Monday, March 7, 2016

“ေျခလွမ္းက်ဲက်ဲ စီမံကိန္းၾကီးမ်ား၏ သတင္းမ်ားႏွင့္ လတ္တေလာ ေစ်းကြက္ အေျခအေန”

“ေျခလွမ္းက်ဲက်ဲ စီမံကိန္းၾကီးမ်ား၏ သတင္းမ်ားႏွင့္
လတ္တေလာ ေစ်းကြက္ အေျခအေန”


၁။ "တံတားစီမံကိန္းေၾကာင့္ ဒလအိမ္ျခံေျမေဈး ယခင္ကလို
မလႈပ္ခတ္ေတာ့"

ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ဒလၿမိဳ႕နယ္တြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ႏွင့္
၂၀၁၃ ခုႏွစ္မ်ားက ျမစ္ကူးတံတားတည္ေဆာက္မည္  
ဆိုေသာေၾကာင့္ အိမ္ၿခံေျမေဈးကြက္ ေကာင္းခဲ့ၿပီး
ေျပာစမွတ္တြင္ ေလာက္သည့္ အေရာင္းအ၀ယ္မ်ားျဖစ္ခဲ့
ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ - ဒလ ျမစ္ကူး
တံတားစီမံကိန္း အမွန္တကယ္ေပၚထြက္လာခဲ့ေသာ္လည္း
ဒလအိမ္ျခံေျမ ေဈးကြက္အတြင္း ထူးထူးျခားျခား
လႈပ္ခတ္မႈမရွိေတာ့ေပ။

လြန္ခဲ့သည့္ သံုးႏွစ္ခန္႔က တံတားစီမံကိန္း ရပ္သြားသည္
အထိ ေျမတစ္ဧကလွ်င္ က်ပ္သိန္း၁,၀၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္
လူေနရပ္ကြက္မ်ားအတြင္း က်ပ္သိန္း ၂,၀၀၀ နီးပါးထိ
ျမင့္တက္ခဲ့သည့္ဒလအိမ္ျခံေျမ ေဈးကြက္သည္ ယခုျမစ္ကူး
တံတား အမွန္တကယ္တြင္ တည္ေဆာက္ျဖစ္ေတာ့မည္   
ဆိုသည့္ အခ်ိန္၌ ေျမေဈးႏႈန္းမွာ အျမင့္ဆံုး က်ပ္သိန္း ၆၀၀
ေက်ာ္သာရွိၿပီး အေရာင္းအ၀ယ္လည္း သိပ္မျဖစ္ေၾကာင္း
ေဒသခံအိမ္ျခံေျမပြဲစားမ်ားက ေျပာသည္။

"အခု ဒလမွာ ေျမလာ၀ယ္တဲ့သူရွိရင္ အေရာင္းအ၀ယ္က
သိပ္မျဖစ္ဘူး။ ေဈးေတြက လည္း ပံုမွန္ေဈးေတြပဲရွိ
ေတာ့တယ္။ေပ ၄၀၊ ေပ ၆၀ အကြက္ႀကီးေတြေတာင္
သိန္း ၆၀၀ ေက်ာ္ေလာက္နဲ႔ပဲ အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ေတာ့
တယ္။ အခုတံတားစီမံကိန္းလုပ္မယ္ဆုိတာ ေသခ်ာသြားတဲ့
အခ်ိန္မွာေတာ့ အရင္လုိ ေဈးကခုန္မတက္တဲ့အျပင္
အေရာင္းအ၀ယ္ လည္း မလိုက္ဘူး" ဟု ဒလၿမိဳ႕ခံ
အိမ္ျခံေျမပြဲစားဦးလွခ်စ္ကေျပာသည္။

ယခင္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕ႏွစ္ၿမိဳ႕ကို ျမစ္ကူးတံတား
တည္ေဆာက္မည္ဟု ထြက္ေပၚလာသည့္သတင္းမ်ား
ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းသို႕ကူးကာ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳး
တိုးတက္မႈ အားနည္းသည့္ဒလၿမိဳ႕ေလးတြင္ ေန႔စဥ္
ေျမ၀ယ္ယူရန္ လာေရာက္သူမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ခဲ့ေသာ္
လည္း လက္ရွိအေျခအေနႏွင့္ ကြာျခားေၾကာင္း
ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။

"အ၀ယ္ေတြက ပထမအေခါက္တံတားစီမံကိန္းတုန္းကလို
အုန္းအုန္းကြ်က္ကြ်က္မလာဘူး။ အရင္တုန္းက ၀ယ္ထားတဲ့
သူေတြေတာ့ ျပန္လာၾကတယ္။ သူတုိ႔ ျပန္ေရာင္းခ်င္ ၾကလို႔
ထင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ စံုစမ္းတာေလာက္ပဲရွိတယ္။ တကယ္
၀ယ္တဲ့သူက သိပ္မရွိဘူး။ အခုေပါက္ေဈးေတြကလည္း
ပထမအေခါက္တံတားစီမံကိန္းပ်က္သြားၿပီးကတည္းက
ၿငိမ္ေနတဲ့ေဈးေတြကေန အခုခ်ိန္ထိ ျပန္တက္မလာဘူး"
ဟု ဦးလွခ်စ္က ေျပာသည္။

ဒလၿမိဳ႕၏ လတ္တေလာ ေျမေဈးႏႈန္းမ်ား သည္
- ေပ ၂၅၊ ေပ ၅၀ တစ္ကြက္လွ်င္ က်ပ္ သိန္း ၅၀၀၀န္းက်င္၊
- ေပ ၄၀၊ ေပ၆၀ တစ္ကြက္ လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၆၀၀ ၀န္းက်င္ႏွင့္
- ျမစ္ႏွင့္ ေ၀းသည့္ ၿမိဳ႕တြင္းပိုင္းလမ္းမေဘးမ်ားရွိ ေပ ၅၀
ပတ္လည္ ေျမကြက္က်ယ္ႀကီးမ်ားသည္ ပင္လွ်င္က်ပ္
သိန္း ၇၀၀ မွ၁,၀၀၀ ၀န္းက်င္ ခန္႔သာရွိသည္ဟု
ဒလေဒသခံ အိမ္ျခံေျမ အက်ဳိးေဆာင္မ်ားက ေျပာသည္။

ထို႔ျပင္ ယခင္က တံတားစီမံကိန္း ပထမ အႀကိမ္ ရပ္နား
သြားၿပီးေနာက္ အျမင့္ဆံုး ေဈးျဖင့္က်န္ရွိခဲ့သည့္
လယ္ေျမမ်ားကို စီမံကိန္းရပ္ေသာ္လည္း ဆက္လက္၀ယ္ယူ
ခဲ့ သူမ်ား၏လက္ထဲတြင္ လယ္ေျမေဈးမွာ သိန္း ရာဂဏန္း
၀န္းက်င္သာရွိေတာ့သည့္ အျပင္ ၀ယ္ယူသူလည္း
နည္းပါးသြားေၾကာင္း ဦးလွခ်စ္က ေျပာသည္။

"အဲဒီလယ္ေျမေတြ၀ယ္ထားတဲ့သူေတြက ဒီအခ်ိန္မွာ ပိုက္မိ
ထားတာေပါ့ေနာ္။ သူတုိ႔ ျပန္ထုတ္ေတာ့လည္း အရင္ေဈးကို
ျပန္မလုိက္ ေတာ့ဘူး။ အရင္ေဈးကိုက်ေတာ့လည္း ၀ယ္
တဲ့သူက မေပးဘူး။ အတြင္းက်တဲ့ ေနရာေတြဆုိ တစ္ဧကကို
သိန္း ၁၅၀ ေလာက္ပဲေပးေတာ့တယ္။ ဒါေပမဲ့
၂၀၁၂ ေလာက္က စီမံကိန္းစစခ်င္းမွာ ၀ယ္တဲ့သူေတြ
ကေတာ့ ျပန္ေရာင္းရင္ ျမတ္တယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။

