"ေငြျပတ္၍ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ ေဆာက္လုပ္ေရး
ေနာက္ ၄ ႏွစ္ဆုတ္"
ေနာက္ ၄ ႏွစ္ဆုတ္"
ကာလရွည္ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ စီမံကိန္းတခု
ထပ္မံေရႊဆိုင္းလိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုတႀကိမ္တြင္ ေနာက္ထပ္ ၄ ႏွစ္ေရႊ႕ဆိုင္းလုိက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး
ဘ႑ာေငြ ရရွိေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု
အစိုးရပိုင္မီဒီယာမ်ားႏွင့္ အစိုးရ တာ၀န္ရွိသူတဦးက
ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ ကုမၸဏီတခုက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေျမာက္ဘက္
မိုင္ ၆၀ ခန္႔အကြာ ပဲခူးၿမိဳ႕ရွိ ဒုတိယကမာၻစစ္အတြင္းက
ဂ်ပန္တို႔ အသံုးျပဳခဲ့သည့္ ေလဆိပ္ေဟာင္းတခုေနရာတြင္
ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ကို တည္ေဆာက္ရန္
ကနဦးက စီစဥ္ထားခဲ့သည္။
ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏
စတုတၳေျမာက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ကို
ေနာက္ ၇ ႏွစ္ၾကာမွသာ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ ေၾကာင္း
အစိုးရပိုင္ Global New Light of Myanmar သတင္းစာက
ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
“တရား၀င္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အကူအညီ
(Official Development Assistance -ODA) ရရွိဖို႔
ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့ရတဲ့ အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စတုတၳေျမာက္
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ စတင္ဖြင့္လွစ္မယ့္ အခ်ိန္က
၂၀၁၈ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၂၂ ခုႏွစ္ ကို ေရႊ႕ဆိုင္း လိုက္ရပါတယ္” ဟု
ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ
ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးမင္းလြင္ဦး က ေျပာၾကားေၾကာင္း
သတင္းစာက ဆုိသည္။
ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အႀကီးတန္း အရာရွိတဦးကလည္း
ဘ႑ာေငြ ရရွိေရး အခက္အခဲတခုေၾကာင့္ စီမံကိန္း
ေႏွာင့္ေႏွးသြားခဲ့ရသည္ဟု အတည္ျပဳခဲ့သည္။
“ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္
တရား၀င္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအကူအညီ (ODA) အတြက္
ေဆြးေႏြးေနဆဲျဖစ္လို႔ စီမံကိန္းရဲ႕ အဓိက တည္ေဆာက္ေရး
လုပ္ငန္းေတြက အခုထိမစတင္ရေသးပါဘူး” ဟု
အဆိုပါ အရာရွိက ေျပာသည္။
တရား၀င္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ မဟုတ္သည့္အတြက္
သူ၏ အမည္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မျပဳခဲ့သလို
အျခား အေသးစိတ္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေျပာျပရန္လည္း
ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔ၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ
စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးၿပီးဆံုးသြားၿပီး အာဏာရရွိလာေသာ
အရပ္သား အစိုးရက စီးပြားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲမႈမ်ား
ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္အတြက္ ကမာၻလွည့္ ခရီးသည္
၀င္ေရာက္မႈကလည္း အလြန္မ်ားလာသည့္အတြက္
၁၉၉၄ ခုႏွစ္ကထဲက ရပ္နားထားခဲ့သည့္ ဟံသာ၀တီ
ေလဆိပ္စီမံကိန္းကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္
ျပန္လည္စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေရာက္ရွိလာသည့္ ခရီးသည္မ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔
ပို႔ေဆာင္ေပးမည့္ အစီအစဥ္ ပါ၀င္ျခင္းမရွိသည့္ အတြက္
စီမံကိန္းကို ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ Yongnam-CAPE-JGCC အမည္ရွိ
ဂ်ပန္-စကၤာပူ ဖက္စပ္ ကုမၸဏီႀကီးတခုက
ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁.၅ ဘီလီယံျဖင့္
တည္ေဆာက္ခြင့္ရရွိခဲ့သည္။
ကုန္က်ေငြ၏ ၄၉ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ODA ေခ်းေငြျဖင့္
က် ခံမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ ၅၁ရာခိုင္ႏႈန္းကို ကုမၸဏီႏွင့္
ပုဂၢလိက ေခ်းေငြမ်ားျဖင့္ သံုးစြဲသြားမည္ျဖစ္သည္။
ဟံသာ၀တီေလဆိပ္က တႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္း
၀န္ေဆာင္ေပးႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ ၀င္ေရာက္မႈက
ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕မ်ားရွိ
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား၏ ၀န္ေဆာင္ႏိုင္မႈထက္
ေက်ာ္လြန္လုနီးပါး ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ကမာၻလွည့္ ခရီးသည္
၁.၀၅ သန္း၊
၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ၂.၀၄ သန္း ၀င္ေရာက္ခဲ့၍
၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ၃သန္းေက်ာ္ရန္ ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး
၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္းတြင္ ခရီးသည္ ၅ သန္းအထိေရာက္ရွိလာရန္
ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။
ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕မ်ားရွိ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မ်ားကို
အဆင့္ျမွင့္ျပင္ဆင္မႈႏွင့္ တုိးခ်ဲ႕မႈမ်ားလည္း ျပဳလုပ္ ေနသည္။
(ေအာင္လွထြန္း)
credit - Irrawaddy Publishing Group
(စာၾကြင္း)
မိတ္ေဆြတို႔ေရ …
မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္းတို႔ -
ဘာစီမံကိန္းတို႔
ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံအကူအညီတို႔ -
ဘယ္ႏိူင္ငံအကူအညီတို႔
စသည္ … စသည္ျဖင့္ …
ျပဳလုပ္ေနျပီ/တည္ေဆာက္ေနျပီဟု
"သတင္း" ျဖစ္ေပမယ့္
“ေဆာက္ျဖစ္မွ ေက်ာင္းဒကာမို႔”
ေျမကြက္ ရင္းႏီွး ျမွဳပ္ႏွံမႈေတြ လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္
အစစ အရာရာသတိထားပါ။
"ပဲေလွာ္ၾကားဆားညွပ္တတ္သည္။" မို႔
ေစတနာႏွင့္ သတိေပးျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment