Tuesday, January 26, 2016

"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ အေဆာက္္အအံုမ်ား အတြက္ ကားပါကင္သတ္မွတ္ခ်က္ တိုးျမႇင့္လိုက္ျခင္းႏွင့္ ကားပါကင္ေနရာ ဦးထားမႈမ်ားကို တရားစြဲမည္ ဆိုေသာ သတင္းမ်ား"


"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ အေဆာက္္အအံုမ်ား
အတြက္ ကားပါကင္သတ္မွတ္ခ်က္ တိုးျမႇင့္လိုက္ျခင္းႏွင့္
ကားပါကင္ေနရာ ဦးထားမႈမ်ားကို တရားစြဲမည္ ဆိုေသာ
သတင္းမ်ား"


၁။ "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ အထပ္ျမင့္႐ံုးခန္းမ်ား၊
စီးပြားေရး အေဆာက္္အအံုမ်ားအတြက္ ကားပါကင္
သတ္မွတ္ခ်က္ ယခင္ထက္ ႏွစ္ဆတိုးျမႇင့္"

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အသစ္ေဆာက္လုပ္မည့္ အထပ္ျမင့္႐ံုးခန္း၊
စီးပြားေရး အေဆာက္အအံု ေနရာမ်ားအတြက္ ကားပါကင္
သတ္မွတ္ခ်က္ကို ယခင္ထက္ ႏွစ္ဆတိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္
လိုက္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ
အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္မႈဆိုင္ရာ
စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ား စစ္ေဆးေရး ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူ
တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေဆာက္လုပ္သည့္ အထပ္ျမင့္
အေဆာက္အအံုမ်ား၏ ကားပါကင္ သတ္မွတ္ခ်က္ကို
စင္ကာပူႏုိင္ငံတြင္ က်င့္သံုးေနသည့္ စနစ္ကိုယူ၍
လုပ္ေဆာင္ေစျခင္းျဖစ္ျပီး
- ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္အထိ ႐ံုးခန္း၊ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ
အေဆာက္အအံုမ်ား ထားရွိရမည့္ ကားပါကင္
သတ္မွတ္ခ်က္ကို အေဆာက္အအံု အက်ယ္အ၀န္း၏
၂၀၀ စတုရန္းမီတာလွ်င္ တစ္စီးႏႈန္းျဖင့္ ထားရွိခဲ့ရာမွ
- ယခု ၁၀၀ စတုရန္းမီတာ (၁၀၇၆ စတုရန္းေပ) လွ်င္
တစ္စီးႏႈန္းျဖင့္ ထားရွိရန္ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ လိုက္ျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
- ထုိ႔ျပင္ အဆိုပါ အေဆာက္အအံုမ်ားအတြက္
အေဆာက္အအံုေနရာ၏ ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀ ကိုလည္း ကားပါကင္
ေနရာအျဖစ္ အပိုထပ္ေဆာင္း ထားရွိရန္လည္း
သတ္မွတ္ထားသည္။

“ကားပါကင္သတ္မွတ္ခ်က္ကို စင္ကာပူႏိုင္ငံက Code
အတိုင္းယူခဲ့တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္အထိကို ႐ံုးခန္းစီးပြားေရး
အေဆာက္အအံု ေနရာေတြအတြက္ ကားပါကင္
သတ္မွတ္ခ်က္က နည္းတယ္။ အဲဒါကို အခုႏွစ္ဆ တိုးျမႇင့္ၿပီး
သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဓိကေတာ့ ကားပါကင္
အခက္အခဲေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္လိုက္တာပါ။
ဒါ့အျပင္ ဘယ္အေဆာက္အအံုမဆို ေဆာက္မယ့္ေနရာ
အက်ယ္အ၀န္းရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀ ကို ကားပါကင္အတြက္
အပိုထပ္ေဆာင္း ထားရွိေပးရပါမယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား
ေဆာက္လုပ္မႈဆိုင္ရာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ား စစ္ေဆးေရးေကာ္မတီမွ
တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တိုးပြားလာသည့္ ယာဥ္အစီးေရႏွင့္ ကားပါကင္
အခက္အခဲေၾကာင့္ ယင္းသို႔ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ လိုက္ျခင္း
ျဖစ္ၿပီး  အျခားလူေနအိမ္ေျခႏွင့္ ဆက္စက္ေသာ ေနရာမ်ား၊
ေစ်းဆိုင္ခန္းမ်ား၊ စားေသာက္ဆုိင္မ်ား၊ ဟိုတယ္မ်ား၊
႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ား၊ ျပဇာတ္႐ံုမ်ား၊ ဂိုေဒါင္၊ စက္႐ံု၊ ေရကူးကန္ စသည့္
ေနရာမ်ား အတြက္ ကားပါကင္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားမွာမူ
အေျပာင္းအလဲ မရွိေၾကာင္း သိရသည္။ လူေနအိမ္ေျခႏွင့္
ဆက္စပ္ေသာ အေဆာက္အအံုမ်ားအတြက္
အခန္းတစ္ခန္းလွ်င္ ကားတစ္စီးႏႈန္းျဖင့္ ကားပါကင္ေနရာ
ထားရွိရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။

လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္အထပ္ျမင့္
အေဆာက္အအံုမ်ားအား ယင္းသတ္မွတ္ခ်က္ မ်ားႏွင့္အညီ
စိစစ္ခြင့္ျပဳျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ကားပါကင္ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္
မညီေသာ အေဆာက္အအံုမ်ား အတြက္ ခြင့္ျပဳမည္ မဟုတ္ဘဲ
သတ္မွတ္ခ်က္ မျပည့္မခ်င္း ပံုစံေျပာင္းလဲ ေရးဆြဲေစၿပီးမွ
ခြင့္ျပဳျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေဆာက္အအံုေဆာက္လုပ္
ျပီးစီးသည့္ အခါတြင္လည္း ကားပါကင္ သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း
ပါရွိျခင္း ရွိမရွိ စစ္ေဆး အတည္ျပဳၿပီးမွသာ
ယင္းအေဆာက္အအံုအား အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္
ျပီးစီးေၾကာင္း သက္ေသခံလက္မွတ္ (BCC) ထုတ္ေပးျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ယင္းသို႔ လုပ္ေဆာင္ထားျခင္း မရွိပါက
BCC ထုတ္ေပးမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိရသည္။       

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အထပ္ျမင့္ အထပ္နိမ့္ အေဆာက္အအံု
စုစုေပါင္း တစ္လလွ်င္ အလံုး ၆၀၀ ခန္႔ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ျပဳေနၿပီး
ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ အက်ယ္အ၀န္းေပ ၅၀ ႏွင့္အထက္
ရိွေသာ ေျမကြက္မ်ားတြင္ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ပါက
တစ္ခန္းလွ်င္ ကားတစ္စီးႏႈန္းျဖင့္ ထားရွိရမည္ဟု
သတ္မွတ္ထားသည္။

ထို႔ျပင္ ေနအိမ္ေရွ႕၊ ဆိုင္ေရွ႕မ်ားတြင္ ယာဥ္မရပ္ရဟူ၍
ကားပါကင္ေနရာ ဦးထားမႈမ်ားလည္း ရွိေနရာ ယင္းသို႔ေနရာ
ဦးထားမႈမ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီက လိုက္လံဖမ္းဆီးေနၿပီး တရားစြဲမည္ဟု
ထုတ္ျပန္ထားသည္။
     
(ေက်ာ္ထင္)

***

၂။ "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေနအိမ္ေရွ႕၊ ဆုိင္ေရွ႕တုိ႔တြင္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား
ခ်ကာ ကားပါကင္ေနရာ ဦးထားမႈမ်ားကို
၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္မွစ၍ တရားစြဲမည္ဟုဆို"

(12/25/2015 က EMG မွ တင္ခဲ့ေသာသတင္းပါ။)

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေနအိမ္ေရွ႕၊ ဆိုင္ေရွ႕မ်ား စသည္တို႔တြင္
ဆိုင္းဘုတ္မ်ား၊ တံုးမ်ားခ်ကာ ကားပါကင္ေနရာ ဦးထားျခင္း
မ်ားကို ၂၀၁၆ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္မွ စတင္ကာ တရားစြဲမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊
စီမံေရးရာဌာနမွ သိရသည္။

ယင္းသို႔ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားခ်ကာ ကားပါကင္ေနရာ ဦးထားျခင္းကို
ေအာက္တိုဘာလမွ စတင္၍ ဒီဇင္ဘာလကုန္အထိ
ပညာေပးကာလ သံုးလသတ္မွတ္၍ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီး
လက္ရွိတြင္ ယာဥ္မရပ္ရဟူ၍ ေနရာဦးထားေသာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား၊
တံုးမ်ားကို လိုက္လံသိမ္းဆည္း ေနေၾကာင္း သိရသည္။

