Tuesday, December 15, 2015
“စင္ကာပူနိုင္ငံ၏ေျမယာသိမ္းဥပေဒႏွင့္ အနာဂတ္ရန္ကုန္”
“စင္ကာပူနိုင္ငံ၏ေျမယာသိမ္းဥပေဒႏွင့္ အနာဂတ္ရန္ကုန္”
၁။ "စင္ကာပူနိုင္ငံ၏ ေျမယာသိမ္းဥပေဒ"
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေတာင္သူလယ္သမားတို႔၏ လယ္ေတြယာေတြ
အတင္းအဓမၼ အသိမ္းခံေနရတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားေနရေတာ့
မိမိေရာက္ရွိေနေသာ စင္ကာပူႏိုင္ငံတြင္ က်င့္သုံးေနေသာ
အစိုးရ၏ ေျမယာသိမ္း ဥပေဒကို ေလ့လာၾကည့္မိသည္။
၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ စင္ကာပူ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ အစိုးရ၏
စီမံကိန္းမ်ား၊ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္း၊ တံတား၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး႐ုံ၊
စက္မႈဇုန္စသည္တို႔ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္
ေျမယာမ်ား လိုအပ္ခ်က္ ရွိလာခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ စင္ကာပူအစိုးရ၏
ပထမဆုံး လႊတ္ေတာ္တြင္ ေျမယာသိမ္း ဥပေဒသစ္
(Land Acquisition Act) ကို အဆိုျပဳ တင္သြင္းခဲ့သည္။
ထိုဥပေဒတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ဆိုင္ေသာ
အေဆာက္အအံု ေက်ာင္း၊ ေဆး႐ုံ၊ ဘူတာ၊ ကားလမ္း၊
ရထားလမ္း၊ စက္မႈဇုန္ စသည္တို႔အတြက္ ေျမေနရာ
လိုအပ္လာပါက မည္သည့္ေျမေနရာမဆို ေျမပိုင္ရွင္အား
ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ေပးအပ္ကာ သိမ္းယူႏိုင္သည္။
ထို႔ေနာက္ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္မွစတင္၍ ဥပေဒကို
အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္
ပတ္သက္၍ အစိုးရႏွင့္ေျမပိုင္ရွင္ အျငင္းပြားပါက ၾကားခံ
ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္လည္း ၾကားခံအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုထား၍
ေျဖရွင္းေစခဲ့သည္။
ေျမပိုင္ရွင္မ်ား ပိုမိုေက်နပ္မႈရွိႏိုင္ရန္ႏွင့္ တရားမွ်တမႈ ရွိေစရန္
အတြက္ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္တြင္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြကို ေျမကြက္ႏွင့္
ၿဖိဳဖ်က္မည့္ အေဆာက္အအံု၏ ကာလတန္ဖိုးျဖင့္
တြက္ခ်က္ရမည္ဟု ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ခဲ့သည္။
ထိုဥပေဒသည္ စင္ကာပူအစိုးရ၏ ေျမယာပိုင္ဆိုင္မႈ မ်ားျပားေစၿပီး
ႏိုင္ငံ့ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို မ်ားစြာအေထာက္ အကူျဖစ္ေစခဲ့သည္။
၁၉၈၅ ခုႏွစ္တြင္ စင္ကာပူအစိုးရသည္ ႏိုင္ငံ၏ေျမယာ ၇၅
ရာခိုင္ႏႈန္းကို ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီးျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ သိမ္းယူရရွိထားေသာ ေျမမ်ားကို စီမံထိန္းခ်ဳပ္ရန္
ၿမိဳ႕ျပ တည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႕(Urban Redevelopment Authority)
ကို ဖြဲ႕စည္းၿပီး စက္မႈဇုန္နယ္ေျမ၊ စီးပြားေရးနယ္ေျမ၊ လူေနရပ္ကြက္၊
ေက်ာင္း၊ ကစားကြင္းႏွင့္ ပန္းျခံမ်ား စသည္တို႔ကို သတ္မွတ္၍
စီမံကိန္းမ်ား စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သည္။
စက္မႈဇုန္မ်ား သတ္မွတ္ကာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္
ႏိုင္ရန္ အႏွစ္ ၃၀ ဂရမ္၊ အႏွစ္ ၅၀ ဂရမ္ စသည္ျဖင့္ ေစ်းႏႈန္း
ခ်ဳိသာစြာ ျပန္လည္ ငွားရမ္းခဲ့သည္။ ပုဂၢလိကပိုင္ လုပ္ငန္းမ်ား
ဖြံ႕ၿဖိဳးလာၿပီး ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ား တိုးပြားလာခဲ့သည္။
လုပ္ငန္းဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို လိုက္၍လည္း ေျမဂရမ္သက္တမ္း တိုးရန္
ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မူ အာဏာရွင္လူတန္းစားႏွင့္ ၎တို႔ႏွင့္
ဆက္ႏႊယ္သူမ်ားကသာ ၿမိဳ႕သစ္၊ ကြက္သစ္စသည္မ်ားကို
သိမ္းယူကာ ခြဲေ၀ပိုင္ဆိုင္ၾကသျဖင့္ အျခားအေသးစားႏွင့္
အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းေျမေနရာမ်ားရရန္
ခက္ခဲလ်က္ ရွိသည္။
ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္ေသာ အစိုးရ၏ ငါးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း
ျပည္သူလူထု စိုက္ပ်ဳိးေျမမ်ားစြာ သိမ္းဆည္းျခင္း
ခံလိုက္ရေသာ္လည္း ေလ်ာ္ေၾကးမရ၊ တိုင္တန္း၍မရ
ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။
မည္သည့္စီမံကိန္းအတြက္ သိမ္းသည္ကိုမသိရ။
ရာထူးရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အမည္မ်ားတပ္ကာ သိမ္းဆည္းခံလိုက္
ၾကရသည္။
ယခုအစိုးရသစ္ တက္လာေသာ ကာလတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသူ၊ စက္႐ုံ၊ အလုပ္႐ုံမ်ား တည္ေဆာက္လုပ္ကိုင္
လိုသူ မ်ားျပားလာေသာ္လည္း ေျမေနရာတန္ဖိုး ျမင့္မားျခင္းႏွင့္
အစိုးရမွ ျဖည့္ဆည္းေပးရမည့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု
ျဖစ္ေသာ ေရ၊ လွ်ပ္စစ္၊ လမ္းတံတားစသည့္ မျပည့္စုံျခင္းေၾကာင့္
လုပ္ငန္းစတင္ရန္ ခက္ခဲေနၾကသည္။
ယခုတက္လာမည့္ အစိုးရသစ္အေနျဖင့္ လုပ္ငန္း လည္ပတ္ျခင္း
အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ျခင္းမရွိဘဲ ေျမလြတ္ျဖစ္ေနေသာ
စက္မႈဇုန္နယ္ေျမမ်ားကို ျပန္လည္သိမ္းယူကာ
လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္လိုေသာ အျခားအေသးစား၊ အလတ္စား
ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသို႔ ႏွစ္ ၃၀၊ ႏွစ္ ၅၀ စသည့္
ေျမဂရမ္မ်ား ျပန္လည္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံဘ႑ာတိုးသည့္
အျပင္ ႏိုင္ငံထုတ္ကုန္ တိုးျမင့္ကာ ျပည္ပသြင္းကုန္မ်ားလည္း
ေလ်ာ့နည္းလာမည္ ျဖစ္သည္။
စင္ကာပူအစိုးရသည္ ပုဂၢလိက ရွယ္ယာရွင္မ်ား ဖိတ္ေခၚ၍
အစိုးရႏွင့္ပူးေပါင္းကာ ျပည္သူလူထု ေနထိုင္မႈ အဆင္ေျပ
ေစေရးအတြက္ HDB (Housing Development Board)အဖြဲ႕ကို
ဖြဲ႕စည္းကာ သိမ္းယူရရွိသည့္ ေျမမ်ားေပၚတြင္ အထပ္ျမင့္ လူေန
တိုက္ခန္းမ်ား တည္ေဆာက္ေစခဲ့သည္။
၁၉၈၅ ခုႏွစ္တြင္ အိမ္ခန္းေပါင္း ငါးသိန္းေက်ာ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး
ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ လူေနတိုက္ခန္းေပါင္း
တစ္သန္းေက်ာ္ တည္ေဆာက္ၿပီးခဲ့၍ အရစ္က် ေငြေပးေျခစနစ္ျဖင့္