ကနဦး ျမစ္ကူးတံတားစီမံကိန္းသည္ ဒလၿမိဳ႕၏အိမ္ျခံေျမ
ေဈးကြက္ကို ေျပာင္းလဲမႈမ်ားစြာျဖစ္ေပၚေစခဲ့ေသာ္လည္း
ယခုႏွစ္ ျမစ္ကူးတံတားတည္ေဆာက္မည္ျဖစ္သည့္အတြက္
စီမံကိန္းနယ္ေျမအတြင္းပါ၀င္သည့္ ေဒသခံမ်ားကို
နစ္နာေၾကးေပးသည့္အခ်ိန္တုိင္ေအာင္ ဒလအိမ္ျခံေျမ
ေဈးကြက္မွာ လႈပ္ခတ္ျခင္း မရွိေသးေပ။

ေဒသခံမ်ားကလည္း ျမစ္ကူးတံတား တည္ေဆာက္မႈေၾကာင့္
ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို မ်ားစြာ ေမွ်ာ္လင့္ လိုလားလ်က္ရွိေသာ္
လည္း ယခု အခ်ိန္ထိ ဒလၿမိဳ႕တြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း
ဆုိင္ရာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား လာေရာက္ျခင္းမွာမရွိ သေလာက္
နည္းပါးေသးေၾကာင္း ေဒသခံမ်ား က ေျပာသည္။

ယခင္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္စီမံကိန္းရွိသည့္ ေနရာမ်ားသည္
အိမ္ျခံေျမ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ စိတ္၀င္စားခံရသည့္ေနရာ
မ်ားျဖစ္ၿပီး အိမ္ျခံေျမအေရာင္းအ၀ယ္ေဈးႏႈန္းမ်ားလည္း
အလြန္ေကာင္းသည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွ စ၍ အိမ္ျခံေျမေဈးကြက္
ၿငိမ္သက္သြားေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ယင္းကဲ့သို႔ စီမံကိန္းမ်ား
ျပဳလုပ္ရန္ လ်ာထားသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ား၌ပင္
အေရာင္းအ၀ယ္မ်ားေအးစက္ကာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေလ်ာ့နည္း
လာသည့္ အေျခအေနတြင္ ဒလ ၿမိဳ႕နယ္၏ အိမ္ျခံေျမ
ေဈးကြက္လည္းပါ၀င္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အိမ္ျခံေျမ
အက်ိဳးေဆာင္ မ်ားက ေျပာသည္။

"အခုလို ဒလၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ အိမ္ျခံေျမေဈးကြက္ဘာလို႔
ျဖစ္ရတာလဲဆိုေတာ့ ပထမအခ်က္က ျမန္မာေငြမာလာၿပီး
ေငြရွား လာတာရယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ႏုိင္ငံေရး
အေျပာင္းအလဲကိုေစာင့္ၾကည့္ရင္းနဲ႔ အိမ္ျခံ ေျမေဈးကြက္က
ေအးလာတာရယ္။ ေနာက္ တစ္ခ်က္က ဒလကတစ္ခ်ိန္က
ေဈးအရမ္း တက္သြားေတာ့ အခုခ်ိန္မွာ ေဈးကို အမ်ားႀကီး
ခ်ၿပီး မေရာင္းၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒါေတြေၾကာင့္ပဲ ဒလမွာ
သြား၀ယ္ဖုိ႔ တန္႔ေနၾကတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္" ဟု
စိုင္းခြန္ေနာင္အိမ္ျခံေျမ အက်ဳိးေဆာင္ လုပ္ငန္း
အမႉေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ ဦးစိုင္းခြန္ေနာင္က ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ဒလၿမိဳ႕နယ္သည္ ျမစ္ကူးတံတား တည္ေဆာက္
ျပီးစီးသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈမ်ားေၾကာင့္
အိမ္ျခံေျမေဈးကြက္ ေကာင္းလာမည့္ အေနအထား ရွိလာ
ႏိူင္ေၾကာင္း၎က ေျပာသည္။

"ခုနေျပာတဲ့ သံုးခ်က္ေၾကာင့္ ဒလရဲ႕ ေျမအေရာင္းအ၀ယ္က
နည္းေနတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေျမေဈးႏႈန္းကို မခ်ဘဲနဲ႔ ေဈးထပ္
တက္ၿပီးေရာင္းရင္ ေတာ့ ေဈးကြက္ျပန္တက္လာဖို႔က
ေတာ္ေတာ္ အားယူရပါမယ္။ဒါေပမဲ့ ဒလၿမိဳ႕နယ္က
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလို႔ေကာင္းတဲ့ ေနရာတစ္ေနရာ ျဖစ္လာမွာပါ"
ဟုအိမ္ျခံေျမအက်ဳိးေဆာင္ ဦးစိုင္းခြန္ေနာင္က ေျပာသည္။

(ျမတ္ၿငိမ္းေအး)

***

၂။ "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းကို အစိုးရသစ္၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္
ေဆာင္ရြက္မည္ဟု စီမံကိန္း ေထာက္ခံပြဲတြင္ေျပာ"

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းကို အစိုးရသစ္၏ႀကီးၾကပ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈျဖင့္
လက္တြဲေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ရန္ကုန္အေနာက္ေတာင္
ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး ဦးခင္ေမာင္သန္႔က
ေျပာသည္။

မတ္လ ၂ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္ အလတ္ေခ်ာင္းရပ္ကြက္၊ ဦးပိုင္
ေငြပင္လယ္ သေဘၤက်င္းေရွ႕ရိွ ကြင္းအမွတ္(၃၈)B တြင္
ျပဳလုပ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း  စတင္အေကာင္
အထည္ေဖာ္ခြင့္ျပဳမႈကို ေထာက္ခံသည့္ အခမ္းအနားတြင္
ယခုကဲ့သို႔ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

"စီမံကိန္းႀကီး ျဖစ္မလိုမျဖစ္မလိုနဲ႔ ေစ်းေတြတက္လာလိုက္
က်သြားလိုက္၊ စီမံကိန္း ပ်က္သြားၿပီဆို ေအာက္ေၾကးႏိႈက္ၿပီး
လာဝယ္လိုက္နဲ႔ လယ္ေတြက တေျဖးေျဖးဆံုးပါးခဲ့တာ
မ်ားပါၿပီ။ အခုစီမံကိန္းႀကီး ျဖစ္မယ္ဆိုေတာ့ ေဒသခံေတြ
အေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ေတြ ဘာေတြရမယ္ဆိုတာ
သိေတာ့ လယ္ေတြ မေရာင္းၾကေတာ့ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔
အမ်ားႀကီး ေရွ႕ဆက္ခရီးသြားရပါဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
လာမယ့္အစိုးရနဲ႔ လက္တြဲၿပီးေတာ့ သူတို႔ ထိန္းခ်ဳပ္
ၾကီးၾကမ္မႈနဲ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ေဆာင္ရြက္ရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္"
ဟု ဦးခင္ေမာင္သန္႔က ေျပာသည္။

အဆိုပါ ႀကိဳဆိုေထာက္ခံပြဲအခမ္းအနားကို ရန္ကုန္အေနာက္
ေတာင္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီက ဦးေဆာင္ က်င္းပျခင္း
ျဖစ္ၿပီး ေဒသခံ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္ စီမံကိန္းသည္ ပန္းလိႈင္ျမစ္ႏွင့္ တြံ႔ေတး
တူးေျမာင္းအၾကား၊ လိႈင္ျမစ္ႏွင့္ လိႈင္သာယာ - တြံေတး
ကားလမ္းၾကားတြင္တည္ရိွၿပီး ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္၊
တြံေတးၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ဆိတ္ႀကီးခေနာင္တို ၿမိဳ႕နယ္တို႔ ပါဝင္
ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ၿမိဳ႕သစ္တည္ေဆာက္ေရး တင္ဒါေအာင္ျမင္ထားသည့္
ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ ေဒသခံမ်ားႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းသေဘာတူ
ထားသည့္ အခ်က္မ်ားအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး
ရန္ကုန္အေနာက္ေတာင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး   ေကာ္မတီအေနျဖင့္
ေဒသခံမ်ားမနစ္နာေစေရး၊အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား
ရရိွေစေရး၊ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတို႔ကို ပူးေပါင္း
ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းေကာ္မတီ
တာ၀န္ရိွသူမ်ားက ဆိုသည္။

"ႀကိဳဆိုရမွာပဲေလ။ ဒီဘက္မွာက လယ္စိုက္လို႔ကလည္း
မကိုက္ၾကဘူးေလ။ တစ္ဧက တင္း ၂၀ အစိပ္ ထြက္ဖို႔ေတာင္
အႏိုင္ႏိုင္ဆိုေတာ့ ဒီစီမံကိန္းက ေဒသခံေတြအတြက္
ေကာင္းမြန္တဲ့ ကိစၥျဖစ္ေနတယ္ေလ။ အက်ိဳးအျမတ္ေတြလည္း
ရလာမယ္။ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြလည္း ရလာမယ္
ဆိုေတာ့ ဒါကေကာင္းတဲ့ကိစၥပါ"ဟု စီမံကိန္း ဧရိယာအတြင္း
ပါ၀င္သည့္ တမာတေကာရြာမွ ဦးေသာင္းခင္က ေျပာသည္။

စီမံကိန္းဧရိယာအတြင္း လယ္ေျမဧက သံုးေသာင္း၀န္းက်င္
ပါဝင္ၿပီး လယ္ပိုင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ အက်ိဳးအျမတ္ခံစားခြင့္
အေနျဖင့္ လယ္ တစ္ဧကလွ်င္ တစ္ဧက၏ ၂၀ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္
ညီမွ်ေသာ ေျမကြက္တစ္ကြက္ႏွင့္ တိုက္ ခန္း ၂ခန္းစီ
ရရိွၾကမည္ ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းအား ၂၀၁၂ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတကာ
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးအဖြဲ႔(JICA)မွ မဟာရန္ ကုန္ၿမိဳ႕ျပ
ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္းတြင္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေရးအတြက္
အခ်က္အလက္ေကာက္ယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းတြင္ ျမစ္ကူးတံတား(၅)စင္း၊
တန္ဖိုးနည္း၊ တန္ဖိုးသင့္ အငွားအိမ္ယာ စီမံကိန္းမ်ား၊
ဘိုးဘြားရိပ္သာ၊ အေဝးေျပးယာဥ္ရပ္နားစခန္း၊ ျပတိုက္တို႔
ပါ၀င္မည္ျဖစ္ၿပီး   ႏိုင္ငံတကာ ၿမိဳ႕အင္ဂါရပ္ႏွင့္ အညီ
တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စီမံကိန္းစတင္သည့္ေန႔တြင္ ျမစ္ကူးတံတားတစ္စင္း
စတင္ပနက္ခ်မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ဒါခ်ထားေပးေရး
အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး
သစ္ေတာႏွင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္စိုးက ေျပာသည္။

"အရင္ဆံုးေတာ့ EIA,SIA စစ္ရလိမ့္မယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့
တံတားတစ္စင္းစၿပီး ပႏ႖က္တင္မယ္လို႔ အၾကမ္းဖ်င္း
သတင္းပို႔ထားတယ္။တံတား လုပ္ငန္းစတယ္လို႔
ေျပာရင္ရတယ္ေပါ့"ဟု ၀န္ႀကီးဦးေက်ာ္စိုးက ေျပာသည္။

မတ္လအတြင္း စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ရန္ကုန္တိုင္း
ေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႔က ေဖေဖၚဝါရီလ လကုန္ပိုင္းက
ခြင့္ျပဳထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းစီမံကိန္းအား ရန္ကုန္အေနာက္
ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး   ေကာ္မတီ၀င္မ်ားဦးစီး ထူေထာင္ထားသည့္
ရန္ကုန္ အေနာက္ေတာင္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအမ်ား ႏွင့္
သက္ဆိုင္ေသာကုမၸဏီ၊ Bussiness Capital City
Development Ltd ႏွင့္ ေရႊပုပၸါး ကုမၸဏီတို႔မွ လုပ္ကိုင္ခြင့္
ရရိွထားျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးႏွင့္
ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီး ခ်ဳပ္မွ
၂၀၁၄ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလက ခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး ျပန္လည္ဆန္းစစ္ရန္
ကိစၥရပ္မ်ား ရိွသည္ဟုဆိုကာ   ျပန္လည္ ဆိုင္းငံ့ထားခဲ့ရာမွ
၂၀၁၅ခုႏွစ္  ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ျပန္လည္ ခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

(မ်ဳိးသူေအာင္)

credit - The Myanmar Times & မဇၥ်ိမသတင္းဌာန

No comments:

Post a Comment