Sunday, June 25, 2017

"ကား ဘယ္နားရပ္ရပါ့၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားပါကင္ ဘယ္လိုရွာရပါ့"

"ကား ဘယ္နားရပ္ရပါ့၊
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားပါကင္ ဘယ္လိုရွာရပါ့"


အျဖစ္အပ်က္ (၁)

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ လူေနအထပ္ျမင့္ တိုက္ခန္းတစ္ခုရဲ႕
ေျမညီထပ္ ေရွ႕ တည့္တည့္ကြက္လပ္မွာ ကြန္ကရစ္တံုး
အေသးေတြ ဘယ္ညာခ်ထားပါတယ္။

အျဖဴေရာင္ကားတစ္စီးက အဲသည္ေနရာရဲ႕ေရွ႕မွာရပ္လိုက္ၿပီး
ကားေမာင္းလာသူက ကားေပၚကဆင္းၿပီး ေနရာဦးထားတဲ့
ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြကိုေရႊ႕ၿပီး သူ႕ရဲ႕ကား
ပါကင္ထိုးလိုက္ပါတယ္။

သူ႕ကားပါကင္ထိုးၿပီး သိပ္မၾကာခင္ အခ်ိန္မွာပဲ ေျမညီထပ္
အေဆာက္အအံုအတြင္းကေန အက်ႌခြ်တ္နဲ႔ လူလတ္ပိုင္း
အရြယ္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးက လက္ထဲမွာ တစ္စံုတစ္ရာကိုင္ကာ
ထြက္လာၿပီး ကားပါကင္ထိုးသူကို  ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းပါတယ္။

သူႀကိမ္းေမာင္းေနရင္းပဲ လက္ထဲမွာ ကိုင္ ထားတဲ့ပစၥည္းနဲ႔
ကားမွန္ကို ခြမ္းခနဲျမည္ေအာင္ ခဲြခ်လိုက္ပါတယ္။ အဲသည္
အခ်ိန္မွာ အေဆာက္အအံုအတြင္းကေန အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦးနဲ႔
အမ်ိဳး သားႀကီးတစ္ဦးထြက္လာၿပီး ကားပါကင္ လာထိုးသူကို
ဝိုင္းၿပီးေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုေနတဲ့ ဗီဒီယိုဖိုင္တစ္ခုလူမႈကြန္ရက္
စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ပါတယ္။

ဒါကေတာ့ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔က ကားပါကင္ေနရာလုရာ ကေန
တစ္တိုက္တည္းမွာ အေပၚထပ္ ေအာက္ထပ္ေနသူ အခ်င္းခ်င္း
အျငင္းပြားမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ေျမညီထပ္တိုက္ခန္းေရွ႕ေတြမွာ တိုက္ခန္းပိုင္ရွင္
ေတြရဲ႕ကားမဟုတ္ဘဲ ရပ္လို႔မရေအာင္ အဲသည္လိုကြန္ကရစ္
တိုင္ အေသးစားေတြ၊ ခံုေတြ၊ ကားတာယာေတြ၊ ပံုးေတြ
ခ်ထားတာေတြ ရွိပါတယ္။

အျဖစ္အပ်က္ (၂)

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္မွာဆိုရင္လည္း ေနထိုင္ရာ
တိုက္ခန္းေရွ႕ေနရာမွာတင္ သာမက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္လမ္း
ေနရာလြတ္ကိုပါ ေနရာဦးထားၿပီး ကားပါကင္အတြက္ေနရာ
ျပန္ငွားတာ၊ ေဈးဆိုင္ေတြကို တစ္ဆင့္ျပန္ငွားတဲ့အျဖစ္အပ်က္
ေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။

ေနအိမ္ေရွ႕က ေျမေနရာလြတ္မဟုတ္ဘဲ ခပ္လွမ္းလွမ္းေနရာ
က ေျမေနရာလြတ္ေတြကို ငွားရမ္းစားသူေတြက ေျမညီထပ္
က တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းပိုင္တာမဟုတ္ဘဲ
အရင္ကတည္းက ေရာက္ေနတဲ့ အထပ္ျမင့္မွာေနတဲ့
သူေတြကတစ္ဆင့္ ျပန္ငွားတာေတြ ရွိေနပါတယ္။

သည္လိုငွားတဲ့အခါမွာ ငွားရမ္းခအေနနဲ႔ တစ္လကို
ေငြက်ပ္ ၃၀,ဝ၀ဝ ကေန ၅၀,ဝ၀ဝ အထိ ေနရာအလိုက္
ေပးေနရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အျဖစ္အပ်က္ (၃)

အထပ္ျမင့္တိုက္ေတြရဲ႕ေျမညီထပ္ေတြေရွ႕ မွာ ကားပါကင္ေနရာ
အတြက္ သီးသန္႔ငွားရမ္းတာေတြ လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး အဲသည္ေနရာ
ကို တျခားကားေတြ ရပ္ခြင့္မျပဳဘဲ ငွားရမ္းထားတဲ့သူရဲ႕ ကားကို
သာရပ္ခြင့္ျပဳတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ငွားရမ္းထားတဲ့သူမဟုတ္ဘဲ အျခားကားေတြ လာေရာက္ရပ္တန္႔
ထားပါက အိမ္ရွင္ျဖစ္သူကိုယ္တိုင္ ကားမရပ္ဖို႔နဲ႔ ကားပါကင္က
ငွားရမ္းထားတဲ့ ကားတစ္စီးသာ ရပ္ခြင့္ျပဳတယ္လို႔ ေျပာဆိုတာ
ေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ကား ပါကင္ေနရာမွာ ရပ္ရမယ့္ကားနံပါတ္ အတိအက်ကို ေရးၿပီး
ဆိုင္းဘုတ္ပံုစံျပဳလုပ္ထားတာေတြလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။

***

"ေနရာဦးတယ္"

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းေနရာ လမ္းေတြထဲက အိမ္ေရွ႕ေတြမွာ ကားေတြ
ရပ္နားဖို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနရာေတြမွာ ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြ၊
ထိုင္ခံုအက်ိဳးအပဲ့ေတြ၊ ကားတာယာကြင္းေတြနဲ႔ ေနရာယူ
ထားပါတယ္။

လမ္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီမွာ ကားေတြက ႏွစ္ထပ္ရပ္ထားၿပီး 
လမ္းထဲကို ဝင္လာတဲ့ကားေတြက တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ေရွာင္လို႔
မရသလို လူေတြကလည္း ကားေတြ ၾကားထဲကေန
လမ္းေလွ်ာက္ေနရပါတယ္။

လမ္းထဲကို ဝင္လာတဲ့ကားေတြက ခဏရပ္ဖို႔ ကားပါကင္ေနရာ
လြတ္တဲ့ေနရာေတြမွာ ကားမရွိတာေၾကာင့္ ကား ေမာင္းသူ
ေတြက ကားေပၚကဆင္းၿပီး ခ်ထားတဲ့ပစၥည္းေတြကို ကိုင္ကာ
ေနရာေရႊ႕ လိုက္ပါတယ္။

သည္လိုေနရာေရႊ႕လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေျမညီထပ္အခန္း
က ေနထိုင္သူေတြ ထြက္လာၿပီး သည္ေနရာမွာ ကားရပ္လို႔
မရေၾကာင္း နဲ႔ ကားပါကင္က သူတို႔ပိုင္ ကားပါကင္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာဆိုၾကတာက အမ်ားစုႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ အခက္အခဲတစ္ခု
ျဖစ္ေနပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က တကၠစီသမားတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးေအာင္မ်ိဳးဝင္းက
"လမ္းထဲမွာ လူေစာင့္ရင္းနဲ႔ေနရာလြတ္လို႔ ခဏကားဝင္ထိုး
လိုက္တာ အိမ္ရွင္ေတြက ေျပးထြက္လာၿပီး ဆဲဆိုလိုက္ၾကတာ
ၾကားမေကာင္းဘူး၊ ခဏေလးရပ္တာ ေတာင္မွ ေပးမရပ္ဘူး
ဆိုေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ရင္စည္ပင္က ျပတ္ျပတ္သားသား
အေရးယူဖို႔ လိုေနၿပီ၊ စိတ္မထိန္းႏိုင္တဲ့သူနဲ႔ေတြ႕ရင္
႐ိုက္ပဲြေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္”လို႔ ေျပာပါတယ္။

***

"ကားပါကင္ေၾကာင့္ လူသတ္မႈျဖစ္"

သည္လိုကားပါကင္ျပႆနာေတြေၾကာင့္ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္မွာ
ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္က လူသတ္မႈအထိ ျဖစ္ခဲ့တာ၊ စမ္းေခ်ာင္း
ၿမိဳ႕နယ္မွာ ကားပါကင္ကိစၥ စကားမ်ားရန္ျဖစ္ရာကေန
အမ်ိဳးသားတစ္ဦးနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးတို႔ စကားမ်ားရာကေန
႐ိုက္ႏွက္မႈအထိ ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး အမ်ိဳးသမီး က လက္က်ိဳးဒဏ္ရာနဲ႔
ေဆး႐ံုမွာ တက္ေရာက္ကုသမႈ ခံယူခဲ့ရပါတယ္။

သည္လိုျပႆနာေတြနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရေပမဲ့ ကားပါကင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
တိက်တဲ့ မူဝါဒဥပေဒေတြ ခ်မွတ္ထားတာ မရွိေသးတာေၾကာင့္
ေျဖရွင္းဖို႔ ခက္ခဲတဲ့ပုစၦာအျဖစ္ ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ေရာဘတ္စန္းေအာင္က
“လူသတ္တာေတြ၊ ဓားနဲ႔ထိုး၊ တုတ္နဲ႔႐ိုက္တဲ့ျပႆနာေတြ ျဖစ္ေန
တာပဲ၊ စည္ပင္က ေျပလည္ေအာင္ စီစဥ္ေပးသင့္တယ္၊
ကားပါကင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဥပေဒကလဲ မရွိေသးဘူး” လို႔
ေထာက္ျပပါတယ္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္စာရင္းအရ ရန္ကုန္တိုင္းတစ္တိုင္းလံုးမွာ
ေနထိုင္တဲ့ လူဦးေရ ခုနစ္သန္းေက်ာ္ရွိၿပီး ကားအစီးေရ ကေတာ့
ငါးသိန္းေက်ာ္ရွိေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာအရ ကားအစီးေရ ကိုးသိန္းေက်ာ္
ရွိၿပီး အဲသည္အထဲကအစီးေရတစ္ဝက္ေက်ာ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ
ရွိေနတယ္လို႔ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးညြန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန
က ထုတ္ျပန္တဲ့စာရင္းေတြအရသိရပါတယ္။

***

"ပန္းကန္ေဆးေရနဲ႔ ပက္ခံရ"

ကားပါကင္ေနရာေတြမွာ ျပင္ပက ကားေတြ မရပ္ေအာင္
ခြ်န္ထက္တဲ့အရာေတြ ခ်ထားတာ၊ ကားဘီးေလေလွ်ာ့တာ၊
ကား ေဘာ္ဒီမွန္ေတြကို ျခစ္ရာျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ၊ မႈတ္ေဆး
ေတြ သံုးၿပီး ကားေဘာ္ဒီေတြကို ေဆးေတြ ျခယ္တာ၊
ကားေရွ႕မွန္ေတြေပၚမွာ ညစ္ပတ္ေအာင္ လုပ္တာေတြကို
ၾကံဳေတြ႕ရတာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။

ကိုယ္တိုင္ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးျမင့္ေမာင္က
“ဒီျပႆနာေတြကို စည္ပင္ဝန္ထမ္းေတြက သိေနတာပဲ၊
စည္ပင္နဲ႔ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေတြ ညႇိႏိႈင္းမွ ေျဖရွင္းလို႔
ရမယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ဆိုရင္ ကားရပ္မိလို႔ အိမ္ထဲကေန
ပန္းကန္ေဆးေရေတြနဲ႔ ပက္တာ ခံရဖူးတယ္”လို႔
သူၾကံဳေတြ႕ခဲ့ပံုကို ေျပာပါတယ္။

***

"ကားမရွိေပမဲ့ ကားပါကင္ငွားတယ္"

တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ ေျမညီထပ္မွာ ေနထိုင္သူေတြက
မိမိတို႔ရဲ႕အိမ္ေရွ႕ေနရာလြတ္ကို အျခားကားေတြရပ္ဖို႔ ေငြေၾကး
သတ္မွတ္ၿပီး ကားပါကင္ကို ျပန္လည္ငွားရမ္းတာေတြလည္း
ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ကားပါကင္ေနရာေတြမွာ ကားမရပ္ဘဲ ေဈးသည္ေတြကို
ေဈးေရာင္းဖို႔ ငွားရမ္းထားတာေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။

***

"ကားပါကင္ထိုးခြင့္မေပးရင္ တိုင္လို႔ရ"

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ က
ဒုတိယအင္ဂ်င္နီယာဌာနမွဴး (လမ္းနဲ႔တံတား)
ဦးစိုးသိန္းေအာင္ က
လမ္းေတြမွာ ကားပါကင္ေနရာဦးထားတာေတြ၊ ငွားရမ္းထား
တာေတြ ေတြ႕ရွိပါက ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ံုးကို အသိေပး တိုင္ၾကားႏိုင္ၿပီး ထိေရာက္စြာ
အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ကားရပ္ဖို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ပါကင္ မရွိတာ ေၾကာင့္ ၾကံဳရာ
ေနရာေတြမွာ ျဖစ္သလို ရပ္ေနရတာေတြ၊ တကၠစီရပ္နားဖို႔
ေနရာေတြ သီးသန္႔မရွိတာေၾကာင့္ တကၠစီေတြက လမ္းေပၚ
မွာပဲ အခ်ိန္ျပည့္နီးပါး ေမာင္းေနရတာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္
ကားက်ပ္တာေတြနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အရင္က ေနထိုင္ရာ တိုက္ေတြေရွ႕မွာ ရပ္ဖို႔ ေနရာ မရွိတဲ့
ကားေတြက ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္က ေနရာေတြမွာ
အဆင္ေျပသလို ရပ္ထားခဲ့ေပမဲ့ ကမ္းနားလမ္း တစ္ေလွ်ာက္
ညေဈးတန္းကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့
ရပ္ထားတဲ့ကားေတြအတြက္ ကားပါကင္ အခက္အခဲေတြ
ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရပါတယ္။

***

"ေမာင္ႏွမခ်င္းစကားမ်ားရ"

အေဆာက္အအံုေဆာက္လုပ္ဖို႔ ခြင့္ျပဳတဲ့အခါမွာလည္း
ကားပါကင္စနစ္ကို ဦးစားမေပးဘဲ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ျပဳတာ
ေၾကာင့္ ကားပါကင္ေနရာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေမာင္ႏွမခ်င္း
ေတြ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ ၾကားထဲမွာလည္း
ဆက္ဆံေရးေတြ ထိခိုက္လာရတယ္လို႔ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္မွာ
ေနထိုင္တဲ့ မေသာ္တာမ်ိဳးက ေျပာပါတယ္။

သူက
'‘ေျမေနရာလြတ္ကို ကန္ထ႐ိုက္ အပ္ၿပီးေတာ့ အိမ္ေဆာက္ၿပီး
ေမာင္ႏွမေတြ ခဲြယူဖို႔လုပ္တာ၊ ကားမရွိတဲ့သူေတြကလဲ
ကားပါကင္ ေနရာကို သူတို႔နဲ႔လဲ ဆိုင္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့
ေျပာၾကတာ ရွိတယ္၊ ဒါေတာင္အခုမွ အိမ္က ေဆာက္တုန္း၊
ျပႆနာက စတက္ေနၿပီ”လို႔ လက္ရွိၾကံဳ ေတြ႕ရပံုကို ေျပာပါတယ္။

ကားပါကင္အတြက္ ေနရာသတ္မွတ္ခ်က္ တိတိက်က်
မသတ္မွတ္ထားေပမဲ့ ေျမညီထပ္ ေနထိုင္သူအမ်ားစုကေတာ့
သူတို႔ေတြရဲ႕အခန္းေရွ႕က ေနရာကို သူတို႔ပိုင္ ကားပါကင္
အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကပါ တယ္။

ကားမရွိတဲ့ေျမညီထပ္ပိုင္ရွင္ေတြကလည္း သူတို႔အခန္းေရွ႕က
ေနရာေတြမွာ တျခားကားေတြကို အခေၾကးေငြနဲ႔ ငွားရမ္းၿပီး
ရပ္ခြင့္ျပဳ တာေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။

သည္ကားပါကင္ေနရာေတြဟာ စည္ပင္ပိုင္ေျမျဖစ္ၿပီး တစ္ဦး
တစ္ေယာက္ကိုမွ သတ္မွတ္ခ်ထားေပးတာမ်ိဳး မရွိဘူးလို႔
ရန္ကုန္တိုင္း စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ အင္ဂ်င္နီယာဌာန
(လမ္းနဲ႔တံတား) ဒုတိယ အင္ဂ်င္နီယာဌာနမွဴး
ဦးစိုးသိန္းေအာင္က ေျပာပါတယ္။

သူက
“ဘယ္သူ႕ကိုမွ မေပးထားဘူး၊ အဲဒီမွာ ေနရာဦးလို႔လဲ မရဘူး၊
ေနရာဦးရင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေတြက အေရးယူလိမ့္မယ္၊ ရွိတဲ့
ခ်ထားတဲ့ပစၥည္းေတြ သိမ္းမယ္၊ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ခ်တာ၊
တာယာေခြခ်တာ ဆိုတာက လုပ္လို႔မရဘူး လမ္းလယ္မွာ၊
ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကို တိုင္လို႔ရတယ္၊ လမ္းထဲမွာ ကားပါကင္
က ဘယ္သူမွမပိုင္ဘူး၊ ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕ျဖစ္ေပမဲ့ ကိုယ္မပိုင္ဘူး၊
အဲဒါအမ်ားပိုင္ေျမပဲ၊  စည္ပင္ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေတြကို
တာဝန္ေပးထားၿပီးသားပါ”လို႔ လက္ရွိကားပါကင္ေနရာေတြနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ရွင္းျပပါတယ္။

လမ္းေတြထဲမွာေတာ့ ဗီႏိုင္းစနဲ႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္စာေတြ၊
သတိေပးစာေတြ တိုင္ေတြမွာ ခ်ိတ္ဆဲြထားပါတယ္။
အဲသည္သတိေပးစာ ေတြထဲမွာဆိုရင္
- ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေနရာဦးျခင္းေၾကာင့္ ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ
ျဖစ္ေပၚပါက ေနရာဦးသူရဲ႕ တာဝန္သာျဖစ္ၿပီး ေနရာဦးျခင္း
မျပဳ လုပ္ၾကရန္
- ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ မ်ဥ္းဝါစည္း
အတြင္းသာ ရပ္နားေပးဖို႔၊
- အျခားကားေတြရဲ႕ေရွ႕မွာပိတ္ၿပီး ရပ္ရတဲ့အခါ ဂီယာျဖဳတ္ၿပီး
ဖရီး (Free) ျပဳလုပ္ေပးဖို႔နဲ႔
- အခက္အခဲတစ္စံုတစ္ရာ ေပၚေပါက္လာပါက အလြယ္တကူ
ဆက္သြယ္ႏိုင္ဖို႔ မိမိကားေရွ႕မွန္ ေအာက္မွာ ဖုန္း နံပါတ္ကို
ထင္ရွားစြာ ေရးသားထားဖို႔စတဲ့ အခ်က္ေတြ ေရးသား
ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

***

"အခေပးကားပါကင္စနစ္"

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားရပ္ရမယ့္ေနရာ၊ ကားရပ္ရမယ့္ ပံုစံေတြနဲ႔
အခေပးကားပါကင္စနစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ စီစဥ္ေနတယ္
လို႔  ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လွ်ပ္စစ္၊ စက္မႈလက္မႈႏွင့္
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ေဒၚနီလာေက်ာ္က
ဒုတိယအႀကိမ္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မွာ
ေျပာၾကားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က အမ်ားျပည္သူပိုင္လမ္းေတြမွာ ယာဥ္ မရပ္ရေနရာ၊
ယာဥ္ရပ္ရမယ့္ ေနရာေတြသတ္မွတ္ၿပီး ကားရပ္နားရမယ့္
ပံုစံကိုလည္း လမ္းအက်ယ္ေပၚမူတည္ၿပီး ကားကို အရွည္လိုက္
ရပ္တာ၊ ၄၅ ဒီဂရီ ၉၀ ဒီဂရီစသျဖင့္ သတ္မွတ္ၿပီး ယာဥ္ရပ္နားခ
ကိုပါ သတ္မွတ္ေကာက္ခံသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကားပါကင္ေတြ
ကိုလည္း တည္ေဆာက္ဖို႔ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လွ်ပ္စစ္၊ စက္မႈလက္မႈႏွင့္ လမ္းပန္း
ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ေဒၚနီလာေက်ာ္က
"အမ်ားျပည္သူပိုင္လမ္းမ်ား အားလံုးမွာ ယာဥ္မရပ္ရမယ့္ေနရာ၊
ယာဥ္ရပ္နားရမယ့္ေနရာေတြကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ပိုင္းျခား
ၿပီးေတာ့ လမ္းရဲ႕အက်ယ္အဝန္းကို လိုက္ၿပီးေတာ့ မည္သည့္
ပံုစံမ်ိဳးရပ္မယ္၊ အ ရွည္လိုက္ ရပ္မယ္၊ ၄၅ ဒီဂရီရပ္မယ္၊
၉၀ ဒီဂရီ ရပ္မယ္၊ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ပိုင္းျခား
မ်ဥ္းမ်ားေရးဆဲြၿပီး ယာဥ္ရပ္နားခကို စနစ္တက်ေကာက္ခံ
ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ စီစဥ္လ်က္ရွိတယ္”လို႔ ေျပာပါတယ္။

ေလးလေက်ာ္ၾကာၿပီျဖစ္ေပမဲ့ သည္စနစ္က အေကာင္အထည္
မေဖာ္ႏိုင္ေသးဘဲ လက္ရွိမွာလည္း ကားပါကင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားမႈေတြနဲ႔ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈေတြ
ၾကံဳေတြ႕ေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရလက္ထက္က ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္းမွာ ေနရာ
သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ ယာဥ္ရပ္နားခ၊ ကားပါကင္ေၾကး
ေကာက္ခံခဲ့ပါ တယ္။

ကားပါကင္ေၾကးေကာက္ခံတာေတြကို ပုဂၢလိကေပးလိုက္တာ
ေၾကာင့္ သည္ကားပါကင္ေၾကး ေကာက္ခံတာက ေနာက္ပိုင္းမွာ
စနစ္တက်မျဖစ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ အဆင့္ဆင့္ ဆပ္ကန္ထ႐ိုက္
ေပးတာေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံတဲ့စနစ္
ကိုပါ ဖ်က္သိမ္းလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

(ေမေသာ္တာေမာင္၊ ေအးေအးေအာင္)

credit - Kumudra Journal

“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------

အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/726764717432470/photos/a.727586294016979.1073741828.726764717432470/1183546585087612/?type=3&theater

No comments:

Post a Comment