Monday, September 21, 2015

"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ဘယ္လိုခ်ဲ႕မလဲ"


"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ဘယ္လိုခ်ဲ႕မလဲ"

(ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေလးၿမိဳ႕နယ္ ပါ၀င္ေသာ
ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းကိုသာ
ဦးစြာအေကာင္အထည္ေဖၚသင့္တယ္လို႔
တင္ျပေဆြးေႏြးထားတဲ့ ေဆာင္းပါး -

ေဆာင္းပါးအႏွစ္ခ်ဳပ္ -
============

*** ရန္ကုန္ျမိဳ႕ကို ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕မည္ဆိုလ်ွင္
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္အား ဦးစားေပးအေနျဖင့္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္သင့္ေၾကာင္း၊
ေဖာ္သင့္သည့္အေၾကာင္းမ်ားမွာ -
* ယင္းၿမိဳ႕သစ္မ်ား ေပၚေပါက္လာသည္မွာ 
ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း
အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား ျပည့္စံုမႈမရွိေသးဘဲ ၿမိဳ႕ျပတစ္ခု၏
 ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈပံုစံသို႔ မေရာက္ရွိေသးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊
* ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္သည္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အထိပါ
ခရီးေပါက္ႏိုင္သည့္ အျပင္
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္၊
သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တို႔ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ရာတြင္လည္း
 မ်ားစြာအေရးပါ ေၾကာင္း၊
*ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေပးလိုက္ပါက
သာေကတ၊ ေဒါပံု စသည့္ေနရာမ်ားသည္လည္း
အလိုအေလ်ာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အားေကာင္းလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
* သာေကတမွ သု၀ဏၰသို႔ကူးၿပီး ေ၀ဇယႏၲာလမ္းေပၚတြင္
ႏွစ္ထပ္လမ္းလို ပံုစံမ်ိဳး တည္ေဆာက္ရန္  JICA က
အဆိုျပဳထားေၾကာင္း ၊
* ယင္းသို႔ ႏွစ္ထပ္လမ္း ေဆာက္လိုက္မည္ ဆိုပါက
ယင္းမွတစ္ဆင့္ သာေကတ၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ ဂ်ပန္၏
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ပါ၀င္သည့္
သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ားသို႔ သြားလာေရး
လြယ္ကူသြားမည္ျဖစ္၍  ဂ်ပန္ အေနျဖင့္
အဆိုျပဳထားျခင္းလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊

*** ဒုတိယဦးစားေပးျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း
(ရန္ကုန္အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ၿမိဳ႕သစ္-
ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ တြံေတး၊ ဆိပ္ႀကီးခေနာင္တိုၿမိဳ႕နယ္မ်ားပါ၀င္) ကို
ပထမ ဦးစြာအေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရျခင္းမွာ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးဆံုးေသာ ေဒသျဖစ္ၿပီး ဖြ႕ံၿဖိဳးတိုးတက္မႈ
အျမန္ဆံုးျဖစ္ႏုိင္ေသာ ေဒသျဖစ္ႏိူင္သည္ဟု
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က အေၾကာင္းျပေသာ္လည္း

* ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းႀကီးသည္
ေငြေၾကး  ဘီလ်ံမ်ားစြာခ်ီ၍ လုပ္ကိုင္ရမည့္ စီမံကိန္းျဖစ္ျခင္း၊
* ျပည္ပမွ ကြၽမ္းက်င္သူ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း
အေတြ႕အၾကံဳရိွသူမ်ား မပါ၀င္ဘဲ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း
အက်ဳိးစီးပြားအတြက္  အခ်ိန္တစ္လေက်ာ္ ႏွစ္လသာ
တင္ဒါေခၚယူျခင္းမွာလည္း မျဖစ္သင့္ျခင္း၊
* အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြင္း တရားမ၀င္ ေငြမည္းမ်ားစြာ
စီးဆင္းေနမည္ကို စိုးရိမ္ရျခင္း၊
* အခ်ိန္မ်ားစြာယူ၍ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ စီမံကိန္း ျဖစ္ျခင္း
တို႔ေၾကာင့္
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေလးၿမိဳ႕နယ္ ပါ၀င္ေသာ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း
ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းကိုသာ ဦးစြာအေကာင္အထည္
ေဖာ္သင့္ပါေၾကာင္း ေဆာင္းပါးရွင္က  
အေသးစိတ္ တင္ျပထားပါသည္။)

