ႏွင့္ အိမ္ျခံေျမေစ်းကြက္ အေျခအေန”
၁။ "ၾကည့္ျမင္တိုင္တဖက္ကမ္းရိွ ရန္ကုန္အေနာက္ေတာင္
ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းကို တႏွစ္အတြင္း စတင္အေကာင္အထည္
ေဖာ္မည္"
ၾကည့္ျမင္တိုင္တဖက္ကမ္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းကို
တႏွစ္အတြင္း စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊
လက္ရိွတြင္ စီမံကိန္း၏အေသးစိတ္အစီအစဥ္မ်ား၊ ဒီဇိုင္းမ်ား
ေရးဆဲြေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး စီမံကိန္းႏွင့္
စီးပြားေရးေကာ္မတီဥကၠ႒ ေဒၚစႏၵာမင္းက ေျပာသည္။
''တႏွစ္အတြင္း စၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္မွာပါ။
အခုႏွစ္အတြင္းမွာ တင္ဒါေခၚႏိုင္ပါတယ္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရက အားလံုးအစီအစဥ္ဆဲြျပီးၿပီ။
ဒီဇိုင္းေတြလည္းေရးၿပီးၿပီဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ကို လာတင္
ျပမယ္။ လႊတ္ေတာ္ကလည္း ေမးခြန္းေတြေမးမယ္။
လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးရင္ တင္ဒါေခၚလို႔ရတာေပါ့။
စီမံကိန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရက အခုမွစၿပီးလုပ္ေနတာ
ျဖစ္တယ္။ ၾကည့္ျမင္တိုင္တဖက္ကမ္းကေနစျပီး
အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္လို႔ သတင္းေပးထားတာလည္း
ရိွပါတယ္''ဟု စက္တင္ ဘာ ၂၉ ရက္ တိုင္းလႊတ္ေတာ္
အစည္းအေ၀းအၿပီးတြင္ ၎က ေျပာသည္။
ၾကည့္ျမင္တိုင္တဖက္ကမ္း၊ တံြေတးႏွင့္ ဆိပ္ၾကီး ခေနာင္တို
ၿမိဳ႕နယ္မ်ားရိွ စုစုေပါင္းေျမဧက ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္
ပါ၀င္သည့္ အဆိုပါစီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္
ယခင္ အစိုးရလက္ထက္တြင္ တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ
ကုမၸဏီမ်ားအားလုပ္ေဆာင္ခြင့္ေပးမည္ မဟုတ္ဘဲ
တင္ဒါသစ္ေခၚယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ရန္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္က
တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ ကုမၸဏီသံုးခုမွာ
ရန္ကုန္အေနာက္ေတာင္ေဒသ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး၊အမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္
ေသာကုမၸဏီ၊ Business Capital City Development Ltd
ႏွင့္ ေရႊသံလြင္ကုမၸဏီ၏ ကုမၸဏီခဲြျဖစ္သည့္ ေရႊပုပၸါး
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ လီမိတက္တို႔
ျဖစ္ၾကသည္။
''အခု တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရက သတင္းေပးထားတာက
ဒီၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းကို ႀကီးၾကပ္မယ္။ ဒီဇိုင္းေရးဆဲြမယ္။
အဲလို ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့အခါမွာ အရင္တုန္းကယွဥ္ျပိဳင္ခဲ့တဲ့
ကုမၸဏီသံုးခုကိုလည္း ၀င္ၿပီးေတာ့ ယွဥ္ၿပိဳင္ခိုင္းမယ္။
၀င္ခ်င္တဲ့ကုမၸဏီ အားလံုးကိုလည္း ၀င္ၿပိဳင္ခိုင္းၿပီးေတာ့
ျပန္ျပီးေရြးခ်ယ္မယ္။ ဒါဟာနည္းလမ္းက်တဲ့ လုပ္ငန္း
ျဖစ္တယ္လို႔လည္း လႊတ္ေတာ္ဘက္က သံုးသပ္ထား
ပါတယ္''ဟု ၎က ေျပာသည္။
မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပဖံြ႔ၿဖိဳး ေရး မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္းအရ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ၿမိဳ႕တိုးခဲ်႕ရန္
- ဦးစားေပး(၁) ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းၿမိဳ႕သစ္ ၁၇၃၇၅ ဧက၊
- ဦးစားေပး(၂) ရန္ကုန္အေနာက္ေတာင္ပိုင္းၿမိဳ႕သစ္
(ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သစ္)၂၁၇၁၆ ဧက၊
- ဦးစားေပး (၃) သန္လ်င္ၿမိဳ႕သစ္ ၂၁၁၉၃ ဧက၊
- ဦးစားေပး(၄) ဒလၿမိဳ႕သစ္ ၁၅၁၇၃ ဧက၊
- ဦးစားေပး(၅) ထန္းတပင္ၿမိဳ႕သစ္ ၂၄၇၄၈ ဧက၊
- ဦးစားေပး(၆)ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕သစ္ ၁၁၅၉၄ ဧကႏွင့္
- ဦးစားေပး(၇)လွည္းကူးၿမိဳ႕သစ္ ၆၉၃၃ ဧက
စုစုေပါင္း ၁၁၈၇၃၂ ဧက လ်ာထားေၾကာင္း ယခင္အစိုးရက
ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
(လင္းလင္းေအာင္)
( *** ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္း အေကာင္အထည္
ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္မည့္ စီမံကိန္း ၂၄ ခုရွိသည္ဟု
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းကအသိေပးထားၿပီး လက္ရွိတြင္
စီမံကိန္း ၁၁ ခုကို စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္းႏွင့္
ယင္းစီမံကိန္း ၁၁ ခုတြင္ က်ဴးေက်ာ္အေရး၊ ျမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း၊
ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းစီမံကိန္း၊ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို
ေျဖရွင္းရန္ ဘတ္စ္ကားလမ္းအသစ္ စီမံကိန္း၊ စက္မႈဇုန္
ျပန္လည္လုပ္ေဆာင္မည့္စီမံကိန္း၊ ဆိပ္ကမ္း
ေရႊ႕ေျပာင္းမည့္ စီမံကိန္း စသည္တို႔ပါဝင္ေၾကာင္း
သတင္းရရွိသည္။ *** )
***
၂။ "ရန္ကုန္-ဒလ တံတား ၅ႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္မည္"
ရန္ကုန္ - ဒလ တံတားတည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းကုိ
၅ႏွစ္အတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္ဖို႔ လ်ာထားေၾကာင္း
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီး ဦး၀င္းခုုိင္က ေျပာလုိက္ပါတယ္။
ဒလၿမိဳ႔နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္
ေဒါက္တာစိန္ျမေအးက ျမန္မာ - ကုိရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရး
ရန္ကုန္- ဒလ တံတားတည္ေဆာက္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
မူလေရးဆဲြထားတဲ႔ ဒီဇုိင္းဟာ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရနဲ႔
JICA တုို႔ ပူးေပါင္းေရးဆြဲထားတဲ႔ 2040 Yangon City Plan နဲ႔
ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမႈမ်ား
ျဖစ္ေပၚျခင္းမ်ားေၾကာင္႔ တံတားစီမံကိန္း ရပ္ဆုိင္းရပါက
အျခားေနရာမွာ ရန္ကုန္-ဒလ တံတား တည္ေဆာက္ေပးဖို႔
အစီအစဥ္ရွိ မရွိ ေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရး
၀န္ႀကီး ဦး၀င္းခုိင္က ေျပာၾကားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီတံတားစီမံကိန္းဟာ
ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း၊ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းနဲ႔
ဒလဘက္ကမ္း ဒလၿမိဳ႕နယ္ ကမာကဆစ္ရပ္ကြက္ ၊
ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္းကုိ ဆက္သြယ္ထားတဲ႔ အူေၾကာင္းဟာ
ထိခုိက္မႈအနည္းဆုံး လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္တဲ႔အတြက္
ေရြးခ်ယ္ထားေၾကာင္းနဲ႔ တံတားတည္ေဆာက္ေရး ကာလ
အတြင္းမွာလည္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ အနည္းဆုံး
ျဖစ္ေရးအတြက္ ကုိးရီးယား အတုိင္ပင္ခံကုမၸဏီနဲ႔
အေသးစိတ္တြက္ခ်က္ၿပီး စီစဥ္သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း
ဝန္ႀကီး ဦး၀င္ခုိင္က တင္ျပခဲ့ပါတယ္။
ဒါ႔အျပင္ အျခားေနရာမွာ ရန္ကုန္-ဒလတံတား သို႔မဟုတ္
ျမစ္ျဖတ္ေရး လုိဏ္ေခါင္းတည္ေဆာင္ဖို႔ စီစဥ္ထားျခင္း
မရွိေၾကာင္းလည္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။
***
၃။ "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ေျမကြက္မ်ား ၀ယ္ယူသူ
မ်ားျပားလာ"
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ဒလ၊ ကြမ္းျခံကုန္း၊ ေကာ့မႉးႏွင့္
တြံေတးၿမိဳ႕နယ္မ်ားက ေျမကြက္မ်ားကုိ ၀ယ္ယူရန္ စိတ္၀င္စား
သူမ်ားျပားလာၿပီး ေျမကြက္မ်ား အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ေန
ေၾကာင္း ျမိဳ႕ခံ အိမ္ျခံေျမအက်ဳိးေဆာင္မ်ားက ေျပာသည္။
လာမည့္ႏွစ္တြင္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာက္လုပ္မည့္
ရန္ကုန္-ဒလျမစ္ကူးတံတားသစ္စီမံကိန္းႏွင့္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း
မ်ားေၾကာင့္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ဖက္ကမ္းရွိ အဆိုပါၿမိဳ႕နယ္မ်ားက
ေျမကြက္မ်ားကုိ ၀ယ္ယူရန္ စိတ္၀င္စားသူမ်ားျပားလာျခင္း
ျဖစ္သည္ဟု ဒလၿမိဳ႕ခံအိမ္ျခံေျမအက်ဳိးေဆာင္ ဦးအာင္သူက
ေျပာသည္။
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ဖက္ကမ္းက ေျမကြက္ေတြကုိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔
၀ယ္ယူလိုသူေတြ မ်ားလာတာကုိေတြ႕ရပါတယ္။
အေဆာက္အအံုပိုင္းမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ တိုက္ခန္းေတြ ၀ယ္ယူ
ထားရမွာထက္ေျမကြက္ေတြ ၀ယ္ယူထားရမွာကုိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ
သူေတြက ပိုႏွစ္သက္ၾကတယ္။အိမ္ျခံေျမေဈးကြက္
ေအးေနေပမဲ့ ၿမိဳ႕စြန္က ေျမကြက္ေတြကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔
၀ယ္ယူထားလိုသူေတြ ရွိေနဆဲပါပဲ"ဟု ၎က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕စြန္မ်ားတြင္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္
ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းေၾကာင့္လည္းအဆိုပါၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ
ေျမကြက္မ်ားကို ၀ယ္ယူလိုသူ ပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း
ဦးေအာင္သူကေျပာသည္။
ဒလၿမိဳ႕အနီးပတ္၀န္းက်င္တြင္ တည္ရွိ ေသာ ေကာ့မႉး၊
ကြမ္းျခံကုန္း၊ ဆိပ္ႀကီးခေနာင္တိုႏွင့္တြံေတးၿမိဳ႕နယ္မ်ားကုိ
ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းႏွင့္ လူထုဗဟိုျပဳ
စီမံကိန္း စေသာစီမံကိန္းမ်ား အသီးသီး ေဖာ္ေဆာင္
ေနေသာေၾကာင့္ အဆိုပါၿမိဳ႕နယ္မ်ားရွိ ေျမကြက္မ်ားကို
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ စိတ္၀င္စားေနေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။
"ဒလနဲ႔ဆက္စပ္တဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေကာ့မႉးနဲ႔ ကြမ္းျခံကုန္း
ၿမိဳ႕နယ္ေတြကို လူထုဗဟိုျပဳစီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္
ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ဆိပ္ႀကီးခေနာင္တိုနဲ႔ တြံေတးၿမိဳ႕နယ္
ေတြမွာအေနာက္ေတာင္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္
ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြေၾကာင့္ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးတဲ့
အဲဒီၿမိဳ႔သစ္ေတြက ေျမကြက္ေတြကုိ ၀ယ္ယူလာၾကတာ
ျဖစ္ပါတယ္"ဟု၎က ေျပာသည္။
ေျမကြက္အေရာင္းအ၀ယ္မ်ားျဖစ္ေနေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ
ေျမကြက္ေဈးႏႈန္းမ်ားအေျပာင္းအလဲမျဖစ္ေသးဘဲ
ယခင္ေဈးႏႈန္းမ်ားျဖင့္သာ အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ေနေၾကာင္း
ဦးေအာင္သူက ေျပာသည္။
ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္ ၿမိဳ႕ခံ အိမ္ျခံေျမအက်ဳိးေဆာင္
ကိုေက်ာ္ႏုိင္ကလည္း
"ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္မွာေျမကြက္ေတြ အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ေန
တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရေပမဲ့ ေဈးႏႈန္းကေတာ့ သိသိသာသာ
အေျပာင္းအလဲမရွိေသးပါဘူး။လမ္းမတန္းေတြက ေျမကြက္
ေတြကေတာ့ တစ္ဧကကုိ သိန္းေထာင္ခ်ီ တန္ေနေပမဲ့
ရပ္ကြက္တြင္းက ေျမကြက္ေတြကေတာ့စတုရန္းေပ
၂,၄၀၀ ကို သိန္းဆယ္ဂဏန္းေလးပဲ ရွိပါေသးတယ္"ဟု
ေျပာသည္။
အဆိုပါၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ လမ္းသစ္မ်ား ေဖာက္လုပ္လာျခင္း
ေၾကာင့္လည္း ထိုၿမိဳ႕ နယ္မ်ားရွိေျမကြက္မ်ားကုိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ
သူမ်ား ရွိလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
"ေကာ့မႉး၊ ကြမ္းျခံကုန္းနဲ႔ တြံေတးၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ အစိုးရရဲ႕
အေထာက္အပံ့နဲ႔ လမ္းေတြေဖာက္လုပ္ေနတာရွိပါတယ္။
တခ်ဳိ႕လမ္းသစ္ေတြ ေဖာက္လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္လည္း
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအဆင္ေျပၿပီး ရြာေတြမွာ ရင္းႏွီး
ျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ ေျမကြက္၀ယ္လိုသူေတြရွိလာတာပါ။ အရင္က
ေကာ့မႉးကေန ရန္ကုန္ကုိလာဖို႔ တစ္ရက္ေတာင္ အခ်ိန္ယူ
ခဲ့ရေပမဲ့အခုေနာက္ပိုင္းမွာ လမ္းေတြေဖာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့လို႔
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ကိုသြားဖို႔အခ်ိန္ႏွစ္နာရီေလာက္ပဲ
ၾကာပါေတာ့တယ္။ တကယ္လို႔သာ ရန္ကုန္ဒလ တံတား
သာ တည္ေဆာက္ၿပီးသြားရင္ အခ်ိန္နာရီ၀က္ေလာက္နဲ႔
ေကာ့မႉးကေန ရန္ကုန္ကုိ သြားႏုိင္ေတာ့မွာပါ"ဟု
၎က ေျပာသည္။
အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား မရွိသေလာက္ ရွားပါး
ေနေသာ ဒလ၊ ကြမ္းျခံကုန္း၊တြံေတးႏွင့္ ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္မ်ား
ကုိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား လာေရာက္ကာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား
ျပဳလုပ္ေစခ်င္ေၾကာင္း ကိုေက်ာ္ႏုိင္က ေျပာသည္။
"ဒလၿမိဳ႕နယ္မွာ ေနထိုင္တဲ့သူအမ်ားစုက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နယ္မွာ
အလုပ္လုပ္ကိုင္တဲ့သူ မ်ားေပမဲ့ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္မွာ ေနထုိင္တဲ့
သူေတြဆို ဒလကေနတစ္ဆင့္ ရန္ကုန္ကို အလုပ္သြားဖို႔
မလြယ္ေတာ့ဘူး။ လမ္းခရီးမေ၀းေပမဲ့ အမ်ားသံုး ဘတ္စ္ကား
လိုင္း ရွားပါးၿပီး ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီကုိ ပိုသံုးေတာ့ ခရီးစရိတ္
ေဈးႀကီးလို႔ ေန႔တိုင္း အလုပ္တက္၊ အလုပ္ ဆင္းလုပ္ဖို႔
မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေကာ့မႉးၿမိဳ႕မွာ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း
က ရွားပါး ၿပီး ပညာတတ္နည္းေတာ့ ေကာ့မႉးၿမိဳ႕ကသူေတြက
ရန္ကုန္လာရင္ ေအာက္ေျခသိမ္း အလုပ္ၾကမ္းပဲလုပ္ရတာ
မ်ားတယ္။ ေကာ့မႉး ၿမိဳ႕မွာသာ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံုတို႔၊
တျခားစက္႐ံု ေတြသာလာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရင္ ၿမိဳ႕ခံေတြ
အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြ ရႏုိင္တာေပါ့"ဟု
၎က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လူဦးေရ၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္မွာ ၿမိဳ႕ျပမ်ားတြင္သာ
ေနထိုင္ၾကၿပီး ၿမိဳ႕စြန္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ ေနထိုင္သူ အလြန္
နည္းပါးေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕စြန္ေဒသမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္
လာေစရန္ ၿမိဳ႕သစ္စီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ အေကာင္အထည္
ေဖာ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပေျမယာႏွင့္ေျမစီမံခန္႔ခြဲမႈဌာန
ဒုဌာနမႉးဦးတိုးေအာင္က ေျပာသည္။
"Population density အရ ၿမိဳ႕ထဲဧရိယာမွာ တစ္ဧကကုိ
လူ ၁,၀၀၀ ေက်ာ္ ေနေနေပမဲ့ ျမိဳ႕ျပင္ေဒသေတြမွာေတာ့
တစ္ဧကမွာ ေနထိုင္သူ ၁၀ ဦးေအာက္ ေလ်ာ့နည္း
ေနပါတယ္။အဲဒီလိုေနထုိင္သူဦးေရ မညီမွ်တာေတြ ေလ်ာ့
သြားေအာင္ ၿမိဳ႕သစ္ေတြကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္ပတ္လည္မွာ
အေကာင္အထည္ေဖာ္ သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ျပေတြပဲ
ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီးအလုပ္အကိုင္အတြက္ ၿမိဳ႕ျပကုိ ေန႔စဥ္သြား
ေနရမယ္ဆိုရင္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔တာေတြ
ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕စြန္ေတြပါ တစ္ေျပးညီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္
ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီးအလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း
ေတြပါရွိေနမွ အဲဒီအခက္အခဲ ေတြအားလံုးကုိ
ေျဖရွင္းႏိုင္မွာပါ"ဟု၎က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္-ဒလတံတားစီမံကိန္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္စီးပြားေရး
ဗဟိုကို ရန္ကုန္ ျမစ္ေတာင္ဘက္ဒလၿမိဳ႕သို႔ တိုးခ်ဲ႕ရန္ႏွင့္
ေကာ့မႉး၊ တြံေတးႏွင့္ ကြမ္းျခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ လူမႈ
စီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစသလုိ
အနာဂတ္ရန္ကုန္ျမစ္၀ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းဖြံ႕ၿဖိဳး
တိုးတက္ေရးအတြက္ အက်ဳိးရွိေစႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
(တင္ရတနာထြန္း)
credit - News Watch / 7day Daily / RFA Burmese
& The Myanmar Times
No comments:
Post a Comment