“ကားတာရာေတြ၊ ပံုးေတြခ်ၿပီး ကားပါကင္ေနရာ ဦးထားတယ္။
အဲဒါေတြကို အခုသိမ္းေနတယ္။ အခုေတာ့ ပညာေပးကာလေပါ့။
၂၀၁၆ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္ကစၿပီး အဲလိုကားပါကင္ေနရာ
ဦးထားတာေတြကို တရားစြဲေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္။ တရား႐ံုးကို
တင္ပို႔ၿပီး တရား႐ံုးက ဒဏ္႐ိုက္မွာပါ” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ စီမံေရးရာဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ
တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိ ကားပါကင္ ေနရာဦးထားေသာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား၊
တံုးမ်ားကို ေန႔စဥ္ပံုမွန္ စစ္ေဆးေနၿပီး အဓိကအားျဖင့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျခာက္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ တာေမြ၊ မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔၊
စမ္းေခ်ာင္း၊ အလံု၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္ စေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို
အေရးႀကီး ေနရာမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ လိုက္လံစစ္ေဆး
ေနသည္ဟု သိရသည္။

“ကားပါကင္ ေနရာဦးထား တာေတြကို လိုက္စစ္ေတာ့
လမ္းမႀကီးေတြေပၚက ဘဏ္ေတြေရွ႕မွာ ေနရာဦးထားတာေတြကို
ေတြ႕ရတယ္။ လမ္းၾကားထဲေတြမွာေတာ့ သိပ္မဦးရဲၾကေတာ့ဘူး”
ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊
စီမံေရးရာဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူက ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယခင္က ေျမညီထပ္မ်ား၊ ဆိုင္မ်ားမွ တစ္ဦးပိုင္
ပုဂၢလိက ကားပါကင္ ေလွ်ာက္ထားမႈမ်ားကို သတ္မွတ္ႏႈန္းထား
ေပးေဆာင္ေစၿပီး ခြင့္ျပဳခဲ့ရာမွ ကားတင္သြင္းမႈ မူ၀ါဒမ်ား
ေျပာင္းလဲၿပီး ကားအမ်ားအျပား ၀င္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္
ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ကားပါကင္ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ယင္းသို႔
ပုဂၢလိက ကားပါကင္ ခ်ေပးသည့္ စနစ္ကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္
ဧၿပီ ၁ ရက္မွစတင္ကာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီက ရပ္ဆိုင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုသို႔ရပ္ဆိုင္း ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ စည္ပင္သာယာပိုင္ လမ္းမ်ား
ေပၚတြင္ မည္သူမဆို ကား၀င္ ရပ္နားခြင့္ရွိၿပီး
ေျမညီထပ္အိမ္ေရွ႕၊ ဆိုင္ေရွ႕မ်ားတြင္ ကားပါကင္ေနရာ
ဦးခြင့္မရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး
ေကာ္မတီက ထုတ္ျပန္ထားသည္။

သို႔ေသာ္ ေနရာဦးထားမႈမ်ား ဆက္လက္ ရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး
လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ကားပါကင္ အခက္အခဲေၾကာင့္
ယခုကဲ့သို႔ တရားစြဲရန္ စီစဥ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း
သိရသည္။

“ကားတင္သြင္းမႈ မူ၀ါဒေျပာင္းၿပီး ေနာက္ပိုင္း ဒီျပႆနာ
ျဖစ္လာတာ။ ဒါေၾကာင့္ အရင္ပုဂၢလိက ကားပါကင္ ေပးခဲ့တာ။
အဲဒီမွာေျမညီထပ္က အေပၚထပ္က ကားေတြကို ေပးမရပ္၊
အဲဒါနဲ႔ ျပႆနာေတြျဖစ္လို႔ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရတာပါ” ဟု
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊
စီမံေရးရာဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ဆက္လက္
ေျပာၾကားသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၃၁ ရက္အထိ စာရင္းမ်ားအရ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္အစီးေရ ၂၁၄၆၄၉ စီးရွိခဲ့ရာမွ
ယခု ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၃၀ ရက္တြင္ ယာဥ္အစီးေရ
၅၀၀၃၈၂ စီးအထိ ရွိလာေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရအဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္ထားၿပီး ယင္း၏ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္
ကားပါကင္ ျပႆနာမ်ားကို ဆိုးရြားစြာ ခံစားေနရၿပီး
အဆင့္ျမင့္ ကားပါကင္မ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း
ယာဥ္ရပ္နားမႈ နည္းပါးသည့္ ေနရာမ်ား၌ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္
ထိေရာက္မႈ မရွိခဲ့ေပ။

ယင္းသို႔ ကားပါကင္ ေနရာလုသည့္ ကိစၥျဖင့္
ဒီဇင္ဘာ ၁၆ ရက္ည ၇ နာရီခြဲခန္႔က လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္၊
လွည္းတန္းလမ္းတြင္ စကားမ်ားရန္ျဖစ္ကာ ဓားျဖင့္ထုိးသျဖင့္
လူတစ္ဦး ေသဆံုးမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
 
(ေက်ာ္ထင္)

credit - Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment