Tuesday, September 22, 2015

"ထူးျခားသတင္း ႏွစ္ပုဒ္"


"ထူးျခားသတင္း ႏွစ္ပုဒ္"

(ပထမ သတင္းက
ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္သြားတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္၏
ေျမကြက္ ေလလံ ေခၚယူမႈ သတင္းပါ။)

"ေျမကြက္မ်ား ေလလံတင္မည့္အစီအစဥ္
ရက္အကန္႔အသတ္မရွိ ေရႊ႕ဆိုင္း"

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ ပင္က ေလလံတင္မည့္ ေျမကြက္
၇၀ ေက်ာ္ ေလလံတင္မည့္ ရက္ကို ရက္အကန္႔အသတ္မရွိ
ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ေျမကြက္အခ်ဳိ႕တြင္ ပိုင္ဆိုင္ မႈ အျငင္းပြားမႈမ်ားရွိေနျခင္း၊
က်ဴး ေက်ာ္ေျမကြက္မ်ားပါ၀င္ေနျခင္း၊ လယ္သမား အခ်ဳိ႕က
ကန္႔ကြက္ မႈမ်ား ရွိေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္
ေျမကြက္မ်ားေလလံတင္ျခင္းကို ရက္အကန္႔အသတ္မရွိ
ေရႊ႕ဆိုင္းျခင္း ျဖစ္သည္။

ေလလံပြဲကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မ တီက
- မူလ ၾသဂုတ္ ၂၇ ရက္ႏွင့္ ၂၈ ရက္တြင္ သတ္မွတ္ထားရာမွ
- စက္တင္ဘာ ၃ ရက္ႏွင့္ ၄ ရက္သို႔ ေရႊ႕ဆိုင္းခဲ့ၿပီး
- စက္တင္ဘာ ၁၇ ရက္ႏွင့္ ၁၈ ရက္သို႔
ဒုတိယအႀကိမ္ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္ၿပီးေနာက္
- ယခုအၿပီးသတ္ရက္အကန္႔အသတ္မရွိ ေရႊ႕ဆိုင္းခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေလလံ၀င္မည့္ သူမ်ား ေလလံအာမခံေၾကးမ်ား ကို
စည္ပင္သာယာအေဆာက္ အအံုဌာနတြင္
ျပန္လည္ထုတ္ယူႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာထားသည္။

* အစိုးရသက္တမ္း ကုန္ဆံုးခါနီးတြင္ ယခုကဲ့သို႔
ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္က ေျမကြက္မ်ားကို အေလာတႀကီး
ေရာင္းခ်ေနျခင္းမွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ၿပီး
ဌာနတြင္း ဘတ္ဂ်က္လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ေရာင္းခ်ရျခင္း
ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုျခင္းမွာ သဘာ၀ မက်ေၾကာင္း *
ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

‘‘ * ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ အေနနဲ႔ အိမ္ရာစီမံကိန္းေတြ
အ တြက္ ေျမကြက္ေတြ ရွားပါးေနတဲ့ အထဲက ဘာေၾကာင့္
ေျမေတြ ေရာင္းခ်သလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေျဖေစခ်င္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ေျမေစ်းေတြက်ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ထုတ္ေရာင္းတာ
ပိုၿပီး အံ့ၾသဖို႔ ေကာင္းလြန္ပါတယ္ * ’’ဟု ၎က ေ၀ဖန္သည္။

ေလလံတင္မည့္ေျမကြက္မ်ားတြင္ 
ေပ ၄၀×၆၀၊ ေပ ၁၅၀×၈၀ ေျမကြက္မ်ားပါ၀င္ၿပီး
သာေကတ၊ ေရႊျပည္သာ၊ ေတာင္ဒဂံု၊ ေျမာက္ဥကၠလာပ
အစရွိသည့္ ၿမိဳ႕စြန္ေျမကြက္အမ်ားစုျဖစ္ကာ ဌာနအတြင္း
ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျမင့္မားေန၍ ေလလံတင္ေရာင္းခ်မည္
ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီ၀င္တစ္ဦးက ေလလံတင္ရန္ စီစဥ္ကာ
ေျပာၾကားထားဖူးသည္။

ယခုႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္စည္ပင္က
- အခ်က္အခ်ာက် သည့္ ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ
ေျမ ဧကက်ယ္သည့္ ေျမခုနစ္ကြက္ကို ပထမဆံုးအႀကိမ္
တင္ဒါေခၚယူခဲ့ ဖူးၿပီး
- ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ၿမိဳ႕စြန္ေလးၿမိဳ႕နယ္မွ ေျမကြက္အခ်ဳိ႕ကို
ေလလံတင္ေရာင္းခ်ထားသည္။
- တတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ၿပီးခဲ့သည့္ လကစည္ပင္ပိုင္
ေျမကြက္အခ်ဳိ႕ ကို ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး
- စတုတၳအႀကိမ္ သည္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ေျမကြက္
အေရအတြက္အမ်ားဆံုးေလလံ ေခၚယူမႈ ျဖစ္ေၾကာင္း
သတင္းရရွိသည္။

(မိုးညိဳ)

*****

(ေနာက္ သတင္းကေတာ့ ထပ္မံ အေၾကာင္းျပလာတဲ့
၀ိုးတ၀ါးျဖစ္ဆဲ ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္စီမံကိန္း သတင္း)

"ဟံသာ၀တီေလဆိပ္စီမံကိန္း JICA စစ္တမ္းအေပၚမူတည္"

ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ေဆာက္လုပ္ရန္
အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ JICA အဖြဲ႕အစည္းမွ
ဟံသာ၀တီ ေျမေနရာအား လုပ္ေဆာင္ရန္ သင့္မသင့္ စစ္တမ္း
ေကာက္ယူေနရာ ေလဆိပ္ ေဆာက္လုပ္ရန္ ၎စစ္တမ္းေပၚတြင္
မူတည္ေနေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး
ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးစီဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ (ပူးတြဲ)
ဦးမင္းလြင္က ေျပာသည္။

ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ေဆာက္လုပ္ရန္
အတြက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ကပင္တင္ဒါ ေခၚယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး
တင္ဒါေအာင္ျမင္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ ေလဆိပ္
ေဆာက္လုပ္ရန္ ေငြေၾကးပမာဏ မတတ္ႏိုင္သျဖင့္
ေႏွာင့္ေႏွးေနရျခင္း ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္း ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ရန္
Oda ရယူဖို႔ အစိုးရထံ တင္ျပထားကာ
တင္ဒါျပန္လည္ ေခၚယူၿပီး ကုမၸဏီ ျပန္လည္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည့္
အတြက္ ၂၀၁၈ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္း စတင္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္ရန္ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ၂၀၂၀ခုႏွစ္ ေနာက္ဆံုးထား
လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ထံမွ သိရသည္။

“ *** ဂ်ပန္ JICA ဘက္ကလည္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ
ေလဆိပ္လုပ္ဖို႔အတြက္ ျပည့္စံုမႈရွိလား၊ မရွိလားဆိုတာကို
Fisibal Study လုပ္ေနတယ္။ သူ႔ရဲ႕ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ
လုပ္ရင္ေတာ့ တစ္လ၊ ႏွစ္လနဲ႔ မၿပီးဘူး။ ၂၀၁၆မွာ ထြက္မယ္။
ဟံသာ၀တီမွာ လုပ္လို႔ သင့္မသင့္ဆိုတာ Yes or No ထြက္မယ္။
မသင့္ဘူးဆိုရင္ သူတို႔ေျပာတဲ့ ဒီေနရာဟာ လုပ္ရန္ မသင့္ဘူး
ဆိုရင္ေတာ့ ရပ္သြားမွာေပါ့ *** ”ဟု ၎က ေျပာသည္။

အဆိုပါ ေလဆိပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍
ယခုလကုန္၌ တင္ဒါေအာင္သည့္ ကုမၸဏီ လက္မွတ္ေရးထိုးရန္ရွိၿပီး
ေလဆိပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍
Public Announcement (လူထု အသိေပးျခင္း) မ်ား
လုပ္ေဆာင္ရန္ရွိေၾကာင္း၊
၎ေလဆိပ္အား ၂၀၁၈ခုႏွစ္တြင္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ရန္
လ်ာထားေသာ္လည္း ကုမၸဏီမ်ား အေနျဖင့္ ေငြေၾကးက႑
အဆင္မေျပမႈမ်ားေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာေနရာ
၂၀၂၀ ခုႏွစ္တြင္ ေနာက္ဆံုးထား ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
၎ထံမွ သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလယာဥ္ကြင္း (၆၉)ကြင္းရွိၿပီး
လက္ရွိ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည့္ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ (၃၃)ကြင္း
ရွိသည္။
၎(၃၃)ကြင္းတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ
ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး၊ ေနျပည္ေတာ္ သံုးကြင္းရွိရာ
ရန္ကုန္- အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ ယခင္က
အေကာင္းဆံုး ေလဆိပ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး
Parking Area ရွားပါးျခင္း၊ ေျမေနရာ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ 
ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္အား ထပ္မံ တည္ေဆာက္ရျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ထံမွ သိရသည္။

credit - 7day daily & messenger news journal

(စာၾကြင္း)

“ဘာေတြကို ယံုၾကည္ရမလဲ … ေဟ့”
ကိုခ်စ္ေကာင္း သီခ်င္း - ျငီးၾကည့္တာပါ … :-) ။

No comments:

Post a Comment