********************************

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မတိုင္မီက အက်ယ္အ၀န္း
စတုရန္းမိုင္ ၈၀ ခန္႔သာ ရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္
စတုရန္းမိုင္ ၂၄၀ ခန္႔အထိရွိလာၿပီး အဆိုပါ ကာလအတြင္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အား သံုးဆခန္႔ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့သည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အထိ ဆက္လက္တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ရာ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာနယ္နိမိတ္၏
စုစုေပါင္းဧရိယာ မွာ ၃၀၆ စတုရန္းမိုင္အထိ ရွိလာခဲ့သည္။

လူဦးေရအေနျဖင့္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ သံုးသန္းခန္႔သာ ရွိခဲ့ရာမွ
၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ သန္းေခါင္ စာရင္းအရ လူဦးေရ
၅ ဒသမ ၂ သန္းအထိ တိုးပြားလာခဲ့သည္။ ယင္းစာရင္းမွာ
အတည္တက် ပံုစံ ၁၀ ျဖင့္ေနထုိင္သည့္ သူမ်ားသာ ပါ၀င္ၿပီး
ပံုစံ ၁၀ မရွိသူမ်ားႏွင့္ ယာယီလာေရာက္ ေနထိုင္သူမ်ား
ေပါင္းလိုက္ပါက စုစုေပါင္း ေျခာက္သန္းခန္႔ ရွိႏိုင္မည္ဟု
ခန္႔မွန္းထားသည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္
ေနရာမ်ားတြင္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား၊ စက္႐ံု၊
အလုပ္႐ံုမ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာျခင္းေၾကာင့္
ေက်းလက္ေဒသမ်ားမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးတစ္၀ိုက္သို႔
ေျပာင္းေရႊ႕ပ်ံ႕ႏွံ႔ လာခဲ့ၾကသည္။

လူဦးေရတိုးႏႈန္း အေနျဖင့္ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ အတြင္း
၂ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ တိုးပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူဦးေရတိုးႏႈန္းမွာ အျခားတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္
ျပည္နယ္မ်ားထက္ ႏွစ္ဆခန္႔ျမင့္မားလ်က္ ရွိေနသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူဦးေရတိုးႏႈန္းႏွင့္ ဆက္လက္တိုးပြားမည္ ဆိုပါက
ေနာက္ထပ္ ၂၅ ႏွစ္အတြင္း လူဦးေရ  ၁၀ သန္းခန္႔သို႔
ေရာက္ရွိလာႏိုင္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းထားသည္။
လူဦးေရ ယခုထက္ ႏွစ္ဆခန္႔ ရွိလာမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားျခင္ျဖစ္ၿပီး
လာမည့္ ၂၀၄၄ ခုႏွစ္တြင္ လူဦးေရ ၁၂ သန္းေက်ာ္အထိ
တိုးပြားႏိုင္သည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီက ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ထားသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ထပ္မံခ်ဲ႕သင့္သည္ဟု
အၾကံျပဳထားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လက္ရွိလူဦးေရအရ တစ္ေနရာႏွင့္ တစ္ေနရာ
ေနထိုင္မႈႏႈန္းမ်ား မတူညီၾကဘဲ ကြာျခားေနေၾကာင္း၊
အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ျဖစ္ေသာ ေက်ာက္တံတား၊
ပန္းဘဲတန္း၊ လသာ၊ လမ္းမေတာ္စေသာ ေနရာမ်ားတြင္
ေနထိုင္သူဦးေရမ်ားစြာ သိပ္သည္းလာၿပီး တစ္စတုရန္းမိုင္လွ်င္
လူဦးေရတစ္သိန္းအထိ ေနထိုင္လာၾကေၾကာင္း၊
ထို႔ျပင္မ်ားစြာေသာ အလုပ္အကိုင္ မ်ားသည္လည္း
ၿမိဳ႕လယ္တြင္ တည္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ လူမ်ား၊ ကားမ်ားမွာ
ၿမိဳ႕လယ္သို႔သာအဓိက ဦးတည္လာၾကသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္၏ သိပ္သည္းမႈ ျမင့္မားျခင္းေၾကာင့္
ၿမိဳ႕လယ္ကို အျခားေနရာသို႔ ခြဲထုတ္ရန္
ပညာရွင္မ်ားက အၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၅ ႏွစ္ခန္႔ကတည္းက
စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သည့္
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေတာင္၊ ေျမာက္၊ အေရွ႕၊ ဆိပ္ကမ္းတြင္မူ လူဦးေရ
သိပ္သည္းမႈႏႈန္းမွာ တစ္စတုရန္းမိုင္လွ်င္ ၅၀၀၀ ခန္႔သာ
ေနထိုင္ေနၾကၿပီး လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈ အနိမ့္ဆံုး
ေနရာျဖစ္သည္။

