Sunday, June 4, 2017

"အသက္သြင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္း ဒလဘက္ျခမ္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္"

"အသက္သြင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္း
ဒလဘက္ျခမ္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္"


ရန္ကုန္ျမစ္ရဲ႕တစ္ဖက္ကမ္း ဒလဘက္ အျခမ္းမွာ
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မယ့္ မဟာဗ်ဴဟာ
အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဟာ စီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို
စတင္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ဝင္ေရာက္လာႏိုုင္ေရးအတြက္
ရည္ရြယ္ၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအနည္းဆံုး ၿမိဳ႕နယ္ျဖစ္တဲ့ ဒလ
ဘက္ျခမ္းကို မ်က္ႏွာမူတည္ေဆာက္သြားမွာျဖစ္တယ္လို႔
ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလကတည္းက ရန္ကုန္တိုင္း
ေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြဲ႕က လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ
ကို ရွင္းလင္းေျပာဆိုထားတာျဖစ္ပါတယ္။

အဲသည္ စီမံကိန္းဟာ လာမယ့္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္မွာ အေကာင္
အထည္ ေဖာ္မွာျဖစ္ေပမဲ့ လက္ရွိအခ်ိန္ကတည္းက လမ္း၊
လွ်ပ္စစ္မီး စတာေတြ အတြက္ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီ
ျဖစ္ပါတယ္။

ျမစ္ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေတြ၊ ေလဆိပ္
ေတြနဲ႔ ေခတ္မီအေဆာက္အအံုေတြ၊ ျပည္သူေတြအပန္းေျဖ
ႏိုင္ဖို႔ေနရာေတြကို ဖန္တီးတည္ေဆာက္ၿပီး စီးပြားေရး
အတြက္အခ်က္အခ်ာ က်တဲ့ၿမိဳ႕အျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္မယ့္ အဲသည္အထူးစီးပြားေရး
ဇုန္ထဲမွာ ဒလၿမိဳ႕နယ္အျပင္ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္၊ ကြမ္းၿခံကုန္း
ၿမိဳ႕နယ္ေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္။

လမ္းတံတား
။။။။။။။။။။။။။။။

ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ဒလ၊ တြြြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊
ကြန္းျခံကုန္း သြားရာလမ္းမေတြကို တိုးခ်ဲ႕ဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ
ၿမိဳ႕နယ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ တာဝန္ရွိသူ
ေတြက ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါတယ္။

လမ္းတံတားတည္ေဆာက္ရာမွာ ေရရွည္တည္တံ့ ခိုင္ခံ့ေရး
အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး အဲသည္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ကို ကနဦး
စမ္းသပ္စစ္ေဆးမႈ ႏွစ္ႀကိမ္နီးပါး လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါတယ္။

ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ တျခားေနရာေတြမွာ စမ္းသပ္
စစ္ေဆးမႈ လုပ္ငန္းေတြ ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေပမဲ့ တြံေတးၿမိဳ႕နယ္
ထဲက ၁၉ မိုင္ ေလးဖာလံုနီးပါးကေတာ့ တိုင္းထြာမႈလုပ္ငန္း
အဆင့္မွာပဲရွိေသးတယ္လို႔ ဒလၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းရင္က ရွင္းျပပါတယ္။

"ဒလဘက္အပိုင္းမွာေတာ့ စမ္းသပ္မႈေတြ ၿပီးၿပီ၊ တြံေတး
ဘက္မွာေတာ့ က်န္ေနေသးတယ္၊ တိုင္းထြာလို႔ၿပီးၿပီ၊
စမ္းသပ္ဖို႔ပဲ က်န္ေတာ့တာ၊ ကုန္းေပၚမွာေျမႀကီးက
ဘယ္ေလာက္အေနအထားအထိခံႏိုင္ရည္ရွိတယ္ ဆိုတာ
ကို စမ္းသပ္ေနပါတယ္" လို႔ ဦးထြန္းရင္က ေျပာပါတယ္။

အဲသည္စီမံကိန္းထဲမွာ အဓိက အသံုးျပဳမယ့္လမ္းမေတြ
အျဖစ္ ရွိေနတဲ့လမ္းမေတြကိုလည္း ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္
ေနၾကပါတယ္။

