Sunday, December 27, 2015
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကို ဘယ္လို ခြဲထုတ္မလဲ"
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကို ဘယ္လို ခြဲထုတ္မလဲ"
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အက်ယ္အ၀န္းသည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မတိုင္မီက
စတုရန္းမိုင္ ၈၀ ခန္႔သာ ရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္
စတုရန္းမိုင္ ၂၄၀ ခန္႔အထိ ရွိလာၿပီး အဆိုပါ ကာလအတြင္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အက်ယ္အ၀န္းမွာ သံုးဆခန္႔အထိ
ျဖစ္လာခဲ့သည္။
၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အထိ ဆက္လက္ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ရာ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာ နယ္နိမိတ္၏ စုစုေပါင္း
ဧရိယာမွာ ၃၀၆ စတုရန္းမိုင္အထိ ရွိလာခဲ့သည္။
လူဦးေရ အေနျဖင့္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ သံုးသန္းခန္႔သာ ရွိခဲ့ရာမွ
၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ သန္းေခါင္စာရင္းအရ လူဦးေရ ၅ဒသမ၂ သန္း
အထိ တိုးပြားလာခဲ့သည္။ ယင္းစာရင္းမွာ အတည္တက် ပံုစံ၁၀
ျဖင့္ ေနထုိင္သည့္ သူမ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး ပံုစံ ၁၀ မရွိသူမ်ားႏွင့္
ယာယီလာေရာက္ ေနထိုင္သူမ်ား ေပါင္းလိုက္ပါက စုစုေပါင္း
ေျခာက္သန္းခန္႔ ရွိႏိုင္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္
ေနရာမ်ားတြင္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား၊ စက္႐ံု၊
အလုပ္႐ံုမ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာျခင္းေၾကာင့္ ေက်းလက္
ေဒသမ်ားမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးတစ္၀ိုက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ ပ်ံ႕ႏွံ႔
လာခဲ့ၾကသည္။
လူဦးေရတိုးႏႈန္း အေနျဖင့္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ အတြင္း
၂ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ တိုးပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏
လူဦးေရတိုးႏႈန္းမွာ အျခားတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားထက္
ႏွစ္ဆခန္႔ ျမင့္မားလ်က္ ရွိေနသည္။
■ လူဦးေရ တိုးပြားမႈ ျမန္ဆန္သည့္ ရန္ကုန္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူဦးေရ တိုးႏႈန္းႏွင့္ ဆက္လက္တိုးပြားမည္ ဆိုပါက
ေနာက္ထပ္ ၂၅ ႏွစ္အတြင္း လူဦးေရ ၁၀ သန္းခန္႔သို႔ ေရာက္ရွိ
လာႏုိင္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းထားသည္။ လူဦးေရ ယခုထက္ ႏွစ္ဆခန္႔
ရွိလာမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားျခင္းျဖစ္ၿပီး လာမည့္ ၂၀၄၄ ခုႏွစ္တြင္
လူဦးေရ ၁၂ သန္းေက်ာ္အထိ တိုးပြားႏိုင္သည္ဟု
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက ခန္႔မွန္း
တြက္ခ်က္ထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လက္ရွိ လူဦးေရအရ တစ္ေနရာႏွင့္ တစ္ေနရာ
ေနထိုင္မႈႏႈန္းမ်ား မတူညီၾကဘဲ ကြာျခားေနေၾကာင္း၊
အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ျဖစ္ေသာ ေက်ာက္တံတား၊
ပန္းဘဲတန္း၊ လသာ၊ လမ္းမေတာ္ စေသာေနရာမ်ားတြင္
ေနထိုင္သူဦးေရ မ်ားစြာ သိပ္သည္းလာၿပီး တစ္စတုရန္းမိုင္လွ်င္
လူဦးေရ တစ္သိန္းအထိ ေနထိုင္လာၾကေၾကာင္း၊
ယင္းႏွင့္ ဆက္စပ္၍ စမ္းေခ်ာင္း၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ ကမာရြတ္ စေသာ
ဇုန္နယ္ေျမမ်ားသည္လည္း လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈ ျမင့္မားေၾကာင္း၊
ထို႔ျပင္ မ်ားစြာေသာ အလုပ္အကိုင္မ်ားသည္လည္း ၿမိဳ႕လယ္တြင္
တည္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ လူမ်ား၊ ကားမ်ားမွာ ၿမိဳ႕လယ္သို႔သာ
အဓိက ဦးတည္လာၾကသည္။
■ ခြဲထုတ္ဖုိ႔ လိုလာတဲ့ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္
သို႔ျဖစ္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္၏ သိပ္သည္းမႈမွာ သိသာစြာ
ျမင့္မားေနၿပီး ႐ႈပ္ေထြးေနကာ ယင္းႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ယာဥ္ေၾကာ
ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားလည္း ဆိုးရြားစြာ ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိသည္။
ထို႔အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ဗဟိုစီးပြားေရးဇုန္၏ သိပ္သည္းမႈကို
ခြဲထုတ္ရန္အတြက္ မျဖစ္မေန လိုအပ္လာသည္ဟု
ပညာရွင္မ်ားက ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။
ဆင္ေျခဖံုးၿမိဳ႕နယ္မ်ား၊ ၿမိဳ႕လယ္မွ အလွမ္းေ၀းၿမိဳ႕နယ္မ်ား၊
ၿမိဳ႕သစ္မ်ားမွ စား၀တ္ေနေရး၊ အလုပ္အကိုင္အတြက္ ၿမိဳ႕လယ္သို႔
ေန႔စဥ္ဦးတည္ သြားလာေနၾကရသည္။
ဘတ္စ္ကားလမ္းေၾကာင္းမ်ားသည္လည္း စီးပြားေရးအရ
တြက္ေျခကိုက္ေစရန္ ၿမိဳ႕လယ္အေျချပဳ လမ္းေၾကာင္းမ်ားသို႔သာ
ေျပးဆြဲမႈျခင္းေၾကာင့္ ၿမိဳ႕လယ္သို႔ စံုျပံဳတိုးခဲ့ၾကသျဖင့္
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားမွာ ဆိုးရြားလာသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ယင္းသို႔ၿမိဳ႕လယ္သို႔ စုျပံဳတိုးေနသည့္
အလုပ္အကိုင္မ်ားကို ဒုတိယ ၿမိဳ႕လယ္သို႔ ခြဲထုတ္လိုက္ျခင္း၊
ဘတ္စ္ကား လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ခြဲထုတ္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္
ၿမိဳ႕လယ္၏ သိပ္သည္းမႈမ်ားကို မ်ားစြာ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ကို ခြဲထုတ္ရန္ စဥ္းစားရာတြင္
လိႈင္သာယာကဲ့သို႔ ဆင္ေျခဖံုး ေနရာသို႔လည္း ခြဲထုတ္လို႔မရ၊
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းအတြက္ လ်ာထားသည့္ ၾကည့္ျမင္တိုင္
တစ္ဖက္ကမ္းကဲ့သို႔ ေနရာမ်ားသည္လည္း အဆင္မေျပႏုိင္။
လက္ရွိ စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာ ေနရာမ်ားႏွင့္လည္း
ခ်ိတ္ဆက္မႈမ်ားစြာ အလွမ္းမေ၀းႏုိင္သည့္ ေနရာအား
စဥ္းစားခဲ့သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ၿမိဳ႕လယ္ဗဟို စီးပြားေရးဇုန္ကို ခြဲထုတ္ရန္ ရန္ကုန္
ေျမာက္ပိုင္းခ႐ိုင္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ မင္းဓမၼနယ္ေျမကို
ဒုတိယၿမိဳ႕လယ္ ဗဟိုစီးပြားေရးဇုန္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္သို႔ ၂၀၁၄ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းက
တင္ျပခဲ့သည္။
■ ကနဦး ေျမ ၃၆ ဧကေက်ာ္မွာ လုပ္ေဆာင္မယ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဒုတိယ ၿမိဳ႕လယ္ ဗဟိုစီးပြားေရးဇုန္အား
မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ မင္းဓမၼလမ္းႏွင့္ ေတာ္၀င္လမ္းေထာင့္ရွိ
ေျမ ၃၆ ဒသမ ၅၅၁ ဧကေပၚတြင္ ဦးစြာ အေကာင္အထည္
ေဖာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းစီမံကိန္းတြင္ ဟိုတယ္၊
ကြန္ဗင္းရွင္းစင္တာ၊ ျပခန္းႀကီးမ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္႐ံု၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊
အီလက္ထရြန္နစ္ စင္တာမ်ား၊ အေရာင္းခန္းမႀကီးမ်ားႏွင့္
႐ုံးခန္း အေဆာက္အအံုေနရာမ်ား ပါ၀င္မည္ဟု သိရသည္။
ထုိ႔ျပင္ ယင္းေနရာမ်ားသို႔ ေျပးဆြဲမည့္ သီးသန္႔ဘတ္စ္ကား
လမ္းေၾကာင္းမ်ားလည္း ေျပးဆြဲမည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရအဖြဲ႕က ရည္မွန္းထားသည္။
သို႔ေသာ္ ေျမ ၃၆ ဧက ဆိုသည္မွာ နည္းပါးသည့္ပမာဏ ျဖစ္သည္။
ဒုတိယၿမိဳ႕လယ္ ဗဟိုစီးပြားေရးဇုန္ကို ယင္းအက်ယ္အ၀န္း
ေလာက္ႏွင့္ေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ က်ဥ္းေျမာင္း
လွမည္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တညင္းကုန္း ျပည္ပပို႔ကုန္
ဟင္းသီးဟင္းရြက္ႏွင့္ လက္ကားေစ်းႀကီးကို တစ္ခုတည္းကိုပင္
တညင္းကုန္းရွိ ေျမ ၈၃ ဧကေပၚတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္
ျဖစ္ရာ ယခုစီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္လွ်င္လည္း ဖိဖိစီးစီးျဖင့္
လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
■ အေျခခံျပည္သူ အမ်ားစုနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ စီမံကိန္းျဖစ္ဖို႔လည္း
လိုတယ္
ထုိသို႔ ဒုတိယ ၿမိဳ႕လယ္ ဗဟိုစီးပြားေရးဇုန္ကို အေကာင္အထည္
ေဖာ္ေသာ္လည္း အေျခခံ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိသည့္
လုပ္ငန္းမ်ားသာ ျဖစ္ေနပါကလည္း အက်ိဳးရွိႏိုင္မည္
မဟုတ္ေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ား ရွိေနသည္။
“ျပည္သူ အမ်ားစုနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ဆိုရင္ေတာ့
ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ေရေပၚဆီ လူတန္းစားေတြအတြက္ ဆိုရင္ေတာ့
အက်ဳိးမရွိနိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယ ၿမိဳ႕လယ္ စီးပြားေရးဇုန္မွာ
လုပ္မယ့္ လုပ္ငန္းေတြကိုလည္း စဥ္းစားဖို႔ လိုတယ္။
အခု မရမ္းကုန္းမွာ လုပ္မယ့္ စီမံကိန္း ေစ်း၀ယ္စင္တာေတြပါမယ္
ေျပာတယ္။ ေစ်း၀ယ္တဲ့ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း
အရမ္းအေကာင္းစားႀကီးေတြလား။ လူထုေတြ ပါ၀င္ပတ္သက္ႏိုင္တဲ့
ဆိုင္ေတြ ျဖစ္ရဲ႕လားဆိုတာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါမွလည္း
လူတန္းစားေပါင္စံု ျဖန္႔ထုတ္ႏိုင္မွာေပါ့” ဟု သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္
မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁) တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးေက်ာ္က သံုးသပ္သည္။
■ ၾကန္႔ၾကာေနတဲ့ ဒုတိယ ၿမိဳ႕လယ္ ဗဟိုစီးပြားေရးဇုန္
ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ ေျမငွားရမ္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳရန္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္
ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ျပည္တြင္းႏွင့္
ျပည္ပ ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္မည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို တင္ဒါေခၚယူ
ခဲ့သည္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းအား ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္
စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ မွန္းထားခဲ့ေသာ္လည္း တင္ဒါ
ေရြးခ်ယ္မႈ အပိုင္းတြင္ ၾကန္႔ၾကာခဲ့သျဖင့္ ယခုထိ ဘာမွ
ျဖစ္မလာေသး။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွ စတင္ တင္ဒါေခၚခဲ့ေသာ
စီမံကိန္း ယခု ၂၀၁၅ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းအထိ ဘာမွ ျဖစ္မလာသည့္
သေဘာ။
တင္ဒါ ေရြးခ်ယ္မႈအပိုင္း တစ္ဖက္တြင္လည္း ေျမပိုင္ဆိုင္မႈမ်ား၊
ယင္းဧရိယာအတြင္း ပါ၀င္သည့္ မင္းဓမၼပန္းကြင္းမွ ဆိုင္ခန္းမ်ား
ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း ကိစၥအတြက္ အျငင္းပြားမႈ စသည့္ျပႆနာ
မ်ားေၾကာင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ၾကန္႔ၾကာေနရျခင္းလည္း
ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ယခု မင္းဓမၼပန္းကြင္းမွ ဆိုင္ခန္းမ်ားလည္း မဂၤလာဒံု
ပုလဲသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားခဲ့ၿပီး ျဖစ္၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္
နီးလာခ်ိန္တြင္ ယင္းစီမံကိန္း တင္ဒါႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကန္႔ကြက္မႈ
တစ္ခု ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။
လက္ရွိစီမံကိန္း တင္ဒါအား First Myanmar Construction
ကုမၸဏီက ရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
■ စီမံကိန္း တင္ဒါ ျပန္စိစစ္ေပးဖို႔ ေတာင္္းဆို
ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ တင္ဒါမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္
က်ပ္ဘီလ်ံေပါင္းမ်ားစြာ နစ္နာသျဖင့္ ျပန္လည္ စိစစ္ေပးပါရန္
တင္ဒါ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့သည့္ Pattko Global Development
ကုမၸဏီက ဒီဇင္ဘာ ၉ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ စိမ္းလန္းစိုေျပ
ဥယ်ာဥ္တြင္ ရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္၍ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။
ယင္းကုမၸဏီက ၎တုိ႔ အေနျဖင့္ တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္
First Myanmar Construction ကုမၸဏီထက္ ေျမငွားရမ္းမႈမ်ား
ပိုေပးခဲ့သည့္ အေနအထားအေပၚ ၎တို႔အား မေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း
အေပၚ ယင္းတင္ဒါအား ႏုိင္ငံတကာက စစ္ေဆးခဲ့သည့္ ပံုစံအတိုင္း
ျပန္လည္စစ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည့္အတြက္ စီမံကိန္း
ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ေႏွာင့္ေႏွးသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ေပၚ
လာခဲ့သည္။
■ အျငင္းပြားဖြယ္ တင္ဒါကိစၥ ေျဖရွင္းမယ္
ယင္းကိစၥအေပၚ ေျဖရွင္းေပးမည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၀င္ (၇) ျဖစ္သူ ဦးခင္လိႈင္က
ေျပာၾကားထားၿပီး တင္ဒါႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကန္႔ကြက္သည့္
ကုမၸဏီထံမွ လိုအပ္ေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို
ေတာင္းခံထားသည္ဟု ဆိုသည္။
ယင္းသို႔ အျငင္းပြားဖြယ္ တင္ဒါကိစၥမ်ားအေပၚ ေျဖရွင္းရန္မွာ
အခ်ိန္ယူရမည့္ ကိစၥ ျဖစ္သျဖင့္ စီမံကိန္း အေျခအေနမွာ
ထပ္မံၾကန္႔ၾကာႏိုင္မည့္ သေဘာျဖစ္ေနသည္။
■ ဒုတိယ ၿမိဳ႕လယ္ စီးပြားေရးဇုန္ အလားအလာ
ယင္းသို႔ အျငင္းပြားဖြယ္ တင္ဒါကိစၥမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း
အဆုိပါ စီမံကိန္းအား ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္
စီစဥ္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ
သိရသည္။
အမွန္အားျဖင့္ ဆိုပါက လက္ရွိ သိပ္သည္း က်ပ္တည္းမႈ မ်ားျပား
ေနေသာ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္၏ အေျခအေနအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန
လူထု သည္းမခံႏိုင္ေတာ့။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္
ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား ေန႔စဥ္ ဒုကၡမ်ားစြာ ခံေနရသည္။ ၿမိဳ႕လယ္သို႔
အခ်ိန္မ်ားစြာေပး၍ လာေနရသည္။ ကားေပၚ၊ လမ္းေပၚတြင္သာ
တန္ဖိုးရွိလွေသာ အခ်ိန္မ်ားစြာ ကုန္ဆံုးေနရသည္။
မိုးလင္းသည္ႏွင့္ အိမ္ကထြက္၊ မိုးခ်ဳပ္မွသာ အိမ္သို႔ ျပန္ေရာက္သည့္
အတြက္ မိသားစုကိုလည္း အခ်ိန္မေပးႏိုင္၊ တစ္ခါတစ္ရံ အိမ္မွ
မိသားစုမ်ားႏွင့္ တစ္ပတ္လံုး မေတြ႕ရသည့္ သူမ်ားပင္ ရွိေနသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ယင္းစီမံကိန္းအား အျမန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္
လိုအပ္ေနၿပီး ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ဟု
ေျပာၾကားထားသျဖင့္ ေနာက္ အစိုးရသစ္အား ေစာင့္ဆိုင္းေနသည့္
ပံုစံ ျဖစ္သည္။
■ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေတြလည္း ဒုတိယ ၿမိဳ႕လယ္ စီးပြားေရးဇုန္
ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိတယ္
ဒုတိယ ၿမိဳ႕လယ္ ဗဟိုစီးပြားေရးဇုန္အတြက္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပခဲ့စဥ္က ယခု လ်ာထားသည့္ ရန္ကုန္
ေျမာက္ပိုင္းခ႐ိုင္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ မင္းဓမၼနယ္ေျမတင္ မကဘဲ
ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းခ႐ိုင္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားျဖစ္ေသာ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္
ေလးၿမိဳ႕နယ္တြင္လည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးရန္
သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၁) တိုင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္၏ တင္ျပခဲ့မႈကို
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူခဲ့သည္။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏
ဒုတိယၿမိဳ႕လယ္ ဗဟိုစီးပြားေရးဇုန္ကို ခြဲထုတ္ရန္ မင္းဓမၼ စီမံကိန္း
တစ္ခုတည္းျဖင့္ မလံုေလာက္ဘဲ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္ကိုပါ
လုပ္ေဆာင္ေပးရန္ တင္ျပခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
“ၿမိဳ႕လယ္ဗဟို စီးပြားေရးဇုန္ကို ၿမိဳ႕သစ္ေတြကို ခြဲထုတ္လိုက္မွ
လုပ္ငန္းေတြလည္း လိုက္လာမယ္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြလည္း
ေလ်ာ့နည္းသြားမယ္။
ဥပမာ-အခု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားတဲ့ ေနရာေတြမွာ
ပါတဲ့ ယုဇန ပလာဇာ၊ မဂၤလာေစ်းလို ေနရာမ်ိဳးကို ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ကို
ခြဲထုတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းေတြ အဲဒီမွာ ျဖစ္သြားမယ္။
ဒါဆိုရင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈလည္း သက္သာသြားမွာေပါ့” ဟု
ဦးေက်ာ္က သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၂၀ ခန္႔ ကတည္းက စတင္အေကာင္အထည္
ေဖာ္ခဲ့သည့္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္၏ လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈႏႈန္းမွာ
တစ္စတုရန္းမိုင္လွ်င္ ၅၀၀၀ ခန္႔သာ ေနထိုင္ေနၾကၿပီး
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈ အနိမ့္ဆံုးေနရာျဖစ္သည္။
ေရ၊ မီး၊ လမ္း စေသာ အေျခခံ အေဆာက္အအံု ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ
လိုအပ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ယင္းေနရာမ်ားသို႔ လူဦးေရ ျဖန္႔ၾကက္ႏိုင္မႈ
အားနည္းၿပီး အထူးသျဖင့္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ အေရွ႕ပိုင္း၊ ဒဂံုဆိပ္ကမ္း
စသည္တို႔တြင္ လူဦးေရ သိသာစြာ နည္းပါးေနသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္တြင္ ယခင္ လ်ာထားခဲ့သည့္
ဘူတာႀကီး စီမံကိန္းလည္း လုပ္ေဆာင္ျဖစ္မည္ ဆိုပါက
ဒုတိယ ၿမိဳ႕လယ္ စီးပြားေရးဇုန္ အတြက္လည္း မ်ားစြာ
အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေလးၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေျမလြတ္မ်ားသည္ ၿမိဳ႕ျပ အျဖစ္သို႔
ေျပာင္းလဲၿပီးသား ေျမမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စီမံကိန္းမ်ား
လုပ္ေဆာင္ရန္ လြယ္ကူၿပီး ယင္းေနရာတြင္ စီမံကိန္း
ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ ေျမဧက ၁၇၀၀၀ ခန္႔ ရွိေနသည္ဟု
သိရသည္။
■ ဒီစီမံကိန္းက ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ မနစ္နာဖို႔လည္း လိုတယ္
ဒုတိယ ဗဟိုစီးပြားေရးဇုန္ တင္ဒါတြင္ အျငင္းပြားေနသည့္ ကိစၥကို
ၾကည့္လိုက္ပါက ကန္႔ကြက္သည့္ Pattko Global Development
ကုမၸဏီက တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ First Myanmar Construction
ကုမၸဏီထက္ ေျမငွားရမ္းမႈ ပိုေပးခဲ့ေသာ္လည္း ၎ကို မေရြးသည့္
ကိစၥျဖင့္ အျငင္းပြားေနျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းအေျခအေနကို ျပန္လည္ ၿခံဳငံုၾကည့္လိုက္ပါက ႏိုင္ငံေတာ္
အတြက္လည္း ရသင့္ရထိုက္သည့္ အခြန္အခ ႏႈန္းထားမ်ား ရရွိေရး၊
သတ္မွတ္ႏႈန္းထားထက္ ေလ်ာ့နည္းစြာ မရရွိေရးတို႔သည္လည္း
အေရးႀကီးလွသည္။
ထို႔ျပင္ ယင္းစီမံကိန္းမွ တိုင္းျပည္အတြက္ အခြန္ဘ႑ာ မည္မွ်
ေဆာင္ႏိုင္မည့္ ကိစၥကိုလည္း ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ရမည္ဟု
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၀င္ (၇)
ဦးခင္လိႈင္က ေျပာၾကားသည္။
“ေငြေၾကးအင္အား စာရင္းေတြအရ ဒီစီမံကိန္းအတြက္ ႏွစ္ ၇၀
ငွားမယ္ဆိုလည္း ႏွစ္ ၇၀ အတြက္ကို ေရရွည္ Plan ဆြဲခိုင္းဖို႔
လိုတယ္။ ၁၀ ႏွစ္ျပည့္ရင္ ငွားခ ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး။
ဒီငွားခေစ်းက နစ္နာရင္ တိုင္းျပည္အတြက္လည္း နစ္နာတယ္။
ဒါေတြလည္း တြက္ခ်က္ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီကေန အခြန္
ဘယ္ေလာက္ရမလဲ။ အခု ေလာေလာဆယ္မွာက
ႏွစ္တိုအတြက္ပဲ ၾကည့္ၾကတယ္” ဟု ဦးခင္လိႈင္က
ေျပာၾကားသည္။
(ေက်ာ္ထင္)
credit - Eleven Media Group
(စာၾကြင္း)
မူရင္း ေဆာင္းပါးအားအနည္းငယ္ ခ်ဳံထားေၾကာင္း
၀န္ခံပါသည္။
Labels:
သတင္း/ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment