Sunday, February 5, 2017

“အသက္၀င္လာေတာ့မည့္ စီမံကိန္းမ်ား”

“အသက္၀င္လာေတာ့မည့္ စီမံကိန္းမ်ား”   

၁။ "ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္းခ႐ို္င္ရွိ ဒလ၊ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊
ကြမ္းျခံကုန္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္း၊ စက္မႈဇုန္၊
အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္သစ္တို႔
လုပ္ေဆာင္ရန္ Master Plan မ်ား ေရးဆြဲေနၿပီ"

ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္ အတြင္းရွိ ဒလ၊ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊
ကြမ္းျခံကုန္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္း၊ စက္မႈဇုန္၊
အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္သစ္တို႔
လုပ္ေဆာင္ရန္ Master Plan မ်ား ေရးဆြဲေနၿပီး လာမည့္
၂၀၁၇ ခုႏွစ္ မတ္တြင္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လွ်ပ္စစ္ စက္မႈႏွင့္ လမ္းပန္း
ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီး ေဒၚနီလာေက်ာ္က ဒီဇင္ဘာ
၂၇ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း၌ ေျပာၾကားသည္။

ပန္းဘဲတန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၁) လႊတ္ေတာ္
ကုိယ္စားလွယ္ ဦးသန္းႏိုင္ဦး၏
“ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္ရွိ ဒလ၊ လက္ခုပ္ကုန္းတို႔တြင္
စိုက္ပ်ဳိးေမြးျမဴေရးဇုန္မ်ား၊ အေသးစား စက္မႈဇုန္မ်ား
ျပဳလုပ္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိ မရွိ” ေမးျမန္းမႈအေပၚ
ေဒၚနီလာေက်ာ္က အထက္ပါကဲ့သို႔ ေျဖၾကားခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။

“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လူဦးေရ ေျခာက္သန္းေက်ာ္ ရွိတဲ့အတြက္
အေျခခံ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား တည္ၿငိမ္ေရးကို အေထာက္အကူ
ျဖစ္ေစဖို႔ စိုက္ပ်ဳိးေရးဇုန္၊ ေမြးျမဴေရးဇုန္ေတြနဲ႔ အေသးစား
စက္မႈလက္မႈဇုန္ေတြကို ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္အတြင္း
တည္ေထာင္ေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပမွာရွိတဲ့ ျပည္သူ
လူထုဟာ သီရိမဂၤလာေစ်းလို၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္ငါးေစ်းလို၊
ၾကက္ဘဲေစ်းလို ေနရာတစ္ေနရာတည္းကို မွီခိုအားထား
ရျခင္း မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ အၿပိဳင္ေစ်းကြက္ေတြ ေပၚလာ
ၿပီးေတာ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ ပိုၿပီး ပီျပင္လာမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္မွာ
အခု လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြကိုလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္
ေျဖရွင္းေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ လာေရာက္ေရာင္းခ်ေနတဲ့ လမ္းေဘး
ေစ်းသည္ အမ်ားစုဟာ ဒလၿမိဳ႕နယ္က ျဖစ္ေနပါတယ္” ဟု
ပန္းဘဲတန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၁) လႊတ္ေတာ္
ကုိယ္စားလွယ္ ဦးသန္းႏိုင္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္ရွိ ဒလ၊ လက္ခုပ္ကုန္းတို႔ သာမက
တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းျခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ စိုက္ပ်ိဳး
ေမြးျမဴေရးဇုန္မ်ား၊ အေသးစား စက္မႈဇုန္မ်ားအျပင္
အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိေၾကာင္း၊
ထုိ႔ျပင္ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္း၊ စက္မႈဇုန္၊ ႏိုင္ငံတကာ
ေလဆိပ္သစ္တို႔ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ရန္ရွိၿပီး
ယင္းအတြက္ ႏုိင္ငံျခား အဖဲြ႕အစည္း၊ ပညာရွင္မ်ား
အကူအညီျဖင့္ စီမံကိန္း ပံုစံမ်ား၊ Master Plan မ်ား ေရးဆြဲ
ေနေၾကာင္း ေဒၚနီလာေက်ာ္က ေျပာၾကားသည္။

“ငါးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ေရထြက္ပစၥည္း လုပ္ငန္းအတြက္
ေရထြက္ပစၥည္းကို ေတာက္ေလွ်ာက္ ဒီနယ္ေျမကေန
တစ္ဆင့္ အေအးခန္း စက္႐ံုေတြက တစ္ဆင့္ တင္ပို႔ႏိုင္
ေအာင္လည္း စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ယခုအခါ
ႏုိင္ငံျခား အဖဲြ႕အစည္း၊ ပညာရွင္မ်ား အကူအညီနဲ႔ စီမံကိန္း
ပံုစံမ်ား၊ Master Plan မ်ား ေရးဆြဲေနပါတယ္။
ထိုအဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးမွ ေရးဆြဲေနေသာ Master Plan
မ်ားကို ၂၀၁၇ ဇန္န၀ါရီလကုန္မွာ ေပါင္းစည္းၿပီး
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕မွ ဦးစီးကာ ပညာရွင္မ်ား
ႏွင့္ သံုးသပ္ ေလ့လာၿပီးလွ်င္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္
လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပ၍ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု
ေဒၚနီလာေက်ာ္က ေျပာၾကားသည္။

ဒလၿမိဳ႕နယ္သည္ ယခင္အစိုးရ လက္ထက္က အတည္ျပဳ
ထားခဲ့ၿပီး လက္ရွိ အစိုးရက ဆက္လက္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္မည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္း ခုနစ္ခုတြင္လည္း
တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ေနသည္။

***

၂။ "ဟံသာ၀တီေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး ဂ်ပန္ကုမၸဏီႏွင့္
စတင္ေဆြးေႏြး"

ဟံသာ၀တီေလဆိပ္စီမံကိန္း စတင္ႏုိင္ေရး တင္ဒါေအာင္ျမင္
ထားေသာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံရွိ ကုမၸဏီႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာန
တုိ႔အၾကား ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းမႈမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး
ဦးေက်ာ္မ်ဳိး ဦးေဆာင္သည့္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ဟံသာ၀တီ
ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး ညႇိႏႈိင္း ေကာ္မတီႏွင့္ ေလဆိပ္
ေဆာက္လုပ္ေရး တင္ဒါေအာင္ျမင္ထား ေသာ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ
GC-Yangnam-Changi Airport International
Consortium တို႔က ေလဆိပ္သစ္ေဆာက္လုပ္ေရး
လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိ
ႏုိင္ရန္ ဇန္န၀ါရီ ၁၁ ရက္တြင္    စတင္ေဆြးေႏြးေနၿပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါ၀န္ႀကီးဌာနက သတင္းထုတ္ျပန္သည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဒီလ ၁၁ ရက္ကေန ၁၃ ရက္အထိ
သုံးရက္ၾကာေဆြးေႏြးမယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္တည္း ၿပီးခ်င္မွလည္း
ၿပီးမယ္။ မၿပီးရင္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ထပ္ေဆြး ေႏြးရမွာေပါ့။
အဲဒီလိုေဆြးေႏြးလို႔ရလာတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ေတြကို
လုပ္ငန္းေကာ္မတီ၊ ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီအဆင့္ဆင့္ကို
တင္ျပရမွာပါ’’ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္ သြယ္ေရး၀န္ႀကီး
ဌာန၊ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန
ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္ေအာင္က ေျပာသည္။

ယင္းလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအရ တင္ဒါေအာင္ျမင္ထားေသာ
ကုမၸဏီႏွင့္ လာမည့္ သုံးလခန္႔မွသာ တည္ေဆာက္ေရး
သေဘာတူစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိႏုိင္မည္ဟု ခန္႔မွန္းေၾကာင္း
၎ကေျပာသည္။

ယင္းစီမံကိန္းသည္ ၂၀၁၂ က စတင္တင္ဒါေခၚယူ
ေဆာင္ရြက္သည့္ အစိုးရ၊ ပုဂၢလိကပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္
ေသာ PPP စနစ္ကို အေျခခံသည့္စီမံကိန္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အႀကီးမားဆုံးေလဆိပ္စီမံကိန္းျဖစ္မည့္
ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ကို GC-Yangnam-Changi Airport
International Consortium က
တင္ဒါေအာင္ျမင္ထားသည္။

ပဲခူးၿမိဳ႕ေက်ာက္တုိင္ကန္ ရြာအနီးရွိ ယခင္ဒုတိယကမၻာစစ္
ဂ်ပန္ေခတ္က ေလဆိပ္သဖြယ္အသုံးျပဳခဲ့ေသာ ေျမဧက
၉၀ ေက်ာ္ တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ ဟံသာ၀တီ
ေလဆိပ္စီမံကိန္းသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ႏွစ္ ဘီလီယံ
ခန္႔  ကုန္က်ႏုိင္ဖြယ္ရွိ ေၾကာင္း ၀န္ႀကီးဌာနက
ခန္႔မွန္းထားသည္။

မူလက ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ၂၀၁၆ တြင္
စတင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းေသာ္လည္း ကုမၸဏီေရြးခ်ယ္မႈအပိုင္း
ၾကန္႔ၾကာေန၍ ၂၀၁၇ မွသာ စတင္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။

စီမံကိန္းကို ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္က တင္ဒါေခၚခဲ့ရာ
ေတာင္ကိုရီးယား အင္ခြၽန္ႏုိင္ငံတကာ ကုမၸဏီက တင္ဒါ
ေအာင္ခဲ့ေသာ္လည္း အေျခအေနအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္
ယင္းသေဘာတူညီမႈ ပ်က္ျပားခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ GC-Yangnam-Changi Airport International
Consortium ကို ဆက္လက္ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေလဆိပ္ စီမံကိန္း
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိမည္ျဖစ္သည္။

(မင္းဟိန္းေက်ာ္)

***

၃။ "သန္လ်င္တံတားသစ္စီမံကိန္း ေျမျပင္လုပ္ငန္းမ်ားစတင္"

သန္လ်င္အမွတ္ (၃) တံတားသစ္စီမံကိန္းအတြက္ ေျမျပင္
လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေနၿပီျဖစ္ျပီး ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္
အၿပီးသတ္ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
သတင္းရရွိသည္။

လက္ရွိတံတားအေဟာင္း၏ ေပ ၁၄၀ ခန္႔အကြာတြင္
တည္ေဆာက္မည့္ သန္လ်င္တံတားသစ္အတြက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ေခ်းေငြရယူရန္
သေဘာတူညီမႈ ရရွိထား သည္။

‘‘သန္လ်င္တံတားက ေန႔စဥ္ ျပည္သူေတြ ခံစားေနရတဲ့
ဒုကၡ တစ္ခုျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒီစီမံကိန္းကို အျမန္ဆံုးလုပ္ရ
မွာပါ’’ဟု သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ ဦးလြင္ကိုလတ္က ဇန္န၀ါရီ ၁၃ ရက္တြင္
ျပည္သူလူထုႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၊
ဌာနဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေတြ႕ဆံုရွင္းလင္းပြဲ၌
ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သန္လ်င္တံတားအတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွရယူမည့္ ေခ်းေငြသည္
ႏွစ္ ၄၀ သက္တမ္းရွိၿပီး အတိုးႏႈန္းအလြန္သက္သာသည့္
ေခ်းေငြႏႈန္းထားျဖစ္ေၾကာင္း ဦးလြင္ကိုလတ္က ဆိုသည္။