လတ္တေလာမွာေတာ့ ဒလ- ဒႏႈတ္ ၁၃ မိုင္နဲ႔ ငါးဖာလံုက
လမ္းမဟာ မူလက ၁၂ ေပအက်ယ္သာ ရွိတာေၾကာင့္
ေျမသား ေတြျပန္တင္ေနၿပီး ၁၆ ေပအက်ယ္ရွိေအာင္
ခ်ဲ႕မွာျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ဖက္သံုးေပ ထပ္ခင္းသြားမွာပါ၊ ၁၆ ေပဆိုရင္ ကားႀကီး
ေတြသြား လို႔လြယ္ေအာင္၊ ေရွာင္လို႔တိမ္းလို႔ လြယ္သြား
မယ္၊ အဲဒါကိုခ်ဲ႕ ႏိုင္ေအာင္လုပ္ဖို႔ရွိတယ္၊ အခုက ေျမသား
လမ္းေတြဆိုေတာ့ ကားဘီး ေတြက လမ္းေပၚက ခ်ဆင္း
လိုက္တာနဲ႔ နစ္သြားတာလို႔ ဦးထြန္းရင္က ေျပာပါတယ္။

လက္ရွိမွာေတာ့ အဲသည္လမ္းမေတြကို ထပ္မံခ်ဲ႕ထြင္ေနဆဲ
ျဖစ္ေပမဲ့ လာမယ့္ ေအာက္တိုဘာလေလာက္မွာ အၿပီး
လုပ္ႏိုုင္ဖို႔ ရည္မွန္းထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဒလၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းဘက္ကို ဆက္သြယ္
သြားလာႏိုင္မယ့္ တံတားစီမံကိန္း တစ္ခုုလုပ္ေဆာင္ဖို႔လည္း
တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြ႕က စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။
အဲသည္တံတားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း စမ္းသပ္
စစ္ေဆးမႈေတြျပဳ လုပ္ၿပီးၿပီျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

‘တံတားနဲ႔လမ္းအပိုင္းက ၿပီးပါၿပီ၊ Third party ကြ်မ္းက်င္
ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ဖဲြ႕ထားတဲ့အဖဲြ႕ကလဲ လာစစ္ၿပီးၿပီ၊
အစီရင္ခံစာလဲတင္ၿပီးျပီ၊  Third party ဆိုုတာက တစ္ခါ
လာစစ္သြားၿပီ၊ ၿပီးတဲ့အခါမွာလဲ ထပ္ၿပီး စစ္မွာပါ' လို႔
ဦးထြန္းရင္က ေျပာပါတယ္။

လာမယ့္ စက္တင္ဘာလထဲမွာ အဲသည္စီမံကိန္းအတြက္
တင္ဒါေခၚယူဖို႔ ရွိေနပါတယ္။ဒါ့အျပင္လာမယ့္ ဒီဇင္ဘာလ
မွာ တံတားတည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းကို စတင္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ့မွာျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

တံတားေဆာက္မယ့္အေပၚ ျပည္သူလူထု သေဘာထား
ေကာက္ခံမႈေတြကိုလည္း ဒလၿမိဳ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
ပရဟိတအသင္းနဲ႔ ဒလ လူမႈကူညီေရးအသင္းက ၿပီးခဲ့တဲ့
မတ္လထဲမွစတင္ၿပီးလုပ္ေဆာင္ ေနတာေတြ
ရွိေနပါတယ္။

အဲသည္လို ျပဳလုပ္ဖို႔ ဘတ္ဂ်က္ သိန္း ၅၀ဝ၀ ကိုတိုင္း
ေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြ႕ဆီက ဒလၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးနဲ႔
တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက
လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီးေတာင္းယူခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ရရွိလာတဲ့ ဘတ္ဂ်က္ထဲက က်ပ္သိန္း ၂၅၀ဝ ကိုု လမ္း
တံတား အတြက္အသံုးျပဳမွာျဖစ္ၿပီး က်န္တဲ့သိန္း ၂၅၀ဝ
ကိုေတာ့ ေက်းရြာေတြမွာ လွ်ပ္စစ္မီးလင္းေစေရး အတြက္
အသံုးျပဳသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ခ်ဲ႕ထြင္ေနတဲ့လမ္းမတစ္ေလွ်ာက္
မွာရွိတဲ့ ေက်းရြာေတြကို လွ်ပ္စစ္မီးေပးႏိုင္ေရးဓာတ္တိုင္ေတြ
စိုက္ထူေနၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

’မီးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ျပဳလုပ္ေန ဆဲကာလ၊
တပ္ဆင္ေနဆဲ ကာလျဖစ္တယ္လို႔ ဦးထြန္းရင္က
ေျပာပါတယ္။

ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသစ္
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

စီမံကိန္း တည္ေဆာက္မယ့္ေနရာမွာ သေဘၤာမ်ားမ်ား
ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေအာင္၊ တန္ခ်ိန္မ်ားမ်ား ဝင္ႏိုင္ေအာင္၊
လက္ခုပ္ကုန္းကမ္းေျခတစ္ဝိုက္မွာ သေဘၤာေတြအခ်ိန္မေရြး
ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ၿပီးတန္ခ်ိန္တစ္သိန္း တစ္ၿပိဳင္တည္းဆိုက္ကပ္
ႏိုင္တဲ့ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းသစ္ တည္ေဆာက္ဖို႔လည္း
ပါဝင္ေနပါတယ္။

ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ဆိပ္ကမ္းေတြဟာ
စင္ကာပူႏိုင္ငံကို အမွီျပဳေနရၿပီး အဆင့္ဆင့္ျဖတ္သန္းေနရ
လို႔ ကုန္က်တဲ့ စရိတ္ကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထား
တယ္လို႔ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြ႕က ေျပာဆိုထားတယ္
လို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြဆီက သိရပါတယ္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွာ တန္ခ်ိန္ ၁၅,ဝ၀ဝ၊ သီလဝါဆိပ္ကမ္းမွာ
တန္ခ်ိန္ ၃၅,ဝ၀ဝ သာဆိုက္ကပ္ႏိုင္တာျဖစ္လို႔ တန္ခ်ိန္
မ်ားမ်ားနဲ႔ အခ်ိန္မေရြး ဆိုက္ကပ္ႏိုုင္တဲ့ေရနက္ဆိပ္ကမ္း
တစ္ခုလိုအပ္တယ္လို႔ စီးပြားေရးပညာရွင္ ဦးေဇာ္ေဖဝင္း
က ေျပာဆိုထားပါတယ္။

အဲသည္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကေတာ့ ၂၀၁၈- ၂၀၁၉
ခုႏွစ္မွာ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ ရည္မွန္းထားတယ္
လို႔ သိရပါတယ္။

"ေလာေလာဆယ္ လ်ာထားၿပီးၿပီ၊ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္
တာ စီမံခ်က္ေတြလဲ ေရးဆဲြတာေတြၿပီးၿပီ ဆိုရင္
လႊတ္ေတာ္ကိုတင္ၿပီးတာနဲ႔ စလုပ္ႏိုင္ေတာ့မွာပါ၊
ေလာေလာဆယ္ ႏႈတ္ကတိေတာ့ သူတို႔ ေျပာထားၿပီးၿပီ"
လိုု႔ ဦးထြန္းရင္က ေျပာပါတယ္။