ေရ၊ မီး၊ လမ္းစေသာ အေျခခံ အေဆာက္အအံုဖြ႕ံၿဖိဳးမႈ
လိုအပ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ယင္းေနရာမ်ားသို႔ လူဦးေရျဖန္႔ၾကက္ႏိုင္မႈ
အားနည္းၿပီး အထူးသျဖင့္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ အေရွ႕ပိုင္း၊
ဒဂံုဆိပ္ကမ္း စသည္တို႔တြင္ လူဦးေရ သိသာစြာ နည္းပါးေနကာ
ေျမကြက္လပ္လြတ္မ်ားကိုသာ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို တိုးခ်ဲ႕ၿပီး သိပ္သည္းေနေသာ
လူဦးေရကို ျဖန္႔ထုတ္ရန္အတြက္  အဆိုပါ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္အား
ဦးစားေပးအေနျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္ေၾကာင္း၊
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယင္းၿမိဳ႕သစ္မ်ား ေပၚေပါက္သည္မွာ
ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား
ျပည့္စံုမႈမရွိေသးဘဲ ၿမိဳ႕ျပတစ္ခု၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈပံုစံသို႔
မေရာက္ရွိေသးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု
ပညာရွင္မ်ားက အၾကံျပဳထားသည္။

“မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း ၂၀၄၀” အရ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို တိုးခ်ဲ႕ရာတြင္း ဦးစားေပးအဆင့္ ခုနစ္ခု
သတ္မွတ္ထားၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က ဇြန္လအတြင္းက
ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္
အစည္းအေ၀းသို႔ တင္ျပခဲ့သည္။

ယင္းစီမံကိန္းအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို တိုးခ်ဲ႕မည့္ ပထမဦးစားေပး
ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း ၿမိဳ႕သစ္တြင္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္မွာ
အဓိကျဖစ္ေနၿပီး ယင္းကိုပထမဦးစားေပး အေနျဖင့္
ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ထည့္သြင္းထားျခင္းလည္း ျဖစ္ၿပီး
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေလးၿမိဳ႕နယ္အနက္ အထူးသျဖင့္
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ဆိပ္ကမ္း ၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေတာင္ပိုင္းတို႔သည္
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး၌ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္
သီလ၀ါအထူး စီးပြားေရးဇုန္ႀကီးႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္
ဧရိယာမ်ားျဖစ္သည္။

ထိုမွ ဆက္စပ္၍ သန္လ်င္၊ ဒလ စသည့္ေနရာမ်ားသည္လည္း
ဆက္စပ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္း၊ ဒဂံုေတာင္ စသည့္
ေနရာမ်ားသည္ သီလ၀ါနယ္ေျမႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး
ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အထိပါ ခရီးေပါက္ႏိုင္သည့္ ေနရာ
ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ယင္းေနရာမ်ားမွာ ယခုထက္ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးရန္
လိုအပ္ေနေၾကာင္း သံုးသပ္ေနၾကသည္။

“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ခ်ဲ႕ဖို႔ဆိုရင္ ရန္ကုန္အေရွ႕ ပိုင္းၿမိဳ႕သစ္ကို
ဦးစားေပးသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။
အေရွ႕ပိုင္းၿမိဳ႕သစ္မွာ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ၿမိဳ႕နယ္ေတြပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဒဂံုေတာင္၊ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းေတြ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာႏုိင္တဲ့
ေဒသေတြျဖစ္တယ္။ တစ္ဖက္မွာ သီလ၀ါရွိတယ္။
တစ္ဖက္မွာ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္ရွိတယ္။
သီလ၀ါဖြံ႕ၿဖိဳးရင္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္လည္း
ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမယ္။ အဲဒီေဒသက လူေတြလည္း
အလုပ္အကိုင္ရမယ္။ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးလည္း
ပိုေကာင္းလာမယ္။ အခုဒဂံု ၿမိဳ႕သစ္ေတြက တည္ခဲ့တာပဲ
ရွိတယ္။ ၿမိဳ႕သစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအဆင့္ကို မေရာက္ေသးဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ျပအဆင့္မီေအာင္ လုပ္ေပးသင့္တယ္” ဟု
တာေမြၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၁) မွ
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦး၀င္းထိန္က ေျပာၾကားသည္။

