ကမ္းေျခ အနီးတြင္
တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားေသာ လူေနအိမ္ရာ၊
စက္မႈဇုန္ႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအတြက္ ရန္ကုန္မွတစ္ဆင့္
သြယ္တန္းမည့္ မိုးပ်ံလမ္းေဖာက္ရန္ ေလ့လာမွုျပဳလုပ္ေနရာ
လာမည့္ႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာနိုင္ငံ
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း
ဗဟိုအလုပ္အမွုေဆာင္ ေကာ္မတီဝင္ ဦးရဲလင္း က
စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္တြင္ ေျပာသည္။
တိုင္းတာမႈ ၂၀၁၈ တြင္ ၿပီးရန္
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
''ရန္ကုန္ဘက္နဲ႔ဧရာ၀တီတိုင္း ေဒသႀကီး ဘက္ေတြမွာ
ကိုရီးယားပညာရွင္ေတြနဲ႔ တိုင္းတာေရး လုပ္ငန္းေတြကို
စ လုပ္ေနပါတယ္။
၂၀၁၈ ခုႏွစ္မွာ ၿပီးမယ္လို႔ မွန္းထားတယ္။
ဒါၿပီးရင္ အစိုးရကို တင္ျပသြားမွာပါ။
ထိုင္းနိုင္ငံဘန္ေကာက္ကေန ပတၱယားဘက္ကို သြားတဲ့
လမ္းမ်ိဳး လုပ္မွာပါ။
ရန္ကုန္ကေန ေခ်ာင္းသာအထိ တိုက္ရိုက္မိုးပ်ံလမ္းနဲ႔
သြားမွာျဖစ္ေပမယ့္ ပုသိမ္ေရာက္ရင္ေတာ့ ဆင္းလမ္း
တစ္ခုရွိမယ္။
ဒီမိုးပ်ံလမ္းကိုေဖာက္ဖို႔လုပ္တာကလည္း ကမ္းေျခနားမွာ
လူေနအိမ္ရာေတြ၊ စက္မွုဇုန္ေတြနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းေတြ
တည္ေဆာက္ဖို႔ ရွိတာေၾကာင့္ပါ။
လူေနအိမ္နဲ႔ စက္မႈဇုန္ေတြအတြက္ လၽွပ္စစ္မီးရမယ့္
စီမံကိန္းေတြလည္း ပါပါတယ္''ဟု ၎က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္မွ ေခ်ာင္းသာသို႔ မိုးပ်ံလမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္
ျမန္မာနိုင္ငံ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီလီမိတက္ႏွင့္ ကိုရီးယားကုမၸဏီ တစ္ခု
ျဖစ္ေသာ KECC တို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ကာ
မိုးပ်ံလမ္းေဖာက္ၿပီးပါက ေခ်ာင္းသာ၊ ေငြေဆာင္ႏွင့္အျခား
ကမ္းေျခေနရာမ်ားသို႔ အခ်ိန္အနည္းငယ္ျဖင့္ သြားေရာက္
အပန္းေျဖနိုင္မည္ျဖစ္သည့္အျပင္ နိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ေဒသခံ
မ်ားအတြက္အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
တစ္နာရီခြဲအတြင္းေရာက္နိုင္
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
''လမ္းအူေၾကာင္းအတြက္ ၿဂိဳဟ္တု ကေန ေကာင္းကင္
ဓာတ္ပုံေတြရိုက္ၿပီး ပထမအဆင့္ ေလ့လာမွုေတြ
လုပ္ေနပါတယ္။ မိုင္ ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိမွာပါ။
ဒါၿပီးရင္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုပိုင္းလာမွာပါ။ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈပိုင္းက
ႀကီးေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ လုပ္ေနပါတယ္။
လယ္ကြင္းေတြထဲျဖတ္ေဖာက္ရမွာျဖစ္ေတာ့ လယ္ပိုင္ရွင္
ေတြနဲ႔ ညႇိႏႈိင္း ဝယ္ယူရတာေတြ ရွိမွာပါ။
လမ္းေဖာက္ၿပီးရင္ေတာ့ ရန္ကုန္- ေခ်ာင္းသာ ကို
ယာဥ္ေၾကာပိတ္တာမရွိဘဲ တစ္နာရီခြဲ အတြင္း ေရာက္ရွိ
နိုင္မွာပါ''ဟု ၎က ထပ္မံေျပာသည္။
''ေလာေလာဆယ္ေလ့လာေနၾကတာပါ။ ၿပီးရင္ေတာ့
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ ႀကီးဌာနကို တင္ျပၾကမွာပါ။
ဒီစီမံကိန္းက အရင္က ေရးဆြဲထားတာရွိပါတယ္''ဟု
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ လမ္းဦးစီးဌာန
ညႊန္ၾကားေရးမွူးခ်ဳပ္ ဦးခင္ေမာင္ေက်ာ္ကေျပာသည္။
*****
၂။ "မိုးပ်ံလမ္း ေဖာက္လုပ္မည္မွာ မဟုတ္မွန္ဟု
ဧရာဝတီတိုင္း အစိုးရ ရွင္း"
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း မိုးပ်ံလမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္
မည္ဆိုျခင္းမွာ မဟုတ္မွန္ဘဲ Elevated Road ပံုစံ
ေဖာက္လုပ္မည္သာျဖစ္ေၾကာင္း ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရအဖြဲ႔ကိုယ္စား လွ်ပ္စစ္၊ စြမ္းအင္၊ စက္မႈလက္မႈႏွင့္
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေဌးက
ေျပာၾကားသည္။
လမ္းေဖာက္လုပ္ရာတြင္ လယ္ယာေျမမ်ား၊ ေရနစ္ျမဳပ္
ေရနက္ကြင္းမ်ား၊ လွ်ိဳေခ်ာက္မ်ားရွိေနပါက ေျမျပင္
အေနအထားအတိုင္း လမ္းေဖာက္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ
ကြန္ကရစ္တိုင္ျဖင့္ လမ္းကိုျမႇင့္တင္ကာ ေဖာက္လုပ္သည့္
လမ္းအမ်ိဳးအစား (Elevated Road ဟုေခၚဆိုေၾကာင္း)
သာျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ႀကီးက စက္တင္ဘာလ ၂၀ ရက္
သတင္းစာ ရွင္းလင္းစဥ္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း
ေခ်ာင္းသာ-ပုသိမ္-ရန္ကုန္လမ္း၊
ေငြေဆာင္-ပုသိမ္-ရန္ကုန္လမ္း၊
ေမာ္တင္ -ပုသိမ္-ရန္ကုန္ႏွင့္ ေဒသတြင္း လမ္းအခ်ိဳ႕သည္
ေျဖာင့္တန္းျခင္း မရွိဘဲ ေကြ႔ေကာက္ေန၍ အခ်ိန္႔ ၾကန္႔ၾကာ
မႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ ခရီးအကြာအေဝးႏွင့္ အခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္
ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေဌးက
ေျပာၾကားသည္။
လမ္းမ်ားကို အေျဖာင့္အတိုင္း ေဖာက္လုပ္ပါက အခ်ိန္
ၾကန္႔ၾကာမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိ ဧရာဝတီတိုင္း
ေဒသႀကီး၏ ပထဝီဝင္ အေနအထားသည္
လွ်ိဳေျမာင္ေခ်ာက္မ်ား၊ ေရနက္ကြင္းမ်ား၊ လယ္ယာေျမမ်ား
ရွိေနသျဖင့္ Elevated Road ပံုစံ ေဖာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း
လုပ္ေဆာင္ရန္ တင္ျပသည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို အႀကံျပဳျခင္းသာ
ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။
“မိုးပ်ံလမ္းဆိုတာ အမွတ္မွား ေျပာဆိုၾကတာပါ၊
ဥပမာေပးၿပီး ရွင္းျပရရင္ လမ္းေဖာက္ရာမွာ ခုနကေျပာတဲ့
ေခ်ာက္ေတြ႔ၿပီဆိုရင္ လမ္းကို ေခ်ာက္ထဲအတိုင္း ဆင္းခ်ၿပီး
ေဖာက္တာမ်ိဳး မလုပ္ေတာ့ဘဲ တိုင္နဲ႔လမ္းကို ျမႇင့္တင္
တည္ေဆာက္တဲ့နည္းပါ။
Elevated Road ပံုစံဆိုရင္ လယ္ယာေျမေတြ ျဖတ္သန္း
ေဖာက္ရင္လည္း လယ္ယာေျမေတြ မပ်က္စီးေတာ့ဘူး။
ေျမျပင္အထက္ ၃ ေပပဲျမင့္ျမင့္၊ ၁၀ ေပပဲျမင့္ျမင့္
ဘယ္ေလာက္ျမင့္ျမင့္ Elevated Road လို႔ေခၚပါတယ္”
ဟု ဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေဌးက ေျပာၾကားသည္။
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ မိုးပ်ံလမ္းမ်ား Elevated Road
ေဖာက္လုပ္မည္ဟု ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္
မန္းေဂ်ာ္နီက ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းေလာက္တြင္
ဟသၤာတခ႐ိုင္မွ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ေတြ႔ဆံုစဥ္ ေျပာၾကား
ခဲ့သည္။
ယင္းလုပ္ငန္းအတြက္
Myanmar Construction & Development Public
(MCD) ကုမၸဏီဘုတ္အဖြဲ႔ အတြင္းေရးမွဴး ဦးရဲလင္းက
ေခ်ာင္းသာ-ရန္ကုန္ မိုးပ်ံလမ္း Elevated Road အမ်ိဳးအစား
ေဖာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္ေသာ တိုင္းထြာ စစ္ေဆး ေလ့လာ
မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေရး တိုင္းအစိုးရ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိထားေၾကာင္း
စက္တင္ဘာလ ဒုတိယပတ္တြင္ ပုဂၢလိက
သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
Myanmar Construction & Development Public
(MCD) ကုမၸဏီႏွင့္အတူ ကိုရီးယား ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္သည့္
KECC က ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေနၿပီး ေလ့လာဆန္းစစ္မႈ
မ်ားကို လာမည့္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြင္း အၿပီးသတ္
ေဆာင္႐ြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ျပည္တြင္း သတင္းမီဒီယာအခ်ိဳ႕တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
မိုးပ်ံလမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာတြင္
မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာဆို ေဝဖန္မႈမ်ားရွိခဲ့သည္။
ေခ်ာင္းသာ-ရန္ကုန္ မိုးပ်ံလမ္း ဆိုသည္မွာလည္း
အမွန္တကယ္ ေဖာက္လုပ္ရန္ ေသခ်ာမႈ မရွိေသးေၾကာင္း
ဧရာဝတီတိုင္းတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုက
ႀကိဳတင္ေလ့လာ ဆန္းစစ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
အခ်ိဳ႕ကုမၸဏီမ်ားလည္း ေလ့လာဆန္းစစ္မႈ ျပဳလုပ္
ၾကေၾကာင္း တိုင္းအစိုးရအဖြဲ႔ထံမွ သိရွိရသည္။
တိုင္းအစိုးရအေနႏွင့္ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ႀကိဳတင္
ေလ့လာ ဆန္းစစ္ျခင္းကိုသာခြင့္ျပဳၿပီး ထိုကဲ့သို႔ႀကီးမားသည့္
လမ္းမ်ား ေရနက္ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပည္ေထာင္စု
အစိုးရကသာ ခြင့္ျပဳေလ့ရွိေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္၊ စြမ္းအင္၊
စက္မႈလက္မႈႏွင့္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီး
ဦးဝင္းေဌးက ေျပာၾကားသည္။
credit - Pyi Myanmar & The Voice
**********
“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------
အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1183546585087612&id=726764717432470&substory_index=0
No comments:
Post a Comment