ေလဆိပ္သစ္
။။။။။။။။။။။။။။။

လက္ရွိ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ဟာလည္း ထပ္ခ်ဲ႕ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့
သလို အသစ္ဖြင့္မယ္ဆိုတဲ့ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ဟာလည္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ မိုင္ ၄၀ နီးပါးေဝးကြာ ေနတာေၾကာင့္
ႏိုင္ငံတကာကို တိုက္႐ိုက္ကူးေျပာင္းသြားလာႏိုင္တဲ့
ေလဆိပ္တစ္ခုကိုလည္း အဲသည္စီမံကိန္းသစ္ထဲမွာ
ထည့္သြင္းထားပါတယ္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးကို ၿခံဳငံုသံုးသပ္လိုက္ရင္
ကြမ္းျခံကုန္း- ေကာ့မွဴးေက်းရြာၾကား ေသာင္ကုန္ေက်းရြာ
ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေလဆိပ္လုပ္ဖို႔ေနရာအေကာင္းဆံုး
ျဖစ္တယ္လို႔ လ်ာထားတယ္၊ အကြာအေဝးကိုု ၾကည့္လို႔
ရွိရင္လဲပဲ ရန္ကုန္နဲ႔ မိုင္ ၂၀ ေလာက္ပဲရွိတယ္လို႔
ဦးထြန္းရင္က ေျပာပါတယ္။

အဲသည္စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္းတိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရ အဖဲြ႕က ေဒသဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ေတြကို အလြတ္သေဘာေခၚၿပီးေတာ့ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး
တာေတြ၊ အစည္းအေဝးမွာ ရွင္းျပေျပာဆိုတာေတြ
ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ကြမ္းျခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္ဘက္မွာ
အဲသည္ စီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ညႊန္ၾကားမႈတစ္စံုတစ္ရာ
မရရွိေသးတာေၾကာင့္ ထူးထူးျခားျခားလုပ္ကိုင္ေနၾကတာ
ေတာ့ မရွိေသးဘူးလို႔ ကြမ္းျခံကုန္း ၿမိဳ႕နယ္
တိုင္းေဒသႀကီး အမွတ္ (၁) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးေအာင္မင္းမင္းက ေျပာပါတယ္။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္
တိုင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို
ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာ မွာေတာ့ လက္ခံေျဖဆိုျခင္း
မရွိေသးပါဘူး။

ရန္ကုန္ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းမွာ တည္ေဆာက္မယ့္ စီမံကိန္းသစ္
နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြ႕က master plan
ေရးဆဲြေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၈ ခုႏွစ္မွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္
ႏိုင္ဖို႔ ရည္မွန္းထားတယ္လို႔သိရပါတယ္။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေသးစိတ္
အခ်က္အလက္ေတြကိုေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကိုတင္ျပ
ၿပီးမွသာေဖာ္ျပႏိုင္မွာျဖစ္တယ္လို႔
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေျပာဆိုထားပါတယ္။

လက္ရွိ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ထဲမွာပါဝင္တဲ့ ဒလၿမိဳ႕နယ္ဘက္
အျခမ္း က ေျမကြက္ေတြကို ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္တို႔လို ႏိုုင္ငံေတြ
က လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္လို႔
ဦးထြန္းရင္ကေျပာပါတယ္။

အဲသည္စီမံကိန္းအပါအဝင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းမွာ
တည္ေဆာက္မယ့္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို
၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလထဲမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံနဲ႔
ေတြ႕ဆံုုကာ ခ်ျပထားဖူးတယ္လို႔ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ထံက သိရပါတယ္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြ႕ရဲ႕ အခ်က္အခ်ာက်တဲ့
စီးပြားေရး ဇုန္ျဖစ္လာဖို႔ ရည္မွန္းထားတဲ့အဲသည္
အထူးစီးပြားေရးစီမံကိန္းထဲမွာေတာ့ ဓာတ္ေငြ႕ထြက္ေစၿပီး
ေလထုညစ္ညမ္းေစမယ့္ စက္႐ံုအလုပ္႐ံု မ်ိဳးေတြကို
ထည့္သြင္းထားျခင္းမရွိဘူးလို႔သိရပါတယ္။

အဲသည္စီမံကိန္းကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါမွာ
လည္း  အမ်ားျပည္သူ အပန္းေျဖႏိုင္တဲ့ေနရာေတြ၊
ေဈးဝယ္စင္တာေတြ၊ ဟိုတယ္ဇုန္ေတြကိုေတာ့
ထည့္သြင္းသြားမွာျဖစ္တယ္လို႔သိရပါတယ္။

(ခ်မ္းသာ)

credit - Kumudra Journal

“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------

အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/726764717432470/photos/a.727586294016979.1073741828.726764717432470/1183546585087612/?type=3&theater

No comments:

Post a Comment