လက္ရွိသန္လ်င္တံတားအမွတ္ (၁) ကို ျမန္မာ့မီးရထားက
စီမံကိုင္တြယ္ေနၿပီး တံတားေၾကးကို ေအာင္ႏိုင္သူ ကုမၸဏီ
က ေကာက္ခံလ်က္ရွိသည္။ သန္လ်င္တံတားခ်ဥ္းကပ္လမ္း
သည္ တစ္လမ္းသြားစနစ္ျဖစ္ၿပီး တံတားေပၚသို႔အၿပိဳင္
တက္မည့္ လမ္းက်ဥ္းသျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ရျခင္း
ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ အငယ္တန္း အင္ဂ်င္နီယာ
ဦးသန္းေဆြက ေျပာၾကားသည္။

သန္လ်င္တံတားေပၚသို႔ ၃၆တန္ေအာက္ ကားမ်ားသာ
ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳထားၿပီး ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ားကို
၂၀၁၅ ႏွစ္လယ္ပိုင္း က စ၍ ျဖတ္သန္းခြင့္ရပ္ဆိုင္းခဲ့ၿပီး
ေနာက္ တန္ ၂၀ ေအာက္ကားမ်ားသာ ေမာင္းႏွင္အသံုး
ျပဳခြင့္ ေပးထားေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ရန္ကုန္သံလ်င္တံတားအမွတ္ (၁) ကို ၁၉၈၆ က စတင္
တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံေရးအေျခအ ေနမ်ားေၾကာင့္
ၾကန္႔ၾကာခဲ့ကာ ၁၉၉၃ တြင္ ၿပီးစီးခဲ့သည္။

တံတားသည္ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းႏွစ္မ်ဳိးသံုး တံတား
အမ်ဳိးအ စားျဖစ္ၿပီး မီတာ ၁,၈၀၀ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ေျဖေလွ်ာ့ရန္ႏွင့္ တံတား၏
သက္တမ္းၾကာျမင့္လာၿပီျဖစ္၍ သန္လ်င္တံတားအမွတ္(၁)
၏ေပ ၁၄၀ အကြာတြင္ တံတားအမွတ္ (၃) ကို
တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။

သံလ်င္တံတားအမွတ္ (၂) သည္ ယုဇနဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွ
သန္လ်င္ဘက္သို႔ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္
ရသည့္ ကုလား၀ဲတံတားျဖစ္သည္။

(မိုးညို)

***

၄။ "ရြာသာႀကီးရပ္ကြက္အနီးရွိ ေျမဧက ၉၀၀၀ခန္႔ကို
ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားသို႔ ေရာင္းခ်ေပးရန္ စီစဥ္"

ဒဂံု(ေတာင္ပိုင္း)ၿမိဳ႕နယ္ ရြာသာႀကီးရပ္ကြက္အနီးရွိ
ယခင္စိုက္ပ်ဳိးေရး ဇုန္ေဟာင္းမွ ေျမဧက ၉ဝဝဝ ခန္႔ကို
ျပည္ပရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားထံ ေရာင္းခ်ေပးရန္ စီစဥ္ထား
ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ထံမွ
သိရသည္။

အဆိုပါ စိုက္ပ်ဳိးေရးဇုန္ေဟာင္း တည္ရွိသည့္
ဒဂံု(ေတာင္ပိုင္း)ၿမိဳ႕နယ္သည္ လက္ရွိအေကာင္အထည္
ေဖာ္ေနေသာ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္၊ ေရနက္
ဆိပ္ကမ္းတို႔ႏွင့္ အနီးဆံုးေနရာတြင္ တည္ရွိသည္။

ယင္း စိုက္ပ်ဳိးေရးဇုန္ကို နာဂစ္မုန္တိုင္း တိုက္ခတ္ၿပီးေနာက္
တည္ေထာင္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မႈ မရရွိသျဖင့္
ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္ အိုးအိမ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာနက ျပန္လည္ရယူ၍
ျပည္ပမွ လာေရာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား
သင့္တင့္သည့္ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ေပးရန္ ရန္ကုန္တုိင္း
ေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က စီစဥ္လ်က္ရွိသည္။

credit - Eleven Media Group / 7day Daily
& Xinhua Myanmar

“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
--------------------------------------------

အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=962655320510074&id=726764717432470&substory_index=0

No comments:

Post a Comment