“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကို ခြဲထုတ္ဖို႔အတြက္ မရမ္းကုန္းကို
လႊတ္ေတာ္မွာတင္ခဲ့တုန္းက ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကို ခြဲထုတ္ဖို႔ဆိုရင္  မရမ္းကုန္း တစ္ခုတည္းနဲ႔
မလံုေလာက္ဘူး။ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းကိုပါ ခြဲထုတ္ဖို႔
လုပ္သင့္တယ္လို႔ တင္ျပခဲ့တာ။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကလည္း အတည္ျပဳ
ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ကို လိုက္ေလ်ာညီေထြ
ျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ စဥ္းစားရမွာပါ” ဟု
သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁)မွ
တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္က
ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းသည္ လူေနရပ္ကြက္အျဖစ္
လူသိမ်ားေသာ ယုဇနဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္း
စက္မႈဇုန္ စသည့္ေနရာမ်ားတြင္သာ စည္ကားမႈရွိၿပီး
က်န္ရွိသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ဟိုက်ဲက်ဲ ဒီက်ဲက်ဲျဖင့္သာ
ေနထုိင္ေနၾကသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ဆိပ္ကမ္း၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေတာင္ပိုင္းတို႔မွ
တစ္ဆင့္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ စီမံကိန္းသို႔လည္း
ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ခ်ိတ္ဆက္ရာတြင္လည္း
ယင္းေဒသမ်ားမွာ မ်ားစြာအေရးပါ လာမည္ျဖစ္သည္။

ထိုမွဆက္စပ္၍ သာေကတ၊ ေဒါပံု စသည့္ေနရာ မ်ားသည္လည္း
သီလ၀ါအထူး စီးပြားေရးဇုန္သို႔သြားရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္
အေရးပါလာမည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္ၿပီး ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္ကို
အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေပးလိုက္ပါက သာေကတ၊ ေဒါပံု
စသည့္ေနရာမ်ားသည္လည္း အလိုအေလ်ာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ
အားေကာင္းလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ထိုေနရာတြင္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အေနျဖင့္
ဒဂံုေတာင္၊ ဆိပ္ကမ္းတို႔ႏွင့္ သာေကတ၊ ေဒါပံုကုိ
ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ ဧရာ၀ဏ္လမ္းမႀကီးကို အဆင့္ျမႇင့္တင္
ေပးမည္ဆိုပါက လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးလာၿပီး
သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္သို႔လည္း အဆင္ေျပစြာ
သြားလာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

“ၿမိဳ႕သစ္ခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေလးၿမိဳ႕နယ္ကို
ပိုၿပီးလက္ခံတယ္။ အဲဒီေနရာေတြမွာ လုပ္မယ္ဆိုရင္
ဆက္စပ္ၿပီး သာေတက၊ ေဒါပံုတို႔ကို ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးလာမႈ
ေကာင္းမြန္လာမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္ကိုလည္း
ခ်ိတ္ဆက္လို႔ ရႏိုင္တယ္” ဟု တာေမြၿမိဳ႕နယ္
မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၁)မွ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းထိန္က
ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ထုိသုိ႔ သာေကတမွ သု၀ဏၰသို႔ကူးၿပီး ေ၀ဇယႏၲာလမ္းေပၚတြင္
ႏွစ္ထပ္လမ္းလို ပံုစံမ်ိဳး လုပ္ေဆာင္မည္ဆုိပါက
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူ
ျပဳႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းသို႔ ေ၀ဇယႏၲာလမ္းေပၚတြင္
ႏွစ္ထပ္လမ္း တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ JICA က
အဆိုျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းသို႔ ႏွစ္ထပ္လမ္း ေဆာက္လိုက္မည္ ဆိုပါက
ယင္းမွတစ္ဆင့္ သာေကတ၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ ဂ်ပန္၏
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ပါ၀င္သည့္
သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ားသို႔ သြားလာေရး
လြယ္ကူသြားမည္ျဖစ္၍ JICA အေနျဖင့္ အဆိုျပဳထားျခင္းလည္း
ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး ယင္းသို႔ ႏွစ္ထပ္လမ္း ေဆာက္လုပ္ရန္
ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားစြာ ရွိေနသည္။

သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အထိ သြားလာရ
လြယ္ကူသြားမည္ ဆိုပါက ယင္းမွတစ္ဆင့္
ဒဂံုဆိပ္ကမ္း၊  ဒဂံုေတာင္တို႔ကို ျဖတ္သန္းကာ
ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္သို႔လည္း
ထပ္မံခ်ိတ္ဆက္ သြားလာႏိုင္မည္ျဖစ္၍ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္မ်ားအား
တိုးခ်ဲ႕ၿမိဳ႕ျပအဆင့္သို႔ ထပ္မံ၍ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္သာ
လိုအပ္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔အဆင့္ျမႇင့္တင္ရာ၌ ၿမိဳ႕ကြက္သစ္မ်ား
ထပ္မံေဖာ္ထုတ္ရန္အတြက္ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနေသာ
လယ္ယာေျမမ်ား၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ ေလွ်ာက္ထားဆဲ လယ္ေျမမ်ား၊
ပိုင္ရွင္ရွိေျမမ်ား မပါ၀င္ဘဲ အျခားေျမလြတ္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားတြင္
လုပ္သင့္ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္းမ်ား မရွိခဲ့၍
ပိုင္ရွင္ရွိလယ္ေျမမ်ားအား ၿမိဳ႕ျပအျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္
လုပ္ကိုင္လိုပါက အဆိုပါေျမမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္သည့္
ကာလေပါက္ေစ်းျဖင့္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးသင့္သည္ဟု
သံုးသပ္ၾကသည္။

“ဒဂံုအေရွ႕ (ရြာသာႀကီး) မွာဆိုရင္ အရင္က
ဘူတာႀကီးစီမံကိန္း လုပ္မယ္လို႔ေတာင္ သတင္းေတြ
ၾကားခဲ့ရတာ။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ မၾကားရေတာ့ဘူး။
အမွန္ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေတြက ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္
လုပ္ေပးသင့္တာ ၾကာပါၿပီ။ အခုဆိုရင္ ရြာသာႀကီးဘက္က
အရင္ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြ အမ်ားႀကီး ဆြဲခဲ့တယ္။
ေနာက္ပိုင္း တစ္စတစ္စနဲ႔ အခ်ဳိ႕လိုင္းေတြ ေပ်ာက္ကုန္ၿပီ။
ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒိုင္နာကားေတြပဲ ျဖစ္သလို
စီးေနရတယ္။ အမွန္ဆို ဒီေလာက္ႏွစ္ေတြ ၾကာေနၿပီ။
ပိုၿပီးဖြံ႕ၿဖိဳးသင့္ေနပါၿပီ”
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ အေရွ႕ပိုင္း (ရြာသာႀကီး) တြင္
ေနထိုင္သူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။

ယင္းသို႔ေသာ အေျခအေနမ်ားအရ အလ်င္အျမန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးရန္
လိုအပ္သည့္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္ ပါ၀င္ေသာ
ပထမဦးစားေပး ၿမိဳ႕သစ္ျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း ၿမိဳ႕သစ္
၁၇၃၇၅ ဧကကို ဦးစြာလုပ္ေဆာင္ ေပးသင့္ေသာ္လည္း
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က
ဒုတိယဦးစားေပးျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္
(ရန္ကုန္အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ၿမိဳ႕သစ္-ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ တြံေတး၊
ဆိပ္ႀကီးခေနာင္ တိုၿမိဳ႕နယ္မ်ားပါ၀င္) ကို ဦးစြာ
အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရန္ တင္ဒါေခၚယူထားသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္  ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာတြင္
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္တြင္ တရား၀င္႐ုတ္သိမ္းခဲ့ၿပီး
ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္အား အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္
ေဖာ္ေပးရန္ ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္မွ တိုင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္လြင္က ဇြန္လအတြင္းက
ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္
အစည္းအေ၀းတြင္ ျပန္လည္တင္သြင္း လာျခင္းေၾကာင့္
ဒုတိယ ဦးစားေပးျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္
(ရန္ကုန္အေနာက္ ေတာင္ပိုင္းၿမိဳ႕သစ္) ကို ပထမဦးစားေပး
အဆင့့္သို႔ ေျပာင္းလဲလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ထုိသို႔ေျပာင္းလဲမႈအေပၚ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ရွိ
အတိုက္အခံပါတီ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက
ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ပထမဦးစားေပး
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေလးၿမိဳ႕နယ္အား ယခင္အစိုးရမ်ားက
စတင္ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ယခု အစိုးရ လက္ထက္တြင္လည္း
ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လ်က္ရွိေသာ ေနရာမ်ားျဖစ္ၿပီး
ဒုတိယဦးစားေပး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္
အနီးဆံုးေသာ ေဒသျဖစ္ၿပီး ဖြ႕ံၿဖိဳးတိုးတက္မႈ
အျမန္ဆံုးျဖစ္ႏုိင္ေသာ ေဒသျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
အစိုးရအဖြဲ႕က လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပန္လည္ရွင္းလင္းခဲ့သည္။

တကယ္တမ္းဆိုလွ်င္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းႀကီးသည္
ေငြေၾကးကို ဘီလ်ံမ်ားစြာခ်ီ၍ လုပ္ကိုင္ရမည့္ စီမံကိန္းျဖစ္ၿပီး
တင္ဒါတင္သြင္းမည့္ ကုမၸဏီအေနျဖင့္ က်ပ္ငါးဘီလ်ံကို
အာမခံအေနျဖင့္ တင္သြင္းရမည္ ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ေသာ ႀကီးမားသည့္စီမံကိန္းႀကီးကို 
တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း၊ ကုမၸဏီတစ္ခုတည္းထံသို႔
အပ္ႏွံလိုက္မည္ ဆိုပါက အဆင္မေျပေၾကာင္း၊ ျပည္ပမွ
ကြၽမ္းက်င္သူ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း အေတြ႕အၾကံဳရိွသူမ်ား မပါ၀င္ဘဲ
တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း အက်ဳိးစီးပြားအတြက္
အခ်ိန္တစ္လေက်ာ္ ႏွစ္လသာ တင္ဒါေခၚယူ ျခင္းမွာလည္း
မျဖစ္သင့္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေနသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းအား အစိုးရ၏
က်န္ရွိသက္တမ္း လအနည္းငယ္အတြင္း မည္သည့္
အတြက္ေၾကာင့္ အလ်င္စလို အေကာင္အထည္
ေဖာ္လိုသနည္းဟု ၾသဂုတ္လအတြင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အထူး အစည္းအေ၀းတြင္
ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၂) လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ၿပီး
၎အေနျဖင့္ အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြင္း တရားမ၀င္
ေငြမည္းမ်ားစြာ စီးဆင္းေနမည္ကို စိုးရိမ္ေၾကာင္း
ေျပာၾကားထားသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ထိုသုိ႔မ်ားစြာ ေ၀းကြာလြန္းသည့္ အခ်ိန္မ်ားစြာယူ၍
လုပ္ေဆာင္ရမည့္ စီမံကိန္းႀကီးကို ခဏထားၿပီး
လက္ရွိဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်သည့္ ေဒသမ်ားအား
အဆင့္ျမႇင့္တင္ကာ ၿမိဳ႕တိုးခ်ဲ႕ျခင္းကိုသာ
ျပဳလုပ္သင့္သည္ဟုလည္း သံုးသပ္ၾကသည္။

“အမွန္ဆို ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းေတြ လုပ္မယ္ဆိုရင္ အေရးႀကီးဆံုးက
လုပ္ငန္းသဘာ၀ကို နားလည္ဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီအပိုင္းကို
နားမလည္ဘဲ၊  မကြၽမ္းက်င္ဘဲ မတင္ျပသင့္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ အခုစီမံကိန္း လုပ္ေနတဲ့သူေတြက ဘယ္ေလာက္
ကြၽမ္းက်င္သလဲ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနတယ္။
အခုဆိုလည္း မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ၂၀၄၀ မွာ
ၿမိဳ႕ခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းၿမိဳ႕သစ္က နံပါတ္ ၁
အေနနဲ႔ပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ျမင္တုိင္ လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္က တင္လို႔ဆိုၿပီး နံပါတ္ ၂ ဦးစားေပးကို
နံပါတ္တစ္ လုပ္လိုက္တယ္။ ေျပာင္းျပန္ေတြ ျဖစ္တာေပါ့” ဟု
သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၁) မွ
တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္က
သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို တိုးခ်ဲ႕မည္ဆိုလွ်င္
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေလးၿမိဳ႕နယ္ ပါ၀င္ေသာ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း
ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းသည္ ဦးစြာအေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္သည့္
စီမံကိန္းျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္၏ သိပ္သည္းမြန္းက်ပ္မႈမ်ားကို
ေျဖေလွ်ာ့ရန္ အျဖစ္ႏိုင္ဆံုးေနရာ ျဖစ္ေနသည္။

(ေက်ာ္ထင္)

credit -  Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment