“မၾကာမီ အသက္၀င္လာေတာ့မည့္ စီမံကိန္းမ်ား”
၁။ "အမရပူရၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းျပဳလုပ္မည့္ကုမၸဏီက
ေျမတစ္ဧက က်ပ္သိန္း ၈၀၀ အထိေပးၿပီး ဝယ္ယူေန"
မႏၲေလးၿမိဳ႕အနီး အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ အမရပူရ
ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းအတြက္ ကုမၸဏီက ေျမတစ္ဧကလွ်င္
က်ပ္သိန္း ၈၀၀ အထိ ေဈးေပးဝယ္ယူေနေၾကာင္း
သတင္း ရရွိသည္။
ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေဘး ေသာင္ျပင္မ်ားေပၚရွိ ေျမဧက
ႏွစ္ေထာင္ေပၚတြင္ တည္ ေဆာက္ေနသည့္ စီမံကိန္းျဖစ္ၿပီး
ဦးေမာင္ဝိတ္၏ လုပ္ငန္းခြဲတစ္ခုျဖစ္ေသာ
Mandalay Business Capital Development ကုမၸဏီက
အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သည္။
ေျမယာမ်ားကို ႏႈန္းေသ သတ္မွတ္ထားျခင္းမရွိဘဲ
ေျမေနရာအေနအထားႏွင့္ ကာလေပါက္ေဈးအေပၚမူတည္ၿပီး
ေတာင္သူတစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းေဈးျဖတ္ဝယ္ယူျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း ကုမၸဏီေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူ ဦးေဇာ္ရဲဝင္းက
ေျပာၾကားသည္။
ေျမတစ္ဧကလွ်င္ အ နည္းဆံုး က်ပ္သိန္း ၂၀၀ မွ
က်ပ္သိန္း ၈၀၀ အထိ ရွိသည္။ ေျမ မ်ားသည္ ျမစ္ကမ္းစပ္
သဲေသာင္ကြၽန္းေျမမ်ားျဖစ္ၿပီး ပုဂၢလိက ေဒသခံမ်ားက
ပိုင္ဆုိင္သည့္ ေျမေနရာမ်ားျဖစ္သည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝယ္ယူရရွိမႈ အေနနဲ႔ စီမံကိန္းဧရိယာရဲ႕
သံုးပံု တစ္ပံုေလာက္ ဝယ္ယူၿပီးပါၿပီ။ သံုးပံုတစ္ပံုေက်ာ္ပါၿပီ’’
ဟု ဦးေဇာ္ ရဲဝင္းက ေျပာသည္။
အမရပူရၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းကို အမရပူရၿမိဳ႕နယ္
မႏၲေလးၿမိဳ႕ပတ္လမ္း၏ အေရွ႕ဘက္ရွိ အက်ယ္အဝန္း
ဧရိယာ ေျမဧက ၅၀၀ ခန္႔ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ပတ္လမ္း ၏
အေနာက္ဘက္ႏွင့္ ဧရာဝတီ ျမစ္ၾကားရွိ အက်ယ္အဝန္း
ဧရိယာ ေျမဧက ၂,၀၀၀ ခန္႔ေပၚတြင္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ မည္ျဖစ္သည္။
ယင္းစီမံကိန္းကို ဦးေမာင္ဝိတ္ပိုင္ဆုိင္သည့္ MBCCD
က ေငြက်ပ္ ဘီလီယံ ၅၀၀ ကနဦးရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံကာ
အေကာင္အထည္ေဖာ္ မည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ စီမံကိန္း
ေၾကာင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူမႈဘဝထိခိုက္မႈ
ဆုိင္ရာ စစ္တမ္း(EIA, SIA)မ်ား ေကာက္ယူလ်က္
ရွိသည္ဟု ဆုိသည္။
ရွမ္းကေလးကြၽန္း ေက်းရြာ အနီးရွိ ကိုင္းေျမ၊ ကြၽန္းေျမႏွင့္
ေျမႏုကြၽန္းမ်ားကို ကုမၸဏီက ယခု ႏွစ္ဆန္းကစတင္ကာ
ဝယ္ယူေနၿပီး ရွမ္းကေလးကြၽန္းေဒသခံမ်ား အနက္
သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔သည္ ေျမ ယာမ်ား ေရာင္းခ်ထားၿပီး
ျဖစ္သည္ဟု စီမံကိန္းဧရိယာအတြင္း ပါဝင္ေနသည့္
ရွမ္းကေလးကြၽန္း ေက်းရြာေန ေဒသခံမ်ားက
ေျပာ ၾကားသည္။
‘‘ကနဦးက တစ္ဧက သိန္း ၇၀၀ နဲ႔ စဝယ္တယ္။
အခုတစ္ ဧကကို သိန္း ၈၀၀ ႏႈန္းေပးတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့
ေရာင္းၿပီးၾကၿပီ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ မေရာင္းၾက
ေသးဘူး။ တခ်ိဳ႕က လည္း ေဈးပိုရဦးမလားလို႔ ေစာင့္ ေန
ၾကတာလည္းရွိတယ္’’ဟု ရွမ္း ကေလးကြၽန္းေက်းရြာေန
ေျမသံုး ဧကခြဲေက်ာ္ပိုင္ဆုိင္ၿပီး ႏွစ္ဧက ခန္႔ ေရာင္းခ်ထား
သည့္ ေဒသခံ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
အမရပူရၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံ ကိန္းသည္ ဧရာဝတီျမစ္
အတြင္း ေျမဖို႔ကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ မည့္ စီမံကိန္း
ျဖစ္သကဲ့သို႔ မႏၲေလး၊ အင္းဝ၊ အမရပူရ စသည့္
ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနသည့္ ေနရာတြင္
အေကာင္အ ထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္၍ သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္
ထိခိုက္ပ်က္စီးျခင္းႏွင့္ ျမစ္ကမ္းၿပိဳက်ျခင္းကဲ့သို႔ ထိခိုက္
ပ်က္စီးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚမည္ကို ေဒသခံမ်ားက
စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ား ရွိေနသည္။
သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူမႈဘဝထိခိုက္မႈဆုိင္ရာ
စစ္တမ္း မ်ား (EIA, SIA, EMP Report) ေကာက္ယူကာ
အစိုးရအဖြဲ႕ထံ တင္ျပၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ရပါက ၂၀၁၇
ႏွစ္ဆန္း၌ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ႏုိင္ရန္ ရ
ည္ရြယ္ထားေၾကာင္း MBCCD ကုမၸဏီမွ ဦးေမာင္ဝိတ္က
ေျပာသည္။
(ေမာင္တာ)
***
၂။ "ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ စီမံကိန္း ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရန္
လိုအပ္ေၾကာင္း ဒုသမၼတေျပာၾကား"
ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေရး
စီမံကိန္း ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရန္ လိုအပ္
သလို စနစ္တက်ျဖစ္ရန္လည္း လိုအပ္ေၾကာင္း
ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူက ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ဒီဇင္ဘာ၂၁ ရက္ေန႔ မနက္ ၁၀ နာရီခန္႔က ေနျပည္ေတာ္ရိွ
ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန အစည္းအေ၀း
ခန္းမ၌ ျပဳလုပ္သည့္ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ
ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းဦးေဆာင္ ေကာ္မတီ၏
ပထမအႀကိမ္အစည္းအေ၀းတြင္ ေျပာဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ေဆာင္ရြက္ရျခင္းမွာ
ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္၏ ေျမအေနအထား
အရ ေျပးလမ္းတိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ျခင္းမရိွျခင္း၊ ေလယာဥ္ရပ္နားရန္
ေနရာမတိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ျခင္း စသည့္ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္
ယင္းလိုအပ္ခ်က္ကုိ ျဖည့္စြက္ရန္ ၄င္းကဆိုသည္။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္က ႏိုင္ငံတကာ
အဆင့္မီ ေလဆိပ္သစ္ႀကီး တစ္ခုျဖစ္လာေစရန္ ႀကိဳတင္
ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို
ရွင္းလင္းတင္ျပခဲ့ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးက
သတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။
ထို႔ေနာက္ ေလဆိပ္အသစ္ တည္ေဆာက္ရာတြင္
လိုအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္
- လမ္းပန္းဆက္သြယ္သြားလာေရး၊
- ေရရရွိေရး၊
- လွ်ပ္စစ္မီး အလံုအေလာက္ရရွိေရး၊
- ဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္မ်ား တည္ေဆာက္ေပးေရး၊
- အသံုးျပဳမည့္ စီမံကိန္းေျမေနရာကို ေလေၾကာင္း
ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန အမည္ေပါက္ရရွိေရး၊
- စီမံကိန္းဧရိယာအတြင္းရွိ က်ဴးေက်ာ္အိမ္ေနရာမ်ားကို
ေရႊ႕ေျပာင္းေပးေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္္
တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕မ်ားကိ္ု ေဆြးေႏြးေပးေစလိုပါ
ေၾကာင္း ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူက
ယင္းအစည္းအေ၀းတြင္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
(ေဇယ်ာေမာ္)
***
၃။ "၂၀၁၇ ခုႏွစ္မွာ ေဆာင္ရြက္မယ့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
အတြင္းက စီမံကိန္းမ်ား မွ ငမိုးရိပ္တံတား"
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ကို
ဆက္သြယ္တဲ့ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကူးတံတား လာမယ့္
ပြင့္လင္းရာသီမွာစတင္တည္ေဆာက္မယ္ လို႔
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးက ေျပာပါတယ္။
သည္တံတားကို ၂၀၁၇ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ေနာက္ဆံုးထားၿပီး
စတင္တည္ေဆာက္ဖို႔လွ်ာထားတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္မွာ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကို ျဖတ္ၿပီး
တည္ေဆာက္ထားတဲ့
ေတာင္ဥကၠလာပ ပါရမီေဘလီတံတားႏွစ္နဲ႔
ေျမာက္ဥကၠလာပ ေဘလီတံတားႏွစ္စင္း စုစုေပါင္း
ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကိုျဖတ္ၿပီးတည္ေဆာက္ထားတဲ့
ေတာင္ဥကၠလာပပါရမီေဘလီတံတားႏွစ္နဲ႔
ေျမာက္ဥကၠလာပ ေဘလီ တံတားႏွစ္စင္း စုစုေပါင္း
ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကိုျဖတ္တဲ့တံတားေလးဆင္းရွိေပမဲ့တည္ရွိတဲ့
လူဦးေရနဲ႔ ကားအေရအတြက္နဲ႔ မမွ်တဲ့အတြက္
ေနာက္ထပ္ေဘလီ တံတားတစ္စင္းကို လာမယ့္ပြင့္လင္း
ရာသီမွာ တည္ေဆာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္ဘက္က ၃၃ ရပ္ကြက္နဲ႔
ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕ နယ္ဘက္ျခမ္းက မိုးေဆြလမ္းကိုျဖတ္ၿပီး
တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(ပို႔ပို႔ျမင့္မြန္)
----------
"ေတာင္ဥကၠလာပႏွင့္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို
ဆက္သြယ္သည့္ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကူးတံတားႏွင့္ သဃၤန္းကြၽန္း
စံျပေစ်းအနီး လူကူးခံုးေက်ာ္တံတား တစ္စင္း
တည္ေဆာက္ရန္ တင္ဒါေခၚယူ"
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ ႏွင့္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္း
ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို ဆက္သြယ္သည့္ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကူးတံတား
တစ္စင္းႏွင့္ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ စံျပေစ်းအနီး လူကူးခံုးေက်ာ္
တံတား တစ္စင္း တည္ေဆာက္ရန္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရအဖြဲ႕က တင္ဒါေခၚယူထားသည္။
ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ သစၥာလမ္း ႏွင့္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္း
ၿမိဳ႕နယ္ ငါးမာန္ေအာင္ဘုရားလမ္းတို႔ကို ဆက္သြယ္သည့္
ႏွစ္လမ္းသြား ငမုိးရိပ္ေခ်ာင္းကူးတံတား တစ္စင္းႏွင့္
သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ ေလးေထာင့္ကန္လမ္း (စံျပေစ်းအနီး)
တြင္ လူကူးခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းအတြက္
တိုင္းရင္းသားပိုင္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားအား
တင္ဒါတင္သြင္းရန္ ဖိတ္ေခၚထားျခင္း ျဖစ္သည္။
တင္ဒါမ်ားကို နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အဆိုျပဳလႊာႏွင့္ ေငြေၾကး
ဆိုင္ရာ အဆိုျပဳလႊာဟူ၍ သီးျခားစာအိတ္မ်ားျဖင့္ တင္ဒါ
တင္သြင္းသူမ်ား လိုက္နာရန္ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ
တင္သြင္းရန္ျဖစ္ၿပီး တင္ဒါ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို
ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္မွ ၃၀ ရက္အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမရွိ
အင္ဂ်င္နီယာဌာန (လမ္းတံတား) တြင္ ၀ယ္ယူႏိုင္ေၾကာင္း၊
ေဆာင္ရြက္မည့္ ဒီဇိုင္းပုံစံ အပါအ၀င္ တင္ဒါစာရြက္
အျပည့္အစံုကို အထက္ေဖာ္ျပပါဌာနသို႔ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္
ဇန္န၀ါရီ ၂၆ ရက္ ညေန ၄ နာရီခြဲ ေနာက္ဆံုးထား၍ ျပန္လည္
တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရ
အဖြဲ႕ တင္ဒါ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရသစ္က ပထမဆံုး စတင္
ေရးဆြဲေသာ လာမည့္ ၂၀၁၇- ၂၀၁၈ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
ဘတ္ဂ်က္အား ဒီဇင္ဘာ ၆ ရက္က ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး
၀န္ႀကီး ဦးျမင့္ေသာင္းက တင္သြင္းခဲ့ရာ အဆိုပါဘတ္ဂ်က္
တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ က
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေနရာခုနစ္ခုတြင္ လူကူးခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား
တည္ေဆာက္ရန္ တစ္စင္းလွ်င္ က်ပ္သန္း ၁၀၀၀ ခန္႔
ေတာင္းခံထားရာ ယခင္ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္က
လူကူးခံုးေက်ာ္တံတား တစ္စင္းလွ်င္ က်ပ္သန္း ၂၀၀ သာ
တင္ျပေတာင္းခံခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ မ်ားစြာကြာျခားေနေၾကာင္း
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက
ေမးခြန္းထုတ္၍ ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကသည္။
ယင္းသို႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့မႈႏွင့္
ပတ္သက္၍ လူကူးခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္
တစ္စင္းလွ်င္ က်ပ္သန္း ၁၀၀၀ ေတာင္းခံထားမႈမွာ
ေဆာက္လုပ္မည့္ေနရာ၊ ယာဥ္အေျခအေန၊ တံတား၊ ဒီဇုိင္း
ပံုစံေပၚ မူတည္၍ ကုန္က်ႏိုင္သည့္ ခန္႔မွန္းလ်ာထားမႈ
ျဖစ္သည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးက
ဒီဇင္ဘာ ၁၆ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းတြင္ ျပန္လည္းရွင္းလင္းခဲ့သည္။
(ေက်ာ္ထင္)
credit - 7day Daily / မဇၥ်ိမသတင္းဌာန /
Kumudra Journal & Eleven Media Group
“အိမ္ျခံေျမ လမ္းဆံု” မိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ာ -
------------------------------------------------
အိမ္ျခံေျမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ားအား
ေအာက္ပါ link ကိုႏိွပ္၍ ေလ့လာႏိူင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=962655320510074&id=726764717432470&substory_index=0
No comments:
Post a Comment