ျပည္သူလူထုသို႔ ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး လစဥ္၀င္ေငြ၏ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန႔္
ေပး႐ုံျဖင့္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းကို အိမ္ခန္းပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရေစခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံ၏ လူဦးေရ ငါးသန္းအတြက္ အိမ္ခန္းတစ္သန္း
တည္ေဆာက္ထားသည္ျဖစ္ရာ တစ္အိမ္ေထာင္လွ်င္ ပ်မ္းမွ်
ငါးဦးႏႈန္းျဖင့္ ေနထိုင္ႏိုင္ၿပီး ျပည္သူလူထုေနထိုင္မႈ အဆင္
ေျပေစခဲ့သည္။
ေျမယာပိုင္ဆိုင္မႈသည္ အစိုးရလက္တြင္းသာ ရွိ၍ ၿမိဳ႕ျပမ်ား
သတ္မွတ္ ေဖာ္ထုတ္ရာတြင္ လြယ္ကူေစခဲ့ၿပီး ေရရွည္
စနစ္က်ေသာ လူေနရပ္ကြက္မ်ား၊ စီးပြားေရးဇုန္မ်ား၊
စက္မႈဇုန္မ်ား ေပၚေပါက္ေစခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့မႈေၾကာင့္
စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး အစစအရာရာ နိမ့္က်ခဲ့ရသည္။
ျပည္သူလူထုအတြက္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ၊ ေနထိုင္မႈ
စသည္တို႔အတြက္ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းတိုင္ပင္ကာ
စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မႈ မရွိခဲ့သျဖင့္ လူဦးေရ တိုးတက္လာမႈတို႔ေၾကာင့္
ရန္ကုန္ႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွာ အေျခခံ အေဆာက္အအံု
ျပည့္စုံစြာမရွိဘဲ ပရမ္းပတာ ႀကီးထြားလာခဲ့ၿပီး ျပည္သူလူထု
သြားလာမႈ အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနၾကရသည္။
စက္မႈဇုန္ႏွင့္ လူေနရပ္ကြက္ စသည္တို႔မွာ ခြဲျခားထားရမည့္အစား
တြဲလ်က္ထားရွိျခင္း၊ လူေနရပ္ကြက္မ်ားအတြင္း လုပ္ကိုင္ေနေသာ
စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေသာေနရာမ်ားတြင္ ပတ္၀န္းက်င္
ဆူညံျခင္း၊ ေလထုညစ္ညမ္းျခင္း၊ ေရဆိုးေရညစ္မ်ား
ေရတြင္းေရကန္မ်ားအတြင္း ၀င္ေရာက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္
ျပည္သူလူထု အဆင္မေျပမႈမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနၾကရသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ လအနည္းငယ္ခန႔္က မႏၲေလး ေတာင္သမန္အင္း
အတြင္း ငါးမ်ားေသဆုံးမႈသည္ စက္မႈဇုန္မ်ားမွ ဓာတုပစၥည္းမ်ား
ပါ၀င္ေသာ စြန္ပစ္ေရဆိုးေရညစ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ကို
အားလုံးသိရွိၾကၿပီး ျဖစ္သည္။
စက္မႈဇုန္မ်ားအတြင္း လုပ္ငန္းလိုင္စင္မ်ား ခြင့္ျပဳခ်မွတ္ရာတြင္
လုပ္ငန္းအလိုက္ စြန႔္ပစ္မည့္ ပစၥည္းအမ်ဳိး အစား၊
စြန္႔ပစ္ပစၥည္းပမာဏ၊ စြန႔္ပစ္မည့္နည္းလမ္း စသည္တို႔ေၾကာင့္
ေရထု၊ေလထု ညစ္ညမ္းမႈရွိ၊ မရွိ ေသခ်ာစြာ စိစစ္ေလ့လာၿပီးမွ
လုပ္ငန္း ခြင့္ျပဳသင့္သည္။ ေရဆိုးမ်ားစြန႔္ ထုတ္ရာတြင္လည္း
ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဓာတုအဆိပ္သင့္ျခင္းမွ ကာကြယ္ရန္
ျမစ္ေခ်ာင္းအတြင္း ထုတ္လႊတ္မည့္ ေရဆိုးမ်ားကို သန႔္စင္ၿပီးမွ
ထုတ္လႊတ္ရန္ စည္းကမ္းမ်ား ခ်မွတ္ထားသင့္သည္။
စင္ကာပူအစိုးရသည္ ၁၉၆၆ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ပထမဆုံး
လႊတ္ေတာ္တြင္ ႏိုင္ငံ၏ တိုးပြားလာမည့္ လူဦးေရႏွင့္ စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ား
လိူအပ္ခ်က္ကို စကားရည္လုပြဲမ်ား က်င္းပကာ အေျဖရွာ
စည္းေ၀းတိုင္ပင္ခဲ့သည္။
ကြယ္လြန္သြားၿပီးျဖစ္ေသာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း လီကြမ္ယု၏
ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ယခု MRT လူအမ်ားသိထားေသာ
ေျမေအာက္ရထားလမ္းမ်ားကို စီမံကိန္းမ်ား စတင္ေရးဆြဲကာ
အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သည္။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စစ္အစိုးရကို ေတာ္လွန္ေသာ
လူထု အုံၾကြမႈမ်ား ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ၏ ပထမဆုံး
ေျမေအာက္ရထားလမ္းပိုင္းကို ဘူတာ ၂၀ တည္ေဆာက္ၿပီးခ်ိန္
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ လီကြမ္းယုမွ တရား၀င္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။
ပညာဥာဏ္ အေျမႇာ္အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ
ေခါင္းေဆာင္ေအာက္တြင္ တိုင္းျပည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ခဲ့သည့္
အထင္ရွားဆုံး ဥပမာပင္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ျပ ဖြဲ႕စည္းပုံတို႔မွာ စနစ္က်
လွသည္။ အပန္းေျဖနားေနရန္ ပန္းျခံမ်ား၊ ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ားမွာ
ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ အျပည့္အစုံ ရွိသည္။
ဤသည္ကိုပင္ အခ်ဳိ႕ေသာ ျမန္မာမ်ားက ၾကံဖန္ၿပီး ဂုဏ္ယူ
ၾကေသးသည္။ စင္ကာပူ လြတ္လပ္ေရးရေတာ့ ရန္ကုန္ကိုလာၿပီး
ေလ့လာတယ္။ ၿပီးမွ စင္ကာပူကို တည္ေထာင္တယ္ဟု
ေျပာေလ့ရွိသည္။
စင္ကာပူကို လာေရာက္ လည္ပတ္ဖူးေသာ ျမန္မာ လူမ်ဳိးမ်ား
အားလုံး သိၾကပါလိမ့္မည္။ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွာ ရန္ကုန္ႏွင့္
တူေသာေနရာ တစ္ခုမွမရွိပါ။ ဘယ္ကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ သန႔္ရွင္း
သာယာေနသည္ကိုပဲ ျမင္ရမည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လာေသာသူမ်ား ပထမဦးဆုံး ေျပာေသာစကားမွာ
လမ္းႀကီးေတြက အက်ယ္ႀကီးေတြဟူေသာ စကားျဖစ္သည္။
တကယ္ေတာ့ လမ္းတင္မဟုတ္ ပန္းျခံေတြ၊ ဥယ်ာဥ္ေတြလည္း
က်ယ္သည္။ ေက်ာင္းေတြလည္း က်ယ္သည္။ ကစားကြင္းေတြ
လည္း က်ယ္သည္။ ေရွာ့ပင္းေမာဟု ဆိုေနေသာ ကုန္တိုက္ႀကီး
ေတြကလည္း က်ယ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြကအစ က်ယ္သည္။
စာေရးသူသည္ မၾကာခဏ စဥ္းစားမိသည္။ ရန္ကုန္ကို လာၿပီး
အတုခိုးရင္ ရန္ကုန္ႏွင့္ တူတာရွိရမည္ဟု မၾကာခဏ
စဥ္းစားမိသည္။ တကယ္ေတာ့ စင္ကာပူ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္
ရန္ကုန္ကိုလာၿပီး ေလ့လာခဲ့တာေတာ့ ျဖစ္နိုင္သည္။ သို႔ေသာ္
ရန္ကုန္ကို အတုယူတာမဟုတ္။ ရန္ကုန္၏ အမွားမ်ားကို
သင္ခန္းစာယူသြားတာပဲ ျဖစ္ရမည္။
ထိုအခ်ိန္က ၁၉၆၅ ခုႏွစ္က ရန္ကုန္ဆိုသည္မွာ ယခု ရန္ကုန္
ၿမိဳ႕တြင္း ေျခာက္ၿမိဳ႕နယ္သာ ရွိေသးသည္။ သူတို႔ ေလ့လာခဲ့
သည္က ေက်ာက္တံတားႏွင့္ လသာၿမိဳ႕နယ္ စသည္တို႔သာ
ျဖစ္ခဲ့လိမ့္မည္။
လမ္း ၃၀ မွာ လမ္းက်ဥ္းေလးေတြကို ေတြ႕လိမ့္မည္။
စင္ကာပူတြင္ ယာဥ္ေၾကာ မပိတ္ေအာင္ လမ္းမက်ယ္ႀကီးေတြ
ေဖာက္ဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ၾကလိမ့္မည္။ ရထားလမ္းမ်ားသည္
ေျမျပင္ေပၚတြင္ ရွိသျဖင့္ ကားလမ္းႏွင့္ တစ္လွည့္စီ
သြားေနရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လန္ဒန္ၿမိဳ႕လို ေျမေအာက္
ရထားလမ္းမ်ားသာ ေဖာက္မည္ဟု စီစဥ္ခဲ့ၾကလိမ့္မည္ဟု
ေတြးေနမိသည္။
ထိုအခ်ိန္က စင္ကာပူ ေခါင္းေဆာင္တို႔သည္ ရန္ကုန္ကိုသာ
ေလ့လာသည္မဟုတ္ လန္ဒန္ႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားကိုလည္း
ေလ့လာခဲ့လိမ့္မည္။ ယေန႔ ကမၻာတြင္ ေပၚထြန္းေနေသာ
ေခတ္မီ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာမ်ားကို စင္ကာပူႏိုင္ငံသည္
မ်က္ျခည္မျပတ္ ေလ့လာ အသုံးခ်ေနသည္ကို ၾကည့္ျခင္း
အားျဖင့္ သိႏိုင္သည္။
စင္ကာပူႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံထက္ ၁၇ ႏွစ္ ေနာက္က်ၿပီးမွ
ကိုယ္ပိုင္အစိုးရဖြဲ႕ၿပီး ႏိုင္ငံ တည္ေထာင္ခြင့္ ရခဲ့ေသာ္လည္း
အႏွစ္ ၅၀ အတြင္း ကမၻာ့ထိပ္သီးႏိုင္ငံ ျဖစ္လာေအာင္
ႀကိဳးပမ္းႏိုင္ခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အႏွစ္ ၅၀ အတြင္း အာရွထိပ္သီးႏိုင္ငံမွ
အဆင္းရဲဆုံး ႏိုင္ငံအဆင့္သို႔ က်ေရာက္သြားရသည္မွာ အစိုးရ
အဆက္ဆက္၏ စီမံခန႔္ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္းျခင္းေၾကာင့္ဟူ၍သာ
သုံးသပ္မိ ပါေတာ့သည္။
(ခိုင္ၿမဲ)
*****
(အထက္ပါေဆာင္းပါးႏွင့္ အတူ တေလာကဖတ္ခဲ့မိသည့္
ဆက္စပ္မွုရိွေသာ ေအာက္ပါသတင္းအား
တြဲ၍တင္ေပးလိုက္ပါသည္။)
၂။ "ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ႀကိဳတင္ေရးဆြဲျခင္း မရွိပါက အနာဂတ္တြင္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ႐ႈပ္ေထြးက်ပ္ညပ္ျခင္း၊ ပတ္၀န္းက်င္
ညစ္ညမ္းျခင္းႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္သြင္ျပင္ မရွိေသာၿမိဳ႕သို႔
ဦးတည္ႏုိင္ေၾကာင္း YHT ဆို"
လက္ရွိတြင္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ႀကိဳတင္ေရးဆြဲျခင္း မရွိပါက
အနာဂတ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ႐ႈပ္ေထြးက်ပ္ညပ္ျခင္း၊
ပတ္၀န္းက်င္ ညစ္ညမ္းျခင္းႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္သြင္ျပင္ မရွိေသာၿမိဳ႔သို႔
ဦးတည္ႏုိင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႕ (YHT) က ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္က
ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ယခုလက္ရွိတြင္ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရး အခ်က္အျခာက်သည့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ အေျပာင္းအလဲကာလကို ေတြ႕ၾကံဳေနရၿပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား
ေပၚထြန္းလာသည္ႏွင့္အမွ် လာမည့္ ၁၀ ႏွစ္မွ ၁၅ ႏွစ္အတြင္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူဦးေရသည္ တိုးပြားလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
YHT ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
သို႔ေသာ္ ယခုခ်က္ခ်င္း စတင္ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုပါက
ရန္ကုန္သည္ အာရွတစ္၀န္းတြင္ ဆြဲေဆာင္မႈ အရွိဆံုးႏွင့္
ေနခ်င့္စဖြယ္ အေကာင္းဆံုးၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕၊ ဘာသာတရား၊
ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဗိသုကာဆုိင္ရာ အဖိုးမျဖတ္ႏုိင္သည့္
တန္ဖိုးမ်ားကို သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ အသံုးခ်ႏိုင္သည့္
စိမ္းလန္းေသာၿမိဳ႕၊ ရွိၿပီးေသာ အေမြအႏွစ္ႏွင့္ အသစ္မ်ားအား
အေကာင္းဆံုးယွဥ္တြဲထားသည့္ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕၊
ေဒသတြင္း အျခားေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူကြဲျပားသည့္
ဆန္းသစ္တီထြင္မႈမ်ားႏွင့္ ေရရွည္တည္တ့ံေသာ စီးပြားေရး
ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား၏ ဗဟိုခ်က္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕အျဖစ္
ေပၚထြန္းလာေစႏုိင္မည္ဟု YHT က ဆုိသည္။
ယခုလာမည့္ ႏွစ္ပိုင္းအတြင္း ခ်မွတ္မည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္
၂၁ ရာစု၏ က်န္ရွိသည့္ ကာလအတြင္း ျဖစ္ေပၚလာမည့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ပံုေဖာ္လိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊
- ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာင္းေသာ လကၡဏာရပ္မ်ား
ျဖစ္သည့္ ၿမိဳ႕၏ သူမတူ ထူးျခားေသာ သမုိင္း၀င္ဗိသုကာ
အေမြအႏွစ္မ်ားအား တန္ဖိုးထား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္၊
- အမ်ားျပည္သူ အပန္းေျဖ အနားယူႏုိင္ေသာ သဘာ၀စိမ္းလန္း
ေျမ ကြက္လပ္မ်ားအား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္၊
- အသစ္ေဆာက္လုပ္ေသာ အေဆာက္အအံုမ်ားသည္
တည္ရွိၿပီးျဖစ္ေသာ သမုိင္း၀င္ၿမိဳ႕လယ္ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြမႈ
ရွိေစရန္၊
- လူသြားလမ္းမ်ားမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရလြယ္ကူ ေဘးကင္းၿပီး
အမ်ားျပည္သူမ်ား အတြက္ ရည္ရြယ္ေသာ လွပသည့္
ဒီဇုိင္းမ်ားျဖစ္ရန္၊
- ဘတ္စ္ကားမ်ား၊ ကုတို႔မ်ား၊ မီးရထားႏွင့္ စက္ဘီးအစရွိသည့္
လြယ္ကူသက္သာ ေကာင္းမြန္ေသာ အမ်ားျပည္သူသံုး
ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္၊
- ၿမိဳ႕ေနျပည္သူမ်ား၏ ဘာသာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္
သမုိင္းဆုိင္ရာ တန္ဖိုးထားသည့္ ျပယုဂ္ျဖစ္ေသာ
အေမြအႏွစ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္၊
- လုပ္ငန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ စိုလြင္တက္ၾကြေသာ ၿမိဳ႕၏စီးပြားေရးကို
ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္၊
- သန္႔ရွင္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္၊ ေလေကာင္းေလသန္႔ႏွင့္
ေရေကာင္း ေရသန္႔မ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕ေနလူထု၏ က်န္းမာေသာ
လူေနမႈဘ၀မ်ားကို အေထာက္အကူျပဳရန္တို႔အား
အေလးထား အားေပးေဆာင္ရြက္ရန္ YHT က တုိက္တြန္း
ထားသည္။
(ထက္႐ိႈင္း)
credit - Eleven Media Group
Labels:
သတင